دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ معمولا در فاصله زمانی یک الی دو هفته‌ای پس از پایان مهلت نام نویسی می باشد. داوطلبانی که ثبت‌نام در هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته را انجام داده اند، در پی آن هستند که بدانند نتایج در چه تاریخی اعلام خواهد شد تا برای ثبت نام حضوری خود و ورود به دانشگاه اقدام نمایند. در ادامه این مطلب، ضمن بررسی زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد 1402 راهنمای دریافت کارنامه را نیز برای شما متقاضیان گرامی دانشگاه آزاد قرار داده‌ایم. 

نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 در تمامی مقاطع اعلام شد. داوطلبان گرامی با مشاهده نتیجه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود مستقیم به سایت دانشگاه آزاد

داوطلبان پذیرفته شده در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت آموزشیار باید ثبت نام خود را نهایی کنند. برای مشاهده راهنما و دانلود فرم های لازم ثبت نام مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید جهت انجام کامل فرآیند ثبت نام با مشاوران دانتل کو تماس بگیرید.

حتما بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت‌نام بدون آزمون در مقاطع تحصیلی مختلف برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن انجام می شود. آنچه که بدیهی است این موضوع می باشد که به دلیل ثبت نام جداگانه هر نیمسال، زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز جداگانه خواهد بود. در ادامه به بررسی تاریخ اعلام هر کدام خواهیم پرداخت. 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نمیسال مقطع تحصیلی زمان اعلام نتایج
نیمسال اول کاردانی پیوسته 10 مهر ۱۴۰۲
کاردانی ناپیوسته 14 مهر 1402
کارشناسی پیوسته 14 مهر 1402
کارشناسی ناپیوسته 8 مهر ۱۴۰۲
نیمسال دوم کاردانی پیوسته 8 اسفند 1402
کاردانی ناپیوسته
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا در مهر و دی ماه می باشد که در جدول بالا به صورت دقیق در تمامی مقاطع شرح داده شده است.

 

زمان اعلام نتایج نیمسال اول دانشگاه آزاد 1402 | مهر

با توجه به آغاز ثبت‌نام نیمسال اول و ورودی مهرماه که در اواسط مرداد ماه آغاز و تا اواسط شهریور ماه نیز ادامه داشت، پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال اول 1402 در اواخر شهریور ماه باشد که از طریق سایت azmoon.org در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در مقطع  کاردانی پیوسته 10 مهر و کارشناسی ناپیوسته 8 مهر و مقاطع دیگر در 14 مهر می باشد.

 لازم است اشاره کنیم که چنانچه داوطلبان پس از دریافت نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان بودند، بایستی که به سایت آموزشیار مراجعه کنند تا از زمان و نحوه فرآیند ثبت‌نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود نیز مطلع شوند. 

 

زمان اعلام نتایج نیمسال دوم دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | بهمن

دانشگاه آزاد، علاوه بر نیمسال اول تحصیلی، در ورودی بهمن ماه نیز دانشجو پذیرش می‌کند و شرایط و ضوابط ثبت نام همانند شرایط ثبت نام ورودی مهر ماه است و نتایج نیز به صورت اینترنتی از طریق سایت ssp.iau.ir در اواخر دی ماه به صورت اینترنتی منتشر و در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

نتایج بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در تمامی مقاطع در 8 اسفند 1402 می باشد.

در صورتی هم که ثبت‌نام اینترنتی انجام گیرد، اعلام نتیجه نیز از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خواهد بود و داوطلب می‌بایست با استفاده از کد ملی و شماره شناسامه خود، کارنامه را دریافت کرده و اگر در رشته‌های انتخابی خود پذیرفته شده باشد، برای ثبت نام قطعی در دانشگاه قبول شده اقدام نماید.

پذیرفته شدگان این دوره همانند ورودی بهمن ماه باید جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام نهایی خود در دانشگاه محل قبولی از طریق سامانه آموزشیار اقدام کنند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه مشاهده نتایج

در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 داوطلبان باید از نحوه دریافت نتیجه مطلع باشند تا بتوانند نسبت به وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود آگاه شوند. در ادامه نحوه مشاهده نتیجه را در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ارائه کرده ایم.

برای ورود ورود مستقیم به سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

1️⃣به سایت دانشگاه آزاد به آدرس ssp.iau.ir مراجعه نمایید. چنانچه در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 وارد شوید، لینک اعلام نتایج چهار مقطع تحصیلی را مشاهده خواهید کرد و باید بر روی لینکی کلیک کنید که در آن مقطع ثبت نام کرده اید.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور آزاد

2️⃣اطلاعاتتان را که شامل شماره شناسنامه، سال تولد و شماره ملی می‌باشد را درج نمایید.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

4️⃣با درج اطلاعات در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ کارنامه برای شما ظاهر می‌شود و دو حالت ممکن است پیش بیاید.

        ✅ در یکی از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده اید و می‌بایست در صورت علاقه مندی به رشته قبولی، به سایت دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنید و از مدارک لازم و زمانبندی ثبت نام نهایی و حضوری مطلع گردید.

        ❌ در هیچ یک از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده اید و باید منتظر بمانید تا در نیمسال دوم تحصیلی یعنی بهمن ماه ثبت نام کنید و یا وارد سایر دانشگاه ها شوید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری پس از اعلام نتایج

دسته از داوطلبان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند باید برای ثبت‌نام نهایی خود، به سامانه آموزشیار مراجعه کنند. نام نویسی در دو مرحله اینترنتی و حضوری می باشد. در این دو مرحله مدارک لازم را در سایت آموزشیار آپلود کرده و در روزهای آینده مدارک را به صورت حضوری به دانشگاه ارائه خواهید داد. مهم ترین مدارکی که جهت ثبت نام حضوری پس از زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 لازم است، به شرح جدول زیر می باشد.

مقطع تحصیلی مدارک لازم
مقطع کاردانی پیوسته
  • دیپلم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری نظام جدید و نظام قدیم
  • دیـپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه
مقطع کاردانی ناپیوسته
  • دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام جدید هر یک از رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش
  • مدرک کاردانی 
  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
مقطع کارشناسی پیوسته
  • دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام جدید هر یک از رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش
  • مدرک کاردانی
  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
مقطع کارشناسی ناپیوسته
  • مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته
مدارک مشترک
  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت (دائم یا موقت)
  • عکس پرسنلی
  • ریز نمرات آخرین مدرک فارغ التحصیلی
  • کارنامه پذیرفته شده در دانشگاه آزاد

در مقاله زیر تمامی فرم های لازم جهت دانلود برای شما قرار داده ایم. برای ورود بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در صورتی که پس از دریافت نتایج در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد به نتیجه ثبت نام خود اعتراض داشتید، می توانید از دو طریق اعتراض خود را ثبت نمایید. سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعتراض ها را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می کند. روش اول تماس تلفنی است که باید با شماره 4743-021 تماس گرفته و اعتراض خود را از طریق تلفن گویا ثبت نمایید. 

روش دوم نیز مراجعه حضوری است که باید به آدرس ” تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که تا حد امکان بهتر است اعتراض خود را به صورت تلفنی ثبت کنید و از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بپرهیزید.

 

مشاوره زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

چنانچه داوطلبان در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در صورت پذیرفته شدن، نسبت به مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی اقدام نکنند و ثبت‌نام خود را در تاریخ های اعلام شده از سوی دانشگاه قطعی نکنند به منزله انصراف آن ها خواهد بود و حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت در غیر این صورت پس از ثبت‌نام نهایی داوطلب به عنوان دانشجوی آن دانشگاه شناخته می شود.

بسیار مهم است که که قبل از ثبت نام نهایی ابتدا از میزان شهریه ها در دانشگاه های آزاد و رشته ای که پذیرفته شده‌اید مطلع شده و مطمئن شوید که با توجه به شهریه توان مالی پرداخت آن را خواهید داشت و سپس اقدام کنید تا بعدا در طول تحصیل خود با مشکل مواجه نشوید. 

چنانچه قصد دارید از زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و شهریه رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد مطلع شوید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتایج بدون کنکور از طریق چه سایتی منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد؟

نتایج از طریق سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ssp.iau.ir منتشر می شود.

داوطلبان زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد به چه سایتی مراجعه نمایند؟

تا کنون زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ معمولا در شهریور ماه و بهمن ماه می باشد.

نحوه دریافت نتایج ثبت نام از طریق سایت به چه صورت است؟

در متن مقاله به طور کامل به نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد را توضیح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    ببخشید ی سوال دارم
    الان من دیپلم گرفتم با معدل دیپلم ۱۵.۴۳و معدل کتبی ۸.۳۱ با این نمرات تو بدون آزمون دانشگاه آزاد اردبیل در رشته عمران پذیرش میشم؟دیپلمم تجربی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره