تحصیل در خارجسایر موضوعات

دانشگاه اوپسالا سوئد

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه اوپسالا سوئد یک دانشگاه بین المللی و جامع تحقیقاتی می‌باشد. که با رتبه ۱۲۸ در رنکینگ جهانی QA جزو دانشگاه های برتر سوئد به شمار می‌رود. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم بوده و از کیفیت آموزشی علمی بالایی برخوردار می باشد. ۱۲ درصد جمعیت را دانشجویان بین‌الملل تشکیل می‌دهند. اخد پذیرش برای این دانشگاه برای داوطلبان میسر می باشد.

 

دانشگاه اوپسالا سوئد

دانشگاه اوپسالا سوئد جزو دانشگاه دولتی می‌باشد که در سال ۱۴۷۷ تاسیس شده است. این دانشگاه اولین دانشگاه شمال اروپاست و در شهر اوپسالا قرار دارد. این دانشگاه دارای ۹ دانشکده می‌باشد که در نقاط مختلف شهر قرار گرفته است و در زمینه‌های علوم فناوری، علوم انسانی، داروسازی و پزشکی فعالیت دارد.

این دانشگاه می‌تواند فرصتی برای یادگیری و تحقیقات دانشجویان در تمام سطوح تحصیلی باشد. افرادی که در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند از بالاترین کیفیت آموزشی برخوردارند. دانشگاه اوپسالا سوئد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دارد همچنین اکثر دانشجویان بین الملل این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می‌باشند. در ادامه قصد داریم دانشکده‌های مختلف را بررسی نماییم.

بخوانید: تحصیل در سوئد

 

دانشکده‌های دانشگاه اوپسالا سوئد

همانطور که اشاره شد متقاضیانی که قصد ثبت نام در دانشگاه اوپسالا سوئد را دارند باید پیش از ثبت نام از شرایط این دانشگاه مطلع شوند یکی از موارد اصلی دانشکده‌های این دانشگاه می‌باشد. این دانشگاه به 9 دانشکده تقسیم بندی می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

دانشکده پزشکی

یکی از مراکز وابسته به دانشکده پزشکی، بیمارستان دانشگاه اوپسالا می‌باشد این بیمارستان محل تحقیق آموزش دانشجویان رشته پزشکی می‌باشد و تحلیلگران و محققان می‌توانند از این مرکز به عنوان محل تحقیق خود استفاده نمایند. همچنین آزمایشگاه Ångström که در آن در مورد بیماری‌ها مانند دیابت، آلزایمر، ژنتیک، سرطان و….. تحقیق و پژوهش انجام می شود.

 

دانشکده داروسازی

مرکز بیومدیکال اوپسالا یکی از بزرگترین مراکز می‌باشد که در زمینه‌های داروسازی، شیمی و رژیم غذایی به تحقیق و آموزش می‌پردازد. رشته‌هایی در زمینه داروسازی و بیوتکنولوژی در این دانشکده ارائه می‌شود.

 

دانشکده زیست شناسی

این مرکز در زمینه فیزیولوژی، زیست شناسی رشد و فرایندهای تکاملی آموزش‌های لازم را می‌دهد یکی از نکات اصلی برای این دانشکده ایجاد موزه‌هایی در زمینه جانورشناسی و گیاه شناسی می باشد.

 

دانشکده حقوق و الهیات

این دانشکده برای رشته‌هایی در زمینه حقوق، علوم اجتماعی، زبان، الهیات، علوم انسانی و علوم تربیتی می‌باشد.

 

دانشکده روانشناسی

در این دانشکده آموزش‌های لازم برای رشته‌های تربیت معلم و روانشناسی ارائه می‌شود همچنین این دانشکده دارای  کلاس‌های آزمایشی و کتابخانه می باشد.

 

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم اجتماعی در دانشگاه اوپسالا سوئد نیز برای افرادی که متقاضی آموزش در رشته‌های علوم سیاسی، حقوق و تحقیقات شهری هستند می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

 

دانشکده هنر 

این دانشکده در زمینه طراحی، گرافیک و … آموزش های لازم را می دهد.

 

دانشکده زمین شناسی

این دانشگاه رشته‌هایی در زمینه علوم زمین دارد. مانند: رمین شناسی، سنگ شناسی، زلزله و …

 

دانشکده ریاضیات 

این دانشگاه محل تحقیق در زمینه فیزیک، شیمی و ریاضیات می باشد.

 

رشته های دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا سوئد یکی از دانشگاه‌هایی است که در زمینه‌های مختلفی به آموزش و تحقیقات می پرداز.د متقاضیانی که می‌خواهند برای شروع یا ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه نمایند باید از رشته‌ها و مقاطع ارائه شده در این دانشگاه اطلاع داشته باشند. دانشگاه دارای بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ،۱۲۰ رشته در مقطع ارشد و رشته‌هایی در مقطع دکترا می‌باشد در ادامه به برخی از رشته‌های مقطع کارشناسی اشاره می‌کنیم.

پزشکی داروسازی پزشکی قانونی زیست پزشکی
حقوق حسابداری ریاضیات بیوشیمی
بیوانفورماتیک سم شناسی محیطی علوم کامپیوتر  فیزیک مواد
طراحی و گرافیک بازی مدیریت سیستم های اطلاعاتی بهداشت
زیست پزشکی هواشناسی  فیزیک مواد علوم زمین
بیوشیمی شیمی تجزیه بهداشت ژئوفیزیک

 

رشته های دانشگاه اوپسالا سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

علوم کامپیوتر بیوشیمی حسابداری امور مالی ادبیات انگلیسی
شیمی انرژی‌های تجدیدپذیر زیست‌شناسی سلولی و مولکولی سم‌شناسی محیطی علوم  اجتماعی

 

رشته های مقطع دکتری

ژئوفیزیک کاربردی حرکت الکتریکی ایمنولوژی شیمی ارگانیک
فیزیک اثر متقابل انسان و کامپیوتر مقاومت آنتی‌بیوتیکی یادگیری ماشینی

 

ددلاین ثبت نام دانشگاه اوپسالا سوئد 

دانشگاه اوپسالا سوئد هر ساله در دو نیم سال تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید. بدین منظور دانشجویان بین الملل که متقاضی ثبت نام در این دانشگاه هستند باید در بازه زمانی که دانشگاه برای ثبت نام تعیین می‌کند مدارک و مستندات خود را ارسال نمایند.

این دانشگاه برای ترم پاییز از تاریخ ۳۰ آگوست تا ۱۶ ژانویه ثبت نام می‌کند و در هفته اول مارس نتایج پذیرفته شدگان اعلام می‌شود. همچنین برای ترم بهار این دانشگاه از هفته دوم ژانویه تا هفته اول ژوئن ثبت نام می‌نماید و در اواسط اکتبر پذیرفته شدگان این دانشگاه اعلام می‌شود.

یکی از نکات اصلی برای اخذ پذیرش این دانشگاه اطلاع از زمان ددلاین‌ها برای هر نیم سال می‌باشد. متقاضیان می‌توانند به منظور ثبت نام به سایت اصلی دانشگاه در بازه زمانی اعلام شده مراجعه نمایند و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. پس از گذشت تاریخ‌های ددلاین اعلام شده داوطلبان مجاز به ثبت نام نخواهند بود پس لازم است ثبت نام در تاریخ مقرر انجام شود.

بخوانید: مهاجرت به سوئد

 

مدارک لازم برای درخواست پذيرش دانشگاه اوپسالا سوئد

متقاضیان ثبت نام دانشگاه اوپسالا سوئدباید پیش از ثبت نام از شرایط و ضوابط اعلام شده در فراخوان ثبت نام مطالعه گردد. این دانشگاه پیش از ثبت نام مدارک و شرایط لازم را اعلام کرده تا داوطلبان بتوانند این مدارک را آماده سازند مدارک مورد نیاز جهت درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه به شرح زیر می‌باشد.

✅ مدرک کارشناسی يا کارشناسی ارشد مرتبط به همراه ترجمه رسمی وپروپوزال تحقيقاتی برای مقطع دکترا

✅ مدرک زبان سوئدی یا انگليسی

✅ انگيزه‌نامه

✅ رزومه تحصيلی

✅ توصيه نامه از اساتيد دانشگاه قبلی

✅ بيمه درمانی

✅ گواهی تمکن مالی

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مدرک زبان برای دانشگاه

داوطلبان جهت اخذ پذيرش از دانشگاه اوپسالا سوئد، نيازمند ارائه مدرک زبان معتبر هستند. مدارک زبان مورد تاييد این دانشگاه به شرح زير هستند:

آزمون آيلتس: حداقل ۶.۵

آزمون تافل: نمره بالای ۹۰

آزمون PTE: نمره بالای ۶۲

آزمون Tisus: قبولی در تمام مراحل آزمون

جهت داشتن یکی از مدارک انگلیسی ذکر شده نیاز به دریافت مدرک زبان سوئدی نمی باشد. داوطلبانی که می خواهند جهت پذیرش در برخی رشته‌ها مانند حقوق و پزشکی اقدام نمایند ه نمرات بالاتری نیاز دارند.

 

نحوه اخذ پذیرش و ارسال مدارک

داوطلبان پس از آماده سازی مدارک لازم و در زمان ددلاین اعلام شده از طرف دانشگاه باید ابتدا وارد سایتUniversityadmissions.se دانشگاه اوپسالا سوئد شده و حساب کاربری ایجاد نمایند و هزینه ارسال درخواست خود را واریز نمایند. و از طریق سامانه این دانشگاه مدارک و مستندات را ارسال کند. همچنین نتایج و مراحل پذیرش نیز از طریق سایت اطلاع رسانی می‌گردد.

 

 شهریه تحصیل در دانشگاه

با توجه به رنگ علمی دانشگاه اوپسالا سوئد تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی رایگان نبوده دانشجویان موظف به پرداخت شهریه می‌باشند. میزان شهریه با توجه به مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت می‌باشد. همچنین رشته تحصیلی فرد در این دانشگاه تاثیرگذار در این شهریه خواهد بود.

دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تحصیل 90 الی 150 هزار کرون در سال می‌پردازند و از طرفی دانشجویان مقطع دکترا در برخی از رشته‌ها تحصیل رایگان خواهند داشت. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشند تا بتوانند هزینه‌هایی از جمله شهریه، اجاره خوابگاه، خورد و خوراک را بپردازند.

دانشجویان به منظور کاهش هزینه‌های خود می‌توانند برای بورسیه‌های دانشگاه اوپسالا سوئد اقدام نمایند این دانشگاه برای دانشجویان بین‌الملل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه‌هایی در نظر گرفته است این بورسیه در هر سال با توجه به مقطع و رشته داوطلب متفاوت می‌باشد دانشجویان برای دریافت بورسیه می توانند با اساتید خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهند یا به فراخوان‌های منتشر شده از سوی دانشگاه مراجعه نمایند.

 

نکاتی برای پذیرش دانشگاه اوپسالا سوئد

افرادی که متقاضی پذیرش در دانشگاه اوپسالا سوئد هستند باید در نظر داشته باشند که بدون داشتن مدرک زبان معتبر امکان پذیرش در این دانشگاه را ندارند. برای پذیرش در مقطع کارشناسی داشتن حداقل مدرک آیلتس با نمره پنج و نیم الزامی می‌باشد. دانشجویانی که امکان پرداخت شهریه را ندارند می توانند برای دریافت بورسیه‌های مختلف اقدام نمایند یا شهریه خود را به صورت اقساطی پرداخت کند.

در صورتی که دانشجو موفق و اخذ ویزای تحصیلی نباشد شهریه پرداختی عودت داده می‌شود. از مزایای این دانشگاه می‌توان به امکانات گسترده‌ای که ارائه می‌شود اشاره کرد این دانشگاه شامل کتابخانه، بیمارستان، آزمایشگاه و خوابگاه می باشد که تمامی این امکانات برای دانشجویان بین الملل نیز در نظر گرفته شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه اوپسالا سوئد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1.  شهریه تحصیل در دانشگاه اوپسالا سوئد چقدر است؟

    این دانشگاه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی شهریه در یافت می نماید اما به طور میانگین از 90 تا 150 هزار کرون در سال می باشد.

  2. بهترین رشته‌های دانشگاه کدام اند؟

    رشته‌های داروسازی و علوم دارویی، پرستاری، علوم سیاسی، فیزیک، جغرافیا، منابع آبی، سلامت عمومی و اقیانوس شناسی برترين رشته‌های دانشگاه هستند.

  3. مزایای دانشگاه‌اوپسالا سوئد چیست؟

    این دانشگاه از رنک علمی بالایی برخوار بوده و کیفیت آموزش در این دانشگاه از مزایای این دانشگاه می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره