دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ همزمان با آغاز نام نویسی در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. دانشگاه برای دو مقطع تحصیلی کاردانی پبوسته و کارشناسی ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. سنجش و پذیرش دانشگاه علمی‌کاربردی به شکل بدون کنکور و براساس امتیازاتی است که داوطلبان در طول تحصیل خود کسب کرده‌اند. متقاضیان برای اینکه از جزئیات ورود به دانشگاه علمی‌کاربردی آگاه شوند، می‌بایست اقدام به دریافت و دانلود دفترچه دانشگاه علمی کاربردی 1402 کنند. 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیمسال دوم بهمن مقطع کارشناسی ناپیوسته 1402 از 14 تا 18 بهمن و مقطع کاردانی از 16 تا 21 بهمن 1402 می باشد.

ورود مستقیم به سایت سنجش

مقطع لینک دانلود دفترچه بهمن 1402
کارشناسی دانلود دفترچه کدرشته محل کارشناسی
دفترچه راهنما پذیرش كارشناسی
کاردانی دانلود دفترچه کدرشته محل كاردانی
دفترچه راهنما پذیرش كاردانی

 

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته به صورت جداگانه منتشر می شود. داوطلبان هر مقطع باید دفترچه‌ی مربوط به مقطع انتحابی خود را دانلود و مطالعه نمایند. در این دفترچه مواردی از جمله شرایط و مدارک لازم برای نام نویسی این دانشگاه ذکر شده است. در بخش دیگر دفترچه دانشگاه علمی کاربردی رشته‌های ارائه شده قرار گرفته است. داوطلبان می توانند رشته‌های انتخابی خود را در سایت سنجش وارد کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام علمی کاربردی

 

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ 

ثبت نام داوطلبان برای ورود به دانشگاه های علمی‌کاربردی بر عهده سازمان سنجش می باشد. این سازمان همزمان با شروع بازه زمانی ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی برای هر نیمسال تحصیلی دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 (نیمسال اول یا ورودی مهرماه یا نیمسال دوم ورودی بهمن ماه) منتشر می کند.

 

دانلود دفترچه نیمسال دوم | ورودی بهمن ماه

دانشگاه علمی‌کاربردی در نیمسال دوم نیز دانشجو می‌پذیرد. همزمان با آغاز مهلت نام نویسی سازمان سنجش دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیمسال دوم (بهمن ماه) را منتشر و در دسترس قرار می‌دهد. داوطلبان متقاضی با مطالعه این دفترچه کدرشته محل‌های انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام کدرشته محل ر وارد کنند. 

در جدول زیر لینک دانلود هر دفترچه را در مقاطع کاردانی و کارشناسی سال گذشته را قرار داده‌ایم به محض انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 لینک دانلود آن را قرار خواهیم داد.. برای دانلود بر روی آن کلیک کنید.

دانلود دفترچه‌ی راهنما ثبت نام نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۲
مقطع لینک دانلود
کاردانی

دفترچه راهنما و شرایط لازم برای نام نویسی
دفترچه لیست کدرشته محل ارائه شده نیمسال دوم
فرم تقاضا نامه پذیرش
کارشناسی ناپیوسته
دفترچه راهنما و شرایط لازم برای نام نویسی
دفترچه لیست کدرشته محل ارائه شده نیمسال دوم
دانلود فرم تقاضا نامه پذیرش

 

دانلود دفترچه نیمسال اول | ورودی مهرماه

در سال گذشته زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در تیر ماه آغاز شد و دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی همزمان با آن منتشر می شود. داوطلبان گرامی جهت مطالعه دفترچه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ هر مقطع بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه‌ی راهنما ثبت نام نیمسال اول مهر ماه
مقطع سال 1402
کاردانی برای دانلود دفترچه کلیک کنید
کارشناسی ناپیوسته برای دانلود دفترچه کلیک کنید

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

زمان انتشار دفترچه دانشگاه علمی کاربردی 1402

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 همزمان با آغاز نام نویسی منتشر می شود. نام نویسی دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال در مقاطع کاردانی و کارناسی ناپیوسته انجام میگیرد. برای هر کدام از مقاطع در نمیسال های مختلف دفترچه‌ی راهنما جداگانه منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند این دفترچه را دانلود و مطالعه کنند. 

نمیسال تحصیلی زمان انتشار دفترچه
نیمسال اول (مهر ماه) مقطع کارشناسی 5 شهریور
مقطع کاردانی 6 شهریور
نیمسال دوم (بهمن ماه) اوایل دی ماه 1402 

 

محتوای دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 شامل جزئیاتی در رابطه با شرایط ثبت‌نام و ورود به دانشگاه‌ است. این دفترچه شامل بخش‌های مختلفی است که هر کدام اطلاعاتی مهم و کاربردی را به داوطلب منتقل می‌دهند. به طور کلی محتوا شامل موارد زیر است:

✅مقدمه: بخش مقدمه اطلاعاتی کلی در مورد دانشگاه‌های علمی کاربردی ارائه می‌دهد.

✅شرایط سنجش و پذیرش دانشجو: در این بخش تمام شرایط لازم برای پذیرش دانشجو با جزئیات کامل شرح داده شده‌اند.

✅شرح روش پذیرش دانشجو: در این بخش نحوه پذیرش داوطلبان و موارد دخیل در این امر از جمله معدل داوطلب، سهمیه‌های خاص و… برای متقاضیان مشخص شده است.

✅ثبت نام: در بخش ثبت نام داوطلب با چگونگی ثبت نام اینترنتی آشنا می‌شود.

✅انتخاب رشته: در بخش انتخاب‌رشته دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ راهنمایی‌های لازم جهت یک انتخاب‌رشته مناسب و درست برای داوطلبان آورده شده است.

✅ لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی : در این قسمت رشته‌هایی که امکان ثبت نام در آن‌ها وجود دارد در قالب جدول درج شده‌اند.

✅ فرم‌ها: در آخرین قسمت از دفترچه دانشگاه علمی کاربردی نمونه فرم‌هایی که داوطلب در طول ثبت نام با آن‌ها مواجه می‌شود، ثبت شده‌اند.

 

رشته‌های دفترچه ثبت نام علمی کاربردی 1402

هر داوطلبی مجاز تا تنها در رشته‌ای نام نویسی کند که نام و کد آن در لیست رشته‌های ارائه شده در دفترچه‌ی راهنما وجود داشته باشد. لازم به توضیح است که دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای دو مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت مجزا منتشر می‌شود. از همین رو هر یک از این مقاطع تحصیلی دارای رشته‌های مختلف خواهند بود.

با توجه به تغییراتی که هر ساله در لیست رشته‌های ارائه شده دانشگاه علمی‌کاربردی ایجاد می‌شود، بهتر است قبل از نام نویسی به بررسی این لیست پرداخت. داوطلبان پس از دسترسی به لیست رشته‌های دفترچه دانشگاه علمی کاربردی می‌بایست رشته‌ی مورد علاقه خود را اولویت بندی و شانس پذیرش خود را در این رشته‌ها بیآزمایند. 

 

شرایط پذیرش دانشجو 

یکی از مهمترین بخش‌های دفترچه ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۲ شرایط لازم برای پذیرش دانشجو می‌باشد. داوطلبان باید دارای تمامی شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه باشند. شرایط هر مقطع در دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 جداگانه می‌باشد که در ادامه به بررسی مقاطع مختلف می پردازیم.

 

مقطع کاردانی

🟣داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم نظام جدیدی ۶-۳-۳ یا دیپلم نظام سالی-واحدی ترمی-واحدی یا دیپلم نظام قدیم باشند.

🟣داوطلبان آقا نباید منع نظام وظیفه داشته باشند.

🟣داشتن شرایط جسمی لازم برای رشته‌ی انتخابی

🟣داوطلبان اجازه تغییر رشته و مهمانی را در ترم اول نخواهند داشت. 

🟣مهمانی و انتقالی بر اساس قوانین دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر است.

 

مقطع کارشناسی

داوطلبان متقاضی مقطع کارشناسی ناپیوسته طبق دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 باید دارای شرایط زیر باشند:

🟠داوطلبان متقاضی باید دارای مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم (دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد و یا دانشگاه علمی کاربردی) باشند. (مدرک مورد تایید وزارت بهداشت و یا آموزشکده های فنی حرفه‌ای نیز مجاز می باشد.)

🟠طبق دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ شرط مرتبط و تجانس رشته وجود ندارد. داوطلبان بدون توجه به مدرک کاردانی می‌توانند در هر رشته‌ی غیر مرتبط ادامه تحصیل دهند.

🟠داوطلبان در صورت پذیرش در رشته‌ی غیرمتجانس، باید دروس پیش نیاز و اصلی را طبق نظر گروه آموزشی را بگذرانند.

🟠دانشجویان مشغول به تحصیل، درصورت پذیرش برای نیمسال اول حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و نیمسال دوم تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل شوند.

 

شرایط نظام وظیفه

آقایان متقاضی طبق دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی باید دارای یکی از شرایط خدمت وظیفه زیر باشند.

🔵دارای کارت پایان خدمت هوشمند

🔵

🔵دارای کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)

🔵دارا بودن کارت معافیت موقت هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)

🔵دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه 1401 – 1402 در حال تحصیل و حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 (پذیرش نیمسال دوم تا 31 بهمن ۱۴۰۲) فارغ التحصیل شوند

🔵طبق دفترچه ثبت نام  بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ دانش آموزانی که قبل از سن 18 سالگی، دیپلم خود را دریافت نموده و فارغ التحصیل شوند.

🔵داوطلبان سرباز در حال خدمت (بدون غیبت) که دارای مدرک کاردانی (3 – 3 – 6) بوده و پذیرفته شده دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی (در دوره کاردانی ایست خدمت اعمال نخواهد شد.)

 

مشاوره دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

چنانچه قصد شرکت در ثبت‌نام و انتخاب‌رشته در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی را دارید. بایستی ابتدا دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ را از طریق سایت سازمان سنجش دانلود کرده و چنانچه دارای شرایط ثبت نام بودید، مراحل ثبت نام خود را طی کنید.

برای اطلاع از جزئیات شرایط و مدارک ثبت‌نام در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه 1402 و همینطور تکمیل مراحل ثبت‌نام خود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ فقط کدرشته محل های بدون کنکور درج گردیده است؟

بله، دانشگاه علمی کاربردی فقط به صورت بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

دفترچه دانشگاه علمی کاربردی از طریق چه سایتی منتشر خواهد شد؟

مجموعه دانتل به محض انتشار آن در همین مقاله قرار داده و در دسترس شما عزیزان خواهد بود.

آیا دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیمسال اول و دوم به صورت مجزا منتشر خواهند شد؟

بله، دفترچه راهنما در بازه نزدیک به ثبت نام مهر و بهمن، به صورت مجزا از یکدیگر منتشر خواهد شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫15 دیدگاه ها

    1. سلام ثبت نام علمی کاربردی در تاریخ ۱ تا ۴ شهریور ماه تمیدید شده
      در این زمان با مراجعه به سایت سنجش و استخاج کدرشت همحل های انتخابی از دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

  1. با سلام
    ببخشید برای ورودی بهمن ماه دانشگاه علمی کاربردی باید بازم ثبت نام توی سایت باشه؟بعد احتمالش هست ک قبول نشم؟یا صد در صد قبولی داره

    1. سلام برای ثب نام نوبت بهمن بهمن سازمان سنجش دفترچه بدون کنکور علمی کاربردی را منتشر می کند.
      برای بالا رفتن شانس قبولی پیشنهاد می کنیم تعداد کدرشته محل بیشتری را انتحای کنید.

  2. سلام ببخشید دانشگاه علمی کاربردی برای بهمن ماه در رشته آشپزی مقطع کاردانی هم ثبت نام داره؟
    کدوم واحد از دانشگاه های علمی کابردی این رشته رو دارن؟ بعد امکان اینکه قبول نشیم هست؟یا صد درصد قبولی داره؟

    1. سلام اطلاع از رشته های دفترچه دانشگاه علمی کاربردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید.

  3. سلام وقتتون بخیر. آیا دانشگاه علمی کاربردی در مقطع ارشد و دکتری دانشجو میپذیرد،؟ آدرس هم میخواستم این دانشگاه ها رو

    1. سلام ببخشید ورودی ثبت نام بهمن مگه توی اوایل دی نبوده؟ پس چرا هنوز تاریخش رو اعلام نکردن؟

  4. برای انتخاب رشته
    رشته های علمی کاربردی از طریق همون دفترچه سراسری باید ثبت نام کنیم
    یا دفترچه انتخاب رشته جدا داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره