کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آخر دفترچه راهنما ثبت‌نام قرار داده شده است. این فرم همانند فرمی است که داوطلبان باید برای ثبت نام در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند. ثبت اطلاعات دقیق و صحیح در این فرم بسیار ضروری است چراکه اشتباه در تکمیل اطلاعات این فرم، می‌تواند باعث حذف داوطلب از فرآیند کنکور گردد. نکات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 در این مقاله در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در طی فرآیند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان باید به دقت دفترچه راهنما را مطالعه نمایند. اطلاعات لازم برای ثبت نام در این دفترچه موجود است. همچنین در این دفترچه جداول و کدهای زیادی نیز به چشم می‌خورد. تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ پیش از مراجعه به سایت سازمان سنجش، حیاتی است چراکه مانع از بروز اشتباهات احتمالی می‌گردد.

همچنین استفاده از فرم پیش ثبت نام تکمیل شده، باعث بالا رفتن سرعت ثبت نام در حین مراجعه به سایت ثبت نام کنکور ارشد می‌گردد. شاید حجم بالای اطلاعات موجود در دفترچه باعث سردرگمی داوطلبان گردد از این رو ما در این مقاله اطلاعات ضروری که فرد داوطلب برای فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به آن نیاز خواهد داشت را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهیم.

بخوانید: راهنما ثبت نام ارشد

 

نحوه تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

نمونه فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 در صفحات انتهایی دفترچه راهنما دردسترس داوطلبان قرار دارد. داوطلبان می‌توانند یک نمونه از این صفحه را پرینت گرفته و اطلاعات خود را وارد نمایند. در ادامه راهنما تکمیل فرم و نحوه ثبت نام کنکور ارشد را شرح داده ایم.

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

این فرم متشکل از 41 ردیف است. تکمیل برخی ردیف‌ها به سادگی امکان پذیر است. اما در این میان جهت تکمیل بعضی از شماره ردیف ها باید اطلاعاتی را در اختیار داشت. در این مقاله برای سهولت دسترسی داوطلبان شماره ردیف های فرم ثبت نام کارشناسی ارشد را به چهار قسمت تقسیم می نماییم. اطلاعات لازم جهت تکمیل هر قسمت به طور مبسوط شرح داده خواهد شد.

ردیف 1 تا 10

برای تکمیل ردیف ۱ تا ۱۰ به تصویر زیر دقت کرده و بر اساس توضیحات ارائه شده، اطلاعات لازم را در کادرها وارد کنید.

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

✅ در تصویر فوق ردیف1، 2، 3 اختصاص به نام، نام خانوادگی، نام پدر دارد. در تکمیل این ردیف ها استفاده از مد، تشدید، الف محذوف و همزه غیرمجاز است. داوطلبان دقت نمایند که باید نام ها را به صورت کامل وارد نمایند.

✅ ردیف 4 فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ مختص تعیین جنسیت است.

✅ در ردیف 5 و 6 اطلاعات شناسنامه عینا وارد می‌شود. اتباع خارجی که شناسنامه ندارند، باید در ردیف 5 شماره شناسنامه عدد 9999999999 و در ردیف 6 شماره سریال شناسنامه 999999 و 99 را وارد کنید.

✅ اطلاعات درخواستی ردیف 7، 8، 9 با دقت تکمیل می‌شود. تنها نکته این بخش مربوط به اتباع خارجی است. این گروه فاقد کد ملی هستند و باید شماره گذرنامه خود را در کدملی وارد نمایند.

✅ داوطلبان اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند عدد 9999999999 را بنویسید.

✅ ردیف 10 نوع سهمیه داوطلبان مشخص می‌شود. این ردیف دارای 21 گزینه است. داوطلبان باید متناسب با شرایط خود، تنها یک گزینه را انتخاب نمایند.

 

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ | ردیف 11 تا 20

برای تکمیل ردیف ۱۱ تا ۲۰ به تصویر زیر دقت کرده و بر اساس توضیحات ارائه شده، اطلاعات لازم را در کادرها وارد کنید.

ردیف-11-تا-20

✅ ردیف های 11 و 12 تنها مختص داوطلبانی است که مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان هستند. برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی باید از طریق سازمان‌های تابعه اقدام شود. فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 جهت استفاده از سهمیه رزمندگان وجود دارد که حتما باید تکمیل شود. کد پیگیری ایثارگری در هر سال باید تمدید شود و کد پیگیری که داوطلب سال گذشته اخذ کرده نمی تواند در سال جدید استفاده شود. برای مشاهده مقاله نحوه دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

✅ متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران باید کد پیگیری خود را از طریق سایت aja.ir دریافت نمایند.

✅ داوطلبان دارای سهمیه سپاه پاسداران باید به سایت isaa.ir مراجعه کنند.

✅ اطلاعات درخواستی ردیف 13 و 14 با استفاده از جدول شماره 1 استخراج می‌شود.

✅ در ردیف 15 داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را مطابق با توضیحات موجود در دفترچه راهنما تعیین کنند. در این ردیف باید یک عدد از اعداد بین 1 تا 11 نوشته شود. برای اطلاع از کد نظام وظیفه کنکور کلیک کنید.

✅ ردیف 16 فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد تنها مخصوص اتباع خارجی است. هر داوطلب باید ملیت خود را مشخص نماید. همچنین کد 13 رقمی اتباع خارجی را از سایت سنجش دریافت نماید.

✅ ردیف 17 مخصوص افراد دارای معلولیت است. داوطلبان این گروه همچنین باید وضعیت نیاز خود به منشی را نیز مشخص نمایند. برای این منظور داوطلبان باید نامه تاییدیه را از سازمان بهزیستی دریافت کنند.

✅ ردیف 18 مختص داوطلبان چپ دست است. برای این داوطلبان صندلی مخصوص در جلسه آزمون به کار می‌رود.

✅ ردیف 19 و 20 فرم ثبت نام کنکور ارشد 1403 اختصاص به کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و کد موسسه محل تحصیل یا اخذ مدرک کارشناسی دارد. داوطلبان باید این کدها را از طریق سایت سازمان سنجش استخراج نمایند.

 

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 | ردیف 21 تا 30

برای تکمیل ردیف ۲۱ تا ۳۰ به تصویر زیر دقت کرده و بر اساس توضیحات ارائه شده، اطلاعات لازم را در کادرها وارد کنید.

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

✅ ردیف‌های 21 تا 24 اطلاعات مربوط به مدرک کارشناسی داوطلب است که باید در نهایت دقت تکمیل شود. در صورتی که داوطلب هنوز فارغ التحصیل نشده است باید در ردیف 23 معدل اکتسابی تا تاریخ 31 شهریور را درج نماید.

✅ ردیف 25 فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مخصوص داوطلبانی است که معدل آن‌ها بر مبنای 0 تا 4 است و یا حافظ قرآن می‌باشند.

✅ در ردیف های 26 تا 30 فرم ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ اطلاعات رشته امتحانی انتخابی وارد می‌شود. داوطلبان می‌توانند در یک رشته اصلی و یک رشته شناور درخواست شرکت در آزمون را داشته باشند. داوطلبان می توانند زبان خارجی انتخابی رشته اصلی و رشته شناور را در ردیف های 28 و 30 انتخاب نمایند.

 

ردیف 31 تا 41

برای تکمیل ردیف ۳۱ تا ۴۱ به تصویر زیر دقت کرده و بر اساس توضیحات ارائه شده، اطلاعات لازم را در کادرها وارد کنید.

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

✅ ردیف 31 مخصوص دانشجویان سال سوم کارشناسی است که تمایل به شرکت در المپیاد را دارند.

✅ ردیف 32 اختصاص به دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد. در صورت دانشجو بودن در دوره روزانه، داوطلبان باید تا پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد انصراف از تحصیل خود را قطعی کنند.

✅ در ردیف 33 چنانچه داوطلبی قصد انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی را دارد باید علاوه بر انتخاب این گزینه در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، کارت اعتباری نیز تهیه نماید.

✅ ردیف 34 و 35 وضعیت اشتغال داوطلبان را مشخص می نماید. داوطلبان کارمند رسمی باید نامه موافقت محل اشتغال خود را در مراحل بعدی به دانشگاه تحویل دهند.

✅ردیف 36 با استفاده از اطلاعات مندرج در جدول شماره 1 دفترچه راهنما تکمیل می‌گردد.

✅ردیف 37 تا 41 مربوط به نشانی آدرس محل سکونت، کد پستی و تلفن های ثابت و همراه متقاضیان می باشد که باید به صورت کامل پر شود.

✅در آخر لازم است داوطلبان گزینه تائید اطلاعات وارده را نیز در انتهای فرم ثبت نام کنکور ارشد تیک بزنند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره فرم ثبت نام ارشد ۱۴۰۳

✅ چنانچه در هر مرحله از آزمون مشخص شود که داوطلب مجاز به شرکت در آزمون نبوده است، قبولی او لغو شده و محرومیت برای داوطلب لحاظ می‌شود.

✅ ضروری است داوطلبان معدل خود را کاملا دقیق در فرم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ وارد نمایند. زیرا معدل در گزینش دانشجویان موثر است.

✅ لازم است داوطلبان کد رهگیری دریافتی خود را تا پایان فرآیند شرکت در آزمون و اعلام نتایج محفوظ دارند.

✅ مقدار تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد 20 درصد است و 80 درصد مابقی مربوط به نمره دریافتی آزمون می باشد. داوطلبان باید در درج معدل کارشناسی خود نهایت دقت را به عمل آورد.

✅ آن دسته از دانشجویانی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند در زمان ویرایش و زمان انتخاب رشته در صورت فارغ التحصیلی باید معدل نهایی خود را درج کنند.

در صورت وجود هرگونه مغایرت در اطلاعات وارد شده، ثبت نام و حتی قبولی و در حال تحصیل بودن و پذیرفته بودن داوطلبان لغو شده و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل خواهد آمد. از این رو متقاضیان باید شرایط لازم را به صورت کامل مطالعه کنند و بر این اساس برای ثبت نام اقدام نمایند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای تان وجود دارد و یا در مراحل ثبت نام با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلیدانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در کجا قرار دارد؟

    این فرم در آخرین صفحه دفترچه راهنما ثبت نام قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با دانلود دفترچه به آن دسترسی پیدا کنند. 

  2. برای استخراج کد رشته محل و درج آن در فرم ثبت نام کنکور چه باید کرد؟

    کدها در سایت سنجش قرار گرفته اند و داوطلبان در حین ثبت نام می‌توانند با جستجوی رشته مورد نظر خود، کد رشته محل آن را بیابند. 

  3. آیا پس از ثبت اطلاعات در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، می‌توان مجددا آن را ویرایش کرد؟

    بله داوطلبان تا پایان مهلت ثبت نام و همچنین زمان تمدید شده می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی شبانه ارشد هستم میخواستم بدونم حتما باید قبل از ثبت نام ازمون ارشد انصراف بدم یا بعد از مشخص شدن نتایج؟ و اینکه در شماره ۳۲ دفترچه چه گزینه ای رو باید علامت بزنم؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره