مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

آزمون رغبت و توانایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

آزمون رغبت و توانایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ یکی از آزمون های مهم در پایه نهم تحصیلی است که تمامی دانش آموزان موظف به شرکت در آن می باشند. اهمیت این آزمون در بررسی و شناسایی علائق و توانایی های دانش آموزان به منظور انتخاب رشته صحیح می باشد. نتایج این آزمون نشان می دهد که هر دانش آموز بیشتر مناسب تحصیل در کدام رشته است و احتمال موفقیت بالایی دارد. در ادامه به بررسی کامل آزمون رغبت و توانایی می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل مو تماس بگیرید.

 

آزمون رغبت و توانایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

طی سال های گذشته مدرسه طرحی را به عنوان هدایت تحصیلی اجرا می کرد که آزمون های مختلف برگزار می شد و دانش آموزان بایستی در این آزمون ها شرکت می‌کردند. در آزمون های هدایت تحصیلی علاقه و استعداد دانش آموزان در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت حوزه ای که بیشترین علاقه و استعداد در آن وجود دارد و شانس موفقیت دانش آموز بالاست به عنوان اولویت اول تعیین می شد.

طرح هدایت تحصیلی در حال حاضر با عنوان آزمون رغبت و توانایی شناخته می شود و دانش آموزان بایستی برای انتخاب رشته در مقطع نهم در آن شرکت نمایند. حال باید دید که جزئیات آزمون رغبت و توانایی به چه صورت است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

در سال جاری دانش آموزان پایه نهم تحصیلی برای ورود به پایه دهم و انتخاب رشته باید در آزمون رغبت و توانایی شرکت کنند. این آزمون دو دفترچه سوال دارد که در برگیرنده سوالات رغبت و تو‌انایی می باشند. دفترچه سوالات رغبت 125 سوال و دفترچه سوالات توانایی 98 سوال دارد.

محتوای آزمون رغبت و توانایی بر سوالات علمی و تخصصی تمرکز ندارد و دانش آموزان نیازی به مطالعه دروس قبل آزمون نخواهند داشت. این آزمون وضعیت توانایی ها و علائق دانش آموزان را می سنجد و بر پایه اطلاعات شخصی می باشد.

بخوانید: هدایت تحصیلی نهم 

 

سایت آزمون رغبت و توانایی 1402 – 1403 

 در سال های گذشته آزمون های هدایت تحصیلی در سایت همگام برگزار می‌شد. اما چندین سال است که سایت های مربوط به آموزش و پرورش به طور پیوسته در حال تغییر است و درنتیجه دانش آموزان با ابهام و سردرگمی در این زمینه مواجه شده اند. به منظور رفع ابهام دانش آموزان باید گفت که در حال حاضر آزمون رغبت و توانایی در سایت آموزش و پرورش به آدرس my. Mediu.ir  انجام می شود.

برای ورود به سایت و شرکت در آزمون تنها کافیست که وارد سایت فوق شده و شماره و سریال شناسنامه خود را در کادر های مربوطه درج نمایید. با ورود به پورتال دانش آموزی بر روی گزینه هدایت تحصیلی کلیک کنید ک. در نهایت آزمون رغبت و توانایی را مشاهده خواهید کرد و می توانید به سوالات این آزمون پاسخ بدهید.

سوالات آزمون در سامانه پادا می باشد و در واقع دانش آموز پس از کلیک بر روی آزمون در سایت مای مدیو به سامانه پادا منتقل خواهد شد. تنها کافیست سوالات را پاسخ داده و ثبت کنید و در نهایت تاییدیه آزمون خود را نیز دریافت نمایید.

 

زمان ثبت نام آزمون رغبت و توانایی 1402 – 1403

برای شرکت در آزمون رغبت و تو‌انایی زمان مشخصی در نظر گرفته می شود و دانش آموزان باید در این بازه به سایت مای مدیو مراجعه کرده و سوالات را پاسخ بدهند. زمان ثبت نام و شرکت در آزمون رغبت و توانایی در 25 آبان ماه آغاز خواهد شد.

ثبت نام آزمون رغبت و توانایی جهت هدایت تخصیلی دانش آموزان از 25 آبان 1402 آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان با مراجعه به سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir می توانند وارد آزمون شده و به سوالات مربوطه پاسخ دهند. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان آزمون در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ثبت نام آزمون رغبت و توانایی

1️⃣آدرس my.medu.ir  را در مروگر خود جستجو کرده و وارد سامانه خدمات آموزش و پرورش شوید.

2️⃣کد ملی و سریال شناسنامه و کد امنیتی را در کادر های مربوطه درج کرده و وارد پورتال شخصی دانش آموزی شوید.

آزمون رغبت و توانایی

 

3️⃣بر روی گزینه هدایت تحصیلی کلیک کنید.

4️⃣با کلیک بر روی گزینه آزمون رغبت و توانایی شروع به پاسخگویی به سوالات نمایید.

5️⃣هر سوال را ثبت نمایید تا پاسخ هایتان ثبت شود.

6️⃣در نهایت به صفحه قبلی بازگشته و با کلیک بر روی تیک کنار دفترچه، تاییدیه خود را دریافت نمایید.

 

سوالات رغبت و توانایی

همانطور که گفته شد آزمون رغبت و توانایی دو دفترچه سوال می باشد که هر دفترچه یکی از موضوعات رغبت و توا‌نایی را بررسی می کند. از نمونه سوالات مربوط به رغبت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

🟠آیا به تعمیر وسایل علاقه دارید؟

🟠آیا به نوشتن علاقه ای دارید؟

🟠‌آیا به انجام کارهای هنری علاقه دارید؟

🟠آیا به کار کردن در بانک علاقه ای دارید؟

🟠و…

از نمونه سوالات مربوط به توانایی نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

🟣توانایی شما در تعمیر وسایل چقدر است‌؟

🟣توانایی شما در نوشتن چقدر است؟

🟣توانایی شما در انجام کارهای هنری چقدر است؟

 

نتایج آزمون رغبت و توانایی

نتیجه آزمون بلافاصله پس از ثبت سوالات در سایت اعلام نمی شود و دانش آموزان باید برای دریافت نتایج و اطلاع از اولویت های انتخاب رشته خود مدتی صبر نمایند. در حال حاضر زمان دقیق اعلام نتایج آزمون رغبت و توانایی در سال جاری مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی زمان دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت.

توجه داشته باشید که نتایج در سایت قرار نخواهد گرفت و مستقیما به مدرسه ارائه می شود. دانش آموزان باید نتایج آزمون خود را در قالب یک کارنامه از مدرسه محل تحصیل خود دریافت نمایند.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم

دانش آموزان برای انتخاب رشته در پایه نهم و ورود به پایه دهم بایستی در آزمون رغبت و توانایی شرکت نمایند. این آزمون وضعیت علاقه و توانایی دانش آموزان در حوزه های مختلف را مورد سنجش قرار داده و در نهایت رشته های مناسب را با توجه به نتایج این آزمون اولویت بندی می کنند.

برای انتخاب رشته صحیح و موفقیت در ادامه مسیر تحصیلی و شغلی بهتر است که علاوه بر شرکت در آزمون رغبت و توانایی، با مشاوران تحصیلی نیز مشورت کنید تا در این زمینه شما را یاری کنند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون رغبت و توانایی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آزمون رغبت و توانایی چیست؟

    این آزمون در پایه نهم تحصیلی برگزار می شود و سوالات آن برای بررسی علاقه و توانایی دانش آموزان در حوزه های مختلف طرح شده است.

  2. برای ورود به کدام رشته ها باید در آزمون رغبت و توانایی شرکت کرد؟

    دانش آموزان برای ورود به تمامی رشته های نظری و فنی و کاردانش باید در این آزمون شرکت نمایند.

  3. نحوه شرکت در آزمون رغبت و توانایی به چه صورت است؟

    این آزمون در سایت my.medu.ir برگزار می شود و دانش آموزان بایستی در زمان تعیین شده به این سامانه مراجعه نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره