کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد همان سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. از سال 1396 کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. مجری این آزمون سازمان سنجش می باشد. به همین دلیل تمامی متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشند، موظف هستند مراحل نام نویسی خود را از طریق سازمان سنجش تکمیل کنند. در ادامه این مقاله به معرفی سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد اشاره کرده ایم.

 

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” می‌باشد. طبق آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش پیرامون زمان ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد و سراسری، متقاضیان می‌توانند از تاریخ23 مهرماه الی 29 مهر ماه 1403 نسبت به نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستند، در وهله اول باید نسبت به نام نویسی و ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند. کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، طی سال های اخیر با یکدیگر ادغام شده و در قالب یک آزمون برگزار می گردد. 

آزمون یکپارچه کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. تمامی متقاضیان این مقطع در دانشگاه های سراسری وآزاد موظف به شرکت در این آزمون هستند. توصیه می کنیم حتما پیش از نام نویسی مقاله راهنما کامل زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما ثبت نام ارشد

 

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان در هنگام ثبت نام کنکور باید به سایت سنجش مراجعه نمایند و دفترچه راهنما ثبت نام که در سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد را دانلود کرده و به طور کامل مطالعه نمایند. در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور ارشد تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان ارائه شده است. در هنگام ثبت نام آزمون دفترچه اختصاصی برای دانشگاه آزاد منتشر نمی‌شود.

اما داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را دارند، باید برای انتخاب رشته به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و دفترچه راهنما انتخاب رشته را دانلود نمایند. مرحله ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری کاملا با یکدیگر یکسان هستند اما ئس از اعلام نتایج اولیه، مسیر این دو آزمون از یکدیگر جدا می‌شود. 

 

نحوه ثبت نام در سایت کنکور ارشد دانشگاه آزاد

متقاضیانی که قصد دارند از طریق سایت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند، می توانند پس از دریافت و مطالعه ” دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ” مطابق مراحل زیر جهت نام نویسی اقدام کنند.

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

2️⃣بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

3️⃣از منوی سمت راست سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

4️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ” کلیک نمایید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

خرید سریال ثبت نام

5️⃣در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک کنید. 

6️⃣با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می‌شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد” و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد ” می‌باشد. (چنانچه قصد شرکت در دو رشته امتحانی شامل یک رشته اصلی و یک رشته شناور را دارید. باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایید)

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

7️⃣اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

8️⃣در صفحه جدید سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

 9️⃣اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سریال کارت اعتباری خریداری را یادداشت نمایید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل مراحل نام نویسی

🔟در این مرحله ابتدا بر روی لینک ” ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ” و سپس ” ثبت نام ” کلیک کنید. در نهایت اطلاعات کارت اعتباری خود را برای ورود به پنل کاربری اختصاصی ثبت نام وارد نمایید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

1️⃣1️⃣در این مرحله لازم است پس از بارگذاری عکس داوطلب، فرم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را با اطلاعات ثبت نامی و تحصیلی تکمیل کنید. 

عکس

 

1️⃣2️⃣در این مرحله فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای شما ظاهر می شود که باید با تمامی موارد با دقت پر کنید.

1️⃣3️⃣چنانچه تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، در نهایت سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

ویرایش اطلاعات در سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

برخی مواقع ممکن است داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون ارشد دچار اشتباه شده و برخی از اطلاعات خود را به صورت نادرست در سامانه ثبت نمایند. سازمان سنجش این امکان را در سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد فراهم کرده است تا داوطلبان بتوانند در بازه های زمانی تعیین شده اطلاعات خود را اصلاح نمایند. 

در هنگام ثبت نام، تمدید مهلت، دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی در سایت سنجش وجود دارد. در زمان ثبت نام و تمدید مهلت، داوطلبان می‌توانند تمامی اطلاعات خود را ویرایش کنند اما در بازه های زمانی دیگر تنها امکان ویرایش برخی اطلاعات مهم مثل معدل و سال فارغ التحصیلی وجود دارد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره سایت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در نظر داشته باشید آنچه که در طول روند ثبت نام در سایت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزادر اهمیت دارد، این است که شما اطلاعات خود را به درستی وارد کنید. بنابراین بهتر است در انجام این کار دقت کافی داشته باشید تا در نهایت با مشکلی مواجه نشوید.

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در مورد سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد کدام سایت می باشد؟

    سایت ثبت‌نام همان سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد.

  2. آیا ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه ازاد به صورت یکپارچه انجام می شود؟

    بله، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه انجام می شود.

  3. نحوه ثبت نام در سایت سازمان سنجش چگونه است؟

    در متن مقاله فوق به طور کامل نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش را آورده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره