دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه پیام نور

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ویرایش ثبت نام پیام نور ۱۴۰۲ در مهلت نام نویسی امکان پذیر می باشد. ممکن است در مرحله ثبت نام برخی از متقاضیان بعضی از اطلاعات خود را به درستی وارد نکرده باشند یا بخواهند که الویت بندی انتخاب رشته شان را تغییر دهند. سازمان سنجش آموزش کشور این موضوع را پیش بینی کرده و مهلتی را برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته است. بنابراین این مقاله از سایت دانتل کو را به زمان و نحوه ویرایش ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 اختصاص داده ایم.

 

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ 

ممکن است در این میان عده ای از داوطلبان که ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت کرده اند، پس از ثبت نام متوجه شوند که برخی اطلاعات خود را غلط وارد کرده اند و یا تمایل داشته باشند به هر دلیلی از جمله اصلاحیه های دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور برخی کد رشته محل های فرم انتخاب رشته خود را حذف و یا برخی کد رشته محل ها را بدان اضافه کنند. سازمان سنجش برای رفع این مشکل امکان تغییر اطلاعات را فراهم کرده است.

تمامی متقاضیانی که قصد ویرایش ثبت نام پیام نور ۱۴۰۲ خود را دارند، می توانند در زمان های اعلام شده از طریق لینک فعال ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش اطلاعات خود و فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

 

زمان ویرایش ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

برای ویرایش ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ ، داوطلبان بایستی در زمان مشخص که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

باید اشاره کنیم که زمان تغییر اطلاعات ثبت نامی و رفع نواقص و خطاهای موجود در سامانه و فرم انتخاب رشته داوطلب، در هر نیمسال تحصیلی مهر و بهمن به صورت مجزا و در بازه های ثبت نام انجام می شود که در ادامه به تفکیک به زمان ثبت نام هر کدام اشاره کرده ایم.

ویرایش ثبت نام پیام نور | نیمسال اول

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 در واقع به صورت همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می شود و داوطلبان می توانند تا انتهای زمان ثبت نام نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند. داوطلبان در سال گذشته در اوایل مرداد ماه توانستند ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند و در صورت تمایل اطلاعات خود را نیز اصلاح کنند.

پیش بینی می شود زمان ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ۱۴۰۲ در مرداد باشد. به محض دریافت اخبار جدید از سوی سازمان سنجش زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نیمسال دوم

ویرایش ثبت نام پیام نور بهمن 1402 نیز همانند نیمسال اول همزمان با ثبت نام بدون کنکور نیمسال دوم انجام می شود.

در سال گذشته که ثبت‌نام پیام نور نیمسال دوم به صورت اینترنتی برگزار گردید، متقاضیان توانستند ثبت نام خود را در اواخر آذر ماه انجام دهند. برای سال جاری نیز پیش بینی می شود متقاضیان بتوانند در همین بازه زمانی نسبت به ثبت نام و اصلاح اطلاعات خود و تغییر الویت های فرم انتخاب رشته شان اقدام کنند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

نحوه ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

معمولا مرحله نام نویسی متقاضیان بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. نحوه ویرایش ثبت نام پیام نور به شرح زیر می باشد. 

نیمسال اول | مهرماه

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

ویرایش ثبت نام پیام نور

2️⃣ برای ویرایش ثبت نام پیام نور گزینه سراسری را انتخاب نمایید.

ویرایش ثبت نام پیام نور

3️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.( داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که این لینک همان لینک ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه می باشد)

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

4️⃣برای رفتن به پرتال و صفحه ویرایش ثبت نام دانشگاه پیام نور خودتان بایستی در قسمت راست صفحه بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید.

 5️⃣حال برای ورود به سیستم دو کادر پیش روی شما قرار دارد که در کادر اول بایستی ” شماره پرونده ” و ” کد پیگیری ثبت نام ” خود را و در کادر دوم ” شماره پرونده ” ، ” کد ملی ” و ” سال تولد ” خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید. (به محض فعال شدن لینک ثبت نام راهنمای تصویری بروزرسانی خواهد شد. )

توجه داشته باشید که اطلاعات خود را فقط در یکی از این کادر های نامبرده وارد کنید تا بتوانید به فرم انتخاب رشته و ثبت نام خود دسترسی پیدا کنید و نسبت به اصلاح آن ها اقدام نمایید.

توجه

همانطور که مطالعه فرمودید، برای دسترسی به فرم ویرایش ثبت نام پیام نور داوطلب بایستی که شماره پرونده خود را داشته باشد. چنانچه از زمان ثبت نام اطلاعات خود را شامل شماره پرونده فراموش کرده اید، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی آن اقدام کنید.

 

اعلام نتایج ثبت نام پیام نور

نتایج نهایی ثبت نام بدون کنکور پیام نور در شهریور ماه اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده نتایج نهایی بایستی به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد نمایند. تاریخ دقیق اعلام نتایج هنوز مشخص نشده است و به محض انتشار در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

داوطلبان پذیرفته شده باید به سایت دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و بر اساس اطلاعیه ها و دستورالعمل‌های ذکر شده  در سامانه نسبت به ثبت نام نهایی اقدام نمایند.

 

مشاوره ویرایش ثبت نام پیام نور

نکته ای که پیرامون ثبت‌نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پبام‌نور بایستی توجه داشته باشید، این است که نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری انجام می‌شود و متقاضیان در واقع بایستی فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را تکمیل کنند.

اما در فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری امکان انتخاب 100 کد رشته محل وجود دارد که متقاضی تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می تواند همه یا بخشی از آن را با کد رشته محل های دانشگاه پیام نور تکمیل کند.

چنانچه پیرامون ویرایش ثبت نام پیام نور 1402 سوالی دارید و یا برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه پیام نور و شهریه ها می توانید در کم ترین زمان و با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا پس از اینکه داوطلبان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی پیام‌نور متوجه خطا و اشتباه در اطلاعات وارد شده شوند، امکان تغییر اطلاعات وجود دارد؟

    بله، سازمان سنجش آموزش کشور امکان تغییر اطلاعات ثبت نامی را برای متقاضیان فرهام کرده است.

  2. آیا در زمان ویرایش ثبت نام پیام نور، امکان تغییر اولویت انتخاب رشته وجود دارد؟

    بله، داوطلبان می توانند اولویت های انتخاب رشته خود را نیز در زمان تغییر اطلاعات ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه تغییر دهند.

  3. ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق چه سایتی انجام می شود؟

    ویرایش اطلاعات ثبت نام از طریق سایت سنجش sanjesh.org انجام می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره