سایر موضوعاتآزمون های زبان

زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام می گردد. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت علوم که توسط وزارت علوم برگزار می گردد را در دانشگاه های سراسری دارند، برای ورود به مقطع دکتری نیازمند مدرک زبان انگلیسی هستند. این دسته از داوطلبان می توانند در آزمون داخلی تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT که هر ساله در چندین دوره برگزار می شود، شرکت کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون نحوه و تاریخ ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۳ ارائه کرده ایم.

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403

آزمون MSRT در یک سال در چندین دوره برگزار می گردد، که هر داوطلب و متقاضی شرکت در آزمون زبان MSRT می تواند متناسب با سطح آمادگی خود بدون محدودیت در دوره های مختلف این آزمون ثبت نام کرده و پس از کسب امتیاز لازم مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نماید. در جدول زیر زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 در هر نوبت را قرار داده ایم.

تقویم زمان ثبت نام آزمون MSRT سال ۱۴۰۳
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون نتایج
26 اسفند 21 فروردین 31 فروردین 9 اردیبهشت

لازم است توجه داشته باشید که اطلاع از تاریخ ثبت نام آزمون MSRT 1403 دارای حائز اهمیت می باشد. چراکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است و پس از تکمیل ظرفیت، مهلت ثبت نام آزمون MSRT نیز زودتر از موعد اعلام شده به پایان می رسد و اگر داوطلب از این ثبت نام جا بماند بایستی منتظر اعلام زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 در دوره های بعدی باشد.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام MSRT

 

نحوه نام نویسی در تاریخ ثبت نام آزمون MSRT

پس از اعلام زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 در سال داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT هستند و واجد الشرایط نیز می باشند، می توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MSRT نسبت به تکمیل  فرم اینترنتی و نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.

برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT  سه مرحله اصلی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم و شما می توانید مطابق مراحل ارائه شده جهت تکمیل مراحل ثبت نام آزمون MSRT عمل کنید.

 

مرحله اول: ثبت نام عمومی در سامانه سجاد

متقاضیان در مرحله اول بایستی که ثبت نام عمومی خود را در سامانه سجاد انجام دهند. داوطلبانی که قبلا در این سامانه ثبت نام آزمون MSRT کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، درغیراین صورت بایستی که طبق مراحل زیر اقدام کنند.

1️⃣ وارد سامانه سجاد به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” شوید. 

2️⃣ در زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۳ بر روی گزینه ” ثبت نام ” از منوی بالای صفحه کلیک کنید.

3️⃣ فرم ثبت نام آزمون MSRT را با اطلاعات خواسته شده شامل تابعیت، نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، پست الکترونیک، رمز عبور و… تکمیل نمایید.

4️⃣ نام کاربری و رمز عبور به نشانی پست الکترونیکی که وارد کرده اید، ارسال می گردد می توانید پس از گذشت 24 ساعت از این ثبت نام وارد صفحه ثبت نام آزمون شوید.

 

مرحله دوم: ثبت اطلاعات شخصی و تایید اطلاعات 

مرحله دوم ثبت نام آزمون MSRT (آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT) ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد می باشد که در این مرحله نیز اگر در آزمون های قبلی شرکت کرده اید و اطلاعات خود را ثبت و تایید کرده اید، نیازی به گذراندن این مرحله ندارید. در غیر این صورت برای ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد مطابق مراحل زیر اقدام نمایید.

1️⃣ پس از ثبت نام آزمون MSRT اولیه در سامانه سجاد، مجدد وارد سامانه شده و به منوی ” آزمون زبان ” بروید.

2️⃣ در منوی سمت راست و در قسمت مشخصات فردی بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات شخصی ” کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

3️⃣ در این مرحله زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 بایستی که منتظر تایید اطلاعات خود از سوی مسئول مربوطه در مرکز آزمون بمانید.

 

توجه

✅ تایید اطلاعات در ساعات اداری در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات 8 الی 16 انجام می شود.

✅ چنانچه مدارک ثبت نام آزمون MSRT شما دارای نواقصی باشد، از طریق همین سامانه اعلام می شود که بایستی آن را اصلاح کرده و مجدد ارسال نمایید. 

✅ در قسمت پیشخوان آزمون زبان  وضعیت ” تایید ” یا ” عدم تایید ” اطلاعات شما قابل مشاهده است.

✅ لیست رشته ها ثبت نام آزمون MSRT مطابق با لیست رشته سازمان سنجش و وزارت بهداشت است.

✅ در نظر داشته باشید که تا زمانی که اطلاعات شما تایید نگردد، نمی توانید در زمان ثبت نام آزمون زبان MSRT وارد سامانه شوید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مرحله سوم: ورود به سامانه

در نهایت و در مرحله سوم، چنانچه دو مرحله قبلی را پشت سر بگذارید، می در زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 طبق مراحل زیر عمل کنید. فقط در نظر داشته باشید که از زمان شروع ثبت نام، شما می توانید طبق جدول تقویم آزمون وارد سامانه مربوطه شوید.

1️⃣ وارد سامانه ثبت نام آزمون MSRT به نشانی اینترنتی” msrttest.saorg.ir ” شوید.

2️⃣ هزینه مربوط به ثبت نام را پرداخت نمایید و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنید.

پس از برگزاری آزمون شما می توانید از طریق همین سایت از نتیجه و عملکرد خود نیز مطلع گردید.

 

توجه

❌ امکان تغییر حوزه قبل و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MSRT وجود دارد. چنانچه در حوزه مقصد ظرفیت خالی هست، می توانید حوزه را تغییر دهید.

❌ چنانچه ظرفیت حوزه ای تکمیل شده باشد، امکان افزایش ظرفیت نخواهد بود، بنابراین ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی زمان ثبت نام آزمون MSRT و قبل از تکمیل ظرفیت انجام دهید.

❌ توجه داشته باشید که در صورت عدم پرداخت مبلغ توسط دیگر داوطلبان یا تغییر حوزه توسط آنها ظرفیت آزاد می شود. 

 

مشاوره زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۳ 

در زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 که از سوی سامانه سجاد اعلام می گردد، تمامی داوطلبانی که می خواهد در مقطع دکتری وارد دانشگاه های سراسری شوند، می توانند مطابق مراحل فوق جهت ثبت نام آزمون MSRT اقدام نمایند. همانطور که گفتیم ثبت نام در آزمون زبان MSRT دارای هزینه می باشد ک متقاضیان بایستی که مبلغ 1,200,000 ریال را از طریق درگاه اینترنتی با کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند.

مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در تمامی مراحل ثبت نام آزمون MSRT وزارت بهداشت می توانند با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات شما را پاسخ دهند.می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر پیرامون تاریخ ثبت نام آزمون MSRT همین حالا تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون MSRT 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون MSRT در سال 1403 در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله تاریخ ثبت نام آزمون MSRT تمامی دوره ها را قرار داده ایم.

  2. متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

    متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT باید به سامانه سجاد “portal.saorg.ir” مراجعه کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره