مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پایه نهم به دهم هر ساله از سوی آموزش و پرورش اعلام و برگزار می شود. تمامی دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی را دارند، بایستی ضمن تکمیل فرم اینترنتی مربوط به ثبت نام نمونه دولتی در تاریخ های اعلام شده نیز در جلسه این آزمون حضور داشته باشند. داوطلبان چند روز قبل از برگزاری آزمون باید به سایت نمونه‌دولتی استانی خود مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. به همین منظور در ادامه این مطلب به زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403 می‌پردازیم.

 

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات سال های اخیر مدارس نمونه‌دولتی در پایه ششم به هفتم حذف شده و امتحان ورودی مدارس نمونه‌دولتی فقط در پایه نهم به دهم برگزار می شود. تمامی داوطلبانی که در تاریخ های اعلام شده مراحل ثبت نام خود را در سایت ثبت نام  نمونه‌دولتی استان خود انجام داده اند، بایستی در زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در جلسه آزمون حضور داشته باشند. 

آزمون سال 1402
نهم به دهم ۹ تیرماه ۱۴۰۲

امتحان نمونه دولتی نهم به دهم به صورت هماهنگ کشوری می باشد و متقاضیان بایستی مطابق با تاریخ برگزاری این امتحان آمادگی لازم را جهت شرکت در جلسه کسب نمایند. معمولا زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403 در تیر ماه انجام می گرفت اما در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا چندین بار به تعویق افتاد و بالاخره در تیر ماه برگزار شد.

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم  ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در ۹ تیر ماه می باشد.

 

کارت ورود به جلسه آزمون 

یکی از اقدامات قبل از حضور در جلسه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، دریافت کارت ورود به جلسه می باشد. حدود یک هفته تا پنج روز قبل از امتحان نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای هر کدام از داوطلبان که مراحل نام نویسی خود را تکمیل کرده و هزینه مربوط به آرمون را پرداخته اند، یک کارت ورود به جلسه صادر می شود.

کارت ورود به جلسه نمونه دولتی منتشر شد. برای مشاهده راهنما دریافت کارت مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: دریافت کارت ورود به جلسه نمونه دولتی

تمامی متقاضیان موظف هستند که در زمان آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به سایت ثبت نام مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه نمونه دولتی خود را تهیه و در جلسه به همراه داشته باشند. کارت ورود به جلسه هر داوطلب شامل اطلاعات شناسنامه ای و ثبت نامی او در آرمون نمونه دولتی می باشد. همراه داشتن این کارت ورود به جلسه از الزامات شرکت در جلسه آزمون می باشد. داوطلبانی که کارت ورود به جلسه خود را به همراه نداشته باشند، نمی توانند وارد جلسه شوند.

 

اعلام نتایج آزمون 

نتایج آزمون نمونه‌دولتی در بازه زمانی یک تا دو هفته پس از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده نتایج آرمون مدارس باید به سایت نمونه‌دولتی مراجعه کنند. 

همانگونه که می دانیم برگزاری آزمون نمونه دولتی به صورت هماهنگ کشوری انجام می گیرد. نتایج آزمون پس از بازه زمانی یک ماهه از طریق سایت آموزش و پرورش my.medu.ir منتشر و دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403

سطح رقابت در امتحان نمونه‌دولتی کمتر از مدارس تیزهوشان می باشد البته باید توجه داشته باشند برای قبولی در این مدارس نیز دانش آموزان تسلط کافی داشته باشند. داوطلبان باید با آمادگی کافی در جلسه حضور یابند تا شانس قبولی در این مدارس را داشته باشند.

منابع این آزمون از کتب درسی پایه نهم می باشد پس دانش آموزان باید تسلط کامل بر تمامی موضوعات کتب درسی خود داشته باشند و برای آمادگی بیشتر می توانند کتب کمک آموزشی نیز مطالعه نمایند. 

با بررسی نمونه سوالات امتحان نمونه‌دولتی سالیان گذشته داوطلبان با نوع سوالات اآشنا می شوند و در تاریخ آزمون نمونه دولتی نهم به دهم بازدهی بالاتری داشته باشند و شانس قبولی بیشتری در این مدارس خواهند داشت. چنانچه پیرامون زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403 سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ‌زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی برگزار می شود؟

    تاریخ برگزاری امتحان معمولا در تیر ماه می باشد. در متن مقاله تاریخ دقیق را اعلام کرده ایم.

  2. متقاضیان برای ورود به جلسه بایستی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

    همراه داشتن کارت ورود به جلسه نمونه دولتی از الزامات ورود به جلسه می باشد.

  3. آیا برای مقطع ششم به هفتم امتحان ورودی مدارس نمونه دولتی برگزار می شود؟

    خیر، آزمون نمونه‌دولتی ششم به هفتم حذف شده است و ورود به این مدارس بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫16 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید
    آخه میگن در آزمون نمونه دولتی فقط ازمباحث
    پایه نهم میاد😯
    ولی شما میگن از هشتم هم همینطور

      1. منابع ازمون نمونه دولتی فقد و فقد از کتب درسی پایه نهم طرح میشود اما ازمون قبولی مدارس استعدادهای درخشان به علاوه‌ی پایه‌ی نهم از پایه‌ی هشتم نیز سوال طرح میشود

  2. سلام من آزمونو ثبت نام کردم
    بعد الان میخوام تغییر بدم مدرسه رو امکانش نیس
    امکان دارد تاریخی برای تغییر و ویرایش بزارن؟

  3. سلام من ثبت نام کردم کارت هم دریافت کردم ولی هینگام ثبت نام گزینه اطلاع رسانی پیامکی رو نزدم الان برا حضور در تموم نیاز به هماهنگی یا کار دیگه ای هست؟

  4. سلام من رشته ریاضی انتخاب کردم،میخوام عوض کنم، امکان ویرایش وجودداره؟

  5. سلام ببخشید من برای امتحان نمونه دولتی نهم به دهم خیلی کم تست زدم در طی سال و الان دو هفته ای میشه شروع به تست زدن کردم به نظرتون شانس قبولی دارم چون خیلی استرس دارم

    1. قرآن دینی مطالعات علوم عربی ریاضی زبان فارسی از همشون ۱۵ سوال میاد ولی از زبان ۱۰ تا. ۱۰۰ تا زمانش ۱۲۰ دقیقه است . اگه اشتباه بزنی ۱نمره منفی داره اگه درست بزنی ۳ نمره مثبت داره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره