دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم برگزار می شود. اگر شما نیز دارای چنین شرایطی هستید این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. طی سالهای اخیر فرصت مناسبی فراهم شده است تا بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی مشغول به تحصیل در دانشگاه شوید؛ برای شروع این مسیر باید ثبت نام بدون آزمون 1403 را انجام دهید. انتخاب رشته بدون کنکور دارای نکاتی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

 

ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

در حال حاضر امکان تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاهی بصورت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؛ شما می توانید بدون شرکت در کنکور سراسری یا آزمون دیگری در بسیاری از دانشگاه های کشور با سطوح مختلف مشغول به تحصیل شوید. عنوان بدون کنکور در مدرک دانشجویانی که به این شیوه تحصیل می کنند ثبت نمی‌شود، به عبارت دیگر تفاوتی بین مدرک بدون کنکور و با کنکور وجود ندارد. 

زمان ثبت نام بدون کنکور 1403 دانشگاه های سراسری نیمسال دوم از 3 تا 8 بهمن ماه می باشد. 

تجربیات جلسات مشاوره و انتخاب رشته نشان داده است بسیاری از داوطلبین تصور می کردند برای رشته های سرآمد مثل رشته های مهندسی برق در زیرگروه ریاضی، حقوق در زیرگروه ریاضی و شیمی در زیرگروه تجربی حتما باید در کنکور شرکت کنند. باید این نکته را یادآور شویم که امکان ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ در تمامی رشته های ذکر شده وجود دارد. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور 1403

اولین نکته برای ثبت‌نام، اطلاع از زمان ثبت نام بدون آزمون است. سازمان سنجش به عنوان متولی ورود به دانشگاه هر سال اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. این دفترچه شامل رشته های ارائه شده، دانشگاه هایی که ظرفیت ارائه داده اند، شرایط و ضوابط ثبت‌نام است. در ادامه در قالب جدولی زمانبندی مربوط به زمان و مهلت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ ارائه کرده ایم.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی
سال گذشته سال 1403
نیمسال اول مهر اواخر مرداد ماه اعلام نشده
نیمسال دوم بهمن 3 تا 8 بهمن ماه اعلام نشده

 

نحوه ثبت نام داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند

آن دسته از داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری حضور داشته و شرکت کرده اند دیگر نیازی به پرداخت هزینه جداگانه چهت ثبت نام بدون کنکور نیمسال ۱۴۰۳ ندارند (برای شرکت در پذیرش نیمسال دوم حتما باید کارت خریداری کنید) و با مراجعه به سایت سازمان سنجش بر روی لینک فعال انتخاب رشته آزمون سراسری کلیک کرده و با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری و کدملی می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند.

این داوطلبان در همان فرم انتخاب رشته خود که کدرشته محل های با آزمون انتخابی را وارد می کنند، می توانند کدرشته محل های بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را نیز درج کنند.

ترتیب اولویت بندی کدرشته محل های با آزمون و بدون آزمون هیچگونه تمایزی ندارد و داوطلب باید بر اساس علاقه و آینده و شاغلی اولویت بندی خود را انتخاب کند. پیشنهاد میکنیم حتما پیش از انجام انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه کنید تا با آگاهی کامل انتخاب رشته خود را انجام دهید.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور 1403 به صورت جداگانه منتشر خواهد شد و دیگر مانند سال های گذشته لیست کدرشته محل در داخل دفترچه گروه های آزمایشی قرار داده نمی شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نیمسال ورودی لینک دانلود دفترچه
دفترچه نیمسال اول مهر ماه دانلود کنید
دفترچه نیمسال دوم بهمن ماه دانلود کنید

داوطلبان پیش از ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ ابتدا باید این دفترچه را دانلود کرده و به صورت کامل مطالعه نمایند و پس از آکاهی از شرایط و ضوابط لازم،کدرشته محل‌های انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان تکمیل فرم انتخاب‌رشته آن را وارد کنند. 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ حاوی تمامی شرایط و ضوابط و کدرشته محل‌های انتخابی می باشد که پیش از آغاز نام نویسی منتشر می شود. در این دفنترچه راهنما هم کدرشه محل های با آزمون و هم بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد. 

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور 1403

داوطلبانی که تصمیم گرفته اند بصورت بدون کنکور مشغول به تحصیلات دانشگاهی شوند؛ باید دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور 1403 (عمومی و اختصاصی) باشند. در ادامه این شرایط را مورد بررسی قرار داده ایم. داوطلبان باید مدارک ثبت‌نام بدون آزمون خود را تکمیل نمایند. مدارک موردنیاز شامل اطلاعات فردی، شناسنامه ای و سوابق تحصیلی است. داوطلبان آقا باید مدارک مربوط به نظام وظیفه خود را نیز ارائه دهند.

 

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی

✅ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم سوپیشینه اخلاقی

✅ پذیرش قوانین دانشگاه 

 

شرایط اختصاصی

✅ اتمام تحصیل و ارائه مدرک فارغ التحصیلی پیش از زمان ثبت نام

✅ صلاحیت جسمانی و روانی متناسب با رشته انتخابی

✅ ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید

✅ تکمیل فرم های ثبت نام دانشگاه

✅ پذیرفته شدگان دوره روزانه 1400 محروم از نام نویسی می باشند

✅ حداکثر 100 کدرشته محل را می توان انتخاب کرد.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان پیش از ثبت٬نام ابتدا باید آگاهی کامل از مدارک لازم را داشته باشند و قبل از انجام فرآیند ثبت نام این مدارک را آماده کنند. مدارک ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد.

❌ اطلاعات فردی و شناسنامه ای

❌ عکس 3*4 یا 4*6 رنگی با زمینه سفید داوطلب که در سال جاری گرفته شده باشد

❌ عنوان و معدل مدرک فارغ التحصیلی دیپلم (فارغ التحصیلان رشته نظری معدل کتبی و فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش معدل دیپلم آن ها را محاسبه می شود)

❌ اطلاعات محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه

 

تاثیر معدل در قبولی ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی

انتخاب رشته و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی براساس معدل دیپلم می باشد. بنابراین داوطلبان با کمک جدول زیر می‌توانند، از ضریب تاثیر معدل کتبی دیپلم با توجه به گروه تحصیلی و نوع دیپلم خود اطلاع پیدا کنند.

گروه آزمایشی ریاضی تجربی انسانی علوم و معارف سایر دیپلم ها
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان های خارجه 100 100 100 100 100
بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

لیست رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

عموم متقاضیان در مورد رشته های ارائه شده بصورت بدون کنکور سوالاتی دارند. چه رشته هایی در چه دانشگاه هایی و با چه شرایط بصورت بدون کنکور ارائه شده اند. این رشته ها در قالب دفترچه ای توسط سازمان سنجش در دسترس داوطلبین قرار خواهد گرفت.

در هیجکدام از دانشگاه های ایران پذیرش به صورت بدون کنکور در ۴ رشته پزشکی و پیراپزشکی انجام نمی گیرد و جذب دانشجو فقط از طریق کنکور سراسری می باشد.

رشته های بدون کنکور ارائه شده سال به سال دچار تغییراتی می شود. در ادامه بخشی از رشته های ثبت نام بدون کنکور 1403 را ذکر کرده ایم؛ برای اطلاع از لیست کامل کدرشته محل ها باید دفترچه راهنما را دانلود نمایید.

آمار هتلداری گیاه پزشکی
آموزش زبان انگلیسی مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
اقتصاد مهندسی کامپیوتر مهندسی برق
زبان شناسی مهندسی عمران مهندسی صنایع
شیمی کاربردی مدیریت صنعتی جغرافیا
علوم مهندسی مترجمی زبان انگلیسی ریاضیات و کاربردها
علوم ورزشی مهندسی انرژی علوم دامی
فیزیک مهندسی اپتیک و لیزر زمین شناسی
مدیریت بازرگانی مدیریت صنعتی مدیریت دولتی
مدیریت امور بانکی سینما بازیگری
عکاسی زیست شناسی مهندسی پزشکی

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

راهنمای ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی 1403

داوطلبان در موعد تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. متقاضیان ابتدا باید کارت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی را خریداری کرده و کدرشته محل های انتخابی استخراج شده از دفترچه راهنم را در فرم ثبت‌نام وارد کنند. توجه داشته باشید داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری نیازی به خرید کارت جدید ندارند. در ادامه به بررسی راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری پرداخته و راهنما تصویری کامل در ادامه شرح داده شده است.

بخوانید: راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

✅دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته بدون کنکور و استخراج کدرشته محل های انتخابی

✅خرید کارت ثبت نام و پرداخت هزینه (داوطلبانی که در کنکور ۱۴۰۳ نوبت دی یا تیر ماه شرکت کرده اند نیازی به خرید کارت ندارند)

✅آپلود عکس پرسنلی با توجه به شرایط ذکر شده

✅تکمیل فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات لازم

✅درج کدرشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت بندی (توصیه می کنیم حتما از متخصصان و کارشناسان راهنمایی بگیرید.)

✅دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام بدون کنکور 1403 که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می باشد.

🔴 داوطلبان گرامی پیش از انجام انتخاب رشته توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات خود را به صورت اشتباه وارد کنید، در صورت قبولی در رشته مورد نظر نیز قبولی شما لغو و اجازه تحصیل در دانشگاه را نخواهید داشت. لذا پیشنهاد میکنیم حتما از کارشناسان این حوزه مشاوره دریافت نمایید.

 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترننتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

برای ورود مستقیم به سایت سنجش بر روی لینک کلیک کنید. 

ثبت نام بدون کنکور

2️⃣ پس از مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی پایین سایت کلیک کنند.

ثبت نام بدون کنکور

3️⃣ در منوی سمت راست سایت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ بر روی ” ثبت نام ” کلیک کنید.

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی

4️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه ۱۴۰۳ ” کلیک کنید. 

ثبت نام بدون کنکور سراسری

5️⃣ در این صفحه بر روی گزینه ” سامانه پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري مرداد ماه سال 1403 ” کلیک کنید.

ثبت نام سوابق تحصیلی

 

خرید کارت ثبت نام بدون کنکور

6️⃣ در این مرحله ثبت نام بدون کنکور ابتدا باید کارت اعتباری را خریداری کنید.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

7️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته ابتدا باید هزینه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ را پرداخت کنید. طبق عکس زیر بر روی گزینه “ سريال ثبت‌نام و انتخاب رشته پذيرش دانشجو صرفآ براساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري – مرداد 1403(مخصوص داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1403 ثبت نام نكرده اند) ” کلیک کنید.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

8️⃣در این مرحله ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

خرید کارت

9️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

خرید کارت ثبت نام بدون کنکور سراسری

1️⃣0️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کارت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ را کامل کنید

اطلاعات کارت بانکی

1️⃣1️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریال رو یادداشت کنید و نگه دارید. 

 

تکمیل مراحل ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی

1️⃣2️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک کنید و کد ۱۲ رقمی کارت خریداری شده را وارد کنید.

ثبت نام بدون کنکور

1️⃣3️⃣ ابتدا عکس ثبت نام بدون کنکور خود را طبق شرایط لازم وارد کنید. داوطلبان گرامی در صورت مشکل در بارگزاری عکس ثبت نام بدون کنکور مقاله رفع مشکل عکس ثبت نام کنکور (کلیک کنید) را مطالعه نمایید. 

1️⃣4️⃣ اطلاعات شخصی و شناسنامه ای خود را به صورت کامل و صحیح وارد کنید

1️⃣5️⃣ در این مرحله ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ باید اطلاعات سوابق تحصیلی، معدل دیپلم و کد سوابق تحصیلی و … را درج نماید.

1️⃣6️⃣ در فرم انتخاب رشته لیست کدرشته محل های انتخابی خود را به تربیت اولویت بندی وارد نمایید.

1️⃣7️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید. 

توجه داشته باشید، پس از پشت سر گذاشتن مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته باید شماره پرونده 7 رقمی و كد رهگيری 16 رقمی از طرف سيستم به شما تعلق گیرد. بديهی است در صورتی که شماره پرونده و كد رهگيری ذکر شده توسط سيستم به شما اختصاص نگیرد، بدین معناست که ثبت‌نام و انتخاب رشته كامل نمی باشد و بايستی كليه مراحل ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی از ابتدا تكرار شوند.

 

پذیرش بدون آزمون رشته های پزشکی و پیراپزشکی

در تمامی دانشگاه های ایران هیچ رشته پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) و رشته های پیراپزشکی (پرستاری، فیزیوتراپی، مامایی و …) به صورت بدون کنکور پذیرش انجام نمی گیرد و پذیرش دانشجو در این رشته ها فقط و فقط از طریف کنکور سراسری تجربی به صورت با آزمون می باشد و داوطلبان در ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ نمی توانند این رشته ها انتخاب کنند.

 

اعلام نتایج انتخاب رشته ۱۴۰۳

نتایج ثبت نام بدون کنکور 1403 پس از مدتی بعد از اتمام مهلت نام نویسی که معمولا در اواخر شهریور ماه می باشد همراه با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش از طریق شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته و اطلاعات دیگر می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. 

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و نتایج ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ به صورت یکپارچه و همزمان منتشر می شود. پس در این صورت همه داوطلبان اعم از کسانی که فقط در ثبت نام بدون آزمون شرکت و کسانی که انتخاب رشته خود را از میان رشته‌های بدون آزمون و با آزمون انجام داده اند می توانند نتایج خود را دریافت کنند.

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور 1403 

فرایند ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ نیازمند دقت بسیار است؛ بسیاری از داوطلبان طی سالهای گذشته بعد از شروع تحصیل از تصمیم خود پشیمان شده و به دنبال تغییر رشته خود هستند؛ همچنین بسیاری از متقاضیان اقدام به انتخاب بدون کنکور کرده تا مجدد در آزمون سال بعد ثبت نام کنند؛ پیشنهاد ما به شما این است که پیش از تصمیم گیری در مورد رشته و دانشگاه محل تحصیل با مشاورین متخصص و مجرب مجموعه تحصیلی دانتل مشورت نمایید.

تجربه سالیان گذشته ما در مشاوره نشان داده است؛ داوطلبانی که قصد تحصیل بدون کنکور دارند دچار تردیدهای بسیاری می‌شوند؛ همچنین با توجه به تغییراتی که هرسال در فرایند ثبت نام بدون کنکور 1403 از جمله کدرشته های ارائه شده باعث ایجاد سوالات بسیاری می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که تلاش کنید انتخابی آگاهانه داشته باشید. تحصیل بدون کنکور برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی است و می‌تواند آینده روشنی برای دانشجویان رقم بزند. انتخاب مناسب و آگاهانه در بستر مشورتی درست شکل می‌گیرد، مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده همراهی داوطلبین در این مسیر هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار

29 مرداد 1402: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از ۳۱ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

تاریخ ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال اول معمولا در مرداد ماه و نمیسال دوم در اواخر آذر ماه می باشد.

شرایط انتخاب رشته و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی چگونه می باشد؟

در متن مقاله شرایط نام نویسی را شرح داده ایم.

پذیرش دانشجو بدون آزمون سوابق تحصیلی بر اساس چه مدرکی می باشد؟

پذیرش بر اساس معدل کتبی داوطلب انجام می گیرد

کانال تلگرام تحصیلی     

‫118 دیدگاه ها

  1. سلام و احترام
    ثبت نام در رشته های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش، چه زمانی آغاز خواهد شد؟
    من دوازدهمم و میخوام بدونم که زمان ثبت نام یا چیزای مورد نیاز دیگه رو که از دست ندادم؟! (فقط اینکه من به کنکور تجربی۱۴۰۱ ثبت نام کردم که قصد شرکت ندارم و امیدوارم که مشکلی رو بوجود نیاره…)
    ممنون میشوم که راهنمایی ام کنین…

    1. سلام
      احتمالا در مردا ماه ثبت نام بدوت کنکور 1401 آغار شود.
      نیازی به حضور در جلسه کنکور نیست و با اطلاعات ثبت نام کنکور خود وارد سامانه انتخاب رشته شوید و
      در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری رشته های انتخابی خود را در فرم ثبت نام قرار د هید.

        1. سلام. بنده سال۱۴۰۰دانشگاه روزانه قبول شدم ولی ب دلایلی بعد یکسال میخام انصراف بدم امکان انتخاب رشته بدون ازمون برای پذیرش بهمن دارم دیگ؟!

      1. سلام من 3سال پیش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کردم و کاردانیم تموم شده الان اگه بخام دوباره ثبت نام بدون کنکور کنم میشه؟

        1. سلام بله می توانید در ثبت نام بدون کنکور شرکت کنید و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهید

          1. سلام برای ثبت نام براساس سوابق تحصیلی نیاز به مدرک پیش دانشگاهی هم هست… من ۷سال پیش دیپلم گرفتم مدرک پیش کامل نیست الان میتونم بدون مدرک پیش دانشگاهی ثبت نام بدون کنکور شرکت کنم؟؟

      2. سلام در ازمون 1401دانشگاه ازاد مجاز به انتخاب رشته شدم میتونم همزمان براساس سوابق تحصیلی هم اقدام به ثبت نام کنم

        1. سلام بله ثبت نام بدون کنکور و انتخاب رشته دانشگاه سراسری با هم انجام می گیرید
          اما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و انتخاب رشته جداگانه می باشد و می توانید جداگانه نام نویسی و انتخاب رشته را انجام دهید
          برای انتخاب رشته در زشته های با آزمون دانشگاه سراسری یا دانشگاه آزاد باید در کارنامه اولیه مجاز شده باشید.
          برای ثبت نام بدون کنکور باید فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم داشته باشید.

          1. سلام میشه همزمان هم انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزادو ثبت نام کرد هم سراسری؟
            من معدل کتبی حساب کردم یچیزی شد با سامانه ******* هم زدم یچیزی شد کدومو بزنم؟
            من معدلی که خودم حساب کردمو زدم برای انتخاب رشته سراسری اگه رد شدم مال دانشگاه آزادم بررسی میشه؟

          2. سلام بله شما می توانید هم در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و هم دانشگاه آزاد شرکت کنید.
            معدل کتبی خود را طبق کارنامه خود وارد کنید.
            بله ثبت نام هر دو دانشگاه ها جداگانه می باشد و در صورت قبولی در هر دو نام نویسی در یکی از رشته های پذیرفته شده ادامه تحصیل دهید.

      3. خسته نباشید من از پیام نور انصراف دادم و با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کردم توی سایت گفته بود فرم ۲ انصراف تکمیل شه ؟اون فرم ۲ چیه کجاس؟؟؟

    2. ‌سلام وقت بخیر
      برای ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ نیمسال دوم یعنی بهمن ماه کی سایت باز میشود برای ثبت نام ؟
      ممنون میشم پاسخ دهید

      1. سلام تاکنون تاریخ شروع ثبت نام بدون کنکور اعلام نشده است اما پیشبینی می شود در اواخر آذر ماه آغاز شود.
        به محض اعلام در این مقاله خبر رسانی خواهد شد.

    3. سلام من معماری خوندم و میانگین معدل سه سالع ام 16.50هس میتونم تو دانشگاه سراسری بدون کنکور تبریز قبول شم؟؟

    1. سلام ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ بر اساس سوابق تحصیلی احتمالا در مرداد ماه همزمان با انتخاب رشته کنکور آغاز شود.

  2. سلام
    من ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه روزانه بر اساس سوابق تحصیلی هستم متاسفانه بنا ب دلایلی انصراف دادم (اردیبهشت ماه )
    حالا واسه کنکورم ثبت نام نکردم خواستم بدونم میشه مجدد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه روزانه ثبت نام کنم ؟!

    1. سلام
      امکان داره در زمان دریافت کارت ورود به جلسه بتوانید ثبت نام کنکور را انجام بدید

    2. سلام در قسمت ثبت نام بدون کنکور معدل پیش دانشگاهی رو میخواد من نظام جدید درس خوندم اصلا پیش دانشگاهی نداشتیم کدوم معدلم باید درج کنم؟

  3. سلام
    من سال ۱۴۰۰ دوازدهم رو تموم کردم تو فنی حرفه ای رشته مهندسی رو خوندم پارسال بنابر دلایلی نشد تو دانشگاه ثبت نام کنم امسال می خوام ثبت نام کنم کجا میتونم بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنم

    1. سلام
      ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش
      و دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir انجام میگیرد
      برای دریافت اطلاعات کامل لطفا مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید یا با مشاوران مرکز دانتل تماس بگیرید.

  4. سلام
    من دوازدهمم میخوام بدونم برای رفتن به دانشگاه بدون کنکور سوابق تحصیلی مهم تره یا معدل کتبی دیپلم؟

    1. سلام در ثبت نام بدون کنکور پذیرش دانشجو بر اساس معدل کتبی دیپلم می باشد.

      1. من معدل کلم با سال دوازدهم خوبه اما کتبی نهایمم معدلم خیلی بده من نمیتونم قبول شدم دانشگاه روزانه با سوابق تحصیلی

  5. سلام من سه سال پشت کنکور تجربی هستم
    میخواستم بدونم برای رشته علوم ورزشی دانشگاهی بدون کنکور فقط معدل دیپلم لازم داره

    1. سلام تا کی میشه بر اساس سوابق رشته کاردانی بدون آزمون وزارت بهداشت مثل مامایی و بهداشت را انتخاب کرد؟

  6. سلام
    میخاستم بدونم میشه با سوابق تحصیلی هم رشته های شاخه نظری و هم رشته های فنی حرفه ای رو «با هم» انتخاب کرد ؟

    1. سلام در هنگام ثبت نام بدون کنکور طبق دفترچه راهنما تمامی کد رشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد را می توانید انتخاب کنید.

  7. سلام من رشتم چاپه و هنرستان درس خوندم امسال مدرسم تموم شده مدیرمون گفته بهمون که این رشته کنکور نداره و فقط ثبت نام بدون کنکور شرط معدل داره برای دانشگاه منم معدلم بالا شده میخواستم راهنماییم کنید برای دانشگاه
    ممنون

  8. سلام وقت بخیر.من دیپلم سال ۷۶_۷۷ با معدل۱۵.۶۰ و پیش دانشگاهی ۱۳.۶۰ دارم، میخوام ادامه تحصیل بدم…میتونم ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ رو شرکت کنم؟ با این معدل، میتونم رشته های علوم ورزشی یا تربیت بدنی مشهد رو بیارم؟؟غیر انتفاعی یا پیام نور چطور؟

    1. سلام ببخشید من انتخاب رشته کردم برای کنکور سراسری ولی الان ک حوابا امده قبول نشدم .هنوز هم میشه واسه دانشگاهای براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کرد یا باید بمونم اذر ماه؟؟؟؟

  9. سلام وقت بخیر.من کنکور 1400 بر اساس سوابق انتخاب رشته کردم و دانشگاه دولتی قبول شدم ولی از رشتم راضی نیستم. میخواستم بدونم میشه من کنکور 1401 بر اساس سوابق تصحیلی انتخاب رشته کنم و بعد از قبول شدن تو محل و رشته مدنظرم از دانشگاه قبلی انصراف بدم؟ تو این مقاله نوشتید امکانش نیست ولی من پرس و جو کردم میگفتن با دادن تعهد نامه که با قبولی تو یکی از رشته های مدنظر تحصیل کنی امکانش هس…میشه جواب بدید خیلی سردرگمم..

  10. سلام کسانی که دیپلم بهیاری دارند ومعدلشون تاثیری روی کنکور نداشته، اما معدل بالایی دارند چه جوری میتونن در ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند؟

  11. سلام وقت بخیر
    بنده دیپلم تجربی سال ۱۴۰۰ دارم. ایا میتونم در رشته معماری بدون کنکور ثبت نام کنم؟ یعنی امکانش هست که در رشته ای که مربوط به شاخه ریاضی هست ثبتنام کنم؟

    1. سلام
      بله در ثبت نام بدون کنکور الزامی به تجانس رشته دیپلم با رشته دانشگاهی انتخابی نمی باشد.

  12. سلام من کنکورشرکت کردم ولی واسه روزانه مجازنشدم ودلنشگاه پیام نور پردیس ازادمجازشدم ولی توهیچکدوم قصدانتخاب رشته ندارم همینطورکه تواین مقاله نوشته شده اگه بخوام ازطریق سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنم نیازی به ثبت نام مجددنیست ومیتونم توهمون فرم کدرشته های باسوابقوواردکنم میخواستم بدونم موردی نداره فقط کدرشته های باسوابقوبزنم وکدرشته های باآزمونزنم؟؟

  13. سلام این گفته به چه معناست ؟

    چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید و مجدداً در پذیرش رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی(بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته نماید، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون وی باطل خواهد شد.

    من الان در ازمون سراسری شرکت کردم و رشته های با سوابق تحصیلی انتخاب کردم ایا انتخاب رشته دانشگاه ازاد که بدون ازمون سراسری هست باعث میشه انتخاب رشته هام باطل بشه ؟

    آیا امکان انتخاب رشته با ازمون سراسری دانشگاه ازاد و بدون ازمونش باعث باطل شدن انتخاب رشته دانشگاه ازاد میشه ؟ چون دو رشته ای که علاقه دارم در واحد شهری که هستم یکیش در با ازمون سراسری هست یکیش بودن ازمون

    1. سلام شما نیازی به خرید کارت و ثبت نام در ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی را ندارید.
      در فرم انتخاب رشته با آزمون خود می توانید کدرشته محل های با آزمون و بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی وارد کنید.
      لطفا تیتر (نحوه ثبت نام داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند) در متن مقاله را مطالعه نمایید.

      1. سلام من فارغ التحصیل 1400هستم دیپلم علوم انسانی دارم امسال رتبه کنکورم خوب نبود معدل کتبی 9/77معدل پایانی ۱۵/۷۱برای انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کردم اولویت اولم فلسفه و کلام اسلام است ایا احتمال قبولیم هست

  14. سلام من سال ۹۴ کنکور ریاضی دادم ورفتم دانشگاه رشته صنایع مدرک کارشناسیمو سال ۹۷گرفتم .الان میتونم مجدد برای رشته عکاسی مقطع کارشناسی یا کاردانی ثبت نام بدون کنکور انجام بدم یا نه فقط مختص کسانیه ک مدرک کارشناسی ندارن؟

    1. سلام محدودتی در ثبت نام بدون کنکور نمی باشد و در صورت فارغ التحصیلی دوباره می توانید دوباره ثبت نام انجام دهید.

    2. سلام… ببخشید یه سوال دانشگاه ها برای ورودیه بهمن ماه به تعداد ظرفیت های باقی مونده از ورودی مهر دانشجو میگیرن یا نه به صورت جدا و ثبت نام بدون کنکور و مراحل تکمیل پذیرش دوباره

  15. سلام وقت بخير رسته هاى بدون كنكور براى بهمن ماه دفترچه جديد منتسر ميكنند؟؟يعنى انتخاب رشته جداگانه دارند؟؟

    1. سلام بله ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه دفترچه جداگانه منتشر می شود و داوطلبان باید در زمان دیگری نام نویسی و انتخاب رشته کنند.

  16. سلام من دارای مدرک پیش دانشگاهی دهه ۸۰ هستم رشته انسانی.چهل سالمه چطور میتونم مهندسی عمران بخونم؟

    1. سلام در زمان ثبت نام بدون کنکور می توانید نام نویسی کرده و در رشته عمران ادامه تحصیل دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

  17. سلام. من درکنکور سراسری تجربی ۱۴۰۱ شرکت کردم هیچ رشته ای قبول نشدم . درمردادماه برای ثبت نام بدون کنکور دردانشگاهای ازاد ازطریق گوگل داخل سایت های زیادی رفتم همه سایتها زمان ثبت نام بدون کنکور نامشخص اعلام کرده بودن. الان شما میگید مردادماه ثبت نام کردن ببخشید یعنی چی؟ من الان باید چیکار کنم ؟

    1. سلام خیر ثبت نام بدون کنکور بهمان ماه احتمالا در اواخر آذر ماه آغاز شود. در حال حاضر در هیچ دانشگاهی نمی توانید ثبت نام کنید

  18. سلام. من مرداد ماه ثبت نام کردم (همین دانشگاه بدون کنکور) و الان نتیجه ش اومده و قبول شدم. اما رشته ای که میخواستم رو نیاوردم. حالا میتونم دوباره برای بهمن هم ثبت نام کنم، یا چون الان قبول شدم نمیتونم دوباره ثبت نام کنم ؟

    1. سلام… ببخشید یه سوال دانشگاه ها برای ورودیه بهمن ماه به تعداد ظرفیت های باقی مونده از ورودی مهر دانشجو میگیرن یا نه به صورت جدا و ثبت نام و مراحل تکمیل پذیرش دوباره

      1. سلام ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه به صورت تکمیل ظریفیت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نوبت مهر ماه می باشد.

  19. سلام انتخاب رشته کنکور بدی داشتمدرسال۱۴۰۱ فقط دوازده انتخاب کد رشته، مردود شدم ،با معدل کتبی۱۸/۱۲در ثبت نام بدون کنکور قبول میشم در شهر خودم مشهد؟؟؟؟

  20. سلام من رشته علوم تجربی ام میخواستم ببینم بر اساس سوابق تحصیلی میتونم رشته مهندسی پزشکی ثبت نام کنم

    1. سلام در در صورت ارائه رشته مهندسی پزشکی در ثبت نام بدون کنکور بله می توانید نام نویسی کنید.

  21. سلام من در انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ورودی مهرسال۹۸دررشته حقوق پیام نورقبول شدم والان دانشجوی پیام نورهستم.ولی می خواهم در انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ورودی بهمن سال۱۴۰۱شرکت کنم.انصراف من از رشته حقوق پیام نورآیابایدقبل از انتخاب رشته جدیدباشدیابعدازاعلام نتیجه نهایی قبولی جدید؟

    1. سلام در ثبت نام بدون کنکور شرکت کنید و در صورت قبولی در رشته جدید از مقطع قبلی خود انصراف دهید و نیازی به انصراف پیش از قبولی نمی باشد.

  22. سلام من ورودی مهرسال۹۸براساس سوابق تحصیلی رشته حقوق پیام نورقبول شدم.می خواهم در انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی ورودی بهمن۱۴۰۱شرکت کنم.اگررشته ای قبول شوم ولی بعدازقبولی در دانشگاه جدیدثبت نام نکنم آیا محدودیتی یاجریمه ای مثلابرای رشته فعلی ام(حقوق پیام نور)یامثلاکنکورهای آینده یا براساس سوابق تحصیلی های آینده پیش می آید؟

    1. سلام در صورت انتخاب دوره های غیر روزانه ثبت نام بدون کنکور محرومیتی برای شما ایجاد نمی شود.

  23. سلام
    من مي خوام براي بهمن ماه دانشگاه سراسري با سوابق تحصيلي برم ولي در مردادماه انتخاب رشته نكردم ايا براي بهمن ماه به صورت جداگانه دفترچه ي انتخاب رشته ميدن ؟؟
    يعني مي تونم براي وردي بهمن انتخاب رشته و ثبت نام كنم؟

    1. سلام بله می توانید شرکت کنید.
      نوبت های ثبت نام بدون کنکور ارتباطی با یکدیگر ندارند.
      دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی بهمن ماه همزمان با آغاز مهلت نام نویسی از طریق سایت سنجش منتشر و در دسترس قرار خواهد گرفت

    1. سلام دوست گرامی
      بله شما می توانید در ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه شرکت کنید.
      تنها ممانعت مربوط به آقایان و منع نظام وظیفه می باشد.

      1. سلام
        من میخوام در کنکور ۱۴۰۲ رشته تجربی شرکت کنم و اگر رشته مدنظرم قبول نشدم در مرداد ماه بر اساس سوابق تحصیلی بدون کنکور رشته پیراپزشکی دانشگاه سراسری ثبت نام کنم با معدل ۱۸ میخواستم ببینم میشه این کارو کرد؟

  24. برای ثبت نام بدون کنکور من سال دوازدهم هستم میتونم ثبت نام کنم ؟معدل ندارم یاید سال یازدهم رو بزنم ؟

  25. سلام من میخوام در کنکور تجربی ۱۴۰۲ شرکت کنم اگه رشته مد نظرم قبول نشدم ، بر اساس سوابق تحصیلی بدون کنکور رشته پیراپزشکی دانشگاه سراسری ثبت نام کنم با معدل ۱۸ میخواستم ببینم میشه این کارو کرد؟

    1. سلام رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور پذیرش ندارند.
      لذا برای قبولی در این رشته ها باید در کنکور سراسری شرکت کنید.
      ثبت نام بدون کنکور برای رشته غیر پزشکی می باشد.

      1. سلام من رشته تحصیلیم تجربی هستش
        میخواستم بدونم میتونم بدون کنکور رشته مهندسی کامپیوتر بخونم
        یعنی دیپلم دبیرستانم ارتباطی به ثبت نامم تو دانشگاه در رشته های بدون کنکور مثل مهندسی کامپیوتر نداره؟؟

        1. سلام در ثبت نام بدون کنکور تجانس رشته لازم نیست و می توانید رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب کنید.

  26. سلام ، من میخوام کنکور تجربی شرکت کنم اگه رشته مد نظرم قبول نشدم از رشته های بدون کنکور دانشگاه های دولتی انتخاب کنم
    شنیدم که اگه تو کنکور تجربی روزانه قبول بشم و نخوام اون رشته رو برم ، دیگه نمیتونم تا یک سال دانشگاه دولتی رشته بدون کنکور ثبت نام کنم این حرف درسته؟؟
    اگر این گفته درسته میشه در صورتی که در کنکور تجربی روزانه قبول بشم و نخوام برم در بهمن ماه دانشگاه دولتی رشته بدون کنکور ثبت نام کنم؟؟

  27. سلام من رشته تحصیلیم تجربی هستش
    میخواستم بدونم میتونم بدون کنکور رشته مهندسی کامپیوتر بخونم
    یعنی دیپلم دبیرستانم ارتباطی به ثبت نامم تو دانشگاه در رشته های بدون کنکور مثل مهندسی کامپیوتر نداره؟؟

  28. سلام من رشته ادبیات هستم دیپلمم رو خرداد میگیرم ولی من نمیخوام کنکور بدم از رشتم خوشم نمیاد میتونم بدون کنکور برم دانشگاه پیام نور رشته مورد علاقمو بخونم؟

    1. سلام بله
      در ثبت نام بدون کنکور نیاز به تجانس رشته تحصیلی با رشته دانشگاهی نمی باشد.

      1. سلام ، من در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردم
        و منتظر نتیجه کنکورم هستم ، میخواستم اگه رشته مدنظرم قبول نشدم ، از رشته های بدون کنکور انتخاب کنم
        میخواستم بدونم زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور رو دارم ؟ برای ورودی مهر
        چون شنیدم زمان ثبت نام تمام شده

        1. سلام ثبت نام بدون کنکور همزمان با انتخاب رشته می باشد.
          شما در فرم انتخاب رشته خود می توانید رشته های بدون کنکور را نیز انتخاب نمایید.

  29. سلام خسته نباشید با معدل 14 خورده ای نهایی و 18 خورده ای کل دیپلم رشته ی تجربی چه قدر شانس برای رشته ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه کشاورزی و دامپروری تربت جام استان خراسان رضوی دارم؟

  30. سلام من دیپلم تجربی دارم میخوام بدونم تو ثبت نام بدون کنکور مهر میتونم رشته هنر بخونم؟

    1. سلان بله در ثبت تام بدون کنکور بدون شرط تجانس می توانید کدرشته محل های گروه هنر را انتخاب نمایید.

  31. سلام من رشتع معماری خوندم و میانگین معدل سه ساله ام 16.50هست ایا میتونم تو دانشگاه سراسری بدون کنکور تبریز قبول شم؟

  32. سلام و عرض ادب
    می خواستم سوال کنم برای انتخاب رسته سراسری یا آزاد بدون شرکت در آزمون سراسری و صرفا به صورت بدون کنکور آیا نیازی به کد ۱۶ رقمی سوابق تحصیلی و وبت سوابق تحصیلی می باشد؟ من سال ۱۳۹۸ دیپلم گرفتم
    ممنون

  33. سلام.اگه امسال دانشگاه روزانه با آزمون قبول بشم ولی نخوام برم ،میتونم دانشگاه بدون آزمون که با سوابق تحصیلی هست رو برم؟یا اینکه چون روزانه با آزمون قبول شدم ،نمیتونم؟

  34. سلام وقتتون بخیر… میخاستم بپرسم برای ثبت نام بدون ازمون پیام نور اگه به هر دلیلی نتونستم از طریق سنجش ثبت نام کنم…میتونم با مراجعه حضوری به دانشگاه ثبت نام کنم؟؟
    ممنون

  35. سلام وقت بخیر
    من از زمان ثبت نام نیمه اول جا موندم مجدد ثبت نام برای کارشناسی نداریم تا دی ماه؟؟؟
    میشه راهنماییم کنید

  36. من پنج درس در شهریور نتونستم پاس کنم آیا امکان ثبت نام در رشته های دانشگاه سراسری وآزاد یا علمی کاربردی دارم

  37. سلام ازسال96همش کنکوردادم پیام نوربودم واسه سربازی معافیت داشتم کنکور402 پرستاری ازاداوردم ترمیم معدل کردم مدرسه گفتن معدل جدیدهاتونوسنجش خودش داره وتوی کارنامم همون قبلی خورده بعدمتوجه شدیم کافینت موقع ثبت نام کدپستی رااشتباه زده شایدواردنبوده معدل جدیدراهم پیدانکرده آخرشهریور402معافیت تموم شدوپیام نورنامه رازده واسه نظام وظیفه یکسال وقت دارم خودم رامعرفی کنم قبلازانویم آسیب دیده چندسوال دارم لطفاجواب بدیدممنونم.الان برم آزاد سال دیگه میتونم دوباره کنکوربدم؟معدل ترمیم شده ام راازکجابگیرم پدرم جانبازی داشته کارهاش بشه واسه نتیجه کنکورالان فایده داره؟

  38. سلام ببخشید معدل کل من ۱۵/۹۳هست اما معدل کتبی زده صفر دیپلم کاردانش دارم مشکلی پیش نمی یاد

  39. سلام معدل کل من 15/93و معدل کتبی رو زده صفر ،مشکلی پیش نمیاد معدل کتبی رو صفر زده؟ دیپلم کاردانشه

    1. سلام ثبت نام بدون کنکور نیمسال دوم معمولا در اوایل دی ماه می باشد.
      با عضویت در کانال تلگرام دانتل کو از آ]رین اخبار تحصیلی می توانید مطلع باشید.

  40. سلام وقت بخیر
    من در انتخاب رشته برای ورودی مهر فقط رشته های روزانه با آزمون زدم و هیچکدومشون رو قبول نشدم و رشته های با سوابق روزانه رو اون موقع نزدم
    اگه برای ورودی بهمن با سوابق انتخاب رشته کنند من میتونم شرکت کنم ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره