کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ همزمان با ثبت نام آزمون دانشگاه‌های سراسری انجام می شود. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد هستند. باید در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه و اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

طی سال های اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و ازاد با یکدیگر ادغام و در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. بنابراین داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ازاد را دارند، بایستی  همانند داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری در آزمون یکپارچه ای که سازمان سنجش برگزار می‌کند، شرکت کنند و در ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نام نویسی نمایند.

بخوانید: راهنما ثبت نام ارشد

زمان ثبت نام کنکور ارشد در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش، مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 در تاریخ 16 آذرماه لغایت 22 آذر ماه بود و پیش بینی می‌شود که در سال جاری نیز در همین ماه انجام شود. بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد نیز می‌باشید، لازم است در زمان نام نویسی، اقدام به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی نمایید. 

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

ثبت‌نام آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت هماهنگ و هر ساله در آذر ماه انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در آزمون باید در زمان نام نویسی آزمون ارشد دانشگاه آزاد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، چراکه خارج از این بازه زمانی مهلت ثبت‌نام وجود نخواهد داشت. 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

البته لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش به منظور ثبت‌نام جاماندگان از مرحله نام نویسی مهلت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند، اما بهتر است داوطلبان به امید تمدید مهلت ثبت‌نام نباشند و ثبت‌نام خود را در روزهای ابتدایی مهلت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد انجام دهند.

 

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با شروع فرایند نام نویسی آزمون در سایت سنجش، دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد نیز منتشر می‌شود تا داوطلبان با مطالعه این دفترچه در جریان شرایط و جزئیات مربوط به آزمون قرار گیرند. اطلاعات مربوط به سهمیه ها، شرایط کنکور مجدد، نظام وظیفه داوطلبان آقا، فرم پیش نویس تقاضا نامه ثبت‌نام و … همگی در دفترچه راهنما قرار دارند و اطلاع از تمام این موارد جهت نام نویسی آزمون الزامی است.

دانلود دفترچه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

تاکنون دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است اما می توانید برای اطلاع از کلیات ثبت‌نام تا زمان انتشار دفترچه مربوط به سال جاری، دفترچه سال گذشته را بررسی کنید. 

 

شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

✅داوطلبانی که قبلا در دانشگاه روزانه مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند، در صورت پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه موظفند شهریه دانشگاه شبانه را پرداخت نمایند.

✅داوطلبان فارغ التحصیل در رشته‌های علوم پزشکی باید تعهد خدمت خود را به پایان برسانند تا مجاز به شرکت در آزمون ارشد شوند.

✅فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ باید موافقت نامه کتبی آموزش و پرورش را دریافت نمایند.

✅برای شرکت در آزمون، دارا بودن حداقل معدل 12 مدرک کارشناسی لازم است و اگر معدل شما کمتر باشد، مجاز به ثبت‌نام نخواهید بود.

✅داوطلبان آقا می‌بایست از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام آزمون ارشد آزاد نداشته باشند و کد وضعیت نظام وظیفه مربوط به شرایط خود را از دفترچه راهنما استخراج و در فرم ثبت‌نام درج نمایند.

✅دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه که در آزمون سال 1403 پذیرفته شده‌اند، جهت شرکت در این آزمون می‌بایست تا قبل از پایان مهلت ثبت نام، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅دارا بودن یکی از مدارک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکترا حرفه‌ای از ملزومات اصلی ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد است.

✅دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می‌توانند ثبت نام را انجام دهند ولی حداکثر باید تا 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.

✅داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که شرایط استفاده از سهمیه را دارند، باید از ارگان مربوطه کد پیگیری 12 رقمی تایید سهمیه خود را دریافت و در فرم ثبت نام درج نمایند.

 

راهنما ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می‌گیرد. در ادامه نحوه ثبت نام کنکور ارشد را ارائه کرده ایم.

راهنما مراحل

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

2️⃣در سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

3️⃣از منوی سمت راست گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

4️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید. این لینک در زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد فعال خواهد شد.

 

خرید کارت اعتباری

5️⃣در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید. 

6️⃣با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 “و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ” می باشد . یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. (چنانچه قصد شرکت در دو رشته امتحانی شامل یک رشته اصلی و یک رشته شناور را دارید، باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایید. )

7️⃣اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

8️⃣در صفحه جدید ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده‌ام”  را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

9️⃣اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خو را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام ارشد آزاد ، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

 

تکمیل مراحل نام نویسی

🔟در این مرحله ابتدا بر روی لینک ” ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 ” و سپس ” ثبت‌نام مجدد ” کلیک کنید. در نهایت اطلاعات کارت اعتباری خود را برای ورود به پنل کاربری اختصاصی ثبت نام وارد نمایید.

1️⃣1️⃣در این مرحله از ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد لازم است پس از بارگذاری عکس داوطلب، فرم ثبت نام کارشناسی ارشد آزاد را با اطلاعات ثبت نامی و تحصیلی تکمیل کنید.

1️⃣2️⃣چنانچه تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، سامانه در نهایت یک شماوره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام در اختیار شما قرار خواهد داد.

به محض فعال شدن لینک ثبت نام راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

❌یک قطعه عکس 4*3 مطابق مشخصات لازم در سایت سنجش

❌اصل کارت ملی

❌اصل شناسنامه

❌شماره سریال 12 رقمی که سامانه پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام در اختیار داوطلب قرار می دهد.

❌اصل مدرک دوره کارشناسی یا گواهی اخذ آن تا حداکثر 31 شهریور ماه ۱۴۰۳

 

زمان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه

طی سال های اخیر، شاهد برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در اردیبهشت ماه بوده ایم اما بر خلاف روال همیشه، کنکور کارشناسی ارشد 1402 در اسفند ماه برگزار شد و انتظار می‌رود که در سال 1403 نیز کنکور ارشد در همین زمان برگزار گردد.

بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش کنکور ارشد ۱۴۰۳ در ۴ مهر برگزار خواهد شد. بر این اساس رشته های اصلی و شناور در دو روز جداگانه برگزار می شود. از نظر ساعتی تداخلی ندارند و متقاضیان می توانند بدون دغدغه و نگرانی در هر دو آزمون شرکت کنند.

کارت ورود به جلسه در روزهای نزدیک به برگزاری آزمون از طریق سایت سنجش برای متقاضیان منتشر می گردد. با توجه به زمان برگزاری این آزمون در اسفند ماه، متقاضیانی که در ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نام نویسی کرده اند کارت آزمون خود را نیز در اسفند ماه دریافت خواهند کرد.

 

انتخاب رشته و نتایج ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

با وجود ادغام ثبت نام دانشگاه آزاد و سراسری و برگزاری یک آزمون یکپارچه در مقطع ارشد، اعلام نتایج اولیه برای تمامی داوطلبان از سوی سایت سنجش می باشد. انتخاب رشته دانشگاه سراسری و ازاد به صورت مجزا از هم انجام می شود؛ داوطلبانی متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد، باید برای انتخاب کدرشته محل های مرتبط با آن به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

پس از دریافت نتایج اولیه، متقاضیانی که در انتهای کارنامه اولیه آن ها ” کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” درج شده است، یعنی مجاز به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد می باشند. این دسته از متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت ” azmoon.org ” مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد، مجدد به صورت یکپارچه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

 

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

برخی از داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون دچار اشتباه شده و برخی از اطلاعات ثبت نامی را به صورت نادرست در فرم ثبت نام وارد می‌کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد درست بودن اطلاعات ثبت نامی، سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات را در چندین بازه در نظر گرفته است تا داوطلبان بتوانند اطلاعات اشتباه خود را تصحیح کنند. 

در زمان ثبت نام، تمدید مهلت، دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد. البته تنها در زمان ثبت نام و تمدید مهلت می‌توان تمامی اطلاعات را اصلاح کرد و در بازه های زمانی موارد مجاز به ویرایش به برخی اطلاعات مهم همچون معدل و زمان فارغ التحصیلی محدود می‌شود. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ اولین و یکی از مهم‌ترین مراحل شرکت در این آزمون است. ورود درست اطلاعات و تکمیل ثبت‌نام راه را برای مراحل بعدی هموار می‌کند و هرگونه نقص در مرحله ثبت نام می‌تواند منجر به از بین رفتن زحمات داوطلبان بشود.

آگاهی و اطلاعات کامل از مسائل پیرامون کنکور کارشناسی ارشد به داوطلبان کمک می‌کند تا این مسیر را به درستی سپری کنند. داوطلبان می‌توانند از همراهی مشاورین متخصص دانتل بهره مند باشند. جهت ثبت‌نام، برنامه ریزی، اطلاع از آخرین اخبار، منابع و تکنیک های موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید به مطالعه مطالب سایت دانتل بپردازید یا با مشاورین ما تماس بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور ارشد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مهلت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

    مهلت ثبت نام ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد در تاریخ 23 مهرماه لغایت 29 مهر ماه اعلام شده است.

  2. آیا ثبت نام در آزمون نیامند پرداخت هزینه است؟

    بله، داوطلبان باید جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی دانشگاه های سراسری و آزاد، با خرید کارت اعتباری نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.

  3. نحوه ثبت نام آزمون به چه صورت است؟

    نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی sanjesh.org می باشد که در متن مقاله فوق به مراحل آن اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره