کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند امکان پذیر می‌باشد. ثبت اطلاعات صحیح در سایت سازمان سنجش در زمان ثبت نام بسیار پراهمیت است. لذا چنانچه داوطلبی در هنگام ثبت نام سهوا دچار خطا شده باشد، باید در اولین فرصت اقدام به تصحیح اشتباه خود نماید. سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان فرصت‌هایی برای اصلاح اشتباه درنظر گرفته است. در ادامه به صورت کامل زمان و نحوه ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 شرح داده می‌شود. 

 

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

ثبت نام و نام نویسی در کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد انجام می شود. اینترنتی بودن مراحل ثبت نام، باعث می شود برخی از داوطلبان در وارد کردن اطلاعات خود اشتباه کنند. دسته ای از داوطلبان که به دلیل بی دقتی و یا بی اطلاعی، اطلاعات فردی و یا تحصیلی خواسته شده در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را به اشتباه وارد می کنند، می توانند در بازه های زمانی در نظر گرفته شده، نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ و رفع نواقص اقدام نمایند.

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد 1403 در سه بازه زمانی و قبل از اتمام مهلت ثبت نام، در زمان تمدید مهلت نام نویسی و مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد و همینطور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون امکان پذیر می باشد.

درست بودن اطلاعات ثبت نامی برای سازمان سنجش آموزش کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و وجود هر گونه مغایرت در اطلاعات اصلی و اطلاعاتی که داوطلب در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وارد کرده است، برای داوطلب مشکل ساز خواهد بود. بنابراین علاقه مندان در هنگام وارد کردن اطلاعات در فرم تقاضانامه، باید چندین بار اطلاعات ثبت نامی خود را بررسی کنند و سپس ثبت نهایی را انجام دهند. اگر در هنگام وارد کردن اطلاعات خطایی رخ داده است، در بازه های زمانی در نظر گرفته شده آن ها را ویرایش کنید.

 

زمان ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

چنانچه داوطلبی پس از اتمام ثبت نام متوجه وجود خطا در فرم ثبت نام شود، باید سریعا در جهت رفع نواقص اقدام نماید. سازمان سنجش هرسال سه بار فرصت اصلاح اطلاعات ثبت نام را به داوطلبان می‌دهد. طی زمان‌های اعلامی سازمان سنجش، امکان ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ برای داوطلبان فراهم می‌شود. سه بازه زمانی از سوی سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات اعلام می‌گردد.

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

بسیاری از متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد، پس از ثبت نام در کنکور و دریافت کد رهگیری ثبت نام، متوجه می شوند که به دلیل بی دقتی برخی از اطلاعات خود را در فرم ثبت نام آزمون ارشد 1403 به اشتباه وارد کرده اند. در صورتی که این دسته از داوطلبان قبل از اتمام مهلت ثبت نام متوجه درج اطلاعات اشتباه شوند، می‌توانند ویرایش ثبت نام کنکور ارشد 1403 را انجام دهند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد سال گذشته از 16 تا 22 آذر ماه بود و پیش بینی می‌شود در سال جدید نیز در همین بازه زمانی باشد. داوطلبانی که قصد اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون ارشد را داشته و فرم ثبت نام را به صورت اینترنتی تکمیل کرده اند؛ تا قبل از پایان مهلت ثبت نام می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند. البته مهلت ثبت نام کنکور ارشد تمدید نیز می شود که در زمان تمدید مهلت کنکور ارشد نیز متقاضیان مجاز به ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ خود هستند.

 

فرصت مجدد ثبت نام جاماندگان

چنانچه سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته برای جاماندگان مهلت مجددی در نظر بگیرد، امکان ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ فراهم خواهد شد. در این مهلت چند روزه اطلاعات ثبت نامی کلیه داوطلبان بر روی سایت sanjesh.org قرار گرفته و متقاضیان می توانند به اصلاح اشتباهات درج شده بپردازند.

لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش تاکنون اطلاعیه ای پیرامون مهلت مجدد ثبت نام منتشر نکرده است. در سال‌های گذشته برای ثبت نام مجدد آزمون ارشد، دو بازه زمانی جداگانه در بهمن ماه و اردیبهشت ماه در نظر گرفته می شد که احتمالا امسال نیز همانند سال های گذشته در این بازه زمانی انجام شود. به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ | زمان دریافت کارت ورود به جلسه

غالب افرادی که از اشتباه خود مطلع شده‌اند، پیش از این مرحله در جهت تصحیح آن اقدام نموده اند. اما چنانچه داوطلبی پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود متوجه درج اشتباه معدل و یا سایر اطلاعات موجود بر روی کارت شود، می‌توانند آن را اصلاح نماید.

داوطلبان باید برای ویرایش اطلاعات ثبت نام خود با استفاده از کد رهگیری که از سیستم دریافت نموده اند، به میز کار خود دسترسی پیدا کنند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تاکنون اعلام نشده است، اما مطابق رویه سال های گذشته امکان ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ و رفع نواقص کارت ورود به جلسه چند روز قبل از برگزاری آزمون امکان پذیر می‌باشد.

 

باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور

همانطور که گفته شد ممکن است برخی از داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه متوجه اشتباه در اطلاعات شوند. این اتفاق گاهی به دلیل اشتباه داوطلب و گاهی نیز به دلیل اشتباه سازمان سنجش به وجود می‌آید. در این شرایط داوطلبان باید پس از مشاهده مغایرت به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه مراجعه کنند. 

این باجه ها چند روز قبل برگزاری کنکور در سرتاسر کشور مستقر می‌شوند. آدرس دقیق آن ها در سایت سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند برای ویرایش ثبت نام کنکور ارشد به آن ها مراجعه نمایند. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از وقایع کنکور سراسری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ویرایش ثبت نام ارشد ۱۴۰۳

متقاضیان برای اصلاح خطا فرم ثبت نام کنکور ارشد کافی است از طریق لینک مربوطه اقدام کرده و اطلاعات مورد نظر را اصلاح کنند. در ادامه این مطلب مراحل ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ را به صورت گام به گام و با راهنمای تصویری ارائه کرده ایم.

1️⃣وارد سایت سنجش شوید.

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

2️⃣بر روی گزینه کارشناسی ارشد کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

3️⃣ در این مرحله ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

4️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ در این صفحه بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایند.

6️⃣ در صفحه جدید دو روش برای ورود به میز کار وجود دارد. داوطلب باید یک روش را برای ورود انتخاب نماید.

       ✅ شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام

       ✅ شماره پرونده + کد ملی+ سال تولد

7️⃣ با ورود به میز کار و انتخاب گزینه ویرایش ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ می‌توان اطلاعات اشتباه را ویرایش نمود.

 

اطلاعات مجاز ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام و در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت نام جاماندگان مجاز به اصلاح کلیه اطلاعات خود هستند. اما در زمان دریافت کارت آزمون، داوطلبان تنها قادر به تغیر و اصلاح معدل، رشته، محل و تاریخ فارغ التحصیلی خود می‌باشند. 

✅ دانشجویانی که در زمان ثبت نام اولیه، معدل خود را تا پایان شهریور ماه درج نموده بودند نیز باید معدل خود را ویرایش نمایند. این گروه می‌توانند معدل بهمن ماه خود را جایگزین معدل اعلامی قبل بنمایند. همچنین داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد با مراجعه به نماینده‌های مستقر در باجه های سازمان سنجش، می‌توانند زبان خارجی، معلولیت و عکس خود تغییر نموده و ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ را انجام نمایند.

 

مشاوره ویرایش نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

نکته ای که تمامی داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، این است که در تعداد ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ محدودیت وجود دارد. بهتر است متقاضیان اگر خطایی را نیز اصلاح کرده اند، پس از تصحیح خطا چندین بار فرم ثبت نام خود را بررسی کنند و در صورتی که خطایی در آن وجود نداشت، تایید نهایی را انجام دهند.

در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، متقاضیان برای اصلاح برخی خطاهای موجود در کارت ورود به جلسه همچون معلولیت، اصلاح برخی نواقص در عکس داوطلب، زبان رشته امتحانی اول و … باید به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه که در تمامی استان های کشور مستقر است، مراجعه کنند. آدرس لینک باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای تان وجود دارد و یا در مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا متقاضیانی که در فرم ثبت نام ارشد، اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده اند مجاز به ویرایش می باشند؟

    بله، سازمان سنجش امکان تصحیح را برای دسته ای از داوطلبان که برخی اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند، در چندین بازه زمانی فراهم می کند.

  2. زمان ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

    زمان ویرایش ثبت نام کنکور ارشد در چندین بازه زمانی (قبل از اتمام مهلت ثبت نام، تمدید مهلت نام نویسی، مهلت مجدد ثبت نام و زمان دریافت کارت ورود به جلسه) برای متقاضیان اعلام می‌شود.

  3. نحوه ویرایش ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به نحوه ویرایش ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام.من تمامی اطلاعاتم را در فرم ثبت نام ارشد وارد کردم ولی درآخر در ثبت شماره تلفن ب مشکل خوردم و برگشت رو زدم و از صفحه خارج شدم الان هرچه تلاش میکنم و برای ثبت نام شماره سریال خریداری شده رو وارد میکنم خطا میزنه
    میشه راهنمایی کنید ک دوباره شماره سریال نخرم

    1. سلام، روز بخیر
      کمی زمان بدید و دوباره امتحان کنید، اگر نشد از قسمت پاسخگویی سازمان سنجش درخواست ثبت کنید رسیدگی میکنن

  2. سلام خسته نباشید
    من یک بار در دوره ی کارشناسی انصراف و تغییر رشته دادم
    هر دو رشته دانشگاه آزاد و بدون کنکور بود
    (مهلت قانونی برای ورود به رشته ی جدید هم نگذشته بود)
    الان در فرصت یکساله ی فراغت هستم تا مهر ماه 1400
    میخواستم بدونم کد نظام وظیفه رو چی باید وارد میکردم؟
    کد 5 زدم من
    لازمه تغییرش بدم؟
    اگه لازمه باید تو سایت درخواست بدم یا موقع دریافت کارت میشه ویرایش کرد؟

    1. سلام، روز بخیر
      بله تغییرش بدید، کد شما کد ۹ هستش
      بله داخل سایت ثبت درخواست کنید و تغییرش بدید

  3. سلام الان که زمان انتخاب رشته هست . من میتونم سهمیه رو وارد کنم؟ موقع ثبت نام وارد نکرده بودم … تو قسمت ویرایش میتونم سهمیه رو وارد کنم ؟ یا امکانش وجود نداره ؟ خوندم که گفتن با سازمان سنجش مکاتبه کنید مثلا بایذ چی بنویسم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      من برای کنکور ارشد رشته علوم تربیتی را انتخاب کردم ولی الان پشیمون شدم و میخوام یک رشته دیگه (جغرافیایی شهری) امتحان بدم
      آیا امکان این تغییر هست؟

  4. سلام باتوجه به تمام شدن مهلت ثبت نام و تمدید نشدن دوباره‌‌میخواهم رشته امتحانی را ویرایش کنم ایا امکان پذیر است؟

  5. سلام من هنگام دریافت کارت ورود به جلسه معدلم رو ویرایش زدم اما در کارت ورود به جلسه تغییر و ثبت نشد باید چیکار کنم ؟
    ویرایش من صحیح ثبت شده یا نه؟

    1. سلام
      در صورت تایید نشدن ویرایش ثبت نام کنکور ارشد و اعمال آ« به باجه رفع نقص مراجعه کنید

  6. سلام من دارم ثبت نام کنکور میزنم آخر سر که میخاد کد بده میگه خطایی رخ داده است چکار کنم

  7. سلام من زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیلی رو ۳۰ تیر زدم ولی نمره پژوهشم هنوز ثبت نشده و میخواستم زمان فارغ‌التحصیلی رو به ۳۰ مرداد یا شهریور تغییر بدم واسه راحتی خیالم، آیا راهی هست؟

  8. درود
    بنده در ثبت نام کارشناسی ارشد سریال شناسنامه را اشتباه وارد کردم و در زمان ویرایش و ثبت نام مجدد قسمت ویرایش شناسنامه فعال نیست .باید چکار کنم؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره