کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. دانشگاه‌آزاد هر ساله از دو طریق با آزمون و بدون آزمون از میان علاقه مندان اقدام به جذب دانشجو می نماید. بسیاری از رشته ها به صورت بدون آزمون در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ارائه می گردد. داوطلبان در هریک از گروه‌های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی وارد این دانشگاه شوند و در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 را شرح داده ایم.

 

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

سوالی که برای اغلب متقاضیان رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در نیمسال تحصیلی اول و دوم وجود دارد، این است که نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ چگونه است و بایستی که در کد رشته محل های ارائه شده به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنیم و یا حضوری؟

در واقع پاسخ سوال این است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoo.org انجام می شود. لازم به ذکر است که مراحل ثبت‌نام برای تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یکسان است. در ادامه مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را برای دو نیمسال تحصیلی ارائه کرده ایم.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

چنانچه قصد ثبت نام دارید، به این نکته توجه داشته باشید این مرحله به صورت کاملا اینترنتی انجام می شود که برای این منظور بایستی که طبق مراحل زیر پیش بروید. در ادامه مراحل کلی نحوه ثبت نام آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت.

✅ مراجعه به سایت دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir

✅ دانلود و مطالعه دفترچه راهنما

✅ پرداخت هزینه و خرید شماره سریال ۱۲ رقمی

✅ بارگزاری عکس داوطلب

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ وارد کردن اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی

✅ وارد کردن رشته های انتخابی

✅ دریافت کدپیگیری ثبت‌نام

 

راهنما تصویری

در این بخش نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 به صورت راهنما تصویری شرح خواهیم داد

1️⃣ به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنید. 

2️⃣ بنابراین طبق تصویر زیر بر روی لینک ” ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی نیمسال اول سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید. توجه داشته باید که این لینک ها در سایت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد در زمان ثبت‌نام فعال خواهد شد.

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

 

3️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ بر روی گزینه ” دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام ” کلیک کنیدو آن را دانلود و مطالعه فرمایید.

دانشگاه

دفترچه‌های راهنما مقاطع کاردانی ناپیوسته، کاردانی پیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته متفاوت هستند و شما باید دفترچه ای را دانلود کنید که مربوط به مقطع تحصیلی مورد تقاضایتان است.

 

واریز هزینه ثبت نام 

4️⃣ در این مرحله از راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بایستی با پرداخت هزینه کارت اعتباری تهیه کنید. بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

 

5️⃣ با کلیک بر روی گزینه خرید کارت، به صفحه زیر منتقل می‌شوید که لازم است گزینه ادامه را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

6️⃣ مقطع کارت اعتباری را انتخاب کنید. حتما توجه داشته باشید که کارت اعتباری مربوط به دوره تحصیلی که قصد ثبت‌نام در آن را دارید، انتخاب نمایید زیرا در صورت پرداخت اشتباه هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مبلغ قابل استرداد نیست.

نحوه ثبت نام بدون کنکو دانشگاه آزاد

 

7️⃣ برای اطمینان بیشتر، سامانه پیامی به شما نمایش می‌دهد که کارت اعتباری مربوط به کدام دوره را تهیه می‌کنید که باید پس از کنترل کردن گزینه ” بلی ” را انتخاب نمایید.

دانشگاه آزاد

 

8️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ حال باید اطلاعات خود را به همراه شماره تلفن همراهی که روشن است، در این بخش درج کنید.

فرم

 

9️⃣ با انتخاب گزینه ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید، به صفحه پرداخت هزینه هدایت می‌شوید.

پرداخت

 

🔟 برای واریز هزینه باید از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کنید که دارای رمز دوم و شماره شناسایی دوم CVV2 می‌باشد.

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

1️⃣1️⃣ با انجام مراحل فوق، واریز هزینه با موفقیت انجام می‌گیرد و یک شماره سریال کارت اعتباری را دریافت خاهید کرد. لازم است شماره سریال پرداخت را از سامانه دریافت و حتما یادداشت کنید.

1️⃣2️⃣ مجددا به صفحه اول سامانه برگردید و با کلیک بر روی لینک ” ثبت نام ” که در تصویر زیر مشخص شده است، در این گام نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 به صفحه نام نویسی و انتخاب رشته بروید.

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

 

1️⃣3️⃣ شماره کارت اعتباری که خریداری کرده اید، وارد این بخش کنید و بر روی گزینه “ورود و ثبت‌نام” کلیک نمایید.

سریال

 

تکمیل فرم ثبت نام

فرم انتخاب رشته دارای 20 انتخاب می باشد، بنابراین شما داوطلبان بایستی در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته الویت های خود را در 20 کد رشته محل تکمیل کنید.

لازم است اشاره کنیم که در نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ هیچ محدودیتی در انتخاب رشته مغایر با رشته فارغ التحصیلی دیپلم وجود ندارد و داوطلبان با هر دیپلمی می‌توانند وارد رشته‌های موردعلاقه خود شوند.

از آنجایی که ملاک و معیار قبولی داوطلبان سوابق تحصیلی آن ها می باشد، در رشته های زیر گروه و هم نام با دیپلم خود شانس قبولی بیشتری خواهند داشت. بنابراین در انتخاب الویت ها و چینش آن ها دقت کافی را داشته باشید.

پس از اینکه از دفترچه مربوطه کد رشته محل ها خود را حداکثر در 20 کد رشته محل استخراج کرید، و نسبت به ثبت‌نام خود اطمینان حاصل کردید.

 

مشاوره نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

متقاضیان ثبت‌نام دانشگاه آزاد در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف به این نکته توجه داشته باشند که در مدرک فارغ التحصیلی آن ها به هیچ عنوان بدون کنکور قید نخواهد شد و از نظر شرایط تحصیل و شهریه نیز تفاوتی با دیگر دانشجویان نخووهند داشت که در واقع این مسئله از مزیت های این نوع ثبت‌نام می باشد.

برای اطلاع از شرایط شرکت و راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و ضمن اطلاع از شرایط، مدارک ، زمان و … انتخاب رشته خود را نیز به کمک مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. آیا دانشگاه آزاد در بهمن ماه نیز پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دارد؟

    بله، دانشگاه آزاد دوبار در سال یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای وروردی مهر ماه از میان متقاضیان اقدام به جذب داشنجو می کند.

  2. نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 در ورودی مهر ماه به چه صورت است؟

    در متن مقاله مراحل گام به گام نام نویسی را قرار داده ایم.

  3. ثبت نام اینترنتی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در چه سایتی انجام می شود؟

    ثبت نام بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش ازاد به نشانی azmoon.org انجام می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. باعرض سلام بنده قبلاً دانشجو رشته مدیریت بازرگانی کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه آزاد اردبیل بودم ولی بنا بر دلایلی از ادامه تحصیل انصراف دادم ولی فی الحال که حدود دوترم ازدرسم باقی مانده قصد ادامه تحصیل واخذ مدرک لیسانس دارم. سال ورود به دانشگاه ۹۵وسال انصراف ۹۸درضمن کارت معافیت خدمت هم دارم. باتشکر

    1. سلام مجددا باید در دانشگاه آزاد ثبت نام کنید.
      پس از پذیرش در دانشگاه می توانید درخواست تطبیق واحد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره