کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. دسته‌ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان و یا دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی هستند و قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه آزاد شوند، باید در آزمون یکپارچه ای که توسط سازمان سنجش برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می گردد، شرکت کنند. متقاضیان می بایست به منظور اطلاع از شرایط و دیگر جزئیات آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 اقدام نمایند. در ادامه زمان انتشار و لینک دانلود دفترچه نامبرده را قرار داده ایم.

 

دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید ابتدا این دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دریافت و مطالعه کنند. بنابراین برای ورود به مقطع ارشد دانشگاه آزاد هیچ آزمون جداگانه ای برگزار نمی گردد و دفترچه‌ی جداگانه‌ای نیز منتشر نمی شود.

داوطلبانی که مطابق دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد واجد الشرایط هستند، می توانند جهت تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” اقدام کنند. برای کسب اطلاع از نحوه صحیح نام نویسی آزمون می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

اشاره کردیم که لازم است داوطلبان قبل از هر گونه اقدامی ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد را دریافت و مطالعه کنند. این کار باعث می شود که متقاضیان از تمامی شرایط ثبت نام مطلع گردند. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید این دفترجه را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

تاکنون دفترچه راهنما منتشر نشده است، به محض انتشار در این مقاله نیز بروزرسانی شده و لینک دریافت دفترچه‌ی مربوط به سال جاری را قرار خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم پیش از نام نویسی حتما مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه های سراسری و ازاد به صورت همزمان و یا چند روز قبل از فعال شدن لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و امکان پذیر می گردد.

پیش بینی می شود دفترچه راهنما همزمان با آغاز ثبت نام در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۳ منتشر شود.

با توجه به اینکه تاریخ ثبت نام در تاریخ 23 مهر لغایت 29 مهر ماه 1403 اعلام شده است، احتمالا دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیز در روزهای قبل و یا همزمان با تاریخ ثبت نام منتشر شود. چنانچه تاریخ دقیق انتشار دفترچه‌ی راهنما منتشر گردد، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

جزئیات دفترچه ثبت نام ارشد آزاد ۱۴۰۳

مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1403 به دلیل داشتن مندرجات مهم، حائز اهمیت می باشد. متقاضیان بایستی که در اولین قدم سعی کنند تمامی مندرجات این دفترچه را به طور کامل مطالعه کرده و سپس در صورتی که واجد الشرایط بودند اقدامات لازم را انجام دهند. از مهم ترین مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شرايط عمومی و اختصاصی
  • مقررات وظيفه عمومی
  • شرايط و ضوابط مربوط به ثبت نام اتباع خارجی
  • سهميه های موثر در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • مدارک ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد
  • نحوه تكميل فرم ثبت نام
  • امتحانات، انتخاب‌رشته و نحوه گزينش نهايی
  • جدول نام استان، نام و كد شهرستان محل اقامت
  • جداول مربوط به رشته‌های امتحانی
  • فرم پيش نويس ثبت نام

 

شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد آزاد

از مهم ترین بخش های دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بخش شرایط لازم برای ثبت نام در این آزمون می باشد. در ادامه به مهم ترین شرایطی که داوطلبان باید آن ها را داشته باشند، اشاره کرده ایم.

✅متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ویا کارشناسی ارشد باشد، تا مجاز به نام نویسی در کنکور ارشد دانشگاه آزاد شوند.

✅داوطلبانی که در حال تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی هستند، باید تحصیلات خود را تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به پایان برسانند.

✅متقاضیان کنکور ارشد که در حال تحصیل در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هستند، باید قبل از مهلت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 از محل تحصیل خود انصراف قطعی دهند.

✅داوطلبان کنکور ارشد آزاد که جزو دانش آموختگان رشته پزشکی هستند، باید ابتدا وضعیت طرح تعهد به خدمت خود را مشخص کنند.

✅داوطلبان و فارغ التحصیلان رشته دبیری، برای ثبت نام باید ابتدا موافقت نامه کتبی و بی قید و شرط خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

✅شاغلین در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی، در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد هستند که موافقت نامه بی قید و شرط از محل کار خود دریافت کنند.

✅از دیگر شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 شرایط مربوط به ثبت نام اتباع خارجی می‌باشد. داوطلبان غیر ایرانی کنکور ارشد در دانشگاه آزاد، در صورت داشتن اقامت قانونی در ایران، مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند. این دسته از داوطلبان باید مدارک اقامتی لازم همچون دفترچه پناهندگی سیاسی معتبر صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و یا گذرنامه با حداقل شش ماه اقامت را ارائه دهند.

 

شرایط نظام وظیفه آقایان

داوطلبان آقا علاوه بر شرایطی که نام بردیم، باید دارای شرایط مربوط به نظام وظیفه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 نیز باشند و وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند. افرادی که در یکی از وضعیت های زیر قرار دارند، از نظر نظام وظیفه منعی برای ثبت نام در کنکور ارشد آزاد نخواهند داشت.

❌داشتن کارت پایان خدمت دائمی و یا کارت معافیت دائم

❌داشتن برگ معافیت موقت بدون غیبت

❌داوطلبان با سن عدم اعزام به خدمت یعنی متولدین 1354 و پایین تر

❌پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی

❌داوطلبان با مدرک کارشناسی و در حال خدمت سربازی و بدون سابقه غیبت

❌طلاب علوم دینی با معافیت تحصیلی از حوزه‌های علمیه 

❌دانشجویانی که از محل تحصیل خود انصراف داده اند و از انصراف آن ها تا پذیرش در مقطع ارشد، بیش از یکسال سپری نشده است.

❌داوطلبانی که در سنوات مجاز کارشناسی فارغ التحصیل شده اند و دارای برگه اعزام به خدمت و بدون غیبت هستند و تاریخ پذیرش آن ها قبل از تاریخ اعزام به خدمت است.

 

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای ورود به دانشگاه آزاد، در صورتی که پس از مطالعه دفترچه راهنمای کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ واجد الشرایط بودند، ابتدا می توانند فرم پیش نویس ثبت نام انتهای دفترچه را تکمیل کرده و سپس جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند. تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام به متقاضیان کمک می کند تا میزان اشتباه و خطای آن ها در طول فرآیند نام نویسی در سایت سازمان سنجش به حداقل برسد.

فرم پیش نویس در صفحه آخر دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد قرار گرفته است و دقیق همان فرن ثبت نام در سایت سنجش می‌باشد. تکمیل این فرم باعث گردآوری تمامی اطلاعات لازم شده و سرعت عمل شما در زمان ثبت نام را افزایش می‌دهد. این گونه می‌توانید با آرامش بیشتری ثبت نام خود را انجام داده و از بروز خطا و اشتباه نیز پیشگیری نمایید. 

 

مشاوره نام نویسی کنکور ارشد ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای ورود به دانشگاه ازاد، در صورتی که پس از مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد واجد الشرایط بودند، ابتدا می توانند فرم پیش نویس ثبت نام انتهای دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد را تکمیل کنند و سپس جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند.

تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام به متقاضیان کمک می کند تا میزان اشتباه و خطای آن ها در طول فرآیند نام نویسی در سایت سازمان سنجش به حداقل برسد. داوطلبانی که پیرامون ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سوال دارند، می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایند و با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

    تاریخ دقیق انتشار دفترچه‌ی ثبت نام مشخص نیست، اما احتمالا همزمان با شروع فرآیند ثبت نام در مهر ماه منتشر گردد.

  2. دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد از طریق کدام سایت منتشر می شود؟

    دفترچه‌ی راهنما از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org” منتشر می شود.

  3. آیا دفترچه‌ ثبت نام به صورت مشترک برای دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می شود؟

    بله، از آن جایی که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است به صورت مشترک برای هردو منتشر می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره