مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی

کانال تلگرام تحصیلی     

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی بسیار حائز اهمیت است به طوری که بیشتر دانش آموزانی که موفق به قبولی در این آزمون نمی شوند، معد‌ل پایینی داشته اند. معد‌ل در آزمون نمونه‌دولتی تاثیر پنجاه درصدی دارد. دانش آموزان پس از ثبت نام در آزمون می‌توانند با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی نسبت به بهبود معدل خود در امتحانات پایانی اقدام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. ‌

 

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی

داوطلبان مقطع نهم برای ورود به پایه دهم تحصیلی در مدارس نمونه دولتی، باید در آزمون ورودی شرکت کنند. معدل در آزمون نمونه دولتی اهمیت بسیار زیادی دارد به طوری که یکی از شروط اصلی برای ورود به آزمون است و دانش آموزان باید حداقل معدل ۱۷ را برای ثبت نام در آزمون داشته باشند. 

معدل در نمره قبولی آزمون نیز تا‌ثیر بسیار زیادی می گذارد به طوری که هرچه قدر معدل دانش آموز بالاتر باشد، تراز علمی او نیز افزایش می یابد و در نتیجه شانس قبولی در مدارس نمونه دولتی نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به اهمیت معدل، در این مطلب از سایت دانتل کو تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی را مورد بررسی قرار داده ایم. 

آزمون نمونه دولتی نیز مانند سایر آزمون های ورودی شرایطی دارد و تنها دانش آموزان واجد شرایط امکان ثبت نام در آزمون را خواهند داشت. یکی از مهم ترین شروط مدارس نمونه دولتی معدل دانش آموز می باشد که نباید از ۱۷ کمتر باشد. علاوه بر اینکه معدل شرطی برای ثبت نام آزمون است، در آزمون نیز تاثیر می گذارد و تراز علمی دانش آموز را تغییر می دهد. 

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی به این صورت است که معدل تاثیر ۵۰ درصدی در آزمون خواهد گذاشت. این تاثیر ۵۰ درصدی تنها به معدل ۱۷ تا ۲۰ اختصاص دارد و در غیر این صورت دانش آموز واجد شرایط ثبت نام نمی باشد. 

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی

 

شرط معدل آزمون نمونه دولتی چقدر است؟ 

با توجه به اینکه مدارس نمونه دولتی جز مدارس سطح بالا در کشور هستند که سطح علمی بسیار بالایی دارند، دانش آموزان این مدارس در مراحل مختلف ارزیابی می شوند تا در نهایت دانش آموزانی پذیرفته شوند که از وضعیت علمی و هوشی کافی برای تحصیل در این مدارس برخوردار باشند. 

یکی از شروط برای ثبت نام در مدارس شرط معدل و تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی است؛ به این معنا که تنها دانش آموزانی که معدل آن ها حداقل ۱۷ می باشد مجاز به نام نویسی در آزمون می باشند. در صورت کسب معدل پایین تر، داوطلبان مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمونه دولتی نمی‌باشند. 

 

افزایش معدل برای قبولی در آزمون نمونه دولتی

همانطور که گفته شد معدل دانش آموزان ۵۰ درصد از نمره کل دانش آموز در آزمون را شامل می شود و در واقع تا‌ثیر بسیار زیادی بر قبولی داوطلبان در مدارس نمونه دولتی خواهد داشت. 

دانش آموزانی که از معدل بالایی برخوردارند، شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت. از سوی دیگر هرچه معدل به ۱۷ نزدیک تر باشد، شانس قبولی داوطلب نیز کمتر خواهد شد. به همین دلیل دانش آموزان باید به دنبال راهی باشند که بتوانند معدل خود را بهبود بخشند. 

نکته بسیار مهمی که در مورد تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی وجود دارد، این است که زمان ثبت نام آزمون قبل از امتحانات نهایی می باشد. در نتیجه دانش آموزان با علم به شرکت در آزمون نمونه دولتی و اهمیت معدل در آن می توانند به نحوی برنامه ریزی کنند که بتوانند ساعات زیادی را به مطالعه پرداخته و معدل بالایی کسب نمایند. 

یکی از مهم ترین عوامل در افزایش معدل اطلاع از روش های صحیح مطالعه می باشد. دانش آموزان می توانند با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت کرده و با اطلاع از روش های مطالعه، بازدهی خود را افزایش دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره قبولی نمونه دولتی

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون نمونه دولتی را دارند، باید معدل بالایی داشته باشند تا اجازه شرکت در آزمون به آن ها داده شود. از سوی دیگر معدل بر تراز آزمون نمونه دولتی تا‌ثیر می گذارد و پنجاه درصد نمره آزمون را در بر می گیرد. به همین دلیل لازم است که دانش آموزان برای بهبود معدل خود تلاش کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی چقدر است؟

    میزان تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۵۰ درصد می باشد. 

  2. شرط معدل آزمون نمونه دولتی چقدر است؟

    دانش آموزان برای شرکت در آزمون نمونه دولتی باید حداقل معدل ۱۷ را داشته باشند. 

  3. برای بهبود معدل چه می توان کرد؟

    دانش آموزانی که در آزمون نمونه دولتی ثبت نام می کنند، می توانند با برنامه ریزی صحیح و مطالعه کافی معدل خود را ارتقا دهند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫10 دیدگاه ها

    1. سلام خیر آزمون در مقطع ششم به هفتم حذف شده است.
      در صورت داشتن شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کنید.

    2. سلام وقت بخیر سوالی داشتم درموردشرایط پذیرش نمونه دولتی پایه ششم به هفتم میشه دقیقا بفرماییدملاک پذیرش به چه صورته پایه پنجم بایدهمه درسهاخ خ باشه وپایه ششم هم خ خ یاپایه ششم فقط نوبت دوم خ خ قبوله؟

  1. سلام من دوتا لوح تقدیر یکی انضباط و یکی آزمون علمی ایا شرایط ثبت نام دارم
    یا چیز دیگری هم لازم هست؟

  2. سلام وقت بخیر امتیاز حفظ یک جز قرآن در ثبت نام مدارس نمونه دولتی چقدر هست

  3. سلام وقتتون بخیر
    دختر من معلدش خوبه و دوتا مقام داره
    میتونه وارد مدارس نمونه بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره