دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نیمسال اول در تیرماه و برای نیمسال دوم در آذر ماه می‌باشد. هر ساله دانشگاه‌های مختلف از میان متقاضیان واجد الشرایط دانشجویانی را به صورت بدون آزمون پذیرش می‌کنند. دانشگاه‌های علمی‌کاربردی در دو بازه زمانی به صورت بدون کنکور در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌کنند. پذیرش در این مرحله بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد و متقاضیان صرفا با اطلاع از زمان ثبت‌نام می‌توانند مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به مهلت ثبت نام علمی کاربردی 1402 و تمدید آن بپردازیم.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیمسال دوم بهمن مقطع کارشناسی ناپیوسته 1402 از 14 تا 18 بهمن و مقطع کاردانی از 16 تا 21 بهمن 1402 می باشد.

ورود مستقیم به سایت سنجش

 

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام مطابق روال سال‌های گذشته، دو بار در سال، یکبار برای ثبت نام در نیمسال اول ورودی مهرماه و یکبار برای نیمسال تحصیلی دوم ورودی بهمن ماه اعلام می‌شود. اعلام مهلت ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۲ از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

بنابراین متقاضیان باید در مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و در تاریخ مقرر نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402
نیمسال اول مهر
کاردانی ۷ تا ۱۳ شهریور
کارشناسی ۵ تا 15 شهریور
نیمسال دوم بهمن
کاردانی 16 تا 21 بهمن 1402
کارشناسی 14 تا 18 بهمن 1402

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه با یکدیگر متفاوت است. به عبارتی دیگر ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول و دوم در دانشگاه علمی‌کاربردی در دو بازه زمانی مجزا صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در هر نیمسال، در زمان‌هایی نزدیک به شروع نیمسال اول و دوم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد.

 

مهلت ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

داوطلبانی که از ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی در ورودی مهرماه جامانده‌اند و یا قصد ورود به دانشگاه علمی‌کاربردی از نیمسال تحصیلی دوم را دارند؛ باید اقدام به ثبت نام در دانشگاه علمی‌کاربردی در ورودی بهمن ماه نمایند.

طی سال‌های گذشته، مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نام نویسی در نیمسال تحصیلی دوم، در دهه دوم آذر ماه اعلام می‌گردید. اینگونه داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان بودند، می‌توانستند از بهمن ماه در کلاس‌های درسی خود حضور داشته باشند.

نیمسال تحصیلی مهلت ثبت نام نیمسال دوم
نیمسال دوم بهمن ماه
کاردانی 16 تا 21 بهمن 1402
کارشناسی 14 تا 18 بهمن 1402

پیش بینی می‌شود که مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نیمسال تحصیلی دوم، مشابه سال‌های گذشته در اواخر آذر و یا اوایل دی ماه باشد. به محض مشخص شدن زمان ثبت‌نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در نیمسال تحصیلی دوم دانشگاه علمی‌کاربردی، تاریخ دقیق را در این قسمت منتشر می‌کنیم.

 

مهلت ثبت نام ورودی مهر دانشگاه علمی کاربردی 1402

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ماه ۱۴۰۲ برای مقطع کاردانی تاریخ 31 لغایت الی 7 تیر ماه و برای مقطع کارشناسی تاریخ 14 تیر الی 21 تیرماه اعلام شده است. علاقه‌مندان به نام‌نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه باید در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایند.

نیمسال تحصیلی مهلت ثبت نام نیمسال اول
نیمسال دوم بهمن ماه
کاردانی مرداد ۱۴۰۳
کارشناسی مرداد ۱۴۰۳

 

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402

بسیاری از داوطلبان که علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی‌کاربردی هستند، از ثبت‌نام در این دانشگاه در دوره‌های مهر و بهمن ماه جا می‌مانند.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با این دسته از داوطلبان، زمان ثبت‌نام در این مرحله را تمدید می‌کند. در صورتی که بازه زمانی در نظر گرفته‌شده برای تمدید زمان ثبت‌نام بدون به اتمام برسد، متقاضیان نمی‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما از تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ آن مطلع گردید. اینگونه می‌توانید بدون مشکل مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ماه 1402

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نیمسال تحصیلی اول، برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی تمدید شده‌است. جزئیات مهلت بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نیمسال تحصیلی اول و همینطور تمدید فرصت آن در جدول زیر آورده شده‌است:

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲
مقطع زمان ثبت نام (مهلت اولیه) تمدید مهلت
مقطع کاردانی بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده
مقطع کارشناسی  14 تا 18 بهمن 1402 اعلام نشده

 

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه ۱۴۰۲

معمولا در فرصت ثبت‌نام بدون کنکور در بهمن ماه، ظرفیت‌هایی که در نیمسال تحصیلی اول خالی مانده‌اند، توسط علاقه‌مندان و واجدین شرایط برای تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در نظر گرفته می‌شوند.

زمان دقیق نام‌نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت، تاکنون مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود مشابه با سال‌های گذشته، این فرآیند در اواخر آذر ماه و یا اوایل دی ماه باشد. در صورت مشخص شدن محدوده زمانبندی تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی فرصتی را در اختیار داوطلبانی قرار می‌دهد که پیش‌تر مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل کرده‌اند. این دسته از داوطلبان در این بازه زمانی مجاز به مشاهده و ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی و همینطور اطلاعات ثبت‌نامی خود هستند.

 

مشاوره مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

توصیه می‌کنیم داوطلبان قبل از تکمیل مراحل نام‌نویسی خود، ابتدا دفترچه راهنما را دریافت کنند. سپس بعد از مشخص‌کردن رشته و مرکز آموزشی‌خود، مدارک لازم را آماده نمایند و در نهایت نیز مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی فقط در بازه‌های زمانی اعلام شده انجام می‌شود و به عبارتی خارج از مهلت ثبت‌ نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 امکان تکمیل فرم ثبت‌نام برای متقاضیان وجود ندارد.

در صورتی که قصد دارید در ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه علمی‌کاربردی شرکت کنید، بایستی که بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته، واجدالشرایط باشید. برای اطلاع از شرایط نام نویسی در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و همینطور لیست کد رشته محل‌های ارائه شده، باید دفترچه راهنما منتشر شده را از طریق سایت سنجش دریافت کنید.

در صورتی که در زمینه مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 سوالات بیشتری دارید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ از چه طریقی اعلام می شود؟

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

ثبت نام ورودی بهمن ماه در چه تاریخی است؟

مهلت ثبت نام علمی کاربردی در نمیسال دوم را در جدول قرار داده ایم.

آیا فرصت ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی تمدید نیز می‌شود؟

بله، مهلت ثبت نام برای چند روزی از سوی سازمان سنجش تمدید می‌گردد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره