دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش اعلام می شود. در سال‌های اخیر با افزایش رشته های بدون آزمون دانشگاه و افزایش تدریجی تاثیر معدل علاقه شرکت کنندگان به این نوع دانشگاه ها بیشتر می‌شود. رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری مختص آن دسته از داوطلبانی است که تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور شرکت کنند. این دسته از داوطلبان با مطالعه دفترچه و یافتن رشته دانشگاهی مورد نظر دیگر لازم نیست در آزمون سراسری شرکت کنند. در ادامه مقاله به بررسی زمان ثبت نام بدون آزمون سراسری 1403 در نیمسال های اول و دوم خواهیم پرداخت.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به اینکه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ در دو نوبت نیمسال مهر و بهمن انجام می‌شود. ثبت‌نام داوطلبین ورودی نیمسال اول و دوم به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

متقاضیان باید پس از دریافت دفترچه و تکمیل مدارک ثبت نام، با مطالعه سهمیه ها، قوانین و ضوابظ و همینطور اطلاع از تمامی رشته های بدون آزمون و انتخاب رشته مورد نظر باید در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سایت بدون کنکور را تکمیل کنند.

جدول زمان بندی ثبت نام

نیمسال ورودی سال
1402 1403
نیمسال اول مهر 31 مرداد تا ۹ شهریور اعلام نشده
نیمسال دوم بهمن 3 تا 10 بهمن ماه اعلام نشده

با تفکیک رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری از دیگر رشته های موجود در دفترچه ثبت نام بدون کنکور، تاریخ ثبت‌نام و لیست رشته های بدون کنکور به همراه نحوه ثبت نام به صورت مجزا از رشته های دیگر آزمون سراسری 1403 آغاز می‌شود.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون آزمون 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور 1403 | ورودی مهر

در زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ داوطلبان به مراجعه به سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری و انتخاب‌رشته بر اساس سوابق تحصیلی می توانند شانس خود را در قبولی در دانشگاه های سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی امتحان کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور 1403 دانشگاه های سراسری تاکنون اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله و کانال تلگرام اخبار دانتل کو اطلاع رسانی خواهد شد. 

در سال گذشته ثبت‌نام رشته های بدون آزمون مهر از اواسط مرداد آغاز و تا شهریور ادامه داشت. با توجه به روند هر سال که تاریخ ثبت نام بدون کنکور همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری می باشد. پیش بینی می کنیم از اواسط مرداد ماه سال جاری نام نویسی آغاز و لینک ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد. 

 

تاریخ ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ | ورودی بهمن

همانطور که گفتیم دانشگاه های سراسری در دو دوره برای ورودی بدون آزمون دانشجو می‌پذیرند. هر ساله ثبت‌نام ورودی تکیمل ظرفیت دوره دوم دانشگاه های بدون آزمون در دی ماه انجام می شود. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام بدون کنکور سال گذشته در اوایل بهمن بود و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانستند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی بهمن ماه 1403 تاکنون اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله و کانال تلگرام اخبار دانتل کو اطلاع رسانی خواهد شد.

این دوره نام نویسی به صورت تکیمل ظرفیت نیمسال اول مهر ماه می باشد و دانشگاه ها در کدرشته محل هایی که ظرفیت اضافی دارند اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. داوطلبان گرامی برای اطلاع زمان نام نویسی می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید و از آخرین اخبار کنکور سراسری و پذیرش بدون آزمون مطلع شوید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

تمدید تاریخ ثبت نام بدون آزمون 1403

معمولا افرادی هستند که در مهلت مقرر شده از نام نویسی جا می‌مانند. از این رو سازمان سنجش زمان ثبت نام بدون کنکور را چند روز تمدید می کند. در سال گذشته تاریخ ثبت نام بدون کنکور برای چند روز دیگر تمدید شد تا آن دسته از داوطلبانی که موفق به نام نویسی نشده اند در این بازه زمانی نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

 مهلت نام نویسی بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

با توجه به تمدید مهلت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی، پیش بینی می شود پس از پایان زمان ثبت نام بدون کنکور چند روزی این زمان تمدید شود ولی تا کنون اطلاعیه مبنی تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور در نیمسال اول مهر ماه و نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است.

 

زمان ویرایش فرم ثبت‌نام

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام بدون کنکور و تمدید مهلت آن، ثبت‌نام خود را انجام داده اند، در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه می توانند فرم خود را ویرایش کنند. البته توجه داشته باشید در زمان ویرایش فرم در صورت تمایل می توانید اولویت بندی کدرشته محل های انتخابی را تغییر داده و کدرشته محل را اضافه یا حذف نمایید.

 

زمان اعلام نتایج سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

با توجه به اینک زمان ثبت نام بدون کنکور 1403 نیمسال اول در مرداد و شهریور ماه انجام می‌شود. می توان بازه زمانی تقریبی اعلام نتایج بدون آزمون را نیز مهرماه در نظر گرفت. پس از مطالعه نتایج و در صورت قبولی در یکی از رشته های انتخابی داوطلب می‌تواند برای تکمیل ثبت نام با محل دانشگاه مقصد مراجعه کند.

اعلام نتایج رشته های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. داوطلبین باید به آدرس ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات داوطلبی به نتایج دسترسی پیدا کنند. 

نیمسال تحصیلی  زمان اعلام نتایج
نیمسال اول | مهر نیمه اول مهر ماه ۱۴۰۳
نیمسال دوم | بهمن اواسط بهمن ماه ۱۴۰۳

 

مشاوره زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

دانشگاه های سراسری و آزاد در دو نوبت در سال به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. داوطلبان متقاضی در صورت واجد شرایط بودن می توانند با مراجعه به سایت سنجش ثبت‌نام خود را انجام دهند. 

توصیه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به داوطلبان این است که در روز های اولیه زمان ثبت نام بدون کنکور نام نویسی خود را انجام دهند و آن را به روز های پایانی موکول نکنند. در صورت هر گونه ابهام در رابطه با شرایط و نحوه ثبت‌نام بدون کنکور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا به صورت کامل راهنمایی شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

ثبت نام در نیمسال اول معمولا در مرداد ماه و در نیمسال دوم در دی ماه می باشد.

داوطلبان برای نام نویسی به کدام سایت مراجعه نمایند؟

داوطلبان جهت ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

آیا تاریخ ثبت نام بدون بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1403 تمدید می شود؟

بله هر ساله زمان ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول و دوم برای چند روز تمدید خواهد شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫47 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر..من ورودی 1400 هستم و دانشگاه دولتی میخونم..اما چندان از رشتم راضی نیستم..میتونم 14 اذر با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنم؟یا اول باید انصراف بدم از دانشگاه بعد انتخاب رشته کنم..؟

    1. سلام
      در صورت ئذیرفته شدن در دوره روزانه خیر اما اگر در دوره های شبانه و پردیس مشغول به تحصیل می باشد می توانید در زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰ بهمن ماه ثبت نام کنید و در صورت قبولی از مقطع فعلی انصراف دهید.

    2. سلام من دانشجوی پیام نور هستم.میتونم امسال براساس معدل انتخاب رشته کنم؟معدلم ۱۸٫۹۰ هست بنظرتون دولتی قبول میشم؟

  2. سلام
    من سال ۸۵ در رشته برق کاردانش با معدل ۱۲.۲۶پایان تحصیل دادم
    آیا میتوانم در رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و ادامه تحصیل بدهم؟

    1. سلام بله امکان نام نویسی در زمان ثبت نام بدون کنکور را خواهید داشت البته در مقاطع کاردانی و داشتن دیگر شرایط لازم ثبت نام
      برای بررسی کامل شرابط می توانید با مشواران مرکز مشاوره دانتل کو تماس بگیرید.

  3. سلام وقت بخیر من فارغ التحصیل سال ۹۶ ارشد دانشگاه فردوسی هستم ،، امکانش هست که الان بتونم بدون کنکور طراحی لباس فردوسی شرکت کنم؟
    و اینکه مهلت ثبت نام بدون آزمون برای جاماندگان ترم بهمن دیگه تمدید نمیشه؟

    1. سلام بله می توانید ادامه تحصیلی دهید.
      در زمان ثبت نام بدون کنکور مهر سال 1402 می توانید شرکت کنید.
      خیر مهلت نام نویسی بهمن 1401 تمام شده و اجازه ثبت نام ندارید.

  4. سلام من دانشجوی ترم اخر روانشناسی پیام نور هستم
    میتونم برای کنکور ارشد بدون کنکور مهرماه بر اساس سوابق تحصیلی مدرک لیسانسم در دانشگاه های ازاد و دولتی انتخاب رشته کنم یا نه؟

  5. سلام
    بنده درسال ۹۲ از دانشگاه پیام نور رشته امور تربیتی فارغ التحصیل شدم.
    مخواستم بدونم امکانش هست بدون کنکور تو دانشگاه آزاد برای ارشد ثبت نام کنم .
    ممنون

      1. سلام من دانش اموز رشته تجربی با معدل کتبی ۱۳.۵ و معدل کل دیپلم ۱۸.۸۹ هستم
        میتونم از رشته معماری بدون آزمون دانشگاه سراسری پذیزش بکیرم؟

  6. سلام
    ۱) دانشجوی رشته روزانه هستم آیا امکان تحصیل همزمان در یک رشته در پیام نور را دارم؟
    ۲) دیپلم تجربی دارم آیا میتوانم در سال ۱۴۰۲ با توجه به تغییرات کنکور اقدام به انتخاب رشته به آزمون مربوط به رشته انسانی را داشته باشم؟

  7. سلام وقت بخیر.من معدل دیپلمم 9 هستش میتونم امسال در رشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟

    1. سلام زمان ثبت نام بدون کنکور تاکنون اعلام نشده است.
      برای اطلاع از آخرین اخبار می توانید عضو کانال تلگرام مجموعه دانتل کو شوید.

  8. دانشگاه ازاد کارشناسی پیوسته رشته حسابداری میخونم بخوام ثبت نام کنک طبق سوابق تحصیلی باید ماردانی پیوسته ثبت نام کنم یا کارشناسی پیوسته؟؟

        1. سلام بله در زمان ثبت نام بدون کنکور می توانید رشته های مورد علاقه خود را بدون شرط تجانس انتخاب کنید

      1. سلام من از ثبت نام ورودی مهر جا موندم امکانش هست که دوباره ورودی مهر رو تمدیدش کنن ؟

  9. سلام وقتتون بخیر… برای ثبت نام صرفا بر اساس سوابق الان وارد سایت سنجش قسمت سراسری قسمت ثبت نام شدم ولی لینک ثبت نامی وجود نداره … مگه ثبت نام شروع نشده؟؟

  10. سلام وقتتون بخیر … من الان وارد سایت سنجش قسمت سراسری قسمت ثبت نام شدم ولی لینک ثبت نام صرفا بر اساس سوابق نبود … مگه ثبت نام شروع نشده؟؟

  11. سلام خسته نباشین
    من امسال کنکچر دادم‌و راضی نیستم دو ساله پشت کنکورم و ۱۹سالمه‌
    منم میتونم ثبت نام کنم برای بدون‌کنکور دانشگاه دولتی فیزیک بخونم
    لطفا جوابمو بدین چون هیچ‌جا جوابمو‌پیدا نمیکنم
    برای ثبت نام چیکار باید بکنم؟

  12. سلام لطفامیشه راهنماییم کنید ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی بدون آزمون برای ورودی بهمن کی هست؟؟؟ واینکه رشته هاشو ازکجابایدبدونیم چی هست؟؟

    1. سلام ثبت نام معمولا در اواخر آذر ماه انجام می گیرد.
      لیست کدرشته محل های ارائه شده در دقترچه مربوطه درج شده است.

  13. سلام واسه ثبت نام در رشته های براساس سوابق تحصیلی بدون آزمون ورودی بهمن باید کی ثبت نام کنید؟ یعنی باید آذرماه شرکت کنیم یا الان که وقته ثبت نام رشته های سراسری هست؟؟

  14. سلام خسته نباشید
    من دیپلم ریاضی سال 95 دارم به نظرتون شانسی دارم روانشناسی محازی دانشگاه شیراز بیارم؟
    با تشکر

    1. سلام زمان ثبت نام بدون کنکور دی ماه دقیقا اعلام نشده است.
      احتمالا ار اواخر آذر ماه می باشد.
      به محض اعلام در این مقاله و کانال تلگرام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

  15. سلام.خسته نباشید .من سال ۸۸ از دانشگاه روزانه فارغ التحصیل شدم .الان میخوام بدون کنکور ریاضی بخونم اما دفترچه رو نگاه کردم فقط پذیرش روزانه داشت .من باید شبانه شرکت کنم تکلیف چیه؟؟

  16. سلام وقت بخیر. برای ورودی بهمن 1402،آیا میتونم ارشد بدون کنکور و بدون سهمیه استعداد درخشان، دانشگاهی دانشجو بشم که از همون اوایل بهمن معافیت تحصیلی برام حساب بشه؟

  17. سلام وقت بخیر
    برای کارشناسی من شاهرود قبول شدم روزانه میتونم برای ورودی بهمن دوباره ثبت نام کن و ی شهر دیگه بزنم؟

    1. سلام در زمان ثبت نام بدون کنکور بهمن شرکت کنید در صورت قبولی می توانید از رشت فعلی بدون محرومیت انصراف دهید.

  18. سلام! دانشگاه‌دولتی مازندران تاحالا رشته های تجربی بدون کنکور تو لیست انتخاب رشته ورودی بهمن داشته؟

  19. سلام من دیپلمم برای سال ۱۴۰۱هست و رشته انسانی و معدل دیپلمم ۱۸/۰۱هست با این معدل میتونم بدون کنکور تو رشته مشاوره پیام نور قبول شم؟

  20. سلام وقت بخیر
    کاردانی رشته سوانح علمی کاربردی هستم آیا میتونم کارسناسی رو تو دانشگاه پیام نور عمران بخونم
    لطفا راهنمایی کنید؟

  21. سلام وقت بخیر
    من کارشناس ارشد سم شناسی خوندم ،الان میخوام در رشته شیمی تجزیه بدون کنکور ادامه تحصیل بدم ،لطفا راهنمایی فرمایید اهل تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره