تحصیل در خارجسایر موضوعات

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه گوتنبرگ سوئد جزو دانشگاه های قدیمی کشور سوئد به شمار می رود که در بین رده بندی جهانی رتبه 55 را در بین 100 دانگاه نوآور جهان قرار دارد. یکی موارد قابل ذکر برای داوطلبانی می خواهند پس از تحصیل به کشور بازگردند مورد تایید بودن این دانشگاه توسط وزات بهداشت و علوم می باشد. در ادامه مقاله به بررسی رشته ها، مهلت ددلاین و شرایط لازم پذیرش دانشگاه گوتنبرگ سوئد خواهیم پرداخت.

 

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد یکی از دانشگاه های دولتی کشور سوئد می باشد که در سال 1891در شهر گوتنبرگ تاسیس شده و به عنوان مرکزی برای دانشجویان و محققان می باشد. این دانشگاه دومین دانشگاه بزرگ در شهر سوئد به شمار می رود. این دانشگاه از سطح عمی بالایی برخوردار بوده و فارغ التحصیلان این دانشگاه جزو افراد مطرح دنیا می باشند.

پذیرش برای دانشگاه با توجه به توانایی و سطح علمی متقاضیان می باشد و هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی برای اخذ پذیرش در این دانشگاهه اقدام می نمایند. این دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای رشته های تحصیلی مختلف می باشد. در ادامه قصد داریم دانشکده‌های دانشگاه گوتنبرگ سوئد را بررسی نماییم.

 

دانشکده های دانشگاه گوتنبرگ

همانطور که اشاره شد متقاضیانی که قصد ثبت نام در دانشگاه گوتنبرگ سوئد را دارند باید پیش از ثبت نام از شرایط این دانشگاه مطلع شوند یکی از موارد اصلی دانشکده‌های این دانشگاه می‌باشد. این دانشگاه به 8 دانشکده تقسیم بندی می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • دانشکده فناوری اطلاعات Campus Lindholmen

دانشجویان رشته آی تی در دانشکده مشغول به تحصیل می باشند که در زمینه های تحقیقاتی و آموزشی با سایر انشگاه ها در ارتباط می باشند.

  • دانشکده علوم انسانی Campus Linne

این دانشکده برای تدریس رشته های روزنامه نگاری، روانشناسی و رسانه در نظر گرفته شده است.

  • دانشکده آموزش Botanical building

این دانشکده در نزدیکی باغ گیاه شناسی قرار دارد که برای امور تحقیقاتی رشته های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات گیاهی شناسی و آموزش های در ارتباط با رشته های علوم گیاهی در این \ردیس انجام می شود.

  • دانشکده هنرهای زیبا و نمایشی

این دانشکده شامل پردیس های زیر می باشد.

HDK and Valand: برای تحصیل دانشجویان رشته های هنرهای زیبا از جمله طراحی، عکاسی و صنایع دستی، پردیس در نظر گرفته شده است.

Humanisten :در این پردیس رشته های مختلف هنر از جمله بازیگری، موسیقی و… ارائه می شوند.

  •  دانشکده علوم پایه Campus Johanneberg

 رشته های علوم ریاضی، شیمی، فیزیک و در کل رشته های علوم پایه در این دانشکده تدریس می شود.

  • دانشکده علوم اجتماعی Campus Haga

این دانشکده در منطقه هاگا شهر گوتنبرگ واقع شده است و رشته های علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی و… را ارائه می دهد.

  • دانشکده پزشکی Gothenburg University

این دانشکده رشته های تحصیلی در زمینه بهداشت و درمان همچون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، تغذیه، علوم ورزشی، بیولوژی، بهداشت عمومی و… تدریس می شوند.

  • دانشکده بازرگانی و حقوق Handelshögskolan

رشته های تحصیلی تجارت، اقتصاد و حقوقد در این دانشکده ارائه شده است.

 

رشته های دانشگاه گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد در سه مقطع تحصیلی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا ثبت نام انجام می‌دهد. از اصلی‌ترین مقاطع تحصیلی در این دانشگاه می‌توان به مقطع کارشناسی اشاره کرد. در این مقطع اکثر رشته های به زبان انگلیسی ارائه می گردد. این رشته های در زمینه تجارت، علوم، ریاضی و…می باشد.

درادامه برخی از رشته های این دانشگاه اراپه شده است.

زیست شناسی دندانپزشکی پزشکی
موسیقی روانشناسی داروسازی
تئاتر حقوق بین الملل شیمی
فیلم شناسی زبان و فرهنگ و ترجمه تاریخ شناسی
مطالعات زبان روسی آموزش زبان لاتین مطالعات اجتماعی
علوم تربیتی زبان ادبیات انگلیسی فیزیک
اقتصاد علوم ارتباطات علوم رایانه
ادبیات تطبیقی جغرافیا ریاضیات
علوم آزمایشگاهی علوم اجتماعی هوا شناسی
فلسفه ورزش و علوم ورزشی مطالعات زبان آلمانی

 

این دانشگاه همچنین برای دانشجویان مقطع کارشناسی برنامه هایی به زبان انگلیسی ارائه داده است که می توان به رشته های زیر اشاره نمود.

  • تجارت و اقتصاد
  • روابط بین‌الملل
  • مهندسی نرم افزار و مدیریت
  • موسیقی، اجرای کلاسیک
  • موسیقی، اجرای بداهه نوازی
  • اجرای موسیقی جهانی
  • هنر فلز
  • اپرا

 

رشته های مقطع کارشناسی ارشد

همچنین این دانشگاه رشته های خاصی در مقطع ارشد ارائه داده که شامل:

  • علوم تربیتی
  • تجارت، مدیریت و اقتصاد
  • نوآوری و کارآفرینی
  • علوم طبیعی و ریاضیات
  • علوم بهداشت (بهداشت عمومی، بهداشت جهانی)
  • علوم انسانی و زبان
  • هنرهای زیبا، صنایع دستی و طراحی
  • موسیقی و اجرا
  • فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • علوم اجتماعی و علوم رفتاری

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

ددلاین ثبت نام دانشگاه گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد هر ساله در دو نیم سال تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید. بدین منظور دانشجویان بین الملل که متقاضی ثبت نام در این دانشگاه هستند باید در بازه زمانی که دانشگاه برای ثبت نام تعیین می‌کنند.

نوبت اول این پذیرش برای ترم پاییز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از اکتبر آغاز می گردد. و نتایج و شروع این ترم در سپتامبر انجام می شود. همچنین ثبت نام برای ترم بهار در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از ژوئن آغاز می گرددو شروع ترم از ماه ژانویه می باشد.

یکی از نکات اصلی برای اخذ پذیرش دانشگاه گوتنبرگ سوئد اطلاع از زمان ددلاین‌ها برای هر نیم سال می‌باشد. متقاضیان می‌توانند به منظور ثبت نام به سایت اصلی دانشگاه در بازه زمانی اعلام شده مراجعه نمایند و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. پس از گذشت تاریخ‌های ددلاین اعلام شده داوطلبان مجاز به ثبت نام نخواهند بود پس لازم است ثبت نام در تاریخ مقرر انجام شود.

بخوانید: مهاجرت به سوئد

 

شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه گوتنبرگ سوئد

متقاضیان زیادی هر ساله برای دانشگاه گوتنبرگ سوئد اقدام به اخذ پذیرش می نماید. این دانشگاه فرصت مناسبی برای دانشجویان می باشد. قبولی و اخذ پذیرش از این دانشگاه به راحتی امکان پذیر است تنها داوطلبان باید شرایط لازم برای ورود به این دانشگاه را داشته باشند. از شرایط مهم برای تحصیل به موارد زیر اشاره کرد.

✅ ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات از دانشگاه ورد تایید سوئد 

✅ داشتن مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی 

 

مدرک لازم برای درخواست پذیرش

متقاضیان ثبت نام دانشگاه گوتنبرگ سوئد باید پیش از ثبت نام از شرایط و ضوابط اعلام شده در فراخوان ثبت نام مطالعه گردد. این دانشگاه پیش از ثبت نام مدارک و شرایط لازم را اعلام کرده تا داوطلبان بتوانند این مدارک را آماده سازند مدارک مورد نیاز جهت درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه به شرح زیر می‌باشد.

🔶 مدرک کارشناسی يا کارشناسی ارشد مرتبط به همراه ترجمه رسمی وپروپوزال تحقيقاتی برای مقطع دکترا

🔶 مدرک زبان سوئدی یا انگليسی

🔶 رزومه تحصيلی

🔶 انگيزه‌نامه

🔶 توصيه نامه از اساتيد دانشگاه قبلی

🔶 بيمه درمانی

🔶 گواهی تمکن مالی

 

مدرک زبان

یکی از شرایط لازم برای تحصیل دانشجویان بین الملل آشنایی به زبان انگلیسی یا زبان سوئدی می باشد. داوطلبان جهت اخذ پذيرش از دانشگاه دانشگاه دانشگاه گوتنبرگ سوئد نيازمند ارائه مدرک زبان معتبر هستند. مدارک زبان مورد تاييد این دانشگاه به شرح زير هستند:

آزمون آيلتس: 6.5 الی 7

آزمون تافل: 90 الی 100

آزمون PTE: نمره 68

داشتن یکی از مدارک ذکر شده در تحصیل داوطلب تاثیرگذار خواهد بود. داشتن مدرک زبان برای تحصیل در رشته های پزشکی الزامی می باشد.

 

 شهریه تحصیل در دانشگاه

دانشگاه گوتنبرگ سوئد یک دانشگاه شهریه پرداز می باشد. میزان شهریه با توجه به مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت می‌باشد. همچنین رشته تحصیلی فرد در این دانشگاه تاثیرگذار در این شهریه خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تحصیل 50 الی 100 هزار کرون در سال می‌ باشد.شهریه دانشگاه شامل دسترسی به امکانات پردیس مانند کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌های کامپیوتر و سایر امکانات تحصیلی است.

هزینه تحصیل همچنین شامل خدمات دانشجویی مانند مشاوره تحصیلی و شغلی، مراقبت‌های بهداشتی ، خدمات معلولیت و….. می باشد.

دانشجویان به منظور کاهش هزینه‌های خود می‌توانند برای بورسیه‌های دانشگاه گوتنبرگ سوئد اقدام نمایند. بورسیه های این دانشگاه شامل:

 Axel Adler :که بورسیه شهریه‌ای است و برای مطالعات بین‌المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی در دانشگاه گوتنبرگ تدریس می‌شود.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دانشکده بازرگانی و حقوق: این بورسه تنها برای دانشجویان مقطع ارشد در نظر گرفته شده است.

 

نحوه اخذ پذیرش و ارسال مدارک

داوطلبان پس از آماده سازی مدارک لازم و در زمان ددلاین اعلام شده از طرف دانشگاه باید ابتدا وارد سایتUniversity of Gothenburg دانشگاه گوتنبرگ سوئد شده و حساب کاربری ایجاد نمایند و هزینه ارسال درخواست خود را واریز نمایند. و از طریق سامانه این دانشگاه مدارک و مستندات را ارسال کند. همچنین نتایج و مراحل پذیرش نیز از طریق سایت این دانشگاه اطلاع رسانی می‌گردد.

 

مشاوره پذیرش دانشگاه‌های سوئد

دانشگاه گوتنبرگ یکی از انشگاه های مطرح سوئد می باشد که در زمینه های تحقیقاتی و آموزش توانسته است جایگاه خود را تثبت نماید. این دانشگاه موقعیتمناسبی برای افرادی که قصد ضروع یا ادامه تحصیل دارند می باشد. 

دانشجویان برای ثبت نام این دانشگاه ابتدا می توانند از شرایط ثبت نام مطلع شده و سئس اقدام به ثبت نام در مقطع و رشته مورد نظر نمایند.برای پذیرش در مقطع کارشناسی داشتن حداقل مدرک آیلتس با نمره پنج و نیم الزامی می‌باشد. 

از مزایای این دانشگاه می‌توان به امکانات گسترده‌ای که ارائه می‌شود اشاره کرد این دانشگاه شامل کتابخانه، بیمارستان، آزمایشگاه و خوابگاه می باشد که تمامی این امکانات برای دانشجویان بین الملل نیز در نظر گرفته شده است.

داوطلبان برای آشنایی بیشتر در بار اخذ پذیرش از دانشگاه گوتنبرگ می توانند پس از مطالعه این مقاله با کارشناسان ما جهت توضیحات بیشتر تماش بگیرند و مشاوره تحصیلی تلفنی در یافت نمایند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه گوتنبرگ سوئد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  • بهترین رشته‌های دانشگاه گوتنبرگ سوئد کدام اند؟

    رشته‌های داروسازی و پرستاری، علوم سیاسی، فیزیک، جغرافیا، سلامت عمومی و اقیانوس شناسی برترين رشته‌های این دانشگاه هستند.

  •  شهریه تحصیل در این دانشگاه سوئد چقدر است؟

    دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تحصیل 50 الی 100 هزار کرون در سال می‌ باشد.

  • ترجمه‌های مدارک ارسالی باید به چه زبانی باشد؟

    متقاضیان باید اسناد خود را هم به زبان اصلی و هم به صورت ترجمه رسمی (سوئدی یا انگلیسی) ارسال کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره