تحصیل در خارجسایر موضوعات

هزینه تحصیل در سوئد 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه تحصیل در سوئد 2023 یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور است. سوئد یک کشور گران قیمت است و افراد باید قبل از مهاجرت به این کشور هزینه‌ها را برآورد کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند. همانطور که می‌دانید برای دریافت ویزا باید مدرک تمکن مالی ارائه دهید و حتی در صورت ورود به کشور و عدم توانایی در پرداخت هزینه‌ها دیپورت خواهید شد. به همین دلیل اطلاع از هزینه تحصیل در کشور سوئد بسیار حائز اهمیت است. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

هزینه تحصیل در سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشورها با کیفیت زندگی بالا و استاندارهای عالی برای زندگی است. هرساله مهاجران بسیار زیادی از سرتاسر دنیا این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی انتخاب می‌کنند. سیستم آموزشی سوئد بسیار سطح بالاست و مطابق با استانداردهای جهانی می‌باشد. دانشگاه‌های سوئد از رنکینگ بالایی رخوردارند و در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند.

هزینه تحصیل در سوئد نسبت به سایر کشورهای اروپایی گران قیمت تر است اما در عین حال درآمد و امکانات رفاهی نیز در سطح بالایی قرار دارد. بدون شک هزینه تحصیل در سوئد مساله بسیار مهمی است که متقاضیان مهاجرت باید قبل از هرکاری به آن فکر کنند. برخی از کشورها گران قیمت تر و برخی ارزان قیمت تر هستند. کشور سوئد جز کشورهای گران قیمت محسوب می‌شود.

در ابتدای شروع فرایند مهاجرت باید در حدود 900 کرون برای دریافت ویزا هزینه کنید. همچنین ارائه مدرک توانایی مالی نیز از شروط اصلی دریافت ویزای تحصیلی است. پس از ورود به این کشور، هزینه تحصیل در سوئد به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود. دانشجویان باید شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی را پرداخت کنند. 

 

شهریه دانشگاه های کشور سوئد

دانشگاه‌های سوئد به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. دانشجویان سوئدی و سایر دانشجویان اتحادیه اروپا می‌توانند به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه‌های کم در دانشگاه‌های دولتی به تحصیل بپردازند.

اما شرایط برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا (مثل ایران) متفاوت است. این دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی باید مبلغ زیادی پرداخت کنند. میزان شهریه دانشگاه به عوامل متعددی بستگی دارد. دانشگاه محل تحصیل، مقطع و رشته جز عوامل تاثیرگذار بر هزینه تحصیل در سوئد هستند.

به طور میانگین باید سالانه 130 هزار کرون به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت کنید. این مبلغ با توجه به موارد فوق می‌تواند تا 80 هزار دلار کاهش یافته و یا تا 300 هزار دلار افزایش یابد. برای اطلاع دقیق از شهریه دانشگاه مورد نظر خود می‌توانید از سایت Universityadmissions.se استفاده نمایید.

 

هزینه تحصیل در کشور سوئد در رشته‌های تحصیلی مختلف

🟢علوم انسانی 80 هزار تا 110 هزار کرون

🟢معماری 190 هزار تا 300 هزار کرون

🟢علوم طبیعی 120 هزار تا 150 هزار کرون

🟢رشته‌های مهندسی 120 هزار تا 145 هزار کرون

🟢علوم اجتماعی 80 هزار تا 100 هزار کرون

 

هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان

ذبیرستان‌های سوئد به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. دانش آموزان سوئدی می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی تحصیل کنند. اما دانش آموزان بین المللی تنها اجازه ثبت نام در مدارس خصوصی و شبانه روزی را دارند. این مدارس شهریه پرداز هستند و هزینه تحصیل در سوئد در آین مدارس به طور میانگین 3 هزار یورو تا 30 هزار یورو می‌باشد. (30 هزار کرون تا 300 هزار کرون)

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در دانشگاه در مقطع کارشناسی به دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. هزینه تحصیل در سوئد در این مقطع با توجه به رشته درسی و دانشگاه متفاوت است. کارشناسی یک دوره سه ساله است و هزینه تحصیل به طور میانگین 8 هزار یورود تا 30 هزار یورو می‌باشد. (80 هزار کرون تا 300 هزار کرون)

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد 1 تا 2 ساله به طول می‌انجامد. میانگین هزینه تحصیل در این مقطع 13 هزار یورو است اما با توجه به تفاوت رشته و دانشگاه از 8 هزار تا 30 یورو متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که تحصیل در رشته‌هایی همچون پزشکی و معماری بسیار گران تر خواهد بود.

 

هزینه تحصیل در مقطع دکتری برای تمام دانشجویان رایگان است

 

هزینه زندگی در کشور سوئد

هزینه تحصیل در سوئد تنها محدود به شهریه دانشگاه نمی‌شود. برای تحصیل در سوئد باید هزینه‌های زندگی در این کشور مثل مسکن، خورد و خوراک و حمل و نقل را را نیز پرداخت کنید که چندان کم هم نیستند.

همانطور که گفته شد سوئد کشور گران قیمتی است و مطمئننا پس از مهاجرت متوجه تفاوت قیمت‌ها خواهید شد و در صورتی که از قبل بودجه خود را تنظیم نکرده باشید، با مشکل مواجه خواهید شد. به طور میانگین هزینه زندگی در سوئد 8500 کرون در ماه می‌شود. بیش ترین هزینه در سوئد به اجاره مسکن تعلق دارد.

شهر محل زندگی در هزینه و مخصوصا اجاره مسکن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. با زندگی در شهرهای حومه‌ای می‌توانید هزینه‌های خود را تا حدی کاهش دهید. سبک زندگی مثل پختن غذا یا غذا خوردن در رستوران هم می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش یا افزایش دهد. با غذا پختن در خانه می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. میانگین هزینه‌ تحصیل در سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

🔵مسکن 4200 کرون

🔵غذا 2000 کرون

🔵حمل و نقل 550 کرون

🔵اینترنت 300 کرون

🔵هزینه‌های جانبی 1500 کرون

هزینه تحصیل در سوئد

 

کاهش هزینه تحصیل در سوئد

کاملا مشخص است که تحصیل در سوئد بسیار گران قیمت است. اما با این حال دانشجویان می‌توانند با روش‌های مختلف هزینه‌های خود را کاهش دهند. راه‌های کاهش هزینه تحصیل در کشور سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

 

اجاره خوابگاه

همانطور که در بالا گفته شد بیش ترین سهم هزینه تحصیل در سوئد به اجاره مسکن اختصاص دارد. آپارتمان در سوئد و مخصوصا مرکز شهر بسیار گران قیمت است. اما با اجاره خوابگاه دانشجویان می‌توانند اجاره بها خود تا حد زیادی کاهش دهند.

خوابگاه‌های سوئد معمولا از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردارند و در عین حال نسبت به اجاره آپارتمان مقرون به صرفه تر هستند. حتی در صورت عدم تمایل به اسکان در خوابگاه می‌توانید به صورت شریکی یک آپارتمان اجاره کنید. 

 

صرفه جویی

برای کاهش هزینه تحصیل در سوئد باید صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهید. غذا خوردن در رستوران را به ماهی یکبار کاهش دهید و به خرید مواد غذایی و پخت و پز بپردازید. برای خرید به سوپرمارکت‌هایی مثل Lidl و Willy’s مراجعه کنید. فروشگاه‌های حومه شهر نیز معمولا ارزان قیمت تر هستند. با صرف هزینه تقریبا 120 یورویی و خرید یک دوچرخه برای یکبار هزینه رفت و آمد خود را نیز کاهش خواهید داد. 

 

هزینه تحصیل در سوئد | شرکت در انجمن های دانشجویی

در سوئد انجمن‌های متعددی فعالیت می‌کنند. این انجمن‌ها به وسیله خود دانشجوها اداره می‌شود و افراد با صرف هزینه اندک برای عضویت می‌توانند از مزایای بسیار زیاد این انجمن استفاده نمایند. در این انجمن‌ها تمامی تخفیف‌ها به دانشجویان اطلاع رسانی می‌شود و می‌توانند در سریع‌ترین زمان به خرید مایحتاج خود با هزینه کمتر بپردازند. 

 

انجام کار دانشجویی

در سوئد امکان انجام کاره نیمه وقت در حین تحصیل وجود دارد. دانشجویان مجوز کار برای 20 تا 40 ساعت در هفته را دارند. حقوق هر ساعت کار دانشجویی در سوئد 8 تا 12 یورو می‌باشد. با کار کردن درسوئد می‌توان بخش زیادی از هزینه تحصیل در سوئد را پرداخت کرد. 

 

هزینه تحصیل در سوئد | بورسیه تحصیلی

در کنار هزینه‌های گران قیمت، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های متعددی وجود دارند که دانشجویان می‌توانند برای دریافت آن‌ها اقدام نمایند. در سوئد امکان دریافت دو نوع بورسیه دولتی و دانشگاهی وجود دارد. بروسیه‌های دولتی تنها متعلق به دانشجویان سوئدی و اتحادیه اروپا است.

با دریافت این بورسیه‌ها هزینه تحصیل در کشور سوئد تقریبا رایگان می‌شود. دانشجویان بین المللی (مثل دانشجویان ایرانی) می‌توانند برای دریافت بورسیه‌های دانشگاهی اقدام کنند. بسیاری از کمک هزینه‌های دانشگاهی هزینه‌های تحصیل را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و حتی ممکن است تحصیل رایگان شود.

بورسیه برخی از دانشگاه‌ها مثل فناوری بلکینگ، کارلستاد و دانشگاه فناوری کالمرز شامل پرداخت 80 تا 100 درصد هزینه‌ تحصیل در سوئد می‌باشد. بقیه بورسیه‌ها نیز 10 تا 70 درصد هزینه تحصیل درسوئد را پوشش خواهند داد.

با دریافت هر یک از بورسیه‌های تحصیلی سود زیادی خواهید کرد و با انجام کار دانشجویی دیگر نگرانی برای هزینه‌ها نخواهید داشت. با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای دریافت بورسیه می‌توانید برای افزایش شانس خود از کمک متخصصان مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره هزینه تحصیل در کشور سوئد

سوئد کشور گران قیمتی است و دانشجویان باید در کنار پرداخت شهریه هزینه‌های زندگی در این کشور را هم پرداخت کنند. برای کاهش هزینه تحصیل در سوئد می‌توان به انجام کارهایی همچون اقامت در خوابگاه و استفاده از بورسیه تحصیلی پرداخت. 

دریافت بورسیه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه در این کشور سطح بالا اما گران قیمت است. چنانچه هر گونه سوال و یا ابهامی برای دریافت بورسیه برای‌تان به وجود آمده است، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه تحصیل در سوئد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟

    هزینه تحصیل در سوئد با توجه به موارد مختلفی همچون رشته و دانشگاه، محل زندگی و غیره متفاوت است و در طول متن به آن اشاره شده است. 

  2. آیا امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد؟

    خیر دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای تحصیل در این کشور هزینه‌هایی را پرداخت کنند. اما با دریافت بورسیه‌های دانشگاهی می‌توان مبلغ آن را تا حدی کاهش داد.

  3. آیا امکان کار برای پرداخت هزینه تحصیل در سوئد وجود دارد؟

    بله دانشجویان اجازه 20 تا 40 ساعت کار در هفته را دارند. با هر ساعت کار در سوئد 8 تا 12 دلار دریافت خواهید کرد و از این طریق می‌توانید بخشی از هزینه‌های خود را پرداخت کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره