دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه جامع علمی کاربردی متقاضیان خاص خود را دارد. این دانشگاه به دلیل فراهم نمودن شرایط مساعد برای تحصیل شاغلین، مورد توجه این گروه از افراد جامعه است. البته شاغلین تنها متقاضیان این دانشگاه نیستند. فارغ التحصیلان مدارس کاردانش و فنی حرفه ای نیز متقاضی کرسی‌های این دانشگاه هستند. اما مسئله‌ای که شاید مبهم باشد میزان اعتبار مدرک صادر شده از سوی دانشگاه علمی کاربردی است. آیا مدارک دانشگاه علمی کاربردی برای استخدام و ادامه تحصیل مورد پذیرش قرار می گیرد؟ اگر این سوال برای شما وجود دارد، ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

میزان اعتبار دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی توانسته است پاسخگوی نیاز داوطلبانی که با محدودیت زمان روبه رو هستند، باشد. این دانشگاه به علت تکیه بر علم و عمل به طور همزمان، مورد علاقه قشر شاغل در جامعه است. اما وقتی مزایای این دانشگاه در نظر متقاضیان کم رنگ می شود که، ترس از معتبر نبودن مدارک این دانشگاه به میان می‌آید. دید اشتباه رایج در جامعه حکایت از بی اعتباری علمی مدارک صادر شده از این دانشگاه را دارد. حال آنکه میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی تفاوتی با مدارک صادر شده از سوی سایر دانشگاه ها ندارد. مدارک دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز مانند سایر دانشگاه ها ممهور به مهر وزارت علوم است.

میزان اعتبار دانشگاه علمی کاربردی | بررسی مدارک از نظر کیفی

همانطور که پیش از این در مقاله آشنایی با دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان شد، ویژگی این دانشگاه سهل‌گیری است. وجود این مزیت برای دانشجویان شاغل، باعث ایجاد یک افت کیفی دردانشگاه شده است. تنها دانشجویان ممتاز هستند که از شرایط سهل‌گیری به منظور کاهش کیفیت استفاده نمی‌کنند.

همچنین دانشجویان این دانشگاه غالبا بدون کنکور پذیرفته می‌شوند و این یعنی سطح علمی داوطلبان این دانشگاه پیش از پذیرش مورد سنجش قرار نمی گیرد. این مطلب دلیل موجهی برای پایین بودن سطح دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نیست. اما می‌تواند روی کیفیت دانشگاه تاثیرگذار باشد.

پایین بودن کیفیت در این دانشگاه با توجه به شرایط خاص لحاظ شده در آن، کاملاً بدیهی است. اما نیازی به نگرانی دانشجویان این دانشگاه برای پذیرش مدرکشان از سوی ارگان‌های مختلف نیست. طبق قانون ایرادی به مدارک دانشگاه جامع علمی کاربردی وارد نیست.

استخدام دارندگان مدارک دانشگاه جامع علمی کاربردی

یکی از اهداف ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها، داشتن شغل‌های بهتر در بازار کار است. بسیاری از شاغلین با تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی به دنبال داشتن موقعیت شغلی مناسب‌تر هستند. فارغ التحصیلان این دانشگاه مشکلی برای استخدام ندارند. قطعاً از بین متقاضیان برای هر موقعیت شغلی افراد برتر برگزیده می شوند. اینکه دارندگان مدرک دانشگاه علمی کاربردی در شغل‌های ایده آل خود استخدام شوند، بیشتر به صلاحیت و تخصص خود فرد بستگی دارد. از نظر قانونی منعی برای استخدام این افراد وجود ندارد.

بررسی تفاوت سطح علمی  دانشگاه های جامع علمی کاربردی

همانند سایر دانشگاه‌های کشور، در میان دانشگاه‌های مختلف علمی کاربردی نیز تفاوت وجود دارد. قطعا شعب این دانشگاه نیز از نظر مقبولیت و کیفیت علمی دارای رتبه بندی هستند. بعضی از شعب این دانشگاه ممکن است از نظر کیفی نمره قبولی نگیرند، اما این موضوع تاثیری در اعتبار مدرک صادره ندارد. البته واقعیت این است که سطح کیفیت میانگین دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی نسبت به دانشگاه‌های دولتی پایین‌تر است.

میزان اعتبار دانشگاه علمی کاربردی | نتیجه گیری

با توجه به مطالب فوق الذکر مشخص می شود که مدارک دانشگاه علمی کاربردی کاملاً معتبر است. از این مدارک می توان جهت ادامه تحصیل و استخدام به راحتی بهره گرفت. حتی ادامه تحصیل در خارج از کشور نیز برای دارندگان این مدارک بلامانع است. اما از نظر کیفی، سطح دانشگاه، پایین تر از سایر دانشگاه های کشور اعم از دولتی، آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور می باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره