وبلاگ دانتل

ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای مقطع ششم به هفتم به صورت حضوری و مقطع نهم به دهم آزمون برگزار می شود. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی در مقطع دهم هستند. باید در آزمونی که هر ساله برگزار می شود، شرکت کنند. زمان نام نویسی آزمون نهم به دهم از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود. متقاضیان باید در تاریخ های تعیین شده جهت تکمیل مراحل نام نویسی به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه این مطلب به ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان 1403 – 1404 پرداخته ایم.

 

ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی در مقطع دهم هستند. باید در آزمونی که هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود، شرکت کنند. نام نویسی و برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت هماهنگ کشوری انجام می شود. اما متقاضیان موظف هستند که مراحل نام نویسی خود را از طریق سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان 1403 – 1404 انجام دهند.

طی سال های اخیر تغییراتی در روند برگزاری آزمون نمونه‌دولتی ششم به هفتم ایجاد شده است. در سال‌های گذشته متقاضیان برای ورود به مدارس نمونه‌دولتی در سراسر کشور در مقطع هفتم، باید در آزمونی که توسط وزارت آموزش و پرورش با عنوان آزمون نمونه‌دولتی ششم به هفتم برگزار می شد، شرکت می کردند. طی سال های اخیر آزمون نمونه‌دولتی ششم به هفتم حذف شده است و مدیریت آن ها به هیات امنایی تغییر پیدا کرده است. ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به صورت حضوری می باشد.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام آزمون نمونه دولتی

 

ثبت نام ششم به هفتم

اگر جزو دسته ای از دانش آموزان هستید که تحصیل در مقطع ششم را به پایان رسانده اید و تمایل دارید وارد مدارس نمونه‌دولتی شوید، به این نکته توجه داشته باشید که برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ششم به هفتم 1403 – 1404 کافی است همراه با مدارک لازم دوره اول متوسطه در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنید و سپس مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایید.

مدارس نمونه‌دولتی ششم به هفتم که در گذشته از طریق آزمون دانش آموز جذب می کردند، حال به صورت هیات امنایی اداره می شوند. دانش آموزان واجد الشرایط می توانند با پرداخت شهریه مصوب هر مدرسه در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

 

ثبت نام نهم به دهم

تنها دانش آموزانی مجاز به ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و ورود به این مدارس می باشند که مطابق دفترچه راهنما واجد الشرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان باشند.

دانش آموزان باید در نظر داشته باشند که آزمون نمونه‌دولتی آزمونی پر متقاضی می‌باشد که علاقه‌مندان باید تا زمان برگزاری آن میزان آمادگی خود را بالا ببرند. منابع این آزمون از دروس پایه نهم می باشد و البته داوطلبان باید بر دروس پایه های هشتم و هفتم نیز تسلط کافی داشته باشند. برای افزایش میزان آمادگی جهت شرکت در آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، متقاضیان باید مطابق منابع نمونه دولتی به شرح موارد زیر مطالعه کنند:

درس ضریب تعداد سوالات
ریاضیات ضریب 3 25
علوم تجربی ضریب 2 15
آموزش قرآن و پیام های آسمانی ضریب 2 10
فارسی ضریب 2 15
عربی ضریب 1 8
مطالعات اجتماعی شامل تاریخ، جغرافیا و مدنی ضریب 1 10
زبان انگلیسی ضریب 1

 

زمان ثبت نام نمونه دولتی همدان 1403 – 1404

ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای تمامی استان ها در یک زمان انجام می شود. تاکنون مهلت ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اعلام نشده است، احتمالا امسال نیز طبق رویه ثبت نام در این آزمون در سال های گذشته، در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه اعلام گردد.

برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی کلیک کنید.

علاقه مندان به تحصیل و ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان نهم به دهم در تاریخ های اعلام شده به سایت آزمون مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را انجام دهند. لازم است اشاره کنیم که مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی توسط آموزش و پرورش منطقه برای یک بازه زمانی کوتاه دو تا سه روز نیز تمدید می شود تا متقاضیان بیشتری بتوانند در این آزمون نام نویسی کنند. چنانچه اخبار جدید مبنی بر تاریخ دقیق نام نویسی آزمون منتشر شود، این مقاله بروزرسانی شده و تاریخ دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

جهت راهنمایی داوطلبان آزمون نهم به دهم آموزش و پرورش منطقه دستور العمل ثبت نام در آزمون را در قالب یک دفترچه با عنوان ” دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان نهم به دهم 1403 – 1404 ” منتشر می کند. تمامی علاقه مندان به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی موظف هستند که قبل از مراجعه به سایت و تکمیل مراحل ثبت نام، ابتدا مندرجات این دفترچه را به طور کامل مطالعه کنند.

مطالعه دفترچه ثبت نام نمونه دولتی طلاعاتی پیرامون مهلت ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، مدارک لازم، زمان انتشار کارت ورود به جلسه، تاریخ برگزاری آزمون ، شرایط و ضوابط ثبت نام، مراحل ثبت نام، مواد امتحانی، تعداد و ضریب سوالات آزمون، ظرفیت و شرایط پذیرش دانش آموز، نحوه تصحیح پاسخنامه ها، زمان اعلام نتایج، زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون، ضوابط و نحوه نقل و انتقال دانش آزمون و … در اختیار متقاضی قرار می دهد. 

 

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان 1403 – 1404

در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم خواهیم پرداخت.

 

شرایط ششم به هفتم

✅ دانش آموزان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

✅ نمرات دانش آموز متقاضی ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان 1403 – 1404 در امتحانات نیمسال اول و نیمسال نوبت دوم پایه ششم ابتدایی مقیاس “خیلی خوب ” باشد و حداکثر در یک درس مقیاس ” خوب ” را کسب کرده باشد.

 

شرایط نهم به دهم

علاقه مندان به شرکت در آزمون، برای ورود به مدارس نمونه‌دولتی باید دارای شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان باشند. از مهم ترین شرایط لازم برای نام نویسی در آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ متقاضیان باید دارای تابعیت ایرانی باشند. دسته ای از متقاضیان آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم که تابعیت ایرانی ندارند، می توانند با شرایط خاصی در این آزمون نام نویسی کنند.

✅علاقه مندان به ثبت نام نمونه دولتی همدان در صورتی مجاز به نام نویسی در این آزمون هستند که در حال تحصیل در پایه نهم باشند.

✅داشتن حداقل معدل پایه نهم بالای 17، برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ الزامی است.

✅دانش آموزان مجاز هستند از میان مدرسه های نمونه‌دولتی، سه مدرسه را در نزدیکی محل زندگی خود انتخاب کنند و بر اساس معیارهای خود آن ها را در سه الویت، الویت بندی کرده و در فرم تقاضانامه اینترنتی وارد کنند.

✅دسته دیگر از دانش آموزان که قصد ورود به هنرستان های فنی حرفه‌ای نمونه‌دولتی را دارند، محدودیتی در انتخاب مدرسه ندارند.

 

نکات پذیرش

❌بر اساس مصوبه مدارس نمونه دولتی پذیرش دانش آموز در پایه ششم به هفتم فقط بر اساس معدل دانش آموز اما در پایه نهم به دهم پذیرش بر اساس نمره آزمون (50 درصد نمره) و معدل دانش آموز (50 درصد نمره) می باشد. 

❌در زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ظرفیت هر کلاس و مدرسه در سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان مشخص می شود و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

❌در صورتی مدارک ثبت نامی در سایت مربوطه با مدارک ارائه شده حضوری مغایرت داشته باشد، پذیرش و قبولی دانش آموز لغو خواهد شد.

 

مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان 1403 – 1404

متقاضیان آزمون نمونه دولتی برای انجام و طی مراحل نام نویسی اینترنتی در سایت نام نویسی نمونه دولتی دوره اول دبیرستان استان محل زندگی خود، به برخی مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان به شرح موارد زیر نیاز دارند:

❌یک قطعه عکس 4*3

❌ رسید پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی دولتی نهم به دهم

❌نام و نام خانوادگی دانش آموز

❌ شماره شناسنامه و کد ملی دانش آموز

❌اطلاعات شناسنامه ای پدر 

❌معدل نهایی پایه هشتم

❌معدل نهایی نیمسال اول پایه نهم

❌نام و کد مدرسه تحصیل کنونی

❌نام و کد استان تحصیل کنونی

بهتر است داوطلبان قبل از مراجعه به سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اطلاعات و مدارک فوق را آماده کنند تا در زمان تکمیل اطلاعات بدون خطا و با سرعت بیشتری در سامانه وارد کنند.

 

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان

ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان نهم به دهم به صورت اینترنتی از طنمونه دولتی استانیریق سایت مای مدیو my.medu.ir انجام میگیرد. داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان نهم به دهم با مراجعه به سایت مربوطه در مهلت تعیین شده باید نام نویسی خود را جهت شرکت در آزمون انجام نمایند.

اگر قصد شرکت در آزمون را دارید، می توانید گام به گام مشابه مراحل زیر نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی خود را در سایت مربوطه تکمیل نمایید.

1️⃣ به سایت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم به نشانی اینترنتی “ my.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ نام کاربری که کدملی و رمز عبور که شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه می باشد را وارد کنید. در صورت نداشتن می توانید از طریق سایت دولت من وارد شوید.

نمونه دولتی استانی

3️⃣ بر روی گزینه ” آزمون نمونه دولتی ” کلیک کنید. 

نمونه دولتی استانی

4️⃣ فرم اینترنتی ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان را با اطلاعات خواسته شده، تکمیل نماید و پس از ” ثبت نهایی ” کد رهگیری ثبت‌نام خود را نیز دریافت کند.

5️⃣ هزینه ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان 1403 – 1404 را از طریق کارت بانکی خود پرداخت کنید.

6️⃣ دریافت کد رهگیری ثبت‌نام به منزله موفقیت آمیز بودن نام نویسی شما در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم می باشد.

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج

دانش آموزان در زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی باید در این آزمون شرکت کنند. داوطبان ابتدا باید کارت ورود به جلسه نمونه دولتی را دریافت کنند. نتایج آزمون پس از مدتی از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود و دانش آموزان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند نتایج خود را دریافت کنند. 

 

مشاوره ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان

نکته ای که پیرامون ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان وجود دارد این است که متقاضیان مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند. متقاضیان نمونه دولتی نهم به دهم نیز به صورت هماهنگ کشوری و همراه با دیگر داوطلبان در تاریخ های اعلام شده، در سایت آزمون به صورت اینترنتی نام نویسی کنند.

کسانی که مراحل ثبت نام آزمون نمونه دولتی همدان 1403 – 1404 اینترنتی خود را تکمیل می کنند، می توانند در تاریخ هایی که از سوی آموزش و پرورش منطقه اعلام می گردد، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و در جلسه آزمون حضور داشته باشند. چنانچه شما هم از متقاضیان آزمون نمونه دولتی هستید، جهت شرکت در این آزمون مطابق آنچه که در مقاله بالا گقته شد، عمل کنید. در صورتی که هر گونه سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ سوالات خود را از مجرب ترین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل بپرسید و یا ثبت نام آزمون نمونه دولتی را به مشاوران مجرب این مرکز بسپارید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چه تاریخی می باشد؟

    تاریخ ثبت‌نام معمولا در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه در یک بازه زمانی ده روزه انجام شود.

  2. ثبت نام آزمون نمونه دولتی در کدام سایت انجام می شود؟

    ثبت نام از طریق سایت آزمون نمونه دولتی انجام می شود.

  3. نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به نحوه نام نویسی در مدارس اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره