بدون آزمون دانشگاه آزاددانشگاه های بدون آزمون

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ یکی از گزینه های پیش روی داوطلبانی است که در کنکور سراسری قبول نشده‌اند و یا به هر دلیلی در کنکور شرکت نکرده‌اند. دانشگاه آزاد برای دو نوبت مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می‌کند. هرچه معدل داوطلبان در مدرک دیپلم بهتر باشد، شانس قبولی شان نیز افزایش پیدا می‌کند. با توجه به اهمیت پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد لازم است که داوطلبان از تمامی جزییات آن مطلع شوند. برای کسب اطلاع بیشتر این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

بسیاری از داوطلبان به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند که برای ورود به دانشگاه آزمون ندهند و با استفاده از سوابق تحصیلی خود در یک دانشگاه خوب پذیرفته شوند. دانشگاه‌ آزاد هر ساله رشته های زیادی را بدون کنکور در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌دهد و داوطلبان می‌توانند با اطلاع از زمان و شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که تمامی رشته های تحصیلی به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه نمی‌شود و داوطلبان برای ثبت نام باید از رشته های بدون کنکور آگاه باشند. رشته های پزشکی و پیراپزشکی در هیچکدام از دانشگاه های سراسر کشور به صورت بدون آزمون دانشجو جذب نمی کنند و پذیرش فقط از طریق کنکور سراسری می باشد.

بخوانید: راهنما ثبت نام دانشگاه آزاد

 

زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزاد 1402

برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان بایستی در زمان مشخصی که سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تعیین کرده است اقدام نمایند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دوبار در سال و برای نیمسال اول (مهر) و نیمسال دوم (بهمن) می‌باشد.

تاکنون زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 اعلام نشده است. پیش بینی می شود نام نویسی در مرداد ماه آغاز شود.

زمان پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است اما با توجه به روند سال‌های گذشته پیش بینی می‌شود که در مرداد ماه باشد. به محض انتشار اطلاعیه در مورد زمان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد این مطلب بروزرسانی می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی دانشگاه آزاد کانال دانتل کو را در تلگرام دنبال کنید.

 

دانلود دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد

همزمان با شروع ثبت نام و انتخاب رشته، سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دفترچه ثبت نام بدون کنکور در هر مقطع به صورت جداگانه منتشر می‌کند و داوطلبان متقاضی پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزادمی‌توانند با دانلود و مطالعه این دفترچه تمامی اطلاعات مورد نیاز خود همچون شرایط و ضوابط ثبت نام، رشته های بدون آزمون، کد رشته محل‌ها و … را به دست آورند. داوطلبان گرامی برای دانلود دفترچه راهنما خود می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید. 

توجه داشته باشید که ممکن است در هر سال شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 تغییر کند پس ضروری است که داوطلبان دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کرده و از شرایط دقیق سال جدید مطلع شوند. البته شما می توانید برای بررسی شرایط خود و شانس قبولی در رشته مورد نظر خود را با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

شرایط پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402

دانشگاه آزاد برای ثبت نام دانشجویان قوانین و شرایط مشخصی را تعیین کرده است. این قوانین در دو بخش عمومی و اختصاصی دسته بندی می‌شوند. از شرایط عمومی می‌توان به اعتقاد به دین اسلام، عدم مخالفت با جمهوری اسلامی و سابقه فعالیت با گروه های مخالف، داشتن سلامت جسمانی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات جسمانی و عدم مشکل در مورد خدمت وظیفه برای آقایان اشاره کرد. شرایط اختصاصی پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 نیز به شرح زیر می‌باشد.

🔴 ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم و یا جدید آموزشی

🔴 اخذ مدرک دیپلم حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 (در غیر این صورت امکان ثبت نام وجود ندارد و باید در ترم بهمن اقدام نمایید)

🔴 داشتن مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته با معدل بیشتر از ۱۲ برای داوطلبان مقطع کارشناسی

🔴 نداشتن منع نظام وظیفه برای دانشجویان آقا انصرافی و یا اخراجی

🔴 نداشتن منع نظام وظیفه برای دانشجویان آقا با مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته

✅✅✅ در این بخش از مقاله به بررسی برخی شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ پرداختیم. داوطلبان گرامی برای اطلاع از شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه در هر یک مقاطع کاردانی و کارشناسی و نظام وظیفه و اتباع غیرایرانی مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام

برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 باید یکسری مدارک را آماده کرده و به صورت اینترنتی بارگزاری نمایید. در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه باید مدارک را به صورت حضوری نیز به واحد تحصیلی خود ببرید و تحویل بخش آموزش دهید. مدارک مورد نیاز پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد.

🔵اصل مدرک دیپلم و یا کاردانی، معدل به همراه ریز نمرات

🔵 شناسنامه و کارت ملی

🔵 عکس پرسنلی که در سال جاری گرفته شده باشد

شرایط عکس پرسنلی: عکس جدید با زمینه سفید و رنگی، بدون اثر مهر و یا لکه، اسکن شده با فرمت JPG و اندازه بین 200 * 300 و 300 * 400 پیکسل با حجم کمتر از ۷۰ کیلوبایت

🔵 آدرس مجل سکونت، شماره تلفن همراه و ثابت

 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد تمامی رشته های تحصیلی به صورت بدون کنکور ارائه نمی‌شوند و داوطلبان باید پیش از ثبت نام از لیست رشته های ارائه شده مطلع شوند. رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در سال گذشته به شرح زیر می‌باشند.

رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

گرافیک حسابداری نقشه برداری نقاشی
نقشه کشی معماری تربیت بدنی طراحی دوخت نرم افزار کامپیوتر
برق عمران دامپزشکی معماری

در جدول می توانید لیست رشته هایی که دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد را مشاهده نمایید.

رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

حسابداری روانشناسی حقوق مشاوره
مدیریت مهندسی کامپیوتر مهندسی عمران مهندسی برق
مهندسی مکانیک بازیگری ارتباط تصویری بازیگری
طراحی صنعتی طراحی لباس میکروبیولوژی مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی زیست سلولی مولکولی گیاه پزشکی مترجمی زبان فرانسه
زبان و ادبیات انگلیسی مترجمی زبان آلمانی مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی

داوطلبان گرامی دانشگاه آزاد در بیش از ۹۰ درصد رشته های دانشگاه دانشجو می پذیرد و داوطلبان می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. البته باید متذکر شویم در برخی واحدهای این دانشگاه پذیرش دانشجو به صورت با آزمون می باشد و داوطلبان متقاضی برای ادامه تحصیل در این واحدها باید در کنکور سراسری کنند. 

در مقاله زیر به بررسی تمامی رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد پرداخته ایم. داوطلبان گرامی برای مشاهده لیست رشته‌ها می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته برای اطلاع از نوع پذیرش هر رشته در هر واحد دانشگاهی می توانید با مرکز مشاوره دانتل کو تماس بگیرید و اطلاعات کامل را دریافت کنید.

 

نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد در سایت ثبت نام دانشگاه آزاد با نشانی azmoon.org انجام می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از انتخاب رشته بایستی حتما دفترچه انتخاب رشته را مطالعه نمایید. مراحل کلی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد.

✅ ورود به سایت azmoon.org

✅ دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای مقطع مورد نظر خود و استخراج کدرشته محل های انتخابی

✅ پرداخت هزینه پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از طریق خرید کارت اعتباری

✅ وارد کردن کدملی و کد رهگیری برای ورود به سامانه

✅ تمیل فرم انتخاب رشته و ثبت نهایی

 

راهنمای تصویری

1️⃣ وارد سایت azmoon.org شوید.

2️⃣ گزینه “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی یا کاردانی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲” را با توجه به نیمسال تحصیلی مورد نظر خود انتخاب کنید.

3️⃣ گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب نمایید.

4️⃣  در این مرحله راهنما پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بر روی خرید کارت اعتباری و سپس ادامه کلیک کنید.

5️⃣ دوره مورد نظر خود را انتخاب کرده وسپس گزینه بلی را بزنید.

6️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و سپس گزینه ثبت اطلاعات و تایید نهایی را انتخاب کنید.

7️⃣ اطلاعات خود را تایید کرده و وارد درگاه پرداخت شوید.

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

9️⃣ به مرحله قبل برگردید و اطلاعات شخصی خود و همچنین شماره سریال کارت اعتباری را وارد نمایید.

1️⃣0️⃣ کد رشته محل‌هایی که از دفترچه استخراج کرده‌اید را در فرم انتخاب رشته وارد کرده و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ کد رهگیری خود را دریافت کرده و آن را نگه دارید.

 

مشاوره پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد هر ساله برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن انجام می‌شود. داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته و اطلاع از رشته های ارائه شده به سایت azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال و یا ابهامی در رابطه با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای‌تان به وجود آمده است، می‌توانید با مشاوران تحصیلی مشورت کرده و پاسخ تمامی پرسش های خود را دریافت کنید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از چه طریقی باید اقدام کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی azmoon.org مراجعه نمایید.

  2. پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد چند بار در سال است؟

    دانشگاه آزاد برای دو ترم تحصیلی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می‌کند.

  3. آیا تمامی رشته ها به صورت بدون کنکور ارائه می‌شوند؟

    خیر دانشگاه آزاد تنها برخی از رشته ها را به صورت بدون آزمون ارائه می‌کند که در مقاله به آن اشاره شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره