دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش اعلام می شود. در میان دانشگاه‌های سراسری که طی چند سال اخیر به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرند. دانشگاه‌های پیام نور نیز به صورت بدون کنکور از میان متقاصیان واجد شرایط در دو ترم تحصیلی مهر و بهمن دانشجو می پذیرد. تمامی داوطلبان برای شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های پیام نور بایستی که ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته و نام نویسی بدون آزمون در دانشگاه‌های پیام نور را دریافت کنند و در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 نسبت به ثبت نام و درج کد رشته محل های خود اقدام نمایند.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ تا ۹ شهریور تمدید شد.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم نام نویسی پیام‌نور در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه انجام می شود. این نام نویسی برای هر نیمسال تحصیلی در دو بازه زمانی جداگانه صورت می گیرد. در ادامه به زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ در هر نیمسال تحصیلی اشاره کرده ایم.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیسمال اول – مهر ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور (تا ۹ شهریور تمدید شد)
نیسمال دوم – بهمن  دی ماه ۱۴۰۲

داوطلبان جهت قبولی و ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور باید دارای شرایط لازم باشند. در مقاله به بررسی کامل شرایط و مدارک لازم و نحوه ثبت نام در سایت سنجش پرداخته ایم. لذا توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته و ثبت نام مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر 1402

در سال گذشته ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در نیمسال تحصیلی اول در مرداد ماه انجام شد و تمامی متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها در نیمسال تحصیلی اول توانستند در این بازه زمانی نام نویسی خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ تا ۹ شهریور تمدید شد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲ (ورودی مهرماه) منتشر نکرده است، پیش بینی می شود امسال نیز این طبق رویه سال گذشته انجام گردد.

بیش از ۸۰ درصد رشته های ارائه شده در دانشگاه پیام نور، پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون می باشد و داوطلبان نیازی به شرکت در کنکور ندارند. در مقاله زیر به بررسی تمامی رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته خواهیم پرداخت. 

تاریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور بهمن ۱۴۰۲

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در بهمن ماه به منظور تکمیل ظرفیت مهرماه انجام می شود. سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیمسال تحصیلی دوم و ورودی بهمن ماه 1402 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است. اما می توان با استناد به قبولی های سال گذشته به این نتیجه رسید که نام نویسی این دوره نیز در اواخر آذر ماه انجام می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به اعلام تاریخ در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تمدید مهلت ثبت نام بدون آزمون

هر ساله داوطلبانی هستند که در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1402 قادر به نام نویسی نیستند. سازمان سنجش برای این داوطلبان تمدید مهلت را لحاظ می کند تا تمامی متقاضیانی که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها پیام‌نور هستند، نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون اطلاعیه ای از تمدید مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور اعلام نشده است. برای دریافت آخرین اخبار تحصیلی دانشگاه‌های بدون آزمون می توانید در کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو عضو شوید.

سال گذشته برای ورودی نمیسال اول و ورودی نمیسال دوم تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌های پیام نور انجام شد. در این مدت متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانستند نام نویسی خود انجام دهند. 

در تمدید مهلت نام نویسی آن دسته از داوطلبانی که نیز در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون آزمون ۱۴۰۲ نام نویسی خود را انجام داده اند نیز می توانند در صورت اشتباه بود بودن اطلاعات وارد شده آن را تصحیح و ویرایش کنند.

توجه داشته باشید تعداد دفعات ویرایش فرم ثبت نام محدود بوده و پس از چندین بار ویرایش دیگر امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام وجود ندارد. 

مشاوره زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون آزمون 1402

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور 85 درصد از رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری به صورت بدون آزمون ارائه می شود. دانشگاه پیام‌نور نیز در این پذیرش سهمی دارد به طوری که هر ساله در دو ترم تحصیلی مهر و بهمن ماه نسبت به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی اقدام نمی نماید. دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته از تمامی زیرگروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی ، زبان و هنر دانشجو می پذیرد. 

داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش ابتدا باید دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور را مطالعه کنند و از تمامی شرایط و آگاهی یابند و پس از آن در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ نسبت به تکمیل فرم نام نویسی اقدام کنند. 

نکته ای که پیرامون ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌ها پیام‌نور وجود دارد، این است که زمان بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 همزمان با دانشگاه های سراسری انجام می شود. بنابراین متقاضیان برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در پیام‌نور بایستی که در زمان نام نویسی بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری، انتخاب رشته دانشگاه‌ها پیام‌نور را انجام دهند. لازم است اشاره کنیم که داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه، در صورت تمایل می توانند در کلاس ها شرکت کنند، چراکه اجباری به حضور در کلاس های درسی نمی باشد. 

چنانچه پیرامون شرایط شرکت در ثبت نام دانشگاه پیام نور مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و مشاوره لازم را دریافت کرده و ثبت نام خود را به کارشناسان ما بسپارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌هاپیام نور برای نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در یک بازه زمانی انجام می شود؟

    خیر، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور برای هر نیمسال تحصیلی در بازه زمانی جداگانه انجام می شود.

  2. نام نویسی بدون کنکور دانشگاه‌ها پیام‌نور در چه بازه زمانی صورت می گیرد؟

    در متن مقاله به زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور در نیمسال تحصیلی اول مهر ماه و بهمن ماه پرداخته ایم.

  3. زمان دقیق پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها پیام‌نور از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

    سازمان دهی بدون آزمون پیام نور بر عهده سازمان سنجش است و زمان پذیرش نیز از طریق سایت sanjesh.org اعلام خواهد شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر، زمان ثبت نام ترم مهر پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی اعلام شده؟ چه زمانی هست؟چون داخل سازمان سنجش هیچ خبری مبنی بر این موضوع ندیدم.

  2. سلام گفتن زمان ثبت نام ورودی بهمن از۱۵آغازمیشه ولی تاالان چیزی نگفتن لطفااتاریخ دقیق اعلام کنید

    1. سلام تا کنون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه اعلام نشده است اما پیش بینی می شود اواخر آذر ماه آغاز شود.

  3. سلام….من شهریور امتحان دادم .نتيجه رو دو روز پیش گرفتم آیا میشه برای ترم مهر ماه بدون کنکور حقوق پیام ثبت نام کرد..ممنون

  4. سلام وقتتون بخیر ثبتنام دانشگاه پیام نور در مهر ماه نیست یا هنوز اعلام نشده
    ما تا ۹ شهریور که تمدید کرده بودن نتونستیم ثبتنام کنیم
    تو مهر ماه ثبتنام نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. سلام وقت بخیر
    برای ثبت نام نیم سال دوم دانشگاه پیام‌نور تاریخی اعلام شده یان!؟
    شما چه پیش بینی میکنید؟

  6. سلام وقتتون بخیر شادی بخشید میخواستم خدمتتون یه سوال بپرسم زمان ثبت نام رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور واسه ورودی بهمن ماه کی باید ثبت نام کنم

  7. سلام وقتتون بخیر شادی زمان آغاز ثبت نام رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور ورودی بهمن ماه کی باید ثبت نام کنم گفته بودن اخر آذر ماه ولی داخل سایت میزنه علام نشده کی باید مراجعه کرد

    1. سلام تا کنون زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور بهمن ماه اعلام نشده است.
      پیش بینی می شود در روزهای آینده نام نویسی درسایت سنجش آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره