دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانند انتخاب رشته بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی خود را انجام دهند. در ادامه در ادامه این به ببرسی کامل تمامی شرایط، مدارک، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

 داوطلبانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند می‌بایست در بازه زمانی ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ برای نام نویسی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور صرفا در مقطع کارشناسی پیوسته برای تمامی دانش آموزان شاخه های نظری و زبان و هنر امکان پذیر است.

ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور ۱۴۰۳ همراه با دیگر دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس و غیر انتفاعی و مجازی) انجام میگیرد. داوطلبان می توانند حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. در مقاله زیر به بررسی جامع نام نویسی در تمامی دانشگاه های سراسری پرداخته ایم. توصیه می کنیم جهت دریافت اطلاعات کامل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ 

 

زمان ثبت نام

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ هر ساله توسط سازمان سنجش و از طریق سایت اینترنتی این سازمان اطلاع رسانی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌نام برای نیمسال اول و دوم دانشگاه پیام‌نور در یک زمان صورت نمی‌گیرد و برای هریک از آنها به صورت مجزا اطلاعیه صادر می‌شود.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیسمال اول – مهر مرداد ماه 1403
نیسمال دوم – بهمن بهمن ماه 1403

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ به صورت همزمان با ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری می باشد که تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدنظرشان در دانشگاه پیام‌نور می توانند انتخاب رشته خود را به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام دهند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403 در سال های گذشته در مرداد ماه انجام می شد. تمامی داوطلبان در این بازه زمانی به سایت سنجش مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه، کد رشته محل های خود را درج کنند. پیش بینی می شود در سال جاری نیز از اواسط مرداد ماه نام نویسی آغاز شود.

زمان بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ ورودی نیمسال اول مهر ماه در اواسط مرداد ماه می باشد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

دانشگاه پیام‌نور در نیمسال دوم نیز یک دفترچه راهنما منتشر می کند و داوطلبان از طریق دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ می توانند کدرشته محل های ارائه شده را استخراج می کنند و فرآیند ثبت‌نام انجام می دهند. زمان نام نویسی معمولا در دی ماه می باشد و در یک بازه زمانی ده روزه می باشد.

زمان نام نویسی بدون کنکور پیام‌نور نیمسال دوم بهمن در اوایل بهمن ماه 1403 می باشد.

آن دسته از داوطبانی که در مهلت ثبت‌نام نیمسال اول شرکت نکرده اند و از نام نویسی جامانده اند، می توانند در این مهلت جدید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

داوطلبان متقاضی می‌بایست واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ زیر باشند. در صورتیکه در هیچ یک از شروط زیر مشکلی برای شما وجود ندارد می‌توانید ثبت‌نام خود را در این طرح انجام دهید. شرایط لازم به شرح زیر می باشد:

 

شرایط عمومی

❌پایبندی به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی کشور

❌نداشتن فساد و مشکلات اخلاقی

❌پذیرش تمامی مقررات دانشگاه

❌عدم اعتیاد به مواد مخدر و سلامت جسمی برای تحصیل

❌نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی

❌پرداخت شهریه براساس نرخ مصوب از سوی هیئت امنای دانشگاه

 

شرایط اختصاصی

✅ ارائه یکی از مدارک تحصیلی دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

✅ دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی دارای مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) یا مدرک پیش دانشگاهی

✅ پذیرش در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و با توجه به نمره معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد. برای داوطلبین نظام قدیم که معدل دیپلم آنها بر اساس امتحانات نهایی مشخص نشده است ملاک نمره کل دیپلم است.

✅ داوطلبانی که قصد ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در نیمسال اول مهر ماه را دارند می‌بایست حداکثر تا 31 شهریور 1403 از مقطع تحصیلی قبلی خود فارغ التحصیل شوند. نیمسال دوم بهمن نیز باید تا 30 دی ماه 1403 از مقطع قبلی خود فارغ التحصیل شوند.

✅ نسبت متغیر درصد اعمال سوابق تحصیلی با تجانس رشته انتخابی و رشته فارغ التحصیلی

✅ در صورت غیر متجانس بودن مدرک دیپلم و رشته انتخابی سوابق تحصیلی و معدل با ضریب مشخصی اعمال خواهد شد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام

بدر این قسمت از مقاله مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

🔴اصل و کپی شناسنامه

🔴 اصل و کپی کارت ملی

🔴 عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب

🔴وضعیت خدمت وظیفه آقایان

🔴آدرس محل سکونت و کد پستی

🔴عنوان و معدل مدرک تحصیلی و تاریخ فارغ التحصلبی

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه و مغایرت داشتن آن در هر مرحله ای از نام نویسی، ثبت‌نام داوطلب لغو و امکان ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

 

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403

چنانچه قصد ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون را دارید کافی است طبق مراحل نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ را مطالعه کنید:

🟢مراجعه به سایت سازمان سنجش

🟢دانلود و مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام

🟢پرداخت هزینه ثبت‌نام و خرید کارت اعتباری

🟢تکمیل فرم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور

🟢درج کدرشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت

🟢دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

 

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی پایین سایت، گزینه ” سراسری ” را انتخاب نمایید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام “ کلیک کنید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

4️⃣ در صحفه مقابل بر روی گزینه ” ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری نیمسال اول مهر -سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

بدون کنکور دانشگاه پیام نور

5️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام تهیه کنند. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

6️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403 اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

پرداخت هزینه ثبت نام

7️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

9️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریال را یادداشت کنید و نگه دارید.

 

تکمیل مراحل ثبت نام

🔟 پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه ورود به سایت سنجش وارد شوید. کدملی و رمز عبور خود را وارد کنید. چنانچه تا کنون عضو سایت نشده از طریق لینک پایین ” ثبت نام کنید ” کلیک کنید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

1️⃣1️⃣ در صحفه جدید ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ جهت عضویت در سایت سنجش نام و نام خانوادگی، کدملی و ملیت و تاریخ تولد و شماره همراه خود را وارد کنید. یک رمز عبور انتخاب کنید. (توجه کنید رمز عبور باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.)

سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور

1️⃣3️⃣ در گام اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1403 باید اطلاعات شخصی خود نظیر نام و نام خانوادگی کد ملیو شماره شناسنامه و … را وارد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

1️⃣4️⃣ عکس پرسنلی خود را با توجه به شرایط لازم بارگزاری کنید.

1️⃣5️⃣ کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود را وارد کنید. جهت راهنما دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو کلیک کنید.

1️⃣6️⃣ اطلاعات سهمیه خود در صورت داشتن وارد کنید. توجه داشته باشید سهمیه باید از طرف ارگان مربوطه مورد تایید قرار گیرد. لذا داوطلبان باید نسبت به تکمیل مدارک خود در ذصورت نیاز در ارگان های مربوطه اقدام نمایند.

1️⃣7️⃣ کدرشته محل های انتخابی خود را که از دفترچه راهنما استخراج کرده در فرم انتخاب رشته به تریب اولویت وارد کنید. 

1️⃣8️⃣ پس از انجام فرآیند نام نویسی سیستم یک شماره پرونده و کد رهگیری را در اختیار شما قرار خواهد داد که باید آن ها را یادداشت کنید. که در مراحل بعدی به این کدها نیاز خواهید داشت.

❌ غیر از اطلاعات وارد شده داوطلبان می توانند کدرشته محل های جدید را اضافه یا حذف کنند و یا ترتیب اولیت بندی را تغییر دهند. جهت مشاهده راهنما می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

 

زمان اعلام نتایج

پس از مدت یک ماه نتایج ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۳ همراه با نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش در درسترس داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری دریافت شده در زمان ثبت‌نام می توانند نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.

 

مشاوره ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی از ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ برای شما عزیزان ارائه کنیم اما چنانچه پیرامون ثبت‌نام و اطلاع از شرایط لازم به اطلاعات دیگری نیاز دارید ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و ضمن دریافت پاسخ سوالاتتان، ثبت نام خود را نیز انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 سوالات متداول

  1. آیا ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود؟

    بله، دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه از میان واجدن شرایط، اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

  2. ثبت نام در چه تاریخی انجام می شود؟

    تاریخ دقیق ثبت نام از سوی سازمان سنجش مشخص نگردیده است، اما به زمان تقریبی آن به طبق روال سال های گذشته در متن فوق اشاره کرده ایم.

  3. متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام بایستی به چه سایتی مراجعه کنند؟

    تمامی متقاضیان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر،کسانی که بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور قبول شدند، میتوانند تغییر رشته بدند بعد از رسیدن به نمره قبولی در یک ترم ؟؟

  2. سلام حیف شدمعدل ۱۷شدم و شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای را داشتم ولی رشته روانشناسی حذف شد

  3. سلام وقتتون بخیر
    سوابق تحصیلی چجوری باید باشه
    کسی ک بخواد میکروبیولوژی بره
    معدل باید چقد باشه؟
    من تجربی بودم اگه بخوام برم مترجمی زبان
    معدلم چجوری باید باشه؟

    1. سلام
      معدل کتبی دیپلم مبنای قبولی در ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور می باشد.
      در صورت مغاریت رشته دیپلم با رشته تحصیلی دانشگاهی درصد و ضریب معدل تغییر خواهد کرد.

  4. سلام، من دیپلم امور اداری با معدل کل 19 و خورده ای رو دارم، میخوام واسه حسابداری بر اساس سوابق تحصیلی توی پیام نور ثبت نام کنم، شرایط قبولی رو دارم ؟؟

  5. من این شهریور امتحان دارم دو درس و معلوم نیست که قبول میشم یا نه اگر ثبت نام کنم برای دانشگاه پیام نور میتونم دیپلمو بعدا تحویلشون بدم
    و اگر یکی از درس هام بمونه میتونم تعهد بدم که تا دی ماه دیپلمو تحویل میدم تا ۳۱ شهریور نتونم دیپلمو تحویل دانشگاه بدم حذف میشم؟

    1. سلام طبق قوانین ثبت نام بدون کنکور پیام نور شما باید تا ۳۱ شهریور فارغ التحصیل شوید در غیراینصورت اجازه ثبت نام و ادامه تحصیلی را نخواهید داشت

  6. سلام وقت بخیر من یکی از درس هام افتادم قرار شهریور پاس کنم فکر کنم زود تر 31شهریور باش
    میشه ثبت نام کنم پیام نور

    بعد یه سوال دیگه من شاید معدلم 17بشه میشه روانشناسی یا مشاوره خوند

  7. ببخشید من الان کلاس دوازدهم تجربی هستم میشه برای دانشگاه پیام نور رشته حقوق ثبت نام کرد و باید دیپلم چه معدنی باشه
    تا چه معدلی قبول میشیم؟

    1. سلام بله شما می توانید در ثبت نام دانشگاه پیام نور رشته حقوق را انتخاب نمایید. تجانس رشته وجود ندارد.
      به صورت دقیق نمی توان گفت چه معدلی نیاز می باشد اما هرچه معدل شما بالاتر باشد شان قبولی شما بیشتر می باشد.
      برای اطلاع از شانس قبولی خود می توانید با مشاوران مرکز دانتل کو تماس بگیرید.

  8. با سلام خسته نباشید
    پسرعموم سال ۷۶ دیپلم گرفته و میگه اون دوره پیش دانشگاهی نبوده ک اصلا بخواد بخونه یانه الان میخواد ادامه تحصیل بده ایا راهی هست ک بتونه ؟؟؟؟ الان چون اون دوره پیش دانشگاهی نبوده پسر عموم بخواد ادامه تحصیل بده گیر نمیدن بهش؟؟؟

  9. سلام خسته نباشید
    من یکبار براساس سوابق تحصیلی در پیام نور ثبت نام کردم و فارغ التحصیل شدم و میخوام مجدد برای یک رشته دیگه دوره کارشناسی رو بگذرونم؛ میخواستم ببینم میتونم مجدداً از طریق سوابق تحصیلی پذیرش بشم؟

  10. سلام ببخشید من ارشد اقتصاد کشاورزی دارم بعد خواستم بدون کنکور رشته هنر پیام نور بخونم.
    داخل دفترچه زده بر اساس سوابق تحصیلی.
    معدل دیپلمم اصلا خوب نیست.
    چطوریه شرایطش نمیشه ثبت‌نام کنم؟؟

    1. سلام
      شما می توانید در ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در رشته دلخواه خود شرکت کنید.
      هر چه معدل شما بالاتر باشد شانس قبولی شما بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره