مدارسمدارس خاص

اعلام نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” اعلام می شود. برای پذیرش و تحصیل در مدارس شاهد هیچگونه آزمون ورودی برگزار نمی شود اما متقاضیان پایه های اول ابتدایی، دوره اول متوسطه (هفتم) و دوره دوم متوسطه (دهم) باید در تاریخ های مشخصی نسبت به ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا اقدام کنند. اعلام نتایج شاهد در سال های گذشته در دو مرحله اعلام نتایج اولیه و اعلام نتایج پس از بررسی مدارک صورت می گرفت که در سال گذشته این رویه با تغییراتی همراه بوده است. در ادامه این مطلب به بررسی این تغییرات و زمان اعلام نتایج مدارس شاهد 1402 – 1403 اشاره کرده ایم.

 

اعلام نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در پایه های تحصیلی اول ابتدایی، دوره اول متوسطه (هفتم) و دوره دوم متوسطه (دهم) به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. نتایج مدارس شاهد هر ساله در دو مرحله منتشر می شد و دانش آموزان متقاضی چنانچه در مرحله دوم دانش پس از بررسی مدارک داوطلب و تایید آن ها در این مدارس پذیرفته شوند. برای ورود به سامانه پادا کلیک کنید.

در سال گذشته برای اولین بار رویه اعلام نتایج مدارس شاهد تغییر پیدا کرد؛ به طوری که نتایج برای تمامی دانش آموزان شاهد و غیرشاهد در یک مرحله اعلام شد. در واقع متقاضیان چند روز پس از اتمام مهلت ثبت نام اینترنتی در مدارس شاهد توانستند نتایج خود را از طریق پیامک دریافت کنند. 

ثبت نام میان پایه‌ها نیز به صورت حضوری است. به این صورت که دانش آموز باید به مدرسه شاهد مورد نظر مراجعه کند و در صورتی که واجد الشرایط باشد، مراحل ثبت نام خود را انجام دهد. در ادامه به بازه زمانی اعلام نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بر اساس سال گذشته اشاره کرده ایم:

پایه تحصیلی اول ابتدایی دوره اول متوسطه (هفتم) دوره دوم متوسطه (دهم)
اعلام نتايج از طریق پیامک  به زودی اعلام می شود. به زودی اعلام می شود. به زودی اعلام می شود.
بررسی مدارک دانش آموز به زودی اعلام می شود. به زودی اعلام می شود. به زودی اعلام می شود.
تاييد مدارک ثبت نام  به زودی اعلام می شود. به زودی اعلام می شود. به زودی اعلام می شود.

 

نتایج دانش آموزان شاهد

برای تمامی داوطلبانی که سهمیه شاهد یعنی سهمیه خانواده شهدا و فرزندان جانباز بالای 50 درصد دارند، نتایج مدارس شاهد از ابتدا مشخص است و از آنجایی که دانش آموزان با سهمیه شاهد در اولویت ورود به مدارس شاهد هستند، بنابراین پس از تکمیل فرم پیش ثبت نام، ثبت نام آنها قطعی تلقی خواهد شد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

نتایج دانش آموزان غیرشاهد

ثبت نام دانش آموزان غیرشاهد یعنی دانش آموزانی با اولویت ایثارگران، حافظان قرآن کریم و سایر امتیازها به صورت موقت می باد.، بنابراین نتایج شاهد این دسته از داوطلبان نیز در دو مرحله موقت و قطعی اعلام می‌شود.

این دانش آموزان بایستی در تاریخ‌های مشخص مدارک خود را همراه یکی از والدین برای قطعی کردن ثبت نام خود به مدرسه شاهد موردنظر ارائه دهند.

چنانچه دانش آموزان طبق جداول امتیاز بندی، در نتایج اولیه موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به این مدارس شده باشند، بایستی با یکی از اولیا برای ارائه مدارک به مدرسه شاهد موردنظر مراجعه و نسبت به ثبت نام حضوری اقدام کنند، نتیجه نهایی از سوی مدرسه شاهدی که متقاضی در آن پذیرفته شده است، از طریق پیامک به خانواده ها ارسال خواهد شد.

 

زمان اعلام نتایج مدارس شاهد 1402 – 1403

تمامی دانش آموزان واجد الشرایط که ثبت نام اینترنتی خود را در پایه های تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم در سایت پادا انجام داده اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به دریافت نتایج مدارس شاهد اقدام کنند.

تاکنون زمان اعلام نتایج شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مشخص نشده است اما احتمالا در تیرماه اعلام گردد.

پیش بینی می شود نتایج مدارس شاهد 1402 – 1402 همانند سال گذشته در یک مرحله و به صورت پیامک از سوی مدیر مدرسه به اطلاع دانش آموزان و اولیا برسد. داوطلبانی که پس از دریافت پیامک جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند باید با در دست داشتن مدارک لازم برای قطعی کردن ثبت نام خود به مدرسه محل قبولی مراجعه کنند. 

لازم است اشاره کنیم به محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتیجه مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت پادا، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

سامانه دریافت نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد در مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا pada.medu.ir ” انجام می شود. در سال های گذشته ثبت نام اینترنتی دانش آموزان در سایت پادا به منزله ثبت نام موقت بود چراکه پس از ثبت نام موقت، مدرسه مورد نظر اطلاعات دانش آموز را بررسی می کرد و در نهایت نتایج شاهد قطعی را از طریق پیامک به دانش آموزان و اولیا آن ها اعلام می نمود.

این رویه در سال قبل دستخوش تغییراتی شد، به طوری که نتایج مدارس شاهد در یک مرحله و به صورت پیامک به دانش آموزان و اولیاء اعلام می شود. بنابراین توصیه می شود متقاضیان در زمان ثبت نام اینترنتی در سایت پادا، شماره تماس خود را به درستی وارد کنند تا بتوانند در سریع ترین زمان و از طریق پیامک نتیجه را دریافت کنند.

علاوه بر اعلام نتایج ثبت نام مدارس شاهد از طریق پیامک، نتیجه این آزمون از طریق سایت پادا و به صورت اینترنتی نیز اعلام می گردد. لازم است اشاره کنیم که متقاضیان می توانند در بازه های زمانی اعلام شده از طریق مراجعه به سایت پادا با آدرس ” pada.medu.ir ” نیز از نتیجه ثبت نام در این سامانه مطلع شوند. کافی است برای دریافت نتیجه بر روی لینک اعلام نتیجه مدارس شاهد 1402 – 1403 کلیک کنند و نتیجه را دریافت نمایند.

 

راهنما تصویری 

در ادامه به مراحل گام به گام دریافت نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اشاره کرده ایم :

1️⃣ به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

اعلام نتایج مدارس شاهد

2️⃣ بر روی لینک فعال ” اعلام نتایج شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

3️⃣ نام کاربری که کد ملی و رمز عبور پادا خود را وارد کنید.

4️⃣ بر روی مشاهده نتایج مدارس شاهد کلیک کنید. حال می توانید نتیجه مدرسه شاهد را مشاهده کنید.

َبه محض اعلام نتایج شاهد در سایت پادا، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

لیست ذخیره مدارس شاهد جزو پذیرفته شدگان هستند؟

پس از اعلام نتایج مدارس شاهد دانش آموزانی که مراحل ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل کرده اند به سه دسته تقسیم می شوند.

دسته اول پذیرفته شدگان هستند که باید برای ثبت نام در مدرسه شاهد محل قبولی اقدام کنند و مدارک خود را به مدرسه تحویل دهند.

✅ دسته دوم دانش آموزانی هستند که پذیرفته نشده اند و باید برای ثبت نام در دیگر مدارس اقدام کنند.

✅ دسته دوم دانش آموزانی هستند که اسم آن ها در میان اسامی ذخیره مدرسه شاهد قرار دارد.

دانش آموزانی که جزو اسامی ذخیره نتایج شاهد هستند نه جزو رد شدگان می باشند و نه پذیرفته شده اند. این دانش آموزان در صورتی که یکی از اسامی پذیرفته شدگان از ثبت نام در مدرسه شاهد انصراف دهد، می تواند وارد این مدرسه شود. 

بنابراین افراد ذخیره بر اساس آخرین نفر قبولی، امتیاز کمتری را کسب کرده اند و در صورتی می توانند در مدرسه شاهد ثبت نام کنند که یکی از پذیرفته شدگان، از تحصیل در همان مدرسه انصراف دهد. اسامی ذخیره شدگان نیز از طریق پیامک و همینطور سایت پادا اعلام می گردد و چنانچه ظرفیت خالی برای ثبت نام آن ها وجود داشته باشد، از سوی مدیر مدرسه به اطلاعشان می رسد. 

 

مشاوره اعلام جواب مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پس از ثبت نام اینترنتی دانش آموزان شاهد و غیرشاهد در سایت پادا، اطلاعاتی که متقاضیان در زمان ثبت نام در سامانه پرونده الکترونیکی وارد کرده اند از سوی مدیر مدرسه مورد بررسی قرار می گیرد. پس از این بررسی مدارک و اعلام نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، جزو اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شوند اما دانش آزموان عادی در صورت کسب امتیاز لازم بر اساس جدول امتیاز بندی مدارس شاهد در الویت پذیرش هستند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام مدارس شاهد

به هرحال نتایج برای هر دو دسته از طریق پیامک اعلام می گردد و پذیرفته شدگان موظف هستند در تاریخ هایی که از سوی مدرسه اعلام می شود برای ثبت نام حضوری و ارائه مدارک به مدرسه مراجعه کنند. لازم است دانش آموزان و اولیا در نظر داشته باشند که عدم مراجعه به موقع به معنای انصراف تلقی می شود و ظرفیت متعلق به دانش آموز انصرافی به دیگر داوطلبان ذخیره تعلق می گیرد.

در صورتی که پیرامون اعلام نتایج شاهد ابهامی برایتان وجود دارد، می توانید به کمک خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با مجرب ترین مشاوران این مرکز در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج مدارس شاهد 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اعلام نتایج مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی منتشر می شود؟

نتایج ثبت نام اینترنتی برای مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم در بازه های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

نتایج شاهد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت اعلام می گردد ؟

از طریق سامانه پادا با آدرس الکترونیکی ” pada.medu.ir ” اعلام می گردد.

نحوه اعلام نتایج مدارس شاهد 1401 – 1402 به چه صورت است؟

مطابق با رویه سال گذشته نتایج طی یک مرحله و از طریق پیامک اعلام می گردد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام می‌خوام از طریق سایت پسر کلاس ۴ابتدایی ثبت‌نام کنم متأسفانه قبول نمیکنه چکارکنم ضمناً الآن دیگه سایت بالا نمیاد چکارکنم

  2. سلام من از دانش آموزان جدید الورود این ،درسه هستم و امسال در پایه هفتم ثبت نام کردم و پس برسی مدارک در اواخر مرداد ثبت نام قطعی گردم این مدرسه مدرسه عالی هست و امکانات فوق زیادی داردم و قیمت شهریه هم خوبه و معلم کادر و خوبی های زیادی داره که دانش آموز رو به تحصیل علاقه مند میکنه

  3. سلام پیش ثبت نام مدرسه شاهد پایه اول انجام دادم پیگیری زدم میگه قطعی نشده.یعنی چی قطعی نشده؟

  4. سلام وقت بخیر
    در کدوم سایت میتونم نتیجه اعلام شده مدارس شاهد رو ببینم. ممنون میشم بفرمایید

  5. سلام و وقت بخیر
    ببخشید من دخترم در سایت ثبت نام کردم وکد رهگیری دریافت کردم الان
    کد رهگیری را هر چقدر در بخش پیگیری ثبت نام وارد میکنم خطای این کد رهگیری نادرست است می‌دهد ومدیر مدرسه فرمودن
    که اسم دخترم در سایت ثبت نشده باید چکار کنم
    لطفاً راهنمایی بفرمایید

  6. سلام ما ثبت نام انجام دادیم میگن پیامک برای همه اومده رفتن ولی برای ما نیومده ولی از معاونین پرسیدیم میگن شما انتخاب شدین مشکل چیه که پیامک نیومده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره