مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

اعلام نتایج امتحانات نهایی۱۴۰۲ یکی از مهم ترین دغدغه های دانش اموزان پایه دوزادهم تحصیلی است. نتایج امتحانات نهایی معدل دیپلم دانش آموزان را تعیین می کند. این معدل در مراحل بعدی تحصیل بسیار اهمیت دارد. اعلام نتایج معمولا دو هفته پس از پایان امتحانات می باشد. دانش آموزان می توانند به صورت حضوری و یا اینترنتی نسبت به مشاهده کارنامه امتحانات نهایی خود اقدام نمایند. با توجه به اهمیت اعلام نتایج امتحانات نهایی 1402 در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم پس تا انتها همراه ما باشید. 

نتایج امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبان با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند نتیجه خود را مشاهده نمایند. در صورت نیاز می توانید تا ۱۵ بهمن ماه اعتراض خود را ثبت نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت مای مدیو کلیک کنید.

 

اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲

امتحانات نهایی جز مراحل مهم در زندگی دانش آموزان است. پس از امتحانات نهایی دانش آموزان مدرک دیپلم خود را دریافت خواهند کرد. امتحانات نهایی معدل مدرک دیپلم را تعیین خواهد کرد. معدل مدرک دیپلم در قبولی دانشگاه تاثیر گذار است.

این معدل در کنکور سراسری اعمال اثر کرده و برای قبولی در دانشگاه های برتر به داوطلبان کمک می‌کند. از سوی دیگر داوطلبانی که قصد تحصیل به صورت بدون آزمون را دارند نیز با توجه به سوابق تحصیلی شان سنجیده خواهند شد. 

مدتی پس از پایان امتحانات نهایی نتایج منتشر می شود و دانش آموزان می‌توانند برای مشاهده کارنامه خود اقدام نمایند. اعلام نتایج اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir می باشد. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی 1402

به طور معمول نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ دو هفته پس از آخرین امتحان می‌باشد. مدیران مدارس باید در مهلت تعیین شده نمرات را در سامانه های سیدا یا سناد ثبت کرده و کارنامه دانش آموزان را بارگزاری نمایند.

نتایج امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. دانش آموزان با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند نتایج امتحانات نهایی دی ماه خود را مشاهده نمایند.

بر اساس اطلاعیه های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، اعلام نتایج امتحانات نهایی در ۱۰ تیر ماه می باشد. نتایج در این تاریخ به مدارس اعلام می گردد و دانش آموزان می توانند برای دریافت کارنامه به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

پس از دریافت کارنامه به صورت حضوری تا سه روز برای اعتراض زمان خواهید داشت. پس از این بازه زمانی نتایج در سایت my.medu.ir قرار می‌گیرد. دانش آموزان برای مشاهده نتایج نهایی بایستی به این سامانه مراجعه نمایند. 

 

نحوه مشاهده نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ به مدارس اعلام می‌شود و دانش آموزان می‌توانند به صورت حضوری کارنامه خود را دریافت کنند. علاوه بر این مدیران مدارس باید نمرات را در سامانه نیز بارگذاری کنند تا دانش آموزان امکان مشاهده کارنامه به صورت اینترنتی را هم داشته باشند. 

سایت اعلام نتایج در سال های گذشته سایت سیدا بود. اما در سال ۱۴۰۲ نمرات در سایت my.medu.ir بارگذاری می‌شوند. در ادامه مطلب نحوه مشاهده اعلام نتایج امتحانات نهایی 1402 در هر دو سامانه را توضیح می دهیم تا در صورت تغییر در برنامه آموزش و پرورش مشکلی برای والدین و دانش آموزان به وجود نیاید. 

 

راهنمای تصویری در سایت my.medu.ir

1️⃣با جستجو آدرس my.medu.ir در مروگر خود وارد سامانه شوید. 

2️⃣ در این محرله راهنما دریافت نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ نقش دانش آموز را انتخاب کرده و کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید. 

اعلام نتایج امتحانات نهایی

3️⃣بر روی گزینه دریافت کارنامه کلیک کنید. 

اعلام نتایج امتحانات نهایی

4️⃣در صفحه جدید اعلام نتایج امتحانات نهایی 1402 گزینه ضمن سال را انتخاب کرده و جستجو را بزنید. 

5️⃣در نهایت می‌توانید پس از مشاهده کارنامه گزینه چاپ را انتخاب کرده و کارنامه را چاپ کنید. 

راهنمای تصویری مشاهده جواب امتحانات نهایی در سایت sida.medu.ir

1️⃣با جستجو آدرس sida.medu.ir وارد سامانه شوید. 

اعلام نتایج امتحانات نهایی

2️⃣نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. (قابل دریافت از مدرسه)

3️⃣گزینه کارنامه را انتخاب کرده و نمرات خود را مشاهده نمایید. 

4️⃣در این مرحله از اعلام نتایج امتحان نهایی از منوی سمت چپ صفحه می توانید کارنامه را پرینت بگیرید. 

در حال حاضر تنها راه دریافت کارنامه در زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی مراجعه حضوری به مدرسه و سایت my.medu.ir می‌باشد. سایر سایت ها غیر فعال هستند و دسترسی به آن ها برای دانش آموزان امکان پذیر نیست.

سایر سامانه ها تنها برای مدیران مدارس و به منظور بارگذاری نمرات مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدیران مدارس می توانند از این طریق این سامانه ها کارنامه دانش آموزان را دریافت کرده و به صورت حضوری به آنان تحویل دهند.

 

اعتراض به نتایج امتحانات نهایی 1402

پس از مشاهده نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ دانش آموزان امکان ثبت اعتراض را خواهند داشت. ثبت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی به صورت اینترنتی می باشد. دانش آموزان تا ۱۵ بهمن ماه می توانید نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.

زمان اعتراض به نتایج امتحانات نهایی دی ماه همزمان با اعلام نتایج از ۱۱ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ می باشد.

پس از پایان اعتراض برگه ها مجددا بازبینی می شود. در صورتی که نمره پاسخ درست لحاظ نشده باشد، اعتراض دانش آموز قبول شده و نمره او افزایش می یابد. دانش اموزان می توانند با مراجعه به مدرسه از نتایج اعتراض به امتحانات نهایی مطلع شوند. 

زمان اعلام نتایج اعتراض به امتحان نهایی دی ماه ۱۴۰۲ حداکثر تا ۲۰ بهمن اعلام خواهد شد.

 

مشاوره اعلام نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲

نتایج امتحانات نهایی معمولا دو هفته پس از پایان امتحانات می باشد. امکان ثبت اعتراض نیز تا ۳ الی ۵ روز بعد دریافت کارنامه وجود دارد. بعد از پایان مهلت اعتراض نتایج نهایی در سایت my.medu.ir قرار می‌گیرد. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه اعلام نتایج امتحانات نهایی 1402 برای تان به وجود امده است، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده وپاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‎‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج امتحانات نهایی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ در چه تاریخی است؟

    طبق اطلاعیه ها نتایج امتحان نهایی ۱۴۰۲ در ۱۰ تیر ماه منتشر می شود. 

  2. برای مشاهده نتایج امتحان نهایی چه باید کرد؟

    برای این منظور می توانید به صورت حضوری به مدرسه رفته و یا از طریق سایت my.medu.ir نتایج را به صورت اینترنتی مشاهده نمایید. 

  3. آیا امکان اعتراض به نتایج امتحانات نهایی وجود دارد؟

    بله دانش آموزان می توانند تا ۳ الی ۵ روز پس از دریافت کارنامه اعتراض خود را ثبت کنند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره