دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه آزاد

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ چیست؟ بسیاری از داوطلبان مایل به تحصیل و ورود به دانشگاه آزاد، به صورت بدون کنکور هستند. این داوطلبان باید در زمان نام نویسی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “azmoon.org” مراجعه کرده و پس از دریافت و انتخاب کدرشته محل مورد نظر خود، مدارک لازم را تهیه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در ادامه این مطلب به مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد دوبار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن، در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور می‌کند. داوطلبان باید مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ را آماده کنند تا در زمان ثبت نام اینترنتی با مشکلی مواجه نشوند و بدون از دست دادن زمان، مراحل ثبت نام را به دقت انجام دهند.

داوطلبانی که مایل هستند یکی از کدرشته محل های مربوط به این دانشگاه را انتخاب کنند، باید پس از مطالعه دفترچه ثبت نام اگر واجد شرایط بودند، به منظور تکمیل فرم ثبت نام، هزینه نام نویسی را پرداخت کرده و کارت اعتباری دریافت کنند. پس از آن به انحام فرآیند نام نویسی و بارگزاری مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 بپردازند.

 

لیست مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور باید با مراجعه به سایت azmoon.org، مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ را بارگزاری کرده و در نهایت کدرشته محل های استخراج شده را در فرم ثبت نام وارد کنند. مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به چند دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه به تفکیک آن ها را قرار داده ایم.

 

اطلاعات شناسنامه‌ای

🔴 نام و نام خانوادگی

🔴 اصل و کپی کد ملی و شماره شناسنامه و سری و سریال شناسنامه

🔴 شماره تلفن ثابت و تلفن همراه

🔴 ملیت و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی همراه مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

🔴 12 قطعه عکس 3 * 4

🔴تاریخ و محل تولد

🔴آدرس محل سکونت و کد پستی

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد

 

اطلاعات سوابق تحصیلی | مدارک بدون کنکور دانشگاه آزاد

لیست اطلاعات سوابق تحصیلی که جز مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور تحصیلی می باشد به شرح زیر می باشد.

🔵دیپلم در هرسه نظام تحصیلی (نظام جدید ۳-۳-۶ ، سالی-واحدی یا ترمی-واحدی و دیپلم نظام قدیم)

🔵ریز نمرات و معدل آخرین مدرک تحصیلی

🔵عنوان و مقطع آخرین مدرک تحصیلی

🔵تاریخ و زمان فارغ التحصیلی

🔵ارائه تعهد نامه کتبی جهت ادامه تحصیل در یک رشته محلی

 

نظام وظیفه

یکی از مدارک ثبت نام دانشگاه بدون کنکور ۱۴۰۳ برای آقایان، مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه می باشد. تمامی داوطلبان آقا باید کارت پایان خدمت و یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آن ها را مشخص کند را نیز ارائه دهند تا ثبت نام آن ها بدون مشکل انجام شود. 

 

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | مقطع کاردانی 

متقاضیانی که در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته ثبت نام کرده اند بایستی بعد از اعلام نتایج، به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه کرده و مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ را برای تکمیل فرآیند ثبت نام ارائه دهند. مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور در مقطع کاردانی به شرح زیر می باشد. 

 

مقطع کاردانی پیوسته 

در مقطع کاردانی ناپیوسته مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 به شرح زیر می باشد.

✅ دیپلم در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای یا کاردانش یا دیپلم سه ساله متوسـطه نظـری یـا دیـپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه 

✅ معدل و ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی

✅ عنوان و مقطع آخرین مدرک تحصیلی

✅ تاریخ فارغ التحصیلی

✅ ارائه تعهد نامه کتبی به منظور تحصیل در یک کدرشته محل

 

مقطع کاردانی ناپیوسته

در مقطع کاردانی ناپیوسته مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 به شرح زیر می باشد.

✅ دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره

✅ مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و ریز نمرات آن الزامی است.

✅ عنوان و مقطع آخرین مدرک تحصیلی

✅ معدل و ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی

✅ ارائه تعهد نامه کتبی به منظور تحصیل در یک کدرشته محل

 

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 | مقطع کارشناسی

متقاضیانی که در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ثبت نام کرده‌اند، بایستی بعد از اعلام نتایج، به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه کرده و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را برای تکمیل فرآیند ثبت نام ارائه دهند.

لازم به ذکر است علاوه بر مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور مربوط به سوابق تحصیلی برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی، داوطلبان آقا باید کارت پایان خدمت و یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آن ها را با توجه به قوانین نظام وظیفه آقایان مشخص کند را نیز ارائه دهند. 

 

مقطع کارشناسی پیوسته

لیست مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی پیوسته به شرح زیر می باشد.

🔵 دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و ریز نمرات آن الزامی است.

🔵 عنوان و مقطع آخرین مدرک تحصیلی

🔵 معدل و ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی

🔵 زمان و تاریخ فارغ التحصیلی

🔵 ارائه تعهدنامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل در یک رشته محلی

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

مقطع کارشناسی ناپیوسته

لیست مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی ناپیوسته به شرح زیر می باشد.

داوطلبان کارشناسی ناپیوسته باید مدارک بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 زیر را دارا باشند.

🔴اصل مدرک کاردانی

🔴ریز نمرات و معدل مدرک کاردانی

🔴عنوان و مقطع آخرین مدرک تحصیلی

🔴تاریخ و زمان فارغ التحصیلی

🔴ارائه تعهدنامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل در یک رشته محلی

 

مدارک تحصیلی ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه ازاد هرسال برای داوطلبان با وضعیت تحصیلی مختلف، چهار مقطع ارائه می‌کند. این مقاطع عبارتند از کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته. در ادامه بررسی خواهیم کرد که داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ در مقاطع مختلف به چه مدارکی نیازمند هستند.

 

 

کارشناسی پیوسته

چهار گروه از داوطلبین مجاز به ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند. 

گروه اول: داوطلبانی که دیپلم نظری دارای مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک دیپلم نظام جدید باشند.

گروه دوم: داوطلبانی که دارای دیپلم رشته های فنی و حرفه ای یا کار و دانش هستند در صورتی مجاز به ثبت‌نام در کارشناسی پیوسته هستند که دارای مدرک کاردانی پیوسته نیز باشند که جایگزینی برای مدرک پیش دانشگاهی است.

گروه سوم: داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی مورد تایید حوزه علمیه قم هستند؛ در صورتی که مشمول خدمت سربازی نبوده و بصورت همزمان مشغول تحصیل در حوزه نباشند، می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های گروه علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

گروه چهارم: داوطلبان دارای مدرک رشته های گروه علوم پزشکی در صورت ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود، می‌توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

 

کارشناسی ناپیوسته

ادامه تحصیل و ثبت نام آزاد 1403 در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای سه گروه از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

گروه اول: داوطلبانی دارای مدرک کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و یا کاردانی از دانشگاه علمی کاربردی می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

گروه دوم: داوطلبانی که دارای مدرک سطح یک حوزوی هستند؛ در صورتی که مشمول خدمت سربازی نباشند و همزمان مشغول تحصیل در حوزه نباشند، می‌توانند در ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های گروه علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

گروه سوم: داوطلبانی با مدرک کاردانی رشته های گروه علوم پزشکی که گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود را ارائه کنند، می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

 

کاردانی پیوسته

ادامه تحصیل مقطع کاردانی پیوسته در ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ برای سه گروه از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

گروه اول: داوطلبان با مدرک دیپلم نظری (شامل علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف) و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی می‌توانند بدون محدودیت و حتی انتخاب رشته ای غیرمرتبط با عنوان دیپلم‌شان در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

گروه دوم: داوطلبان با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش با انتخاب رشته مرتبط و یا تربیت بدنی، می‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

گروه سوم: داوطلبانی با مدرکی از رشته های گروه علوم پزشکی در صورت ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی، می‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

 

کاردانی ناپیوسته

تمامی کسانی که مجاز به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند می‌توانند در کاردانی ناپیوسته نیز ادامه تحصیل دهند. با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی بر قبولی داوطلبین درنظر داشته باشید که اطلاعات تحصیلی خود را به درستی ارائه کنید؛ در غیر این صورت نتیجه شما دستخوش تغییر و قبولی شما لغو خواهد شد.

 

 

 

 

مدارک ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد دارند برای رشته های با آزمون دانشگاه آزاد نیز ثبت نام کنند، باید به سایت سنجش مراجعه کرده و در کنکور سراسری نام نویسی نمایند. آزمون دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود و ثبت نام آزمون نیز در سایت سنجش می باشد. پس از آزمون و اعلام نتایج اولیه مسیر دو آزمون جدا شده و داوطلبان ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد باید برای انتخاب رشته به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. 

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت با آزمون همان مدارک ثبت نام کنکور سراسری است که داوطلبان باید آن ها را آماده کرده و در سایت بارگزاری نمایند. مدارک ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد. 

✅ عکس اسکن شده ۴*۳ تمام رخ با فرمت jpg  و با ابعاد حداکثر 400*300 پیکسل (عکس باید فاقد هرگونه لکه و جای مهر باشد)

✅ اطلاعات شناسنامه ای

✅ اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی (آخرین مدرک تحصیلی، کد سوابق تحصیلی، معدل دیپلم)

✅ اطلاعات مربوط به محل زندگی

✅ موارد مربوط به سهمیه

✅ اطلاعات مربوط به خدمت سربازی (برای آقایان)

✅ کد ۱۳ رقمی برای داوطلبان غیر ایرانی

✅ اطلاعات مربوط به سازمان بهزیستی برای داوطلبان دچار معلولیت

✅ خرید سریال کارت اعتباری

✅ تکمیل فرم شماره یک و دو دفترچه ثبت نام

 

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ | ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان

آن دسته از داوطلبانی که پس از اعلام نتایج در دانشگاه پذیرفته شده اند، باید نسبت به نام نویسی نهایی خود اقدام کنند. نام نویسی نهایی داوطلبان پذیرفته شده در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می گیرد. داوطلبان در مهلت تعیین شده از سوی دانشگاه آزاد به سایت آموزشیار مراجعه کرده و با استفاده از شماره دانشجویی موقت خود مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ آپلود نمایید.

پس از آن باید داوطلب باید مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 که در سایت آموزشیار بارگزاری کرده به دانشگاه ارائه دهد. در ادامه به معرفی مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  می پردازیم.

✅فرم های موجود در سایت آموزشیار را دانلود و تکمیل کنید.

✅اصل مدرک یا گواهی فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی + کپی کامل مدارک

✅ارائه اصل شناسنامه عکس دار + دو سری کپی از تمامی صفحات آن

✅اصل کارت ملی + دو سری کپی از پشت و رو

✅6 قطعه عکس 3 * 4 داوطلب در سال جاری گرفته باشد.

✅اصل مدرک وضعیت نظام وظیفه + دو سری کپی کامل

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام بدون کنکور 

 

مشاوره مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان پیش از بارگزاری مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ باید کارت نام نویسی را خریداری کنند. این کارت دارای یک مشاره سریال 12 رقمی می‌باشد که دریافت آن می توان به فرم نام نویسی دسترسی پیدا کرده و فرآیند انتخاب رشته را آغاز کنید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در روند نام نویسی با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به شما مراجعین گرامی و مشاوره و انجام کامل فرآیند انتخاب رشته بدون آزمون شما می باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403 چیست؟

    در متن مقاله به بررسی و معرفی مدرک های کامل انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی پرداخته ایم.

  2. پذیرفته شدگان دانشگاه ازاد باید چه مدارکی را ارائه دهند؟

    داوطلبان پس از قبولی باید اصل مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور بارگزاری شده را ارائه دهند که در مقاله این مدارک را بررسی کرده ایم.

  3. زمان نام نویسی در دانشگاه آزاد در چه تاریخی می باشد؟

    نام نویسی در دو نوبت مرداد ماه نمیسال اول و در دی ماه برای نیمسال دوم انجام می گیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره