انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

رتبه اصلی در کارنامه ارشد کدام است؟

کانال تلگرام تحصیلی     

رتبه اصلی در کارنامه ارشد کدام است؟ از مهم‌ترین بخش‌های کارنامه اولیه کنکور کارشناسی‌ارشد، قسمتی است که رتبه داوطلب در آن درج شده‌است. رتبه داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد، برای هر کدضریب به صورت مجزا در دوره‌های روزانه و غیر روزانه منتشر می‌شود. اما اغلب داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، نمی‌دانند که کدام یک از رتبه‌های درج‌شده در کارنامه، رتبه اصلی است. رتبه داوطلب در سهمیه، همان رتبه اصلی در کارنامه کنکور کارشناسی ارشد است و داوطلبان باید با در نظر‌گرفتن آن اقدام به انتخاب‌رشته کنند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون رتبه اصلی در کارنامه کارشناسی ارشد آشنا شویم.

رتبه اصلی در کارنامه ارشد کدام است؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، باید پس از دریافت کارنامه اولیه خود، آن را به خوبی تحلیل کنند. تحلیل صحیح کارنامه اولیه، به عملکرد خوب متقاضیان برای تکمیل مرحله انتخاب‌رشته، منتهی می‌شود.

مهم ترین سوالی که اغلب داوطلبان کنکور سراسری، در هنگام تحلیل کارنامه اولیه خود با آن مواجه هستند، رتبه اصلی در کارنامه ارشد کدام است؟ می‌باشد. در واقع متقاضیان می‌خواهند بدانند برای انتخاب‌رشته، کدام رتبه خود را باید در نظر بگیرند.

رتبه اصلی کارنامه کنکور ارشد که داوطلب باید آن را برای شرکت در انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد، در نظر بگیرد؛ بخش ” رتبه داوطلب در سهمیه ” مندرج در کارنامه اولیه است. در رتبه داوطلب در سهمیه، سهمیه‌ای که در زمان تکمیل فرم نام‌نویسی در آزمون ارشد وارد کرده است، اعمال می‌شود. در واقع سهمیه داوطلب بر روی رتبه خام او تاثیر می‌گذارد و رتبه جدید تحت عنوان رتبه در سهمیه منتشر می‌شود.

انواع رتبه موجود در کارنامه ارشد

به منظور راهنمایی شما متقاضیان گرامی، در ادامه در رابطه با انواع رتبه‌ها و رتبه اصلی در کارنامه ارشد توضیحاتی را آورده‌ایم. در کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد، پنج ستون برای نمایش‌دادن رتبه شرکت‌کنندگان در این آزمون، در نظرگرفته‌ شده‌است.

از پنج ستون در نظر گرفته‌شده برای نمایش‌دادن رتبه‌های داوطلبان، ستون سه و ستون پنج به آخرین رتبه مجاز در هر یک از دوره‌های روزانه و غیرروزانه اختصاص دارد. در ادامه پیرامون هر یک از بخش‌های مرتبط با رتبه اصلی در کارنامه کنکور کارشناسی ارشد توضیحاتی را آورده‌ایم.

رتبه داوطلب در سهمیه | رتبه اصلی در کارنامه ارشد

تمامی داوطلبان در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، سهمیه خود را برای شرکت در این آزمون مشخص می‌کنند. منظور از رتبه در سهمیه این است که سهمیه داوطلب بر روی رتبه خام او اعمال شده‌است. هریک از متقاضیان، ممکن است دارای یکی از سهمیه‌های آزاد، ایثارگران، رزمندگان و … باشد. با توجه به هریک از این سهمیه‌ها، رتبه داوطلب مشخص می‌گردد.

رتبه داوطلب بدون سهمیه | رتبه اصلی در کارنامه کنکور ارشد

همانطور که از نام رتبه داوطلب بدون سهمیه مشخص است، در این رتبه سهمیه داوطلب اعمال نشده‌است. رتبه داوطلب بدون سهمیه در واقع همان رتبه خام داوطلب است. برای تکمیل مراحل انتخاب‌رشته، به این رتبه توجهی نمی‌شود؛ چراکه رتبه اصلی با اعمال سهمیه خواهد بود.

آخرین رتبه مجاز در دوره های روزانه و نوبت دوم

یکی از ستون‌های کارنامه‌اولیه به آخرین رتبه‌مجاز در دوره‌های روزانه و نوبت دوم اختصاص دارد. در این ستون، آخرین رتبه‌ای که سازمان سنجش به عنوان رتبه‌ مجاز جهت شرکت در مرحله انتخاب‌رشته درنظر گرفته‌است، مشخص می‌گردد. هر رتبه‌‌ای که در ستون یک برای داوطلبان نوشته می‌شود، کمتر باشد؛ یعنی داوطلبان شانس بیشتری برای قبولی دارند.

رتبه داوطلب در سهمیه در سایر دوره‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی

در این ستون، رتبه اصلی در کارنامه ارشد داوطلب در دوره‌های غیر روزانه و دانشگاه آزاد با اعمال سهمیه داوطلب مشخص می‌گردد.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه در سایر دوره ها و دانشگاه آزاد

در قسمت آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دیگر دوره‌ها و دانشگاه آزاد، درواقع آخرین رتبه‌ مجاز به شرکت در مرحله انتخاب‌رشته کنکور کارشناسی ارشد، مشخص می‌گردد.

بخوانید: زمان اعلام نتایج ارشد

مشاوره رتبه اصلی در کارنامه کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد حضور داشته‌اند، در صورتی که مجاز به انتخاب‌رشته باشند، می‌توانند برای انتخاب‌رشته اقدام کنند. متقاضیان ابتدا باید ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته ارشد را از طریق سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند. سپس می‌توانند پس از مطالعه کامل دفترچه، اقدام به ثبت کدرشته‌ محل‌ها بر اساس الویت و علاقه‌مندی خود نمایند.

در نظر داشته باشید که انتخاب رشته مرحله‌ای مهم و حساس است و از اصلی‌ترین مراحل جذب دانشجویان در مقطع ارشد و در دانشگاه به شمار می‌رود. بهتر است این مرحله با نهایت دقت و با مشورت با افردی آگاه انجام شود.

چنانچه با مطالعه این مقاله پیرامون تحلیل کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد سوالی دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحلیل و رتبه اصلی درکارنامه ارشد و تکمیل مرحله انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

رتبه اصلی در کارنامه ارشد کدام است؟

رتبه اصلی در کارنامه ارشد تحت عنوان رتبه داوطلب در سهمیه مشخص شده‌است.

در کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد، کدام رتبه‌ها درج شده‌است؟

در کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد، چندین رتبه در دوره‌های روزانه، نوبت دوم و دیگر دوره ها و دانشگاه آزاد درج می‌گردد.

آیا داوطلبانی که در دوره روزانه مجاز به انتخاب‌رشته نشده‌اند، می‌توانند در دیگر دوره‌ها در انتخاب‌رشته شرکت کنند؟

بله، متقاضیان باید ابتدا کارت اعتباری مرتبط به هر دوره را خریداری کنند و سپس بر اساس آنچه که در مقاله فوق توضیح دادیم، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره