دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

دانلود دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ هر ساله همزمان با آغاز ثبت نام بدون آزمون از سایت سازمان منتشر می شود. متقاضیان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، برای اطلاع از کدرشته محل های ارائه شده و شرایط و ضوابط، دفترچه راهنما را دانلود و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند. در ادامه این مطلب به منظور راهنمایی شما عزیزان اطلاعاتی جامع ارائه کرده و لینک دانلود دفترچه سوابق تحصیلی 1403 را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

 

دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری دو بار در سال، یکبار برای ورودی مهرماه و یکبار هم برای ورودی بهمن ماه انجام می شود. تمامی کدرشته محل ارائه برای همه گروه های آزمایشی (تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان) به صورت یکپارچه در دفترچه سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ قرار داده شده است و داوطلبان با مدرک دیپلم (متجانس و غیر متجانس) می توانند در ثبت نام بدون کنکور شرکت نمایند.

لازم است اشاره کنیم که ثبت نام بهمن ماه، تکمیل ظرفیت کدرشته محل های ارائه شده در مهر ماه می باشد.

متقاضیانی که قصد دارند بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون آزمون در رشته مورد علاقه شان وارد دانشگاه های سراسری شوند، بایستی که ابتدا و در اولین قدم دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی را در نیمسال تحصیلی مدنظرشان در مهرماه و یا بهمن ماه دریافت و رشته های مورد نظر را انتخاب نمایند.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

در ادامه دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1403 در نیم سال اول (مهر ماه) و نیمسال دوم (بهمن ماه) را برای شما داوطلبان گرامی قرار داده ایم و با کلیک بر روی آن می توانید آن ها را دانلود کنید. تا کنون دفترچه سوابق تحصیلی منتشر نشده است. به محض انتشار لینک دانلود آن را قرار خواهیم داد.

نیمسال تحصیلی لینک دانلود دفترچه سال گذشته
سال گذشته سال ۱۴۰۳
نیمسال اول مهر دانلود کنید منتشر نشده
نیمسال دوم بهمن  دانلود کنید منتشر نشده

 

نیمسال اول

ثبت‌نام بدون آزمون نیمسال اول در مرداد ماه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری آغار می شود و متقاضیان پذیرش بدون کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. سازمان سنجش همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی، دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ منتشر می کند که حاوی اطلاعاتی همچون شرایط و مدارک لازم و البته کدرشته محل های رشته های دانشگاهی می باشد. 

دفترچه  برای دانلود کلیک کنید.
سال گذشته سال 1403
دفترچه بدون کنکور مهر دانلود کنید منتشر نشده
دفترچه اصلاحیه دانلود کنید منتشر نشده

در جدول بالا لینک دانلود دفترچه سوابق تحصیلی سال گذشته قرار داده شده است. به محض انتشار دفترچه سال جدید لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ فعال خواهد شد. 

 

نیمسال دوم

سازمان سنجش علاوه بر نیمسال اول در نیمسال دوم (بهمن ماه) نیز اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می کند. داوطلبان متقاضیان از آذر ماه می توانند با مراجعه به این سایت ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی 1403 به محض انتشارر قرار خواهیم داد.

 

زمان انتشاردفترچه سوابق تحصیلی 1403

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری نیمسال اول و ورودی مهر ماه ۱۴۰۳ به طور همزمان با با شروع مهلت انتخاب رشته در این مرحله منتشر می گردد. علاوه بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در نیمسال تحصیلی اول، متقاضیان می توانند در اواخر آذرماه پس از دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه 1403 وارد مرحله انتخاب رشته شوند.

نیمسال تحصیلی زمان انتشار
نیمسال اول (ورودی مهر ماه) مرداد ماه ۱۴۰۳
نیمسال دوم (ورودی بهمن ماه) آذر ماه ۱۴۰۳

 

جزئیات دفترچه سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

اهمیت مطالعه دفترچه سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ دانشگاه های سراسری در اطلاعات مهمی است که دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی 1403 در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این دفترچه‌ی شامل سه فصل می باشد که در ادامه جزئیات آن را ارائه داده ایم.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

 فصل اول: شرایط و قوانین انتخاب رشته

در فصل اول دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی به بررسی شرایط و قوانین پرداخته شده است.

✅ نحوه دریافت کارنامه اولیه و اطلاعات موجود در آن

✅ راهنما تصویری گام به گام ثبت نام

✅ مدارک تحصیلی مورد نیاز

✅ شرایط عمومی و شرایط اختصاصی

✅ قوانین نظام وظیفه ویژه داوطلبان آقا

✅ شرایط اتباع خارجی و مناطق ممنوعه اتباع

✅ سهمیه های موثر و بومی گزینی

✅ ضریب تاثیر اعمال معدل کتبی دیپلم بر اساس عنوان دیپلم و مجموعه رشته مورد تقاضا

✅ مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی

✅ شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها

 

فصل دوم دفترچه سوابق تحصیلی: جداول کدرشته محل ها

در بخش کدرشته محل لیست تمامی رشته‌های ارائه شده در هر دوره تحصیلی (روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی) در نیمسال جاری قرار داده شده است. داوطلبان از طریق این بخش از دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی می توانند لیست کدرشته محل های انتخابی خود را در فرم ثبت نام وارد کنند

✅ زیر گرو ها و نوع گزینش

✅ لیست کدرشته محل های ارائه شده دناشگاه های سراسری، پیام نور، غیر انتفاعی و …

 

فصل سوم: فرم ها

در این بخش دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی فرم های لازم داوطلبان و فرم پیش نویسی ثبت‌نام قرار دارد.

✅ فرم پیش نویس انتخاب رشته

✅ گواهی مرتبط با عنوان رشته دو سال آخر دبیرستان و سال اخذ مدرک گیش دانشگاهی

✅ فرم داوطلبان دارای سهمیه بالایای طبیعی

✅ فرم انصراف

 

شرایط ثبت نام بدون آزمون 1403

در دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ شرایط لازم برای شرکت در ثبت نام بدون کنکور ذکر شده است. داوطلبان در صورت دارا بدون شرایط ذکر شده در ادامه می توانند شرکت کنند. متقاضیان گرامی برای بررسی شرایط خود می توانید با مشاوران مرکز دانتل کو تماس بگیرید.

 

شرایط عمومی

معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی رسمی کشور

متتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران و قوانین کشوری

عدم سوپیشینه و اعتیاد و فساد اخلاقی

تبعیت از قوانین دانشگاه ها

 

شرایط اختصاصی

🔵 بر اساس دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی داوطلبان بایددارای یکی از مدارک دیپلم: مدرک دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ – مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یا کاردانی نظام سالی واحدی – مدرک دیپلم نظام قدیم باشند

🔵حداکثر زمان فارغ التحصیلی برای ورودی های نیمسال اول ۳۱ شهریور ماه 1403 و ورودی های نمیسال دوم ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳ می باشد.

🔵دانشجویان مشغول به تحصیل متقاضی ثبت نام مجدد در صورت قبولی در رشته جدید خود می توانند از مقطع قبلی خود انصرا دهند.

🔵داوطلبان دارای دیپلم نظری پذیش بر اساس معدل کتبی دیپلم و داوطلبان دارای مدرک فنی حرفه‌ای و کاردانش بر اساس معدل کل دیپلم می باشد.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

 

مشاوره دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که راه ورود به دانشگاه های سراسری از دو طریق با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر است. برای ادامه تحصیل در رشته های با آزمون بایستی که در کنکور شرکت کنید و برای رشته های بدون آزمون نیز بایستی در تاریخ های مقرر دفترچه  انتخاب رشته سوابق تحصیلی را دریافت و آن را مطالعه کنید.

بنابراین دفترچه راهنما در دانشگاه های سراسری برای رشته های با آزمون و بدون آزمون به صورت مجزا از یکدیگر و در بازه های زمانی جداگانه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. چنانچه پیرامون دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ در دانشگاه های سراسری سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر خواهد شد؟

دفترچه سوابق تحصیلی 1403 برای نیمسال اول در مرداد ماه و نیمسال دوم در دی ماه منتشر می شود

متقاضیان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی باید به کدام سایت مراجعه کرد؟

در این مقاله لینک دانلود قرار داده شده است. داوطلبان از طریق این مقاله می توانند دفترچه سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ خود را دانلود نمایند.

جزییات دفترچه‌ی انتخاب رشته سوابق تحصیلی شامل چه مواردی است؟

در متن مقاله به جزییات دفترچه‌ی انتخاب رشته سوابق تحصیلی شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫16 دیدگاه ها

  1. سلام روز شما بخیر.من دانشجو رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور ترم دو هستم و قصد دارم در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم و در یکی از رشته های پزشکی یا دندان یا پیراپزشکی دانشگاه روزانه تحصیل کنم.آیادر صورت قبولی باید از دانشگاه پیام نور انصراف بدم؟ در چه شرایطی دانشگاه مقصد با تحصیل همزمان موافقت میکند؟یعنی از رشته اول و فعلی خودم انصراف ندم….ممنون از راهنمایی تون

    1. سلام امکان تحصیل همزمان در دو رشته برای شما تقریبا وجود ندارد.
      در صورت قبولی در کنکور ۱۴۰۱ می توانید از مقطع فعلی انصراف دهید.

  2. سلام .توروخدا کمکم کنین ازثبت نام جاموندم
    مهلت ثبت نام ترم بهمن تمدید میشه .خواهش میکنم جوابموبدین لطفا

  3. امکانش هست در کنکور دی ماه شرکت کنم و بهمن با سوابق تحصیلی دانشگاه برم و اگه کنکور دی رو قبول شدم از دانشگاه با سوابق تحصیلی انصراف بدم؟

  4. عرض سلام و وقت بخیر.
    دانشجوی ترم ۴ ارشد روزانه هستم و تصمیم داشتم برای مهرماه در یکی از رشته های کارشناسی بدون سوابق تحصیلی پیام‌نور تحصیل کنم،آیا امکان این کار وجود داره و تخلف محسوب نمیشه؟

  5. سلام وقت بخیر
    دفترچه انتخاب رشته ورودی بهمن ماه ۱۴۰۲ کی منتشر میشه؟
    احتمال داره که امسال کلا برای ورودی بهمن ماه انتخاب رشته صورت نگیره؟!

  6. سلام من دیپلم تجربی نظام قدیم دارم برای ثبت نام دانشگاههای بدون کنکور می تونم از رشته‌های شاخه ریاضی انتخاب کنم مثلا مهندسی کامپیوتر

    1. سلام بله می توانید
      از طریق دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی می توانید رشته گروه ریاضی را انتخاب کنید.

  7. سلام وقت بخیر من دانشجوی دانشگاه آزاده هستم و ترم ۴ حسابدلری هستم میخاستم براساس سوابق تحصیلی قصد تحصیل دررشته آموزش زبان رو داشته باشم
    ایا امکان تحصیل در دو رشته وجود داره؟
    و اینکه چن سال از دیپلم گرفتن من گذشته اصلا امکان شرکت دارم؟

    1. سلام بله طبق قوانین جدید در صورت واجد شرایط بدون می توانید در دو رشته همزمان تحصیل کنید.
      بله گذشتن زمان از فارغ التحصیلی تاثیری در پذیرش شما ندارد

  8. سلام وقتتون بخیر ببخشید من دیپلم هنر دارم با معدل کل ۱۷.۴۱ و معدل کتبی۱۸.۹۰ میتونم بدون کنکور دانشگا سراسری کردستان برای رشته ی موسیقی شرکت کنم به نظرتون میارم با این معدل؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره