کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

شب قبل کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

شب قبل کنکور برای اکثر داوطلبان شبی بسیار سخت و پراسترس استرس است. استرس برای آزمون تا حد زیادی طبیعی است اما باید با استفاده از راهکارهای اصولی این استرس را مدیریت کرد تا منجر به کاهش عملکرد و بروز مشکل در جلسه آزمون نشود. در این مطلب به برسی کامل اقدامات شب قبل کنکور و روز آزمون پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شب قبل کنکور

کنکور یکی از مهم ترین آزمون هایی است که افراد در طول دوران تحصیل خود با آن مواجه می شوند. داوطلبان یک سال به مطالعه پرداخته و تلاش زیادی می کنند تا در این آزمون موفق شده و به دانشگاه مورد نظر خود راه یابند. با توجه به اهمیت کنکور و رقابت زیاد در آن طبیعی است که داوطلبان قبل از آزمون با استرس و اضطراب مواجه شوند. 

شب کنکور در موفقیت آزمون اهمیت زیادی دارد چراکه بی خوابی و استرس زیاد می تواند عملکرد افراد در جلسه آزمون را تحت تاثیر قرار دهد. به همیت دلیل لازم است که داوطلبان از اقدامات مهم شب قبل کنکور اطلاع داشته باشند تا از این طریق اضطراب خود را کاهش دهند. در ادامه به توضیح کامل این موارد خواهیم پرداخت. 

 

از درس خواندن خودداری کنید

شب قبل کنکور دیکر زمان درس خواندن نیست و نه تنها دانش شما را بیشتر نمی کند که باعث قاطی کردن مطالب و از بین رفتن آموخته های قبلی خواهد شد. توصیه می شود که روز قبل امتحان به تفریح بپردازید و تا حد امکان خود را خسته کنید تا شب به راحتی به خواب بروید. 

 

شب قبل کنکور | شام مناسب بخورید

بهتر است که شب قبل کنکور شام سبکی بخورید. شام سنگین باعث مشکل در روند خواب شما خواهد شد. همچنین می توانید با خوردن یک لیوان دوغ، شیر یا یا جوشنده های آرامش بخش مثل چای سبز و گل گاو زبان استرس خود را کاهش دهید. البته توصیه می شود نوشیدنی هایی را بخورید که باعث حساسیت یا بهم ریختن دستگاه گوارش تان نشود. 

 

آماده کردن وسایل مورد نیاز

حتما شب قبل از کنکور وسایل مورد نیاز خود را به طور کامل آماده کنید. از وسایل مورد نیاز برای کنکور می توان به کارت ورود به جلسه، کارت ملی و شناسنامه، چند مداد نرم، پاک کن، تراش، ساعت مچی (غیر هوشمند)، سنجاق، دستمال، خوراکی هایی مثل خرما و آب اشاره کرد. آماده کردن وسایل خود را به هیچ عنوان به روز آزمون موکول نکنید و حتما شب قبل کنکور اقدامات لازم را انجام دهید. 

شب قبل کنکور

 

بررسی مسیر 

یکی از دلایلی که باعث اضطراب و نگرانی داوطلبان می‌شود، ترس از به موقع رسیدن به جلسه آزمون است. توصیه می‌شود که برای رفع این نگرانی، شب قبل کنکور با استفاده از برنامه های مسیریاب راه های رسیدن به حوزه امتحانی خود را بررسی کنید و زمان لازم برای رسیدن به جلسه را نیز مشخص کنید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شب قبل کنکور | خواب به موقع 

در نهایت باید حداکثر ساعت 10 یا 11 شب به خواب بروید. اگر خواب تان نبرد شروع به مطالعه (موارد غیر درسی) کنید تا سریع تر به خواب بروید. خوردن دارو برای خواب بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است عوارض آن در جلسه آزمون نیز باقی بماند. 

 

شب قبل کنکور | نکات مهم روز آزمون 

به موقع از خواب بیدار شده و صبحانه بخورید تا سر جلسه آزمون گرسنه نشوید. به موقع از خانه خارج شده و حداقل نیم ساعت قبل آزمون در حوزه حضور داشته باشید. 

قبل از شروع آزمون و در طول مسیر به هیچ عنوان موارد درسی را مطالعه نکنید چراکه استرس تان بیشتر شده و عملکردتان کاهش می یابد. گوش دادن به موسیقی آرام قبل آزمون می تواند کمک کننده باشد. 

 

نکات مهم حین آزمون 

پس از شروع آزمون باید دفترچه و پاسخبرگ خود را با دقت باز کنید تا آسیبی به برگه ها وارد نشود. مشخصات خود را با مشخصات روی صندلی تان مطابقت دهید تا مشکلی وجود نداشته باشد. 

در هنگام پاسخگویی به سوالات دقت کنید که هر پاسخ را در شماره مربوط به سوال آن وارد کنید. در سوالاتی که بسیار سخت بوده و یا برای تان کاملا ناآشنا هستند زمان صرف نکنید و تنها علامت بزنید تا در صورت اضافه آمدن زمان به سراغ آن ها بروید. 

به زمان خود توجه داشته باشید و از تکنیک های مدیریت زمان استفاده کنید. پس از هر پنج سوال پاسخ های خودرا در پاسخبرگ مطابقت دهید تا به اشتباه علامت نزده باشید. در صورت خوردن خوراکی و نوشیدنی بسیار مراقب باشید تا چیزی روی برگه تان نریزید چراکه در غیر این صورت برگه شما تصحیح نخواهد شد. 

 

مشاوره شب قبل کنکور

یا استفاده از راهکارهای گفته شده می‌توان استرس قبل آزمون را تا حد زیادی کاهش داد. آموزش تکنیک هایی مثل مدیریت زمان از موارد مهمی است که باید آن ها را بلد باشید. برای یادگیری این تکنیک ها باید از افراد متخصص کمک بگیرید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شب قبل کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شب قبل از کنکور با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول 

  1. شب کنکور می توان درس خواند؟ 

    خیر مطالعه موارد درسی شب قبل کنکور و روز آزمون به هیچ عنوان توصیه نمی شود. 

  2. آیا می توان برای خواب بهتر شب قبل کنکور از دارو های آرامبخش استفاده کرد؟ 

    استفاده از دارو بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. 

  3. لوازم مورد نیاز برای کنکور چیست؟ 

    از وسایل مورد نیاز برای کنکور می توان به کارت ورود به جلسه، کارت ملی، مداد و پاک کن و غیره اشاره کرد که به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید من دیپلم نظام قدیم تجربی دارم و الان برای کنکور ۴۰۲انسانی ثبت نام کردم و موقع ثبت نام عنوان دیپلممو دیپلم تجربی زدم یعنی سوابق تجربیمو وارد کردم ولی خرداد ماه تمام امتحانات  نهایی انسانی رو واسه گرفتن دیپلم  انسانی نظام جدید شرکت کردم میخواستم بدونم الان این نمرات چجوری برام لحاظ میشه آیا خودم باید کاری کنم یا نه یا خودشون برام درستش میکنن و سوابق انسانی رو برام میزنن؟
    یا الان باید توی کارتم ویرایش کنم عنوان دیپلممو بزنم انسانی و بعدا که نمرات اومد خودشون وارد میشن؟
    نباید چیز خاصیو ویرایش کنم

    اگه قرار به ویرایش باشه باید کی اینکارو بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره