تیزهوشان و نمونه دولتیمدارس

بهترین کتاب برای قبولی نمونه دولتی نهم

کانال تلگرام تحصیلی     

بهترین کتاب برای قبولی نمونه دولتی نهم مدارس نمونه دولتی از جمله مدارس برتر در کشور محسوب می‌شود. متقاضیان زیادی برای تحصیل در این مدارس اقدام می‌نمایند. جهت گزینش از میان متقاضیان، سالانه آزمون اختصاصی برگزار می‌گردد. داوطلبانی که قصد پذیرش در این مدارس را دارند، باید با مطالعه منابع آزمون، زمینه موفقیت خود را فراهم آورند. از این رو تمام مطالب و اطلاعات مورد نیاز در رابطه با منابع آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 ششم و نهم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

بهترین کتاب برای قبولی نمونه دولتی نهم

مدارس نمونه دولتی دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم در سطح کل کشور برقرار هستند. این مدارس برای جذب دانش آموزان خود آزمون ورودی برگزار می‌نماید. کلیه متقاضیان تحصیل در این مراکز آموزشی باید در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. ثبت نام داوطلبان به صورت استانی انجام می‌شود. متقاضیان باید به سایت آموزش و پرورش استان خود مراجعه نمایند. کلیه رویدادهای آزمون نیز از طریق همین سایت اعلام و پیگیری می‌شود.

پس از طی فرآیند ثبت نام، داوطلبان باید خود را برای شرکت در این رقابت سنگین آماده نمایند. لذا ضروری است برای انجام برنامه ریزی صحیح، از منابع آزمون به طور دقیق مطلع شوند.

بخوانید: ثبت نام نمونه دولتی 1400

منابع آزمون پایه ششم

مدارس نمونه دولتی برای گزینش دانش آموزان پایه هفتم خود آزمونی برگزار نمی‌کنند. گزینش در این پایه براساس سوابق تحصیلی دانش آموزان صورت می‌گیرد. تنها دانش آموزانی می‎توانند درخواست تحصیل در این مدارس را داشته باشند که تمام نمرات پایه ششم آنها خیلی خوب باشد. البته داوطلبانی که در کارنامه آنان فقط در یک درس نمره خوب قید شده باشد مستثنی هستند. این گروه نیز می‌توانند برای ثبت نام در این مدارس اقدام کنند.

بخوانید: منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400

در سالهای دورتر دانش آموزان پایه ششم نیز در آزمون ورودی شرکت می‌کردند. آزمون این پایه شامل سوالات دروس فارسی، علوم، ریاضی، مطالعلات اجتماعی و هدیه های آسمانی می‌شد. همچنین ضریب تاثیر دروس نیز یکسان تعریف نمی‌شد. به عبارت دقیق تر، اثر گذری نمره هر درس در نمره کل دانش آموز متفاوت بود. ریاضی با ضریب اثر 4 بالاترین تاثیر و مطالعات اجتماعی با ضریب 1 کمترین اثر گذاری را داشتند. ضریب اثر سایر دروس2 تعریف شده بود.

بخوایند: ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400

منابع آزمون پایه نهم

گزینش دانش آموزان پایه نهم از قدیم الایام براساس نمره آزمون بوده است. این آزمون اکنون نیز مطابق روال قبل برگزار می‌شود. تنها تفاوت را شاید بتوان در تعداد بالای شرکت کنندگان آزمون دانست. مواد درسی که در آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • پیام های آسمانی
  • فارسی
  • عربی
  • مطالعات اجتماعی
  • زبان انگلیسی
  • علوم تجربی
  • ریاضیات

در این آزمون نیز ضریب دروس مختلف است. ریاضیات با ضریب 4 بالاترین تاثیر را در نتیجه اکتسابی داوطلبان دارد. علوم، فارسی و پیام های آسمانی در رده دوم قرار می‌گیرند. ضریب اثر این دروس 2 است. سایر دروس با ضریب تاثیر 1 کمترین تاثیر را در نمره داوطلب دارند. تعداد سوالات مطرح شده از هر درس و محدوده طرح سوال در جدول زیر عنوان شده است. برای اطلاع از منابع آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم 1400کلیک کنید.

بخوانید: ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400

منابع-نمونه

منابع آزمون نمونه دولتی مقاطع ششم و نهم | نکات مهم:

  • آزمون مدارس نمونه دولتی همواره به صورت تستی برگزار می‌شود. برای اطلاع از زمان و نحوه برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 کلیک کیند.
  • آزمون برای هر دو پایه دارای نمره منفی است. هر جواب درست 3 امتیاز مثبت و هر جواب غلط 1 امتیاز منفی برای داوطلب همراه خواهد داشت.
  • برای هر سوال تنها یک پاسخ درست تعریف شده است. چنانچه داوطلبی، دو گزینه را به عنوان پاسخ سوال انتخاب کند، 1 نمره منفی به وی تعلق خواهد گرفت.
  • داشتن تابعیت ایرانی برای داوطلبان الزامی است.
  • معدل داوطلبان در پایه نهم باید بیشتر از 17 باشد.
  • تمام نمرات داوطلب پایه ششم باید خیلی خوب باشد. داوطلب می‌تواند تنها در یک درس نمره خوب به جای خیلی خوب ارائه دهد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: نتایج آزمون نمونه دولتی 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره