دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی

کانال تلگرام تحصیلی     

فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه هم آوا انجام می شود. دانشجویان باید بدهی خود را به طور کامل با دانشگاه تسویه نمایند و مدارک مورد نیاز برای فارغ‌التحصیلی را نیز به دانشگاه ارائه دهند. در صورت تکمیل مراحل فارغ‌التحصیلی، گواهی موقت برای دانشجویان صادر می شود. با مدرک موقت می توان در دانشگاه ثبت نام کرده و یا برای استخدام از آن استفاده کرد. داوطلبان باید از جزییات صدور گواهی دانشگاه علمی کاربردی اطلاع کامل داشته باشند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان پس از پایان تحصیل خود در دانشگاه علمی کاربردی باید اقدامات لازم برای فارغ‌التحصیلی و صدور مدرک خود را انجام دهند. مراحل فارغ‌التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه هم آوا انجام می شود. پس از پایان مراحل فارغ التحصیلی و ارائه تمامی مدارک و هزینه ها، گواهی موقت برای دانشجویان صادر می شود که می توانند تا زمان صدور مدرک اصلی از آن استفاده نمایند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد مدرک فارغ‌التحصیلی در استخدام یا ادامه تحصیل لازم است دانشجویان از مراحل فارغ‌التحصیلی اطلاع کامل داشته باشند تا هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند. به همین دلیل در ادامه مطلب به توضیح مراحل و سایر جزییات فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی پرداخته ایم. 

فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی

 

مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که گفته شد دانشجویان برای فارغ‌التحصیلی باید به صورت اینترنتی و از طریق سامانه هم آوا با آدرس edu.uast.ac.ir اقدام نمایند. مراحل فارغ‌التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 از طریق سامانه هم آوا در خواست فارغ التحصیلی خود را به همراه مدارک مورد نیاز ارائه نمایید. 

‌👈 منتظر بمانید تا در خواست و مدارک شما توسط دانشگاه تایید شود. 

👈 هزینه های فارغ التحصیلی را پرداخت نمایید. 

👈 منتظر صدور گواهی موقت خود باشید. 

مدتی پس از صدور مدرک موقت، مدرک اصلی فارغ‌التحصیلی دانشگاه علمی‌کاربردی نیز صادر می شود و دانشجویان می توانند پس از استعلام و اطمینان از صدور آن نسبت به دریافت گواهی اصلی خود اقدام کنند. چنانچه تغییری در روند فارغ التحصیلی علمی کاربردی ایجاد شود، این مطلب برورسانی خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مدارک مورد نیاز برای فارغ التحصیلی

در ابتدای درخواست فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، دانشجویان باید به همراه درخواست آنلاین خود مدارک شان را نیز در سامانه هم آوا بارگزاری نمایند. نقص در مدارک منجر به عدم تایید درخواست فارغ‌التحصیلی خواهد شد. مدارک لازم برای فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 کارت دانشجویی

‌👈 مدارک پایه همراه با کپی

👈 تاییدیه تحصیلی

‌👈 ریز نمرات تایید شده دانشگاه

👈 کپی همه صفحات شناسنامه

‌👈 کپی کارت ملی

👈 عکس 4*3

اگر قبلا هر یک از مدارک فوق را به دانشگاه تحویل داده باشید، دیگر نیازی به بارگزاری آن مدارک در هنگام فارغ‌التحصیلی نخواهید داشت. در صورتی که سوالی در مورد مدارک مورد نیاز برای فارغ التحصیلی دارید، می توانید با مشاوران دانتل کو مشورت نمایید. 

 

صدور گواهی فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی

پس از درخواست فارغ‌التحصیلی و تکمیل مدارک و پرداخت هزینه ها، روند فارغ‌التحصیلی تمام شده و گواهی موقت برای دانشجویان صادر می شود. پرداخت تمامی هزینه های دانشگاه از مهم ترین موارد در روند فارغ‌التحصیلی است و دانشجویانی که بدهی به دانشگاه داشته باشند، گواهی فارغ التحصیلی برای شان صادر نمی شود. 

دانشجویان با مدرک موقت فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی می توانند برای شرکت در کنکور مقاطع بعدی و ثبت نام دانشگاه و یا استخدام در ارگان های مختلف اقدام نمایند. صدور مدرک اصلی زمانبر است و به همین دلیل فارغ التتحصیلان می توانند تا زمان آماده شدن آن از مدرک موقت استفاده کرده و سپس مدرک اصلی را به دانشگاه یا محل کار خود تحویل دهند. 

 

مشاوره دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را تمام کرده اند باید از طریق سامانه هم آوا مدارک خود را بارگزاری نموده و درخواست فارغ‌التحصیلی کنند. پس از تایید درخواست مدرک موقت صادر شده و مدتی بعد نیز مدرک اصلی آماده می شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی حصبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه علمی کاربردی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک لازم برای فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

    در متن مقاله به مدارک مورد نیاز اشاره شده است. 

  2. از چه طریقی می توان برای فارغ‌التحصیلی اقدام کرد؟

    برای فار غ التحصیلی باید از طریق سایت هم آوا اقدام نمایید. 

  3. آیا گواهی موقت برای ثبت نام در دانشگاه کافیست؟

    بله دانشجویان می توانند مدرک موقت خود را ارائه داده و پس از صدور گواهی اصلی آن را به دانشگاه خود تحویل دهند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره