کنکور سراسریدکتریکارشناسی ارشدمشاوره تحصیلی آزمون دکتریمشاوره تحصیلی کارشناسی ارشدمشاوره کنکور سراسری

شهریه دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ | شهریه مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه دانشگاه پیام نور یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان این داشگاه است. دانشگاه پیام نور یکی از بزرگترین دانشگاه‌های سطح کشور است که به دلیل مزایای زیادش طرفداران بسیاری در بین داوطلبان دارد. یکی از این مزایا پایین بودن شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و اعطای وام دو درصدی شهریه است. شهریه دانشگاه پیام نور هرساله 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. در این مقاله شهریه ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را بررسی می‌کنیم.

 

شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شهریه دانشگاه‌ها از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. شهریه ثابت همانطور که از اسمش پیداست در طول دوره تحصیلی تغییری نمی‌کند و ثابت است و مقدار آن به سال ورود به دانشگاه و رشته بستگی دارد. ولی شهریه متغیر به نوع و تعداد واحد انتخاب شده بستگی دارد و هر ساله افزایش می‌یابد. این افزایش برای دانشگاه پیام نور سالانه ده تا 15 درصد می‌باشد. شهریه پیام نور نسبت به دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد کمتر است. شهریه دانشگاه پیام نور در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است. 

شهریه دانشگاه پیام نور

 

شهریه دانشگاه پیام نور 1402-1403 | مقطع کارشناسی

در جدول زیر شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی در سال تحصیلی سال گذشته آمده است. برای بدست آوردن شهریه سال تحصیلی 1402-1403 ده الی پانزده درصد به مبالغ زیر اضافه کنید. توجه داشته باشید مبالغ گفته شده به تومان می‌باشد.

شهریه مقطع کارشناسی پیام نور
گروه شهریه
علوم پایه 2 میلیون و پانصد تا  3 میلیون و 750 هزار تومان
فنی و مهندسی 2 میلیون و 950 تا 3 میلیون و 670 هزار تومان
علوم انسانی 2 میلیون و 460 تا 2 میلیون و 665 هزار تومان
هنر 2 میلیون و 585 تا 2 میلیون و 890 هزار تومان

 

شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲-۱۴۰۳ | مقطع کارشناسی ارشد 

در جدول زیر شهریه ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی گذشته آمده است. برای بدست آوردن شهریه سال تحصیلی 1402-1403 ده الی پانزده درصد به مبالغ زیر اضافه کنید. توجه داشته باشید مبالغ گفته شده به تومان می‌باشد.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد پیام نور
گروه شهریه
علوم پایه 4 میلیون و 270 تا 5 میلیون و 910 هزار تومان
فنی و مهندسی 4 میلیون و 780 تا 6 میلیون و 100 هزار تومان
علوم انسانی 4 میلیون 430 تا 5 میلیون و 490 هزار تومان
هنر 3 میلیون و 950 تا 5 میلیون و 420 هزار تومان

 

شهریه دانشگاه پیام نور 1402-1403 | مقطع دکتری

در جدول زیر شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری در سال تحصیلی گذشته آمده است. برای بدست آوردن شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ده الی پانزده درصد به مبالغ زیر اضافه کنید. توجه داشته باشید مبالغ گفته شده به تومان می‌باشد.

شهریه مقطع دکتری پیام نور
گروه شهریه
علوم پایه 15 میلیون و 200 تا 17 میلیون و 570 هزار تومان
فنی و مهندسی 15 میلیون و 150 تا 17 میلیون و 600 هزار تومان
علوم انسانی 11 میلیون و 780 تا 14 میلیون و 200 هزار تومان
هنر 11 میلیون و 730 تا 14 میلیون تومان

 

آیا میتوان شهریه پیام نور را قسطی پرداخت کرد؟

بله شهریه را می‌توان قسط بندی کرد. شهریه ثابت را باید به صورت کامل بپردازید ولی شهریه متغیر را می‌توانید به صورت قسطی پرداخت کنید. برای این کار بعد از نهایی شدن انتخاب واحد و مشخص شدن مبلغ شهریه متغیر به سامانه گلستان مراجعه کنید و در قسمت شهریه، شهریه متغیر را قسط بندی نمایید. در صورتی که در فراین قسط بندی شهریه دانشگاه پیام نور و یا انتخاب واحد با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت کنید تا به طور کامل راهنمایی تان کنند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره شهریه دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند، باید بدانند که این دانشگاه شهریه پرداز است اما شهریه آن نسبت به سایر دوره های شهریه پرداز مثل دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان بسیار کمتر است. شهریه دانشگاه پیام نور در هر مقطع و با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می‌باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه دانشگاه پیام نور برای تان به وجود آمده است و یا در روند پرداخت شهریه با مشکل مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دانشگاه پیام نور 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه دانشگاه پیام نور چقدر است؟

    شهریه این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف در متن مقاله آورده شده است. 

  2. آیا شهریه رشته های بدون کنکور با رشته ها با کنکور متفاوت است؟

    خیر شهریه تمامی رشته ها یکسان هستند. 

  3. آیا امکان قسط بندی شهریه پیام نور وجود دارد؟

    بله دانشجویان می‌توانند شهریه متغییر خود را به صورت اقساطی پرداخت نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره