دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

آیا اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ امکان پذیر می باشد؟ پس از اعلام نتایج، دسته ای از ثبت نام کنندگان که از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و بر این باور هستند که در بررسی انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد اشتباهی رخ داده است.  سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای این دسته از متقاضیان امکان ثبت اعتراض را فراهم کرده است. بنابراین چنانچه قصد اعتراض نتایج بدون کنکور آزاد را دارید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با نحوه ثبت اعتراض به نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 آشنا شوید.

نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 در تمامی مقاطع اعلام شد. داوطلبان گرامی با مشاهده نتیجه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود مستقیم به سایت اعلام نتایچ

 

اعتراض نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد هر ساله یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار نیز برای ورودی بهمن ماه از میان علاقه مندان به ورود به دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کند.

ملاک و معیار سنجش داوطلبان و ورود آن ها به دانشگاه، در واقع سوابق تحصیلی آن هاست. یعنی سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد فرم انتخاب رشته متقاضیان را بر اساس سوابق تحصیلی آن ها بررسی می کند و چنانچه مطلوب باشد در یکی از کد رشته محل ها اعلام قبولی می نماید.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نمیسال مقطع تحصیلی زمان اعلام نتایج
نیمسال اول کاردانی پیوسته 10 مهر ۱۴۰۲
کاردانی ناپیوسته 11 مهر ۱۴۰۲
کارشناسی پیوسته 11 مهر ۱۴۰۲
کارشناسی ناپیوسته 8 مهر ۱۴۰۲
نیمسال دوم کاردانی پیوسته 8 اسفند 1402
کاردانی ناپیوسته
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته

در این میان هستند داوطلبانی که دارای معدل های بالا نیز هستند، اما موفق به کسب قبولی در کد رشته محل های انتخابی شان نشده اند. این دسته از داوطلبان می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و بررسی مجدد در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام کنند.

 

زمان ثبت اعتراض نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

برای بررسی درخواست اعتراض تمامی داوطلبانی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند، بایستی اعتراض در زمان مشخص در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت شود. به همین دلیل اطلاع از زمان ثبت اعتراض نیز حائز اهمیت است. در ادامه به زمان ثبت اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد به تفکیک در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه پرداخته ایم.

 

نیمسال اول | ورودی مهرماه

چنانچه متقاضیان نسبت به نتایج دریافتی به صورت بدون کنکور نیمسال اول دانشگاه آزاد اعتراض دارند، می توانند تا دو روز پس از دریافت نتایج نسبت به ثبت اعتراض نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد خود اقدام کنند.

پس از گذشت دو روز از ثبت اعتراض متقاضیان می توانند نسبت به پیگیری درخواست خود از طریق سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نیمسال دوم | ورودی بهمن ماه

متقاضیان برای ثبت اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال دوم نیز بایستی مطابق نیمسال اول اقدام کنند. ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم از اواسط آذر ماه شروع می شود و تا اواخر دی و اوایل بهمن نیز ادامه دارد. 

نتایج بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در تمامی مقاطع در 8 اسفند 1402 می باشد

پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از اتمام مهلت ثبت نام، نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد منتشر می شود. داوطلبان بایستی در روزهای ابتدایی اعلام نتایج، نتیجه خود را دریافت کنند و چنانچه نتیجه بدست آمده با آنچه که تصور می‌کردند و البته با دلالیل منطقی فرق داشت، می توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

 

نحوه ثبت اعتراض نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

اشاره کوتاهی کردیم که سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به منظور ثبت اعتراض دانشجویان به نتایج بدست آمده، امکان ثبت درخواست را فراهم کرده است.

تمامی داوطلبان می توانند از طریق تماس تلفنی، مراجعه حضوری، سایت سازمان سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت اعتراض خود به نتایج بدون کنکور آزاد اقدام کنند. در ادامه شیوه ثبت اعتراض نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق این سه روش را شرح داده ایم.

 

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 | تماس تلفنی

سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد برای داوطلبان یک شماره گویا در نظر گرفته است. چنانچه قصد پیگیری نتایج بدون کنکور و ثبت اعتراض به صورت تلفنی را دارید، کافی است با شماره تلفن ” 4743-021 ” تماس حاصل نمایید.

شما عزیزان می توانید از روزهای شنبه تا جهارشنبه در بازه زمانی 8 صبح تا 2 بعد از ظهر با این شماره تلفن گویا تماس بگیرید و درخواست اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد خود را مطرح نمایید.

 

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | مراجعه حضوری

دومین روش برای ثبت درخواست اعتراض مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی است. در نظر داشته باشید که مراجعه حضوری آخرین راه برای ثبت درخواست اعتراض نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد، به خصوص در این روزها که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است از مراجعه حضوری خودداری کنید و فقط از طریق تماس و ثبت درخواست اینترنتی اقدام نمایید.

چنانچه پس از تلاش های مکرر از طریق تماس تلفنی و ثبت اینترنتی به نتیجه نرسیدید، از طریق آدرس ” تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری ، میدان دانشگاه ، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ” به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایید.

 

ثبت اعتراض | سامانه پرسش و پاسخ

یکی از مهم ترین روش های ثبت اعتراض به نتایج بدون کنکور آزاد، ثبت درخواست از طریق سایت سازمان سنجش و  پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد است. تمامی داوطلبان می توانند جهت ثبت درخواست خود در سامانه سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مطابق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣متقاضیان برای اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد بایستی به سایت دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه ” ارتباط با ما ” کلیک نمایند.

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

3️⃣در این صفحه در یکی از کادر ها لینک ” سامانه پرسش و پاسخ ” وجود دارد که بایستی این لینک را انتخاب کنید.

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

4️⃣در سامانه پرسش و پاسخ سه باکس شامل ” باکس پرسش و پاسخ متداول” ، ” باکس طرح پرسش “، ” باکس دریافت پاسخ ” را مشاهده خواهید کرد که برای ثبت درخواست باید باکس پرسش را انتخاب نمایید.

5️⃣در صفحه جدید، اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ارسال ” کلیک نمایید. با این کار سامانه یک کد پرسش در اختیار شما قرار می دهد.

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

6️⃣پس از ثبت درخواست اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد توسط متقاضی، کارشناسان درخواست را بررسی می کنند و در نهایت نتایج پس از گذشت 72 ساعت از طریق سامانه اعلام می شود. داوطلبان می توانند با در دست داشتن کد پرسش از نتیجه درخواست خود مطلع شوند.

لازم است اشاره کنیم که پاسخ درخواست علاوه بر ثبت در سیستم، از طریق ایمیل نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

 

ثبت درخواست اعتراض از طریق سامانه ساپ

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری داوطلبان به ساختمان اصلی و مرکزی دانشگاه آزاد، سامانه دیگری را با عنوان سامانه اعتراض به نتایج پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” sede.iau.ac.ir ” راه اندازی کرده است.

می توانید به این سایت مراجعه کرده و درخواست خود را مبنی بر اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت کنید. در زمان اعلام نتایج بدون کنکور آزاد لینک مربوط به آن در این سامانه فعال خواهد بود.

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که در ثبت درخواست الکترونیکی خود در سامانه اعتراض به نتایج پذیرش دانشگاه آزاد، سعی کنید اطلاعات فردی خود را به صورت کامل و آدرس و تلفن مربوطه را وارد کنید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در صورتی که اعتراض شما مورد قبول واقع شد و در دانشگاه پذیرفته شدید، بایستی به سایت آموزشیار مراجعه کرده و ثبت نام اولیه خود را انجام دهند. پس از ثبت نام در این سامانه دانشجویان باید به طبق جدول زمان بندی به صورت حضوری به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و مدارک را تحویل واحد آموزش دهند. از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان می توان به موارد زیر اشاره کرد.  

✅اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن

✅عکس پرسنلی گرفته شده در سال جدید

✅آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

✅کارنامه مقطع قبلی

✅مدرک مربوط به نظام وظیفه برای آقایان

 

مشاوره اعتراض نتایج بدون کنکور آزاد ۱۴۰۲

چنانچه در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد در یکی از مقاطع تحصیلی مهر و بهمن ماه نام نویسی کرده اید اما پس از اعلام نتایج متوجه شده اید که معدل خود را که در واقع مهم ترین فاکتور در پذیرش بدون کنکور دانشگاه ازاد است، در فرم ثبت نام به اشتباه وارد کرده اید و یا دارای معدل بالایی هستند اما در هیچ کدام از کد رشته محل های انتخابی تان در فرم انتخاب رشته موفق به کسب قبولی نشده اید، می توانید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد خود را ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که بهتر است درخواست اعتراضات خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” انجام دهید و در این روزها که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، به هیچ وجه مراجعه حضوری جهت ثبت اعتراض نداشته باشید.

چنانچه تمایل به ثبت درخواست اعتراض به نتایج بدون کنکور ازاد را دارید و پیرامون آن سوالی دارید، می توانید از طریق شماره زیر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و به کمک مشاوران ما اعتراض خود را ثبت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد؟

    بله، سازمان سنجش و پذیرش امور دانشجویان دانشگاه آزاد این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا درصورت نداشتن رضایت کافی از نتیجه به دست آمده اعتراض خود را ثبت کنند.

  2. متقاضیان چه زمانی می توانند اعتراض خود را در سایت ثبت کنند؟

    تمامی متقاضیان می توانند تا 2 روز پس از اعلام نتایج به سایت این سازمان به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند و در خواست اعتراض خود را ثبت کنند.

  3. نحوه ثبت اعتراض به نتایج به چه صورت است؟

    در متن فوق به صورت کامل نحوه ثبت درخواست اعتراض در سایت سنجش دانشگاه آزاد را شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره