دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ چگونه می باشد؟ دانشگاه پیام نور از دانشگاه های غیر دولتی و سراسری زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که هر ساله در زمان پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری، از میان متقاضیان واجد شرایط دانشجو می پذیرد. پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور دو بار در سال یکبار ورودی مهرماه و یکبار ورودی بهمن ماه از میان علاقه مندان صورت می گیرد که لازمه آن اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه پیام نور به صورت یکپارچه و همزمان با ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری انجام می شود. با توجه به اینکه ثبت نام بدون کنکور پیام نور در سال گذشته و در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام شد، امسال نیز همانند سال های گذشته این مراحل به صورت اینترنتی انجام شود.

از همین رو در ادامه مقاله به شرح نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت گام به گام پرداخته ایم و شما داوطلبان گرامی با توجه به این راهنما می توانید نام نویسی خود را انجام دهید.

تمامی متقاضیان برای شرکت در این مرحله ابتدا باید بدانند که آیا واجد شرایط شرکت در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور هستند، چه مدارکی باید تهیه کنند و چه کد رشته محل هایی ارائه شده است. بنابراین در قدم اول بایستی که در زمان انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور آن را دانلود کنند.

 

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

چنانچه طبق دفترچه شرایط ثبت نام را داشتید و کد رشته محل مورد نظرتان ارائه شده بود، می توانید مراحل ثبت نام را طی کرده و انتخاب رشته خود را درج نمایید. در ادامه به شرح کلی مراحل نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور می پبردازیم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما ثبت نام و مطالعه شرایط نام نویسی

✅ استخراج کدرشته محل و انتخاب اولویت ها و یادداشت آن در فرم پیش نویس

✅ خرید کارت اعتباری ثبت نام

✅ تکمیل اطلاعات شخصی و تحصیلی 

✅ درج کدرشته محل های انتخابی در فرم ثبت نام و بررسی کامل آن ها

✅ دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری

 

راهنما تصویری 

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را دارند، می توانند طبق مراحل نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور پیش بروند و ثبت نام خود را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از آنجایی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به طور یکپارچه با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می شود، از منوی پایین صفحه ” سراسری ” را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

3️⃣ در صفحه ایجاد شده ابتدا بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید. سپس بر روی لینک فعال گزینه ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه یا بهمن ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید. (این لینک زمانی فعال خواهد شد که در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری باشیم.)

نحوه ثبت نام پیام نور بدون کنکور

5️⃣ چنانچه تابه حال عضو سایت نشده‌اید، باید یکبار عضو سایت شوید و اطلاعات خود را وارد کنید.

6️⃣ کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد سامانه شوید.

7️⃣ کارت اعتباری را خریداری کرده و  سریال آن را در این قسمت وارد کنید.

8️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید عکس خود را در سامانه بارگذاری کنید.

 

چگونگی ارسال عکس

6️⃣ ابتدا عکس با مشخصاتی شامل گرفته شده در سال جاری، زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای داوطلبان دختر، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت، بدون هیچ حاشیه زائد، کاملا واضح و مشخص، بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه، اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل انتخاب نمایید.

از طریق قسمت ” choose file ” عکس خود را  انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه ” ارسال عکس ” کلیک نمایید.‌ پس از کلیک بر روی گزینه ارسال عکس، چنانچه عکس انتخابی شما دارای مشخصات فوق باشد، تصویر عکس نمایش داده خواهد شد، که در ادامه می توانید بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کتید. اگر به هر دلیل عکسی که انتخاب کرده اید، در این قسمت نمایش داده نشد، مجدد از اول عکس دیگری را انتخاب و بارگذاری نمایید.

 

تکمیل فرم مربوط به اطلاعات داوطلب

7️⃣ در این مرحله فرمی برای متقاضیان به نمایش در می آید که بایستی جهت تکمیل آن اطلاعاتی شامل اطلاعات جدول زیر را وارد کنند.

نام کد دانش آموزی مقطع دیپلم کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی
نام خانوادگی کد عنوان دیپلم تاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی
نام پدر تاریخ اخذ مدرک دیپلم کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی
جنسیت کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستان معدل مقطع پیش دانشگاهی
شماره شناسنامه کد بخش محل اخذ مدرک دیپلم  سهمیه داوطلب
 سری و سریال شناسنامه معدل کل دیپلم کد پیگیری 12 رقمی ایثارگران (برای متقاضیان با سهمیه ایثارگران)
تاریخ تولد معدل کتبی نهایی دیپلم مدت حضور داوطلبانه در جبهه
کد ملی دانش آموز یا فارغ التحصیل معلولیت
کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی اتباع غیر ایرانی و کد پیگیری 13 رقمی اتباع غیرایرانی
کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی وضعیت اشتغال به تحصیل
وضعیت فارغ التحصیلی در آموزش عالی معدل کل دوره کاردانی (در صورت فارغ التحصیلی) کد اشتغال کارکنان رسمی
کد استان و کد بخش محل اقامت کد نظام وظیفه کد پستی
تلفن ثابت تلفن همراه نشانی پست الکترونیکی
نشانی  شماره پرونده در صورتی که در سال گذشته در کنکور شرکت کرده اید.

 

انتخاب کد رشته محل 

8️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور درج کد رشته محل های انتخابیتان از دفترچه می باشد. شما مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل از رشته محل های دانشگاه سراسری هستید که می توانید با توجه به الویت های خود بخشی و یا تمام آن را به دانشگاه پیام نور اختصاص دهید.

پس از وارد کردن تمامی کد رشته محل های مورد نظر خود، چندین بار فرم انتخاب رشته تان را بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

9️⃣ پس از انجام مراحل بالا و ثبت موفقیت آمیز مرحله انتخاب رشته، سیستم به شما یک ” شماره پرونده ” و ” کد رهگیری ” خواهد داد که بهتر است از این صفحه پرینت تهیه کرده و نزد خود نگه دارید.

 

مشاوره نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در سال های گذشته ثبت نام رشته های بدون آزمون در دانشگاه  پیام نور در ورودی مهرماه به صورت اینترنتی و در ورودی بهمن ماه به صورت حضوری انجام می شد که در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، این ثبت نام نیز به صورت اینترنتی انجام شد.

بنابراین نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور این دوره از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود و چنانچه به صورت حضوری برگزار گردد، داوطلبان بایستی با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. چنانچه پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه پیام نور سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دانشگاه پیام‌نور بدون کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور برای نیمسال تحصیلی اول و دوم به صورت اینترنتی انجام می شود؟

بله، ثبت نام به صورت یکپارچه و همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی انجام می شود.

ثبت نام متقاضیان بدون کنکور دانشگاه پیام نور در چه سایتی انجام می شود؟

داوطلبان می توانند برای ثبت نام این دوره به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه می کنند.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1402 در سایت سازمان سنجش به چه صورت است؟

به نحوه نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی رادر متن فوق شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره