آزمون های استخدامیسایر موضوعات

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ هر ساله توسط سایت سنجش انجام می‌شود و متقاضیان علاقه مند به کار در حوزه دبیری می‌توانند در این آزمون نام نویسی کرده و جذب آموزش و پرورش شوند. برای ثبت نام در این آزمون داوطلبان باید شرایطی را داشته باشند. عدم اطلاع از شرایط و ضوابط نام نویسی معمولا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد و حتی ممکن است داوطلب در نهایت موفق به نام نویسی نشود. به همین دلیل مهم است که از جزییات ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اطلاع کامل داشته باشید. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آموزش و پرورش هر ساله با توجه به نیاز خود اقدام به جذب و استخدام نیرو در حوزه دبیری می نماید. این آزمون توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود و داوطلبان برای پیگیری تمامی مراحل بایستی به سایت سنجش با آدرس sangesh.org  مراجعه نمایند.

افرادی که علاقه مند به حوزه کاری دبیری و آموزگاری هستند، برای فعالیت در آموزش و پرورش بایستی در این آزمون شرکت کنند. پس از شرکت در آزمون و رتبه حد نصاب، متقاضی وارد مرحله مصاحبه خواهد شد و در صورت قبولی نیز می توانند فعالیت خود را شروع نماید.

برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش متقاضیان باید واجد شرایط بوده و از تمامی جزئیات نیز اطلاع کامل داشته باشند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 خواهیم پرداخت.

تقویم زمانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
ثبت نام آزمون   ۹  تا ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تمدید زمان ثبت نام آزمون اعلام نشده
دریافت کارت ورود به جلسه ۳ روز پیش از برگزاری آزمون
برگزاری آزمون استخدامی
  • آموزگار ابتدایی و استثنائی: ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲
  • دبیری و هنرآموز: ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
نتایج اولیه
  • آموزگاری ابتدایی و استثنائی: فروردین ماه ۱۴۰۳
  • دبیری و هنرآموزی: خرداد ماه ۱۴۰۳
مصاحبه نیمه اول شهریور ۱۴۰۳
نتایج نهایی اواخر مهر ۱۴۰۳

 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

هر ساله سازمان سنجش اطلاعیه ای منتشر کرده و طی آن زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را مشخص کرده و به اطلاع متقاضیان می رساند. داوطلبان علاقه مند به شرکت در این آزمون بایستی در زمان تعیین شده به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و اقدامات لازم برای نام‌نویسی آزمون را انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز ۱۴۰۳ در تاریخ ۹ بهمن آغاز و تا ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. 

ثبت نام آزمون هنر آموزی و دبیری نیز از 27 خرداد تا 3 تیر ماه بود. به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی استخدامی آموزش و پرورش در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

دانلود دفترچه راهنما شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

در بالا گفته شد که سازمان سنجش هر ساله در بازه زمانی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دفترچه راهنما ثبت نام را نیز منتشر می‌کند و از این طریق تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان را در اختیارشان قرار می‌دهد. در این دفترچه تمامی اطلاعات لازم همچون نحوه ثبت نام، شرایط و ضوابط ثبت نام، سهمیه ها و کد رشته محل ها ذکر شده است.

با توجه به اینکه شرایط و جزییات مربوط به ثبت نام آزمون هر ساله تغییر می‌کند، ضروری است که داوطلبان دفترچه راهنما در سایت را دانلود کرده و به طور کامل آن را مطالعه نمایند. دفترچه راهنما ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پروش ۱۴۰۳ هنوز منتشر نشده است و به محض اطلاع رسانی لینک دانلود آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. به منظور آشنایی داوطلبان در ادامه لینک دانلود دفترچه راهنما سال گذشته قرار گرفته است. 

 

شیوه های جدید برای استخدام در آموزش و پرورش

پس از سال 1401 شیوه های استخدام در آموزش و پرورش تغییر کرد و در حال حاضر متقاضیان بر این اساس مورد ارزیابی قرار گرفته و پذیرش می شوند. شیوه های جدید برای استخدام در آموزش در سال 1403 به شرح زیر می باشد.

 

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش | جذب دو مرحله ای دانشجو معلم

بر اساس مصوبه های جدید از این پس پذیرش و استخدام نیروی دانشجو معلم در دومرحله انجام خواهد شد. افراد پذیرفته شده در این رشته می توانند در دو گروه وارد دانشگاه شوند که یک گروه ماه مهر و گروه دیگر در ماه بهمن خواهد بود. ارزیابی و گزینش متقاضیان در طول تحصیل انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که نمره مصاحبه عمومی و علمی شامل 30 درصد نمره کل خواهد بود.

 

جذب با روش استعداد درخشان

یکی دیگر از شیوه های جذب نیرو و ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق استعداد های درخشان می باشد. دانشجویانی که توسط بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نخبه در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

 

جذب از مقطع کارشناسی ارشد

روش دیگر ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد. متقاضیان می توانند در این آزمون شرکت کرده و پس از کسب رتبه حد نصاب و مجاز شدن به انتخاب رشته، اقدام به انتخاب رشته های مربوط به این ارگان بنمایند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش | جذب دو مدرکی یا بورسیه معلمی سال آخر

دانشجویانی که در دوره های مشاع تحصیل می کنند، می توانند از این طریق جذب آموزش و پرورش شوند. این روش به این صورت است که دانشجو دو سال اول تحصیل خود را در یک دانشگاه دیگر می گذراند و پس از آن در صورت واجد شرایط بودن شروع به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خواهد کرد.

گزینش از بین دانشجویانی انجام خواهد شد که معدل شان در رشته زبان و علوم انسانی حداقل 17 و در رشته های مهندسی، علوم پایه و هنر حداقل 14 باشد. دانشجویان در زمان تحصیل در دانشگاه اصلی باید دروس مربوط به رشته معلمی دانشگاه فرهنگیان را نیز اخذ نمایند.

 

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 متقاضیان باید واجد شرایط تعیین شده باشند. این شرایط هر ساله از طریق سازمان سنجش در دفترچه راهنما منتشر شده و به اطلاع داوطلبان می رسد.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که هرگونه مغایرت در مدارک و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش منجر به عدم شرکت در آزمونهو با حتی لغو قبولی آنان در هر مرحله خواهد شد. شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دو بخش عمومی و استخدامی تقسیم می شود که به شرح زیر هستند.

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

✅تابعیت ایرانی

✅اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی

✅رعایت قوانین جمهوری اسلامی

✅داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای مردان

✅برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅نداشتن سو سابقه کیفری

✅عدم ممنوعیت استخدام دستگاه های دولتی و اجرایی

✅عدم خرید خدمت و یا بازنشستگی

✅شرط سنی حداقل 20 و حداکثر 40

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

✅پس از ثبت نام آزمون و قبل از استخدام امکان تغییر محل خدمت وجود ندارد و افراد استخدام شده نیز تنها با توجه به قوانین نقل و انتقال فرهنگیان می توانند محل خدمت خود را تغییر دهند.

✅افرادی که از دانشگاه های تربیت دبیر، شهید رجایی و فرهنگیان فارغ التحصیل شده اند و متعهد به خدمت به آموزش و پرورش هستند، امکان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را ندارند.

✅پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی باید در دوره های مهارت آموزی نیز شرکت کرده و در صورت کسب رتبه حد نصاب موفق به قبولی نهایی و استخدام در آموزش و پرورش خواهند شد.

✅افرادی که قصد انصراف از تحصیل و اشتغال را دارند، باید در هزینه انصراف را بپردازند.

✅دوره مهارت آموزی یک دوره یک ساله است و جز سنوات خدمت محسوب نمی شود. شرکت در این دوره تنها به عنوان شرط ضروری استخدام در نظر گرفته می شود.

✅افرادی که قصد تغییر محل دوره مهارت آموزی خود را دارند، باید به سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان درخواست دهند تا شرایط شان با توجه به داشتن شغل و جنسیت مورد ارزیابی قرار گیرد.

✅پذیرفته شدگان نهایی باید 120 ساعت ضمن خدمت مرتبط (امور تربیتی) و مهارت های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته های غیر امور تربیتی بگذرانند. در دو سال اول استخدام گذراندن این دوره ضروری است.

✅استخدامی آموزش و پرورش به صورت بومی و استانی می باشد و تغییر و خروج از ناحیه به معنای انصراف از اشتغال در آموزش و پرورش می باشد.

✅در صورتی که فرد در دوره های مهارت آموزی و یا آزمون جامع شرکت نکند، یعنی از تحصیل منصرف شده است و بایستی حتما جریمه انصراف را بپردازد.

✅بخشی از هزینه دوره مهارت آموزی را باید داوطلب پرداخت کند و پس از انصراف آموزش و پرورش این امکان را دارد که هزینه‌های دوره را از داوطلب دریافت نماید.

✅ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک İSDL برای شرکت در دوره مهارت آموزی الزامی است.

✅در دوره مهارت آموزی تامین هزینه های مربوط به مسکن و خورد و خوراک به عهده متقاضی است اما با این حال داوطلبان می توانند برای دریافت کمک هزینه به دانشگاه درخواست بدهند.

 

مدارک لازم برای آزمون استخدامی

ثبت نام آزمون آموزش و پرورش به صورت اینترنتی در سایت سنجش می‌باشد. داوطلبان در هنگام ثبت نام اینترنتی باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز را در سامانه بارگزاری نمایند تا نام نویسی شان تکمیل گردد. بارگزاری اشتباه مدارک و یا نقص در آن ها منجر به لغو ثبت نام داوطلب در آزمون استخدامی خواهد بود. 

با توجه به اهمیت بارگزاری مدارک در سایت سنجش بهتر است که قبل از نام نویسی از مدارک مورد نیاز مطلع شده و به آن ها را به درستی بارگزاری نمایید. در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون یک فرم آزمایشی قرار گرفته است که داوطلبان با مشاهده آن می‌توانند اطلاعات لازم در مورد ثبت نام را به دست آورند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شرح زیر می‌باشد. 

✅اطلاعات هویتی و شناسنامه ای

✅مشخضات مربوط به نظام وظیفه

✅وضعیت تاهل

✅وضعیت شغلی و اطلاعات مربوط به آن

✅اطلاعات مربوط به سهمیه

✅اطلاعات تحصیلی

✅آدرس محل سکونت همراه با سایر اطلاعات مثل کدپستی و شماره تماس

✅عکس ۴*۳ تمام رخ با زمینه سفید بدون لکه و باحجاب کامل برای خانوم ها (فرمت jpg و حجم ۷۰ کیلوبایت)

 

نحوه و سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت نام آزمون اسخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی می‌باشد و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش روند نام نویسی خود را تکمیل نمایند. برای ثبت نام آزمون باید هزینه ای را نیز پرداخت نمایید که ان نیز در سایت سنجش انجام می‌شود. چنانچه قصد ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارید، می‌توانید در زمان تعیین شده طبق مراحل فوق عمل کرده و نام نویسی خود را انجام دهید. 

1️⃣با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید. 

2️⃣گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” را انتخاب نمایید. 

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

3️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید. 

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

4️⃣بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنایی) سال 1403” کلیک کنید. 

5️⃣از منوی سمت راست گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب نمایید. 

6️⃣مراحل خرید کارت اعتباری را طی کرده و مجددا وارد صفحه اصلی ثبت نام شوید. 

7️⃣شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده را همراه با عبارت امنیتی در کادر درج کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید. 

8️⃣عکس داوطلبی خود را با توجه به شرایط ذکر شده بارگزاری نمایید. 

9️⃣اطلاعات مورد نیاز را در فرم وارد کرده و رشته شغلی خود را نیز انتخاب نمایید. 

🔟اطلاعات خود را تایید کرده و شماره پرونده و کد رهگیری خود را دریافت نمایید.

 

انواع سهمیه در ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در فرایند ثبت نام و استخدام آموزش و پروش داوطلب مشمول سهمیه می‌توانند از امتیاز خود استفاده کرده و شانس خود برای استخدام و جذب را امتحان نمایند. سهمیه های تاثیر گذار در ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شرح زیر می‌باشند. 

 

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش |‌ سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دو بخش سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد دارد. افرادی که قصد استفاده از سهمیه از ۲۵ درصد را دارند، باید حتما در شغل های مشمول این سهمیه که در دفترچه ذکر شده است نام نویسی نمایند. 

این افراد باید اطلاعات خود را در سایت سجایا ثبت نمایند و اطلاعات مورد تایید بنیاد شهید باشد. در غیر این صورت داوطلب امکان استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران را نخواهد داشت. افراد مشمول سهمیه ایثارگران از شرط سنی ثبت نام آزمون معاف هستند. 

مشمولان سهمیه ایثارگری ۵ درصد، تنها امکان ثبت نام در رشته های مربوط به این سهمیه را دارند. داوطلبان مشمول هر دو سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد باید موفق به کسب ۸۰ درصد نمره اخرین فرد پذیرفته شده بشوند. 

 

سهمیه معلولین

افراد معلول، سهمیه ۳ درصدی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دارند و تنها مجاز به انتخاب رشته های مربوط به این سهمیه می‌باشند. این افرا تنها در صورتی می‌توانند در آزمون اسخدامی شرکت کنند سازمان بهزیستی صلاحیت آنان را تایید کند. در واقع این افراد برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید توانایی فعالیت در این حوزه را داشته باشند. 

 

امتیاز حافط قرآن 

افرادی که حافط قرآن کریم هستند، برای رشته های مربوط به دبیری حکمت و معارف اسلامی ۱۰ درصد امتیاز خواهند داشت. لازم به ذکر است که در صورت داشتن مدرک تحصیلی مربوط به رشته، امتیاز مدرک نیز در ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای داوطلبان حافظ قرآن کریم لحاظ خواهد شد. 

 

امتیاز بومی شهرستان

داوطلبانی که بومی یک شهرستان باشند، نسبت به دیگر داوطلبان غیر بومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش امتیاز دریافت خواهند کرد و امتیاز آن ها با ضریب یک و چهاردهم اعمال می‌شود. داوطلبان شهرستان تهرام و سایر مراکز استان از این قانون استثنا هستند. 

 

امتیاز خانواده و جوان ایرانی

در صورت متاهل بودن و داشتن فرزند، به ازای هر فرزند ۲ امتیاز به فرد داده می‌شود؛ مجموع این امتیاز حداکثر ۱۰ می‌باشد. توجه داشته باشید که در صورتی می‌توان از این امتیاز استفاده کرد که نرخ باروری شهرستان محل تولد بالاتر از ۲/۵ نباشد. 

 

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تنها افراد فارغ التحصیل از رشته های استخدامی آموزش و پرورش امکان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند. داوطلبان برای نام نویسی در آزمون باید توجه کنند که رشته و مقطع تحصیلی آنان با رشته امتحانی مطابق باشد. 

لیست رشته های ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر ساله توسط سازمان سنجش منتشر شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. داوطلبان برای ثبت نام باید حتما از لیست رشته ها اطلاع داشته و بر این اساس اقدام به نام نویسی نمایند. با توجه به عدم انتشار لیست رشته های آزمون استخدامی در سال جدید، لیست رشته های مربوط به سال گذشته را قرار داده‌ایم که با مطالعه ان می‌توانید اطلاعات نسبی در این زمینه به دست آورید. 

 

امکان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 در کدام استان ها وجود دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، آموزش و پرورش با توجه به نیاز هر منطقه اقدام به جذب نیرو و استخدام از طریق آزمون می‌نمایند. در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر سال لیست استان های در حال استخدام نیروی جدید منتشر می‌شود و داوطلبان واجد شرایط در هر استان می‌توانند برای نام نویسی در سایت سجش اقدام نمایند.

با توجه به عدم انتشار لیست استان های جذب نیروی آموزش و پرورش، در ادامه لینک دانلود اسامی مربوط به سال گذشته را قرار داده ایم. به محض انتشار لیست جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

منابع امتحانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک امتحان کتبی است و مانند سایر آزمون ها منابعی دارد که داوطلبان با مطالعه این منابه می‌توانند تسلط خود را را بر محتوی آزمون افزایش داده و نتیجه بهتری کسب نمایند. آزمون استخدامی سه بخش عمومی، اختصاصی و تخصصی دارد و منابع امتحانی نیز برای هر بخش متفاوت است. در ادامه لینک دانلود منابع امتحانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار داده شده است. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

افرادی که قصد استخدام در آموزش و پرورش و کار در حوزه دبیری را دارند، باید در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورت قبولی در امتحان و مصاحبه، به عنوان نیروی جدید استخدام خواهند شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه منابع امتحانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق ثبت نام در سال جدید هنوز اعلام نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

  2. ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به چه صورت است؟

    نام نویسی به صورت اینترنتی می‌باشد و متقاضیان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. 

  3. شرایط نام نویسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

    داوطلب برای ثبت نام آزمون باید شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند که در متن مقاله به طور کامل به آن ها پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشین ببخشین متولد ۴۸ هستم و مجردم لیسانس برق دارم میتونم ازمون دبیری ثبت نام کنم؟ تمدید نمیشه دیگه ثبت نام کنیم بخاطریکه وصعیت شرط سنی مشخص نبود بالاخره چی میشه نتونستیم ثبت نام کنیم میشه امکان داره دوباره تمدید بشه ؟ با تشکر و دعای خیر

  2. سلام وقت بخیر بنده مدرک کارشناسی دارم واسه معافیت پزشکی اقدام کردم ولی هنوز پایان خدمت ندارم میتونم تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم

  3. سلام وقت بخیر بنده مدرک کارشناسی دارم واسه معافیت پزشکی اقدام کردم ولی هنوز پایان خدمت ندارم میتونم تو آزمون دبیری شرکت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره