دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه آزاد

نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ معمولا در بازه ده روزه پس از نام نویسی اعلام می شود.  این دانشگاه هر ساله بصورت بدون آزمون در اکثر رشته ها در چهار مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد. پس از اتمام مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، متقاضیان به دنبال دریافت نتایج سوابق تحصیلی آزاد خود می باشند. به همین منظور در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون راهنما تصویری و نحوه مشاهده اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 ارائه کرده ایم.

نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 در تمامی مقاطع اعلام شد. داوطلبان گرامی با مشاهده نتیجه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود مستقیم به سایت دانشگاه آزاد

داوطلبان پذیرفته شده در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت آموزشیار باید ثبت نام خود را نهایی کنند. برای مشاهده راهنما و دانلود فرم های لازم ثبت نام مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید جهت انجام کامل فرآیند ثبت نام با مشاوران دانتل کو تماس بگیرید.

حتما بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

 

نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از آنجایی که پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد بر اساس سوابق‌تحصیلی داوطلبان می باشد، پس از اتمام مهلت ثبت نام، دانشگاه آزاد در یک بازه زمانی دو تا سه هفته ای نسبت به بررسی مدارک ارسالی شرکت کنندگان و سوابق تحصیلی آن ها که مهم ترین آن معدل مقطع قبلی است، می پردازد. پس از بازه زمانی کوتاهی نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ منتشر می شود.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نمیسال مقطع تحصیلی زمان اعلام نتایج
نیمسال اول کاردانی پیوسته 10 مهر ۱۴۰۲
کاردانی ناپیوسته 11 مهر ۱۴۰۲
کارشناسی پیوسته 11 مهر ۱۴۰۲
کارشناسی ناپیوسته 8 مهر ۱۴۰۲
نیمسال دوم کاردانی پیوسته 8 اسفند 1402
کاردانی ناپیوسته
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است. با توجه به روند سال های گذشته پیش بینی می شود که در شهریور و بهمن ماه باشد. به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق اعلام نتایج این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

زمان اعلام نتایج سوابق تحصیلی آزاد ۱۴۰۲

پس از گذشته این بازه زمانی یک هفته ای،  نتایج سوابق تحصیلی آزاد ۱۴۰۲ از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” ssp.iau.ir ” منتشر می شود. البته گاها نیز شاهد اعلام نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد از دانشگاه های محل قبولی بوده ایم که بستگی به ثبت نام اولیه داوطلب به صورت اینترنتی و یا حضوری دارد.

زمان اعلام نتایج بر اساس سوابق تحصیلی آزاد ۱۴۰۲ نیمسال دوم در تمامی مقاطع در 8 اسفند 1402 می باشد

پس از اینکه سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی مدارک متقاضیان را بررسی می کند، نتایج سوابق تحصیلی آزاد را در زمان های مقرر اعلام می نماید. داوطلبان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه های بدون آزمون و دیگر مقاطع تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید تا تمامی اخبار تحصیلی اطلاع یابید.

لازم به ذکر است که طبق تجربه از سال های گذشته زمان اعلام نتایج دوره های مختلف شامل  کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته و نحوه اعلام نتایج آن ها می تواند متفاوت از یکدیگر باشد.

 

نیمسال اول | ورودی مهرماه

نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در نیمسال اول و ورودی مهرماه معمولا بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت‌نام و اتمام مهلت مجدد ثبت نام منتشر می شود. 

زمان اعلام نتایج بر اساس سوابق تحصیلی آزاد ۱۴۰۲ در مقطع  کاردانی پیوسته 10 مهر و کارشناسی ناپیوسته 8 مهر می باشد

در سال گذشته آخرین مهلت ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی مهرماه با تمدید مجدد در تاریخ 8 شهریور ماه بود. نتایج تمامی مقاطع یک بازه زمانی پس از اتمام این مهلت ثبت‌نام در یک بازه زمانی یک هفته تا ده روزه پس از اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد منتشر می گردد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نیمسال دوم | ورودی بهمن ماه

دانشگاه آزاد در نیمسال دوم تحصیلی نیز اقدام به جذب دانشجو در بعضی کدرشته محل‌ها می کند و داوطلبان در صورت تمایل می توانند در این مرحله نام نویسی کنند. ثبت نام معمولا در آذر ماه در پیش از شروع نمیسال تحصیلی بهمن ماه از طریق سایت azmoon.iau.ir انجام می گیرد. نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی آزاد نیز در یک بازه یک هفته ای از پایان مهلت ثبت‌نام منتشر می شود. پیش بینی می شود در نتایج در دی ماه منشتر شود. 

نتایج بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در مقطع  کارشناسی ناپیوسته (بهمن ماه) در 8 اسفند 1402 می باشد

 

نحوه دریافت نتایج سوابق تحصیلی آزاد ۱۴۰۲

معمولا نتایج انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 این دوره نیز به صورت اینترنتی و از طریق این سایت اطلاع رسانی شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود اطلاع یابند. متقاضیان رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در چهار مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می توانند برای دریافت نتایج خود طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣به سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” ssp.iau.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣صفحه جدید برایتان ایجاد می شود که بایستی بر روی گزینه مورد نظر خود متناسب با مقطعی که در آن شرکت کرده اید، کلیک نمایید. این گزینه ها به شرح موارد زیر است.

نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

3️⃣با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های فوق صفحه جدید ایجاد می شود که بایستی در این صفحه اطلاعات خود را شامل شماره شناسنامه، کد ملی و سال تولد وارد کنید تا موفق به رویت نتایج گردید.

نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

 

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد 1402

اگر پس از اعلام نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد، جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید بایستی برای ثبت اطلاعات خود در دانشگاه محل قبولی به صورت حضوری و همراه با مدارک لازمی که دانشگاه معرفی کرده است، مراجعه کنید و ثبت نام نهایی خود را انجام دهید. قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه باید مدارک خود را در سامانه آموزشیار بارگزاری نمایید. مراجعه حضوری به دانشگاه باید در تاریخ اعلام شده توسط دانشگاه انجام شود و در غیر این صورت قبولی فرد لغو خواهد شد. 

 

اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در صورتی که پس از دریافت نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد به نتیجه ثبت نام خود اعتراض داشتید، می توانید از دو طریق اعتراض خود را ثبت نمایید. سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعتراض ها را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می کند. روش اول تماس تلفنی است که باید با شماره 4743-021 تماس گرفته و اعتراض خود را از طریق تلفن گویا ثبت نمایید. 

روش دوم نیز مراجعه حضوری است که باید به آدرس ” تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که تا حد امکان بهتر است اعتراض خود را به صورت تلفنی ثبت کنید و از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد خودداری نمایید.

 

مشاوره نتایج سوابق تحصیلی آزاد ۱۴۰۲

مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال دوم در واقع به عنوان تکمیل ظرفیت نیمسال اول صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه این مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال دوم نیز به صورت اینترنتی انجام گردید، دریافت نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی آزاد ۱۴۰۲ این دوره نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت اعلام نتایج سوابق تحصیلی آزاد اعلام شد. 

اگر پس از اعلام نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد متوجه شدید که جزو پذیرفته شدگان نیستید، می‌توانید شانس خود را در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، علمی کاربردی و … امتحان نمایید.

برای دریافت مشاوره در این مورد و رشته های بدون کنکور در دیگر دانشگاه ها و یا دریافت سوالات تان پیرامون شهریه های رشته ای که در آن پذیرفته شده اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا نتایج انتخاب رشته سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی اعلام می‌شود؟

بله، نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه به صورت اینترنتی اعلام می شود.

شرکت کنندگان برای دریافت نتایج بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

داوطلبان برای دریافت نتایج باید به سایت دانشگاه آزاد به نشانی ” ssp.iau.ir ” مرجعه نمایند.

دریافت نتایج بدون آزمون دانشگاه آزاد با ارائه چه اطلاعاتی امکان پذیر است؟

داوطلبان باید پس از ورود به صفحه اعلام نتایج، اطلاعات فردی خود را وارد کرده و نتایج را رویت کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره