دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳ همزمان آغاز ثبت‌نام منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. در این دفترچه تمامی شرایط، مدارک، نحوه و لیست کدرشته محل های ارائه شده درج شده است و داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند کدرشته محل های انتخابی خود را استخارج کنند. دفترچه بدون کنکور هر نیمسال مهر و بهمن ماه به صورت جداگانه منتشر می شود. در ادامه مقاله لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور 1403 را قرار داده ایم.

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش همزمان با شروع ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری، دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری از طریق سایت sanjesh.org منتشر خواهد کرد. دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری دو بار در سال که یکبار برای نیمسال تحصیلی اول (ورودی مهرماه) و یکبار برای نیمسال تحصیلی دوم (ورودی بهمن ماه) منتشر می شود.

شرط تجانس رشته در ثبت نام بدون آزمون وجود ندارد و داوطلبان با مدرک دیپلم در هر ۵ گروه آزمایشی می توانند انتخاب رشته نمایند. مثلا با دیپلم تجربی می توان رشته های مهندسی که زیر مجموعه گروه ریاضی می باشد را انتخاب نمایید.

داوطلبانی که متقاضی پذیرش در نیمسال دوم (بهمن ماه) می باشند با توجه به مهلت ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کرده و دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ را به صورت کامل مطالعه کنند و پس از آن با استخراج کدرشته محل مورد نظر در ثبت نام خود را تکمیل کنند. توصیه می شود حتما پیش از نام نویسی مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

 

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور 1403 

تمامی جزئیات مربوط به ثبت‌نام از جمله کدرشته محل های ارائه شده در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی و مجازی در دفترچه ثبت نام بدون کنکور درج می گردد. در ادامه دفترچه بدون کنکور هر نیمسال را به تفکیک برای دانلود قرار داده ایم. 

نیمسال تحصیلی لینک دانلود دفترچه سال گذشته
سال گذشته سال ۱۴۰۳
نیمسال اول مهر دانلود کنید منتشر نشده
نیمسال دوم بهمن  دانلود کنید منتشر نشده

همانگونه که شرح داده ایم پذیرش دانشجو در دو نیمسال تحصیلی مهر  و بهمن ماه از سوی سازمان سنجش انجام می شود. در هر دوره پذیرش یک دفترچه جداگانه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. متقاضیان هر نیمسال باید دفترچه راهنما مربوط به دوره پذیرش خود را دانلود و مطالعه نمایند. سپس کدرشته محل های استخارج شده را در فرم ثبت نام وارد نمایند.

تاکنون دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ منتشر نشده است. ازین رو در جدول بالا دفترچه سال گذشته را قرار داده ایم. تا شما داوطلبان گرامی با دانلود و مطالعه این دفترچه از شرایط لازم و لیست کدرشته محل های ارائه شده در سال گذشته مطلع شوید. به محض انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور سال جدید در جدول بالا قرار داده خواهد شد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

دانلود دفترچه بدون کنکور ۱۴۰۳ | ورودی مهر

دفترچه بدون کنکور مهر ماه همزمان با مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. توجه داشته باشید در دفترچه راهنما گروه های آزمایشی مختلف نیز لیست کدرشته محل های بدون آزمون قرار دارد و البته دفترچه ثبت نام بدون کنکور نیز به صورت مجزا برای داوطلبان شرکت کننده بر اساس سوابق تحصیلی منتشر می شود.

دفترچه  برای دانلود کلیک کنید.
سال گذشته سال 1403
دفترچه بدون کنکور مهر دانلود کنید منتشر نشده
دفترچه اصلاحیه دانلود کنید منتشر نشده

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور 1403 معمولا در مرداد ماه می باشد. در جدول زیر دفترچه سال گذشته برای مطالعه شما عزیزان قرار گرفته است. به محض انتشار دفترچه سال جاری لینک دانلود دفترچه بدون کنکور قرار خواهد گرفت.

 

دانلود دفترچه بدون کنکور 1403 | ورودی بهمن 

دفترچه بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳ تا کنون منتشر نشده است. پیش بینی می شود. دفترچه سوابق تحصیلی همزمان با آغاز با نام نویسی که احتمالا در اواخر آذر ماه سال باشد منتشر و در دسترس داوطلبان قرار گیرد. به همین منظور در ادامه دانلود این دفترچه سال گذشته را قرار داده ایم. به محض انتشار دفترچه راهنما سال 1403 نوبت بهمن ماه در این قسمت قرار خواهیم داد.

در دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ لیست رشته های بدون کنکور نمیسال دوم قرار داده شده است و داوطلبان باید کد رشته محل های مورد نظر و انتخابی خود را استخارج و در زمان تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور سراسری قرار دهند.

 

زمان انتشار دفترچه بدون کنکور ۱۴۰۳

دفترچه بدون کنکور نیز به طور همزمان با شروع مهلت ثبت نام و انتخاب رشته ورودی مهر ۱۴۰۳ از سایت سنجش منتشر می شود. تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای نیمسال دوم بهمن منتشر نگردیده است. به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

نیمسال ورودی زمان انتشار دفترچه
نیمسال اول (ورودی مهر) مرداد ماه 1403
نیمسال دوم (ورودی بهمن) بهمن ماه 1403

 

دانلود دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

باید خاطر نشان کرد همزمان با شروع ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، دانشگاه آزاد نیز به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. برای دریافت دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد به لینک زیر مراجعه کنید.

 

جزییات دفترچه بدون آزمون سراسری ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را دارند، در اولین و مهم ترین قدم بایستی که دفترچه بدون کنکور ۱۴۰۳ را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند و تمامی مندرجات آن را به دقت و البته به طور کامل مطالعه نمایند.

دفترچه‌ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1403 شامل مندرجات مهمی از جمله موارد زیر می باشد. 

✅ متقاضیان برای شرکت در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری بایستی برخی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی را داشته باشند که در دفترچه راهنما درج شده است. برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

✅ داوطلبان آقا بایستی نسبت به مقررات وظیفه عمومی آگاه باشند که این مورد نیز از جزئیات دفترچه ثبت نام بدون کنکور می باشد.

✅ سهمیه های موثر در پذیرش بدون کنکور سراسری نیز در این دفترچه آورده شده است.

✅ لیست و کد رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم نیز از مهم ترین قسمت های دفترچه بدون کنکور سراسری است.

✅ برای ثبت نام به برخی مدارک نیاز است که از طریق دفترچه‌ی انتخاب رشته می توانید نسبت به آن ها مطلع شوید. 

✅ فرم پیش نویس ثبت‌نام نیز برای آشنایی شما و یک بار وارد کردن کد رشته محل ها در انتهای دفترچه ثبت نام بدون کنکور قرار داده شده است.

✅ جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه آزمایشی برای تشخیص الویت ها و تخمین شانس قبولی نیز آورده شده است. 

 

مشاوره ثبت نام بدون آزمون ۱۴۰۳

در میان رشته های ارائه شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳ برخی از دوره ها همچون دوره پردیس خودگردان، نوبت دوم، پیام نور و غیرانتفاعی به صورت شهریه پرداز هستند، بدین معنی که اگر کد رشته محلی از این دوره ها انتخاب کنید، بایستی برای ادامه تحصیل شهریه بپردازید. بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی از شهریه ها مطلع شوید، سپس کد رشته محل های مربوطه را در فرم انتخاب رشته درج کنید.

برای انجام یک انتخاب رشته آگاهانه و همینطور اطلاع از کد رشته محل های جدید داوطلبان باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ را دانلود کرده و به صورت کامل مطالعه کنند.

انتخاب رشته یک فرآیند مهم در آینده هر شخصی می باشد و باید همه جوانب در نظر گرفته شود. شما داوطلبان گرامی می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کمک بگیرید و مراحل ثبت نام خود را بااطمینان پیش ببرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار

29 مرداد 1402: دفترچه راهنما نام نویسی در ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد.

 

سوالات متداول

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ را چگونه می تواند دانلود کرد؟

لینک دانلود دفترچه بدون کنکور را در متن مقاله به محض انتشار قرار خواهیم داد.

آیا دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر و بهمن ماه ۱۴۰۳ جداگانه منتشر می شود؟

بله، برای هر نیمسال تحصیلی دفترچه به صورت مجزا در تاریخ های جداگانه منتشر خواه شد.

آیا با مطالعه دفترچه‌ی انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری می توان متوجه شد که چه کدرشته محل هایی ارائه شده است؟

بله یکی از مطالب مهمی که در دفترچه راهنما درج گردیده است، کد رشته محل های ارائه شده می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫43 دیدگاه ها

    1. سلام دفترچه ثبت نام بدون کنکور و با آزمون جداگانه نیست و همه رشته در یک دفترچه قرار دارد.
      در لیست رشته در ستون سمت را نوع پذیرش مشخص شده است

        1. سلام بله
          شما می توانید در ثبت نام مهر 1402 با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کدرشته محل های مورد نظر خود را انتخاب کنید

  1. ببخشید منی که رشتم تجربی بوده
    میتونم برای رشته های بدون کنکور از دفترچه انسانی انتخاب رشته کنم؟

      1. سلام من الان ارشد قبول شدم دانشگاه ازاد. میتونم دوباره کارشناسی میکروبیولوژی بدون کنکور بخونم؟
        تو جدول بالا علوم‌ازمایشگاهی هم‌هست یعنی میشه بدون‌کنکور خوند علوم آزمایشگاهی؟

    1. سلام من فق میخام با سوابق تحصیلی دانشگاه ملی برم چجوری باید انتخاب رشته کنم راهنمایی میکنید؟

      1. سلام کدرشته محل های بدون کنکور را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد کنید

      2. سلام من میخام برم روانشناسی با سوابق تحصیلی ، دانشگاه سراسری اراک میخام برم.منتها این کد رشته رو پیدانمیکنم ممکنه کمک کنید؟ اصلا دانشگاه اراک پذیرش بدون کنکور روانشناسی داره؟

  2. سلام من دیپلم هنرستان دارم، فوق دیپلم هم آموزشکده فنی گرفتم، لیسانس هم رشته مهندسی عمران در دانشگاه آزاد گرفتم، آیا میتونم بدون کنکور در رشته ی مورد علاقه ام در دانشگاه های سراسری روزانه درس بخونم؟

    1. سلام طبق شرایط دفترچه ثبت نام بدون کنکور شما در همه رشته های ارائه شده می توانید ادامه تحصیل دهید

    2. سلام من الان ارشد قبول شدم دانشگاه ازاد. میتونم دوباره کارشناسی میکروبیولوژی بدون کنکور بخونم؟
      تو جدول بالا علوم‌ازمایشگاهی هم‌هست یعنی میشه بدون‌کنکور خوند علوم آزمایشگاهی؟

    1. سلام اغلب کدرشته محل های درج در شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور مربوط به داشنگاه پیام نور و غیرانتفاعی می باشد
      دانشگاه های دولتی به صورت با آزمون دانشجو پذیرش می کنند.

  3. سلام من یک خورده گیج شدم

    الان من از طریق ازمون سراسری و دفترچه اون انخاب رشته کردم که بعضی ها نوشته بودسوابق تحصیلی

    خوب این چه فرقی با ثبت نام بدون کنکور با سوابق تحصیلی داره ؟
    ایا میتوان همزمان در هر دور ثبت نام کرد ؟ حالا رشته یکسان باشه باشه یا رشته های متفاوتی باشه مثلا برق از طریق پذیرش کنکور و کامپیوتر از طریق بدون ازمون ؟
    من رشته ای در دانشگاه ازاد بدون کنکور ثبت نام کردم چون اون رشته برای پذیرش از طریق ارمون سراسری نداشت مشکلی پیدا نمیشه ؟

    1. سلام شما در فرم انتخاب رشته خود می توانید ۱۵۰ کدرشته مجل بر اساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) یا کدرشته محل های با آزمون (در صورت مجاز شدن در کارنامه) را از دفترچه بدون کنکور استخراج و وارد کنید.
      به معنی هستش ثبت نام بدون کنکور و با آزمون دانشگاه های سراسری همزمان انجام میگرید.
      لطفا مقالات زیر را به صورت کامل مطالعه نمایید.
      ثبت نام بدون کنکور

      انتخاب رشته کنکور

  4. سلام
    امکانش هست در کنکور دی ماه شرکت کنم و بهمن با سوابق تحصیلی دانشگاه برم و اگه کنکور دی رو قبول شدم از دانشگاه با سوابق تحصیلی انصراف بدم؟

  5. سلام ببخشید من برای ترم‌بهمن میتونم دانشگاه غیرانتفاعی هنر بدون کنکور با دیپلم‌انسانی ثبت نام‌کنم ؟
    بعد دفترچه و کد رشته ها هم خود سازمان همون دی ماه میده ؟

    1. سلام بله از طریق دفترچه ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه می توانید کدرشته محل های هنر را انتخاب کنید.

      1. سلام الان دقیقا زمان ثبت نام بهمن ماه هستش اما دفترچه ای قرار نگرفته میشه قبل از اتمام ثبت نام دفترچه رو توی سایتتون منتشر کنید

        1. سلام دوست عزیز
          ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه تا امروز ۲۰ آذر ماه آغاز نشده و تاریخ دقیق نیز اعلام نشده است.
          به محض اعلام و انتشار دفترچه در این مقاله لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه را قرار خواهیم داد.

      2. سلام.
        من معدل دیپلمم ۱۳ هست و معدل فوق لیسانسم ۱۵ هست.با توجه به شرط معدل میتونم در ازمون بدون کنکور شرکت کنم؟بنده میخوام رشته حقوق شرکت کنم

  6. سلام.
    من معدل دیپلمم ۱۳ هست و معدل فوق لیسانسم ۱۵ هست.با توجه به شرط معدل میتونم در ازمون بدون کنکور شرکت کنم؟

  7. سلام وقت بخیر ببخشید امکان داره دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور نوبت دوم اصن امسال منتشر نشه؟چون الان که اخر آذرماهه منتشر نشده هنوز☹

    1. سلام دفترچه بدون کنکور بهمن ماه امروز ۳۰ آذر ماه منتشر شد.
      مهلت نام نویسی تا تا ۱۰ دی ماه خواهد بود

  8. سلام وقتتون بخیر
    چطوری میتونم دانشگاه علمی کابردی، مقطع کاردانی، ورودی بهمن ثبت نام کنم.
    سازمان سنجش فعلا چیزی درباره این موضوع نگفته
    باید حضوری به خود دانشگاه های علمی کاربردی مراجعه کنم؟ چون مطلقا کسی تلفن پاسخگو نیست
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام ثبت نام علمی کاربردی از تاریخ ۵ دی ماه در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۷ دی ماه در مقطع کاردانی آغاز شده.
      ثبت نام از طریق سایت سنجش انجام میگیرد .
      برای مشاهده کدرشته محل ها دفترچه ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه را دانلود و مطالعه نمایید.
      برای دریافت دفترچه مربوطه بر روی مقاله زیر کلیک کنید.
      دفترچه ثبت نام علمی کاربردی

  9. سال 1399بدلیل کرونا نتونستم در رشته ای که روزانه بدون کنکور قبول شدم بروم باید چکارکنم الان بهمن ماه میخام همون رشته ثبت نام کنم

    1. سلام باید در زمان نام نیوسی نیمسال بهمن ماه شرکت می کردید و طبق دفترچه بدون کنکور کدرشته محل های انتخابی را در فرم وارد می کردید.
      در صورت عدم شرکت در این ثبت نام می توانید ثبت نام بدون آزمون سال بعد در مرداد ماه شرکت کنید.

      1. سلام من با معدل کتبی۱۳٫۲۵و معدل دیپلم۱۷٫۹۹میتونم روانشناسی روزانه قبول شم؟یا حسابداری روزانه؟

  10. سلام سال قبل میگفتن اگه کد رشته با ازمون و بدون ازمون رو با هم وارد دفترچه کنی رشته های با ازمونی که ثبت کردی باطل میشن
    و فقط کد یک نوع رو باید واردی کنی مثلا همه باید کد رشته با ازمون باشن …
    ایا امسال هم اینطوریه ؟
    چرا اینطوریه ؟ یعنی راهی نداره هم کد رشته با ازمون رو وارد کرد و هم بدون ازمون ؟

    1. سلام در صورت شرکت در کنکور سراسری می توانید کدرشته محل بدون آزمون و با آزمون انتخاب نمایید.
      چنانچه در کنکور تیر یا دی ماه شرکت نکرده اید فقط کدرشته محل های بدون آزمون در دفترچه ثبت نام بدون کنکور را انتخاب نمایید.

  11. سلام
    ایا میشه کد رشته با آزمون رو با رشته بدون ازمون با هم بزنم اخه سال قبل شنیدم که اگه کد رشته بدون ازمون رو بزنم ، کد رشته های با آزمونی که زدم باطل میشه

  12. سلام وقت بخیر ببخشین من خدمات مراقبت پوست انجام میدم میخوام ببینم رشته ای هست تو دانشگاه که مربوط به کارم باشه و بتونم تحصیل کنم؟

  13. سلام من دانشجوی کاردانی فتوگرافیک فنی دختران ارومیه ام می خواستم ببینم میتونم برای کارشناسی با معدل برم دانشگاه نازلو ارومیه رشته مرمت یا عکاسی و شهرسازی؟

    1. دفترچه رو می تونید دانلود کنید و سرچ نمایید. کارشناسان دانتل کو می تونن در این زمینه راهنمایی تان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره