انتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسری

سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش می باشد و داوطلبان در تمامی مراحل از ثبت نام کنکور تا انتخاب رشته و مشاهده نتایج نهایی باید به این سامانه مراجعه کنند. دففترجه انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سنجش منتشر می شود و در آن تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان درج خواهد شد. با توجه به اهمیت فرایند انتخاب رشته در سایت سنجش لازم است که داوطلبان از جزییات آن اطلاع دقیق داشته باشند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش

داوطلبانی که در هر یک از کنکور های اردیبهشت و تیر شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج اولیه و دریافت کارنامه خود، می توانند بر اساس مجاز شدن به انتخاب رشته و رتبه خود اقدام به انتخاب رشته نمایند. هر ساله سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه دفترچه های مرتبط با انتخاب رشته در دوره های مختلف را منتشر می کند و داوطلبان می توانند بر اساس اطلاعات مندرج در آن ها انتخاب رشته خود را انجام دهند. 

تمامی داوطلبانی که قصد انتخاب رشته را دارند، باید در زمان تعیین شده وارد سایت سازمان سنجش شده و پس از دانلود و مطالعه دفترچه راهنما، با ورود به لینک انتخاب رشته در سایت سنجش، کد رشته محل های مورد نظر خود را وارد کرده و انتخاب رشته شان را تکمیل نمایند. 

توجه داشته باشید که تنها سایت معتبر برای انتخاب رشته، سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش می باشد. تنها در صورتی انتخاب رشته صحیحی خواهید داشت که از طریق این سایت انتخاب رشته کرده و کد رهگیری نیز دریافت نمایید. 

 

لینک دفترچه در سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش

دفترچه انتخاب رشته مبنا و اساس انتخاب رشته می باشد که داوطلبان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. دفترچه راهنما اولین بار در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند. محتوای این دفترچه تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان برای انتخاب رشته به طور دقیق درج شده است.

در دفترچه انتخاب رشته که در سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش منتشر می شود، تمامی گروه های آزمایشی قرار دارند و تمامی مراحل انتخاب رشته، کد رشته محل ها و ظرفیت هر رشته و توضیحات مربوط به هر دانشگاه و رشته درج شده است. 

در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 هنوز منتشر نشده است و به محض مشخص شدن زمان انتشار دفترچه، لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و شما می توانید به صورت مستقیم دفترچه را از همین صفحه دانلود نمایید. 

 

لینک انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش

تمامی داوطلبان کنکور چه در نوبت اردیبهشت و چه نوبت تیر باید به صورت یکپارچه و هماهنگ در مرداد ماه وارد سایت سنجش شده و انتخاب رشته نمایند. زمان دقیق انتخاب رشته هر ساله توسط سازمان سنجش مشخص شده و به اطلاع داوطلبان می رسد. 

بلافاصله پس از مشخص شدن زمان دقیق انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

ورود به سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای تکمیل روند انتخاب رشته خود باید به سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش مراجعه نمایند. مراحل اصلی ورود به سایت سنجش برای انتخاب رشته به صورت زیر می باشد. 

👈 جستجو آدرس sanjesh.org و ورود به سایت

👈 دانلود دفترچه راهنما و استخراج اطلاعات مورد نیاز

‌👈 ورود به بخش انتخاب رشته

👈 درج کدرشته محل ها بر اساس اولویت بندی

👈 دریافت کد رهگیری

 

راهنمای تصویری ورود به سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید.

2️⃣ بر روی گزینه سراسری کلیک کنید. 

سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش

 

3️⃣ از منوی سمت راست سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کنید. 

سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش

 

4️⃣ گزینه سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

5️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. 

6️⃣ هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنید. 

7️⃣ مجددا وارد صفحه انتخاب رشته شده و پس از وارد کردن سریال کارت اعتباری، کد رشته محل های مورد نظر خود را تکمیل کنید. 

8️⃣ کد رهگیری خود را دریافت کرده و تا پایان نتایج نهایی نزد خود نگه دارید. 

 

مشاوره انتخاب رشته

در هنگام انتخاب رشته باید به برخی نکات توجه ویژه ای داشته باشید. اولویت بندی در انتخاب رشته بسیار تاثیرگذار است و محل قبولی شما را تعیین خواهد کرد. حتما به دانشگاه های شهریه پرداز توجه کنید و با توجه به میزان شهریه انتخاب رشته خود را انجام دهید تا با مشکلات مالی مواجه نشوید. 

انتخاب رشته را بر اساس رشته محل های حوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه انجام دهید. فرایند انتخاب رشته هنر و زبان نیز به صورت مشترک در همان فرم انتخاب رشته اصلی می باشد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا در سایت azmoon.org انجام می شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آدرس سایت انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش چیست؟

    داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش با آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. 

  2. دفترچه انتخاب رشته کنکور را چگونه می توان دریافت کرد؟

    این دفترچه اولین بار در سایت سنجش منتشر می شود اما شما می توانید برای دانلود مستقیم در زمان انتشار دفترچه به همین صفحه از سایت دانتل کو مراجعه نمایید. 

  3. آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می شود؟

    خیر داوطلبان دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره