دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

سایت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳ سامانه سازمان سنجش sanjesh.org می باشد. طی سال های اخیر، شاهد ارائه بسیاری از رشته‌ها بصورت بدون آزمون در دانشگاه سراسری هستیم. تمامی داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند علاوه بر شرکت در کنکور سراسری و انتخاب کدرشته محل با آزمون، در ثبت نام بدون آزمون نیز شرکت کنند. برای ثبت‌نام بدون آزمون متقاضیان از طریق سایت سازمان سنجش اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و البته سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

 

سایت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

سایت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ سامانه سازمان سنجش sanjesh.org می باشد. داوطلبانی که تمایل دارند در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری شرکت کنند، از جزئیات این ثبت نام مطلع شوند تا بتوانند تمامی مراحل را با اطمینان و به درستی پشت سربگذارند و در نهایت موفق به کسب قبولی شوند.

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری کنکور سراسری برای تمامی زیر گروه ها می باشد، ثبت‌نام بدون آزمون را نیز برای متقاضیان بر عهده دارد. بنابراین تمامی داوطلبان ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکورو تهیه کارت اعتباری، تکمیل فرم ثبت نام، اعلام نتایج پذیرش داوطلبان به سایت ثبت نام بدون کنکور نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

 

لینک ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org

در ادامه به بررسی و شرح نحوه ثبت نام بدون کنکور به صورت راهنما گام به گام تصویری خواهیم پرداخت.

1️⃣ به سایت سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

برای ورود به سایت ثبت نام سوابق تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ از طریق منوی پایین سمت سایت ثبت نام بدون کنکور گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

سایت ثبت نام بدون کنکور

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. سپس بر روی لینک ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

سایت بدون کنکور

4️⃣ پس از وارد شدن به سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org، بر روی گزینه ” ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

5️⃣ در صورت نداشتن عضویت ابتدا در سایت سازمان سنجش عضو شوید.

6️⃣ تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

سامانه ثبت نام بدون کنکور

7️⃣ پس از عضویت در سایت بدون کنکور به صحفه قبل بازگشته و ابتدا ملیت خود را انتخاب کنید. سپس کد ملی / شماره فراگیر و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورت فراموشی رمز عبور می توانید از طریق فراموشی رمز عبور پسورد را بازیابی کنید.

ورود

8️⃣ در این مرحله شماره سریال ۱۲ رقمی خریداری شده را وارد کنید.

9️⃣ عکس داوطلبی خود را طبق شرایط ذکر شده وارد کنید. ابتدا بر وری انتخاب تصویر کلیک کنید و فایل عکس را انتخاب کنید. سپس بارگزاری تصیوری کلیک نموده تا عکس در سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org نمایش داده شود.

🔴 عکس داوطلب جدید و در سال جاری گرفته شده باشد. عکس با زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای متقاضیان خانم، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت و بدون هیچ حاشیه زائد، کاملا واضح و مشخص، بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه، اندازه عرض 500 × 200 پیکسل و ارتفاع 600 × 300 پیکسل در این قسمت بارگذاری کنند. 

سامانه بدون کنکور سنجش

1️⃣0️⃣ اطلاعات محل سکونت و شماره تلفن همراه و ثابت خود را به صورت کامل وارد کنید.

1️⃣1️⃣ کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت my.medu.ir دریافت کرده اید در این بخش وارد کنید. برای دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ اطلاعات سوابق تحصیلی و آموزشی و معدل دیپلم و دیگر مقاطع تحصیلی خود را به صورت دقیق در سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org وارد کنید.

1️⃣3️⃣ در این مرحله باید داوطلبان سهمیه خود را مشخص کنند. داوطلبان آقا نیز باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند. 

1️⃣4️⃣ در این بخش باید تمامی کدرشته محل های انتخابی خود را به تربیت اولیت در فرم ثبت نام وارد کنید. 

1️⃣5️⃣ در انتها می توانید رسید ثبت نام خود را در سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org مشاهده نمایید. 

به محض شروع ثبت نام راهنما تصویری کامل قرار داده خواهد شد.

 

سایت اعلام نتایج بدون کنکور ۱۴۰۳

 از آنجایی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در دو بازه زمانی مجزا صورت می گیرد. اعلام نتایج آنها نیز به صورت جداگانه انجام می شود که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور نمیسال اول

همانند مراحل نام‌نویسی رشته‌های بدون آزمون، نتایج نهایی نیز مجدد به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور snjesh.org منتشر می گردد. داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی نام نویسی خود می‌توانند پس از اعلام نتایج از طریق لینک اعلام نتایج فعال شده در این سایت، نتایج خود را دریافت کنند.

در سال گذشته نتایج نهایی ثبت نام نیمسال اول در اوایل مهرماه اعلام شد. با توجه به اعلام نشدن زمان دقیق آن از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، پیش بینی می‌شود لینک اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه سراسری مهر 1403 نیز اواخر مهر ماه امسال در سایت ثبت نام بدون کنکور فعال گردد.

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور نمیسال دوم

نتایج نهایی ثبت نام بدون آزمون ورودی بهمن ماه نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. با توجه به اینکه نحوه و زمان اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه ۱۴۰۳ تاکنون از سوی سنجش منتشر نشده است. اما پیش بینی می‌شود طبق روال سال گذشته در نیمه دی ماه به صورت آنلاین اعلام گردد که به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

 

مشاوره سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۳

شما متقاضیان گرامی که در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری شرکت کرده‌اید. باید در موعد مقرر ثبت نام برای نیمسال اول و نیمسال دوم به سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org مراجعه کنید. به منظور اطلاع از شرایط، هزینه و نحوه ثبت نام و کدرشته محل‌ها، دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته را دانلود نمایید.

پس از دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور لازم است طبق الویت هایی که دارید کد رشته محل های خود را از دفترچه استخراج کنید و سپس در فرم مربوطه در سایت ثبت نام بدون کنکور sanjesh.org ثبت نمایید. در مراحل ثبت نام بدون آزمون سراسری لازم است شما برخی مدارک را نیز در سامانه سازمان سنجش بارگذاری کنید که برای اطلاع از مدارک ثبت نام بدون آزمون ۱۴۰۳ و کمک از یک مشاور برای انجام دقیق مراحل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید. 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری کدام است؟

متقاضیان بایستی جهت ثبت نام به وبسایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایند.

آیا داوطلبان می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری را نیز از وبسایت سازمان سنجش دانلود کنند؟

بله، دفترجه راهنمای ثبت نام نیز از طریق وبسایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

زمان ثبت نام بدون آزمون سراسری، چه تاریخی است؟

تا کنون سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در نیمسال تحصیلی اول و دوم منتشر نکرده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره