سایر موضوعاتسایر آزمون ها

زمان برگزاری آزمون MSRT سال 1402 

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان برگزاری آزمون MSRT سال 1402 چند هفته پس از ثبت نام می باشد. آزمون هر ساله در چند نوبت زیر نظر وزارت علوم برگزاری می شود. دانشجویان داوطلبان آزمون دکتری می توانند در این آزمون شرکت نمایند. اطلاعیه های ثبت نام و برگزاری آزمون MSRT در سامانه سجاد به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام می کنند باید از زمان برگزاری مطلع شوند و همراه با کارت ورود به جلسه در حوزه اجرای آزمون حضور یابند. در ادامه به بررسی زمان و محل برگزاری آزمون MSRT سال 1402 خواهیم پرداخت.

 

زمان برگزاری آزمون MSRT سال 1402 

برگزاری آزمون MSRT زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و با توجه به درخواست داوطلبان این آزمون حدود ده بار در سال برگزار می شود. در جدول زیر زمان برگزاری آزمون MSRT در هر دوره را قرار داده ایم. داوطلبانی که موفق به ثبت نام شده در تاریخ معین باید در حوزه انتخابی خود شرکت نمایند.

تقویم زمان ثبت نام آزمون MSRT سال ۱۴۰۲
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون اعلام نتایج
5 تیرماه  14 تیرماه  24 تیرماه  1 مرداد
7 شهریور ماه 21 شهریور ماه 31 شهریور ماه 9 مهر
10 مهر ماه  19 مهر 28 مهر 7 آبان
9 آبان 17 آبان 26 آبان 5 آذر
20 آبان 15 آذر 24 آذر 3 دی
20 آبان 15 آذر 24 آذر 3 دی
9 دی  9 اسفند 18 اسفند 26 اسفند

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT 1402 

کارت ورود به جلسه چند پیش از زمان برگزاری آزمون MSRT 1402 منتشر می شود. داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون MSRT باید کارت ورود به جلسه به همراه داشته باشند و دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir امکان پذیر است. مراحل کلی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ام اس آر تی به شرح زیر می باشد:

1️⃣ به سایت سازمان امور دانشجویان (سجاد) به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir مراجعه کنید.

2️⃣ در مرحله بعد باید با استفاده از اطلاعات خواسته شده یعنی ایمیل یا کد ملی و رمز عبور به پروفایل خود در این سامانه وارد شوید.

3️⃣ در زمان برگزاری آزمون MSRT بر روی گزینه “ آزمون زبان ” موجود در صفحه کلیک کنید.

4️⃣ بر روی گزینه “ دریافت کارت ” در منوی سمت راست سامانه کلیک نمایید.

5️⃣ در نهایت و پس از این مراحل می توانید کارت خود را دریافت و پرینت آن ا تهیه نمایید.

6️⃣ در این مرحله می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و پرینت نمایید.

 

شهر و محل برگزاری آزمون MSRT 1402 

آزمون ام اس آر تی در همه شهر ها انجام نمی شود و داوطلبان برای شرکت در آزمون باید به نزدیک ترین شهر محل برگزاری مرجعه نمایند. در هر دوره از آزمون MSRT وزارت علوم لیست شهر و محل برگزاری آزمون MSRT را اعلام می کند. در ادامه زیر لیست شهرهای حوزه امتحانی در زمان برگزاری آزمون MSRT در آخرین نوبت را قرار داده ایم.

🔴 لیست شهر و محل برگزاری آزمون MSRT نوبت 18 اسفند ۱۴۰۲ :

تهران-دانشگاه علم و صنعت ايران , زنجان -دانشگاه تحصيلات تکميلي علوم پايه زنجان , زاهدان-دانشگاه سيستان و بلوچستان , يزد-موسسه آموزش عالي امام جواد ع , بيرجند-دانشگاه بيرجند , کيش-دانشگاه صنعتي شريف-پرديس بين المللي کيش , سمنان-دانشگاه سمنان

توجه: به دلیل به حد نصاب نرسیدن متقاضیان آزمون در حوزه های اهواز و کرمانشاه در آزمون 24 آذر ماه 1402 ثبت نام این داوطلبان به تاریخ 29 دی ماه 1402 منتقل شد.

بخوانید: نتایج آزمون MSRT

 

مشاوره زمان برگزاری آزمون MSRT

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ، اکثر داوطلبانی که در آزمون MSRT شرکت می کنند داوطلبان آزمون دکتری تخصصی هستند که باید در مرحله مصاحبه این آزمون مدرک معتبر زبان ارائه دهند. 

مدرک زبان MSRT فقط در کشور خودمان و در داخل ایران معتبر است و دانشجویان نمی توانند با استفاده از این مدرک برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اقدام نمایند. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آماده ارائه مشاوره تخصصی در خصوص آزمون های تعیین سطح زبان همچون آزمون MSRT، تولیمو و …. هستند. اگر نیاز به راهنمایی دارید، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون MSRT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان برگزاری دوره آزمون MSRT سال 1402 چه تاریخی است؟

    در متن مقاله زمان ثبت نام و محل برگزاری آزمون MSRT را قرار داده ایم.

  2. از چه تاریخی می توانیم کارت ورود به جلسه آزمون ام اس آر تی را دریافت نماییم

    سه الی چهار روز قبل از زمان برگزاری آزمون MSRT، لیننک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT در سامانه سجاد فعال خواهد شد.

  3. چه اطلاعاتی برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT نیاز است؟

    داوطلبان آزمون MSRT برای ورود به سامانه سجاد و دریافت کارت ورود به جلسه، باید کد ملی و رمز ورود داشته باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من ایلام زندگی میکنم و ازمون در شهر دیگه برام مقدور نیست و جمعیت زیادی در ایلام این ازمون 8 اسفند میخوان شرکت کنن . تکلیف چیه که بدونیم ایلام کی برگزار میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره