سایر موضوعاتآزمون های زبان

ثبت نام آزمون MSRT

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون MSRT هر ساله در چندین دوره انجام می گیرد و داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند. داوطلبان برای نام نویسی آزمون باید به سایت سجاد به آدرس portal.saorg.ir در مهلت تعیین شده مراجعه کنند. یکی از مهم ترین موارد در مورد این آزمون محدود بودن تعداد شرکت کننده در هر آزمون می باشد و داوطلبان باید در ساعات اولیه آزمون نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند. در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان برگزاری و نحوه ثبت نام آزمون MSRT می‌پردازیم.

زمان ثبت نام آزمون MSRT نوبت مهر ماه ۱۴۰۲ در تاریخ 10 تا 19 مهر ماه می باشد.

 

ثبت نام آزمون MSRT

تمامی داوطلبان تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی نیاز به یک مدرک زبان انگلیسی دارند. دانشجویان مقطع دکتری که به دنبال دریافت یک مدرک زبان انگلیسی هستند، می‌توانند در آزمون MSRT که در سطح علمی مناسبی قرار دارد و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران است، شرکت کنند اما باید توجه داشته باشند که مدرک این آزمون فقط در دانشگاه های داخل کشور مورد تایید است. در جدول زیر آخرین زمان ثبت نام آزمون MSRT را قرار داده ایم.

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT 1402

 آزمون تعیین سطح MSRT به تعداد 10 بار در یک سال توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود که داوطلبان می‌توانند با توجه به شرایط و سطح آمادگی خود در هرکدام که بخواهند شرکت کنند. در ادامه تقویم زمان ثبت نام آزمون زبان MSRT را ارایه کرده ایم.

تقویم زمان بندی آزمون MSRT سال ۱۴۰۲
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون اعلام نتایج
5 تیرماه  14 تیرماه  24 تیرماه  1 مرداد
7 شهریور ماه 21 شهریور ماه 31 شهریور ماه 9 مهر
10 مهر ماه  19 مهر 28 مهر 7 آبان
9 آبان 18 آبان 26 آبان 5 آذر
20 آبان 15 آذر 24 آذر 3 دی
9 دی  9 اسفند 18 اسفند 26 اسفند

داوطلبان باید توجه داشته باشند به دلیل اینکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است برای ثبت نام به موقع و جلوگیری از تکمیل ظرفیت، ثبت نام آزمون MSRT خود را در روزهای ابتدایی انجام دهند، چراکه برگزاری این آزمون نیازمند شرایط خاصی همچون سیستم صوتی می‌باشد و امکان افزایش ظرفیت در هیچ حوزه ای وجود ندارد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

شهر محل برگزاری آزمون مهر ۱۴۰۲

طبق اطلاعیه وزارت علوم شهرهایی که ثبت نام آزمون MSRT تاریخ 28  مهر ماه ۱۴۰۲ در آن برگزار می شود موارد زیر می باشد.

تهران-دانشگاه علم و صنعت ايران , اصفهان-دانشگاه اصفهان , مشهد-دانشگاه امام رضا ع , بابلسر-دانشگاه مازندران , زاهدان-دانشگاه سيستان و بلوچستان , شيراز -دانشگاه علوم پزشکي شيراز , همدان-دانشگاه بوعلي سينا , رشت-دانشگاه گيلان , کرمان-موسسه آموزش عالي کرمان-کرمان , اراک-دانشگاه صنعتي اراک , يزد-موسسه آموزش عالي امام جواد ع , بيرجند-دانشگاه بيرجند , خرم آباد-دانشگاه لرستان , سنندج-دانشگاه کردستان , ايلام-دانشگاه ايلام , گرگان-دانشگاه علوم کشاورزي و منابع طبيعي , کاشان-دانشگاه کاشان , سمنان-دانشگاه سمنان , کيش-دانشگاه صنعتي شريف-پرديس بين المللي کيش , اروميه -دانشگاه صنعتي اروميه , قزوين-دانشگاه بين المللي امام خميني ره , اردبيل-دانشگاه محقق اردبيلي , قم-دانشگاه قم , بندر عباس-دانشگاه هرمزگان

توجه: به دلیل به حد نصاب نرسیدن متقاضیان آزمون در حوزه های اهواز و کرمانشاه در آزمون 24 آذر ماه 1402 ثبت نام این داوطلبان به تاریخ 29 دی ماه 1402 منتقل شد.

 

راهنما ثبت نام آزمون MSRT

متقاضیان دریافت مدرک تعیین سطح MSRT ، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند تا روند ثبت نام MSRT سال خود را تکمیل کنند.

1️⃣ ثبت نام آزمون MSRT ازطریق سامانه آزمون زبان MSRT قابل انجام است، بنابراین متقاضیان بایستی به سایت سامانه آزمون زبان MSRT به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣بر روی گزینه ” ثبت‌نام ” از سایت نام نویسی کلیک کنید و چنانچه قبلا در سایت ثبت‌نام کرده اید بر روی گزینه ” ورود به سایت ” کلیک کنید و پس از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.

ثبت نام آزمون MSRT

نکته: متقاضیان توجه داشته باشند که ساختن پروفایل و ارسال پیام در روزها و ساعات اداری ممکن است.

 

سایت ثبت نام آزمون MSRT

3️⃣پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام MSRT صفحه جدیدی ایجاد می‌شود که بایستی پس از مطالعه مندرجات آن بر روی عبارت ” با قوانین گفته شده موافق هستم ” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون MSRT

4️⃣سپس در صفحه جدید اطلاعات و مشخصات فردی خود از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و پست الکترونیک و رمز عبور را وارد کنید. (رمز عبور باید ۸ کاراکتر باشد و به صورت عددی وارد شود)

5️⃣پس از تکمیل اطلاعات ثبت نام آزمون MSRT به شماره تلفنی که وارد کرده اید، یک کد فعالسازی از طریق تماس یا پیامک ارسال می‌شود که پس از وارد کردن آن، بایستی بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.

6️⃣دراین مرحله اطلاعات تکمیلی از جمله نام پدر، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه، وضعیت تاهل، جنسیت و وضعیت شاهد و ایثارگری خود را مشخص کنید.

7️⃣در این مرحله باید در کادرهای مربوطه یک قطعه عکس پرسنلی، تصویر کلیه صفحات شناسنامه و تصویر پشت و رو کارت ملی خود را بارگذاری کنید و سپس بر روی گزینه ” بعدی ” کلیک نمایید.

8️⃣در این مرحله بایستی، اطلاعات مقاطع تحصیلی خود را وارد کنید و پس از کلیک بر روی ” بعدی “، سامانه نام کاربری که همان کد ملی شماست و رمز عبور انتخابی خودتان را به آدرس پست الکترونیکی که ورد کرده اید ارسال می‌کند.

 

ورود به سامانه

9️⃣مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید و به کمک نام کاربری و رمز عبور وارد پروفایل شخصی خود شوید.

🔟در این مرحله متقاضیان باید تاریخ و حوزه برگزاری را انتخاب کنند.

1️⃣1️⃣پس از تعیین حوزه باید در ساعات مشخصی نسبت به پرداخت وجه ثبت نام آزمون MSRT اقدام کنید که برای این امر به شماره 16 رقمی کارت، رمز دوم، کد cvv2 و تاریخ اعتبار کارت نیاز خواهید داشت.

1️⃣2️⃣در انتها چنانچه که پرداخت وجه با موفقیت انجام شود پیام ” ثبت نام شما با موفقیت انجام شد ” و یک کد رهگیری برایتان نمایش داده می‌شود که بایستی تا انتهای برگزاری آزمون از آن نگهداری کنید.

هزینه ثبت نام آزمون MSRT در سال 1402 مبلغ 120 هزار تومان می باشد.

 

نحوه برگزاری آزمون MSRT

زمان برگزاری آزمون MSRT سال را در جدول بالا اعلام کردیم. این ازمون مشابه ازمون تولیمو است و منابع آن نیز مشابه منابع ازمون تافل است، بنابراین متقاضیان برای کسب آمادگی باید منابع آزمون تافل را مطالعه کنند. اعتبار مدرک زبان انگلیسی MSRT دو سال می باشد.

ساختار آزمون MSRT بخش اول سوالات شنیداری است که شامل 30 سوال است؛ متقاضیان بایستی در مدت 30 تا 35 دقیقه به آنها پاسخ دهند.
بخش دوم پرسش های مربوط به گرامر است که شامل 30 سوال می‌باشد که باید در 20 دقیقه بدان پاسخ دهند.
بخش بعدی سوالات مربوط به درک مطلب است که بایستی به 40 سوال در 55 دقیقه جواب دهند.
نمرات آزمون MSRT  نمره آزمون MSRT از 100 محاسبه می‌شود.
آخرین حدنصاب نمره داوطلب برای مراکز دانشگاهی و آموزشی نمره 70 است.
نمره منفی در این آزمون لحاظ نمی‌شود.

 

منابع آزمون MSRT 

یکی از مهم ترین سوالات دوطلبان آزمون MSRT، در مورد منابع این آزمون است. داوطلبان برای کسب رتبه قبولی باید به خوبی برای آزمون آماده شوند و در این مسیر مطالعه منابع اصلی آزمون تاثیر بسیار زیادی در کسب نمره بالا خواهد گذاشت. 

طبق اطلاعیه های منابع اصلی آزمون همان منابع آزمون تافل هستند که به شرح زیر می‌باشند. 

منابع اصلی آزمون MSRT تافل لانگمن
TOEFL Grammar Flash
کتاب TOEFL Reading Flash
کتاب لغات 504
کتاب لغات ضروری تافل
1100 واژه بارونز

علاوه بر این موارد منابع فارسی نیز وجود دارند که مطالعه آن ها می تواند به تسلط بیشتر داوطلبان کمک کند. مهم‌ترین منبع فارسی آزمون مجموعه FAST استاد مهرداد زنگیه وندی است. مجموعه FAST  شامل کتاب های گرامر، درک مطلب، لغات، شنیداری و بانک سوالات می‌باشد. داوطلبان می‌توانند با توجه به نیاز خود ره یک از این منابع را تهیه نمایند. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون MSRT

چنانچه تصمیم خود را جهت ثبت نام آزمون MSRT گرفته اید، بایستی به برخی نکات توجه داشته باشید:

❌ پس از ثبت نام MSRT امکان انصراف وجود نخواهد داشت.

❌ پس از ثبت‌نام امکان جابه جایی آزمون با آزمونهای همان سال امکان پذیر است.

⛔در صورتی که اطلاعات شما ناقص باشد، توسط مسئول مربوطه در قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما این نقص ارسال می‌شود که باید آن را برطرف کنید.

✅ داوطلبان در صورتی می‌توانند در آزمون MSRT ثبت نام کنند که ظرفیت خالی وجود داشته باشد

✅ متقاضیان برای ثبت نامMSRT محدودیتی ندارند و چنانچه در یک ازمون قبول نشوند می‌توانند در آزمون‌های بعدی شرکت کنند.

نتایج آزمون MSRT یک هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر می‌شود.

 مدرک آزمون زبان MSRT تنها در دانشگاه های داخل کشور و زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر می‌باشد و در دانشگاه های خارج از کشور فاقد هرگونه اعتبار است.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوالی داشتید، می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل ارتباط بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید و از طریق مشاوران این مجموعه ثبت نام آزمون MSRT خود را انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام MSRT سال می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا شرکت در آزمون های MSRT محدودیت وجود دارد؟

    خیر، داوطلبان در صورت قبول نشده در یک دوره از این آزمون، می توانند اقدام به ثبت‌نام و شرکت در دوره بعدی آزمون کنند.

  2. آیا داوطلبان پس از شرکت در یکی از آزمون های MSRT، می توانند تاریخآزمون خود را جابه‌جا کنند؟

    بله، داوطلبان می توانند تاریخ آزمون MSRT که ثبت‌نام کرده اند را با آزمون های همان سال جابه‌جا کنند.

  3. چه کسانی مجاز به ثبت نام آزمون MSRT می باشند؟

    تمامی متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری دارند، مجاز به ثبت نام می باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر از کجا باید مطلع بشیم که آزمون جدید کی برگزار میشه، خود سامانه ثبت نام اطلاعیه هاش برای سال ۹۹ هستش

  2. سلام کلا یکبار ثبت نام تولیموبود که دوروز ظرفیت تکمیل شد! امروز ۸ دی ۱۴۰۰هست .ثبت نام بعدی دقیقا چه روزیه؟

  3. سلام ببخشید از این ازمون میشه برای لیسانس به پزشکی استفاده کرد؟ چون نوشته بود میشه برای مصاحبه داشته باشیم اما من مدرک دکتری ندارم مشکلی نداره ؟ با لیسانس شرکت کنم؟

    1. سلام آزمون msrt فقط برای دانشجویان دکتری دانشگاه های سراسری می باشد و این دانشجویان می توانند ثبت نام msrt را انجام دهند.
      این آزمون یک آزمون برای زبان می باشد و نه آزمون لیسانس به پزشکی

  4. با عرض سلام و خسته نباشید. ساعت برگزاری آزمون msrt مورخ 27 خرداد 1401 در دانشگاه علم و صنعت تهران چنده؟ ممنونم

    1. سلام
      داوطلبانی مه ثبت نام msrt را انجام داده اند در زمان دریافت کارت ورود به حلسه می توانند از حوزه و زمان و ساعت برگزاری آزمون مطلع شوند.

  5. سلام
    امکان ثبت نام برای کسانی کخ تا الان ثبت نام نکردن فعال نیست انگار
    روی لینک ثبت نام وقتی کلیک کنی هیچ ایتمی برای وارد کردن مشخصات نمیاد
    آیا همه این مشکل را دارند؟
    و اینکه کارشناس ارشد در این آزمون نمیتونه ثبت نام کنه و حتما باید دکتری باشه؟

  6. با سلام و وقت بخیر
    چطوری می‌تونیم پس از ثبت‌نام آزمون MSRT با آزمون‌های همان سال جابه جا کنیم؟

  7. سلام
    آزمون زبان MSRT برای دی ماه ۱۴۰۱ در کاشان برگزار نمیشه؟
    ممنون میشوم راهنمایی کنید برای چه ماه هایی کاشان برگزار میشه؟

  8. سلام وقت بخیر، من میخوام مشغول به کار بشم ،لیسانس زبان انگلیسی دارم میتونم توی این ازمون شرکت کنم؟
    چه ازمون های داخلی دیگه ای میتونم شرکت کنم؟ممنون از پاسخگویی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره