دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

سامانه هم آوا علمی کاربردی

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه های علمی کاربردی به عنوان یک پرتال خدمات دانشگاهی و آموزشی، سامانه هم اوا را به دانشجویان خود معرفی کرده است. تمامی دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی رشته های مختلف در دانشگاه علمی کاربردی بایستی که برای انجام امور دانشجویی و آموزشی خود شامل پرداخت شهریه، ثبت نقل و انتقال دانشجویی، انتخاب واحد، مشاهده کارنامه تحصیلی و … خود به سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی “ edu.uast.ac.ir ” مراجعه کنند. با توجه به اهمییت این موضوع برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، این مطلب از سایت دانتل را به سامانه هم آوا علمی کاربردی اختصاص داده ایم.

 

سامانه هم آوا علمی کاربردی

دانشجویان پس از پذیرفته شدن در دانشگاه علمی کاربردی، موظف هستند در هر ترم تحصیلی، طبق مقررات دانشگاه برای خود انتخاب واحد کنند و همینطور شهریه خود را متناسب با تعداد واحد هایی که انتخاب کرده اند، پرداخت نمایند. علاوه بر این دانشجویان بایستی از طریق یک سامانه از نمرات خود در امتحانات نیز مطلع شوند. 

دانشگاه علمی کاربردی به منظور انجام مواردی همچون انتخاب واحد، دریافت کارنامه،نقل و انتقال دانشجویی پرداخت، شهریه و …. به صورت اینتزنتی توسط دانشجویان این دانشگاه، سامانه هم اوا را راه اندازی کرده است. بنابراین تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی می توانند جهت انجام امور دانشجویی خود از امکانات این سامانه در سایت ” edu.uast.ac.ir ” استفاده نمایند.

 

نحوه ورود به سامانه هم آوا دانشگاه جامع علمی کاربردی

بنابراین دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند برای انجام تمامی کارهای خود به سامانه هم اوا مراجعه کنند. در این قسمت از مقاله به منظور راهنمایی شما عزیزان نحوه ورود به سامانه هم اوا را قرار داده ایم. برای ورود به این سامانه و انجام امور دانشجویی خود کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید:

 

در این قسمت از مقاله به منظور سهولت در دسترسی شما عزیزان و دانشجویان گرامی دانشگاه علمی کاربردی، به سامانه هم اوا، لینک مربوط به ورود به این سامانه را قرار داده ایم. کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

راهنما تصویری

  • مرحله اول: به  سامانه هم اوا به نشانی اینترنتی ” edu.uast.ac.ir ” مراجعه نمایید.
  • مرحله دوم: نام کاربری و کلمه عبور خود را در قسمت های مربوطه وارد کنید تا وارد صفحه شخصی خود در سامانه هم آوا شوید.

ورورد به سامانه هم آوا

  • مرحله سوم: پس از ورود به سامانه هم آوا هر کدام از امکانات را که مدنظر دارید، از منوی پرتال دانشجویی و آموزشی انتخاب نمایید.
  • مرحله چهارم: چنانچه اقدامات مدنظرتان را انجام دادید، اطلاعات را ثبت و سپس از سامانه خارج شوید.

دانشجویان جدیدالورود بایستی نام کاربری و کلمه عبور خود را مطابق با دستورالعمل و اطلاعیه های آموزشی از دانشگاه علمی کاربردی محل قبولی خود دریافت نمایند.

 

امکانات سامانه هم آوا علمی کاربردی

در این قسمت از مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که سامانه هم آوا دقیقا دارای چه امکاناتی است و وقتی دانشجو وارد این سامانه می شود، چه گزینه هایی را پیش رو دارد.

از مهم ترین امکانات سامانه هم آوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزکار: در میزکار اطلاعات فردی و تحصیلی دانشجو همراه با اطلاعیه های آموزش و اخبار مهم وجود دارد.
  • تغییر کلمه عبور: در قسمت تغییر کلمه عبور دانشجویان می توانند رمز ورود به صفحه شخصی شان در سامانه هم اوا را تغییر دهند.
  • اطلاعات شخصی: در قسمت اطلاعات شخصی جزئیات اطلاعات فردی، تحصیلی، آدرسی و … هر دانشجو موجود است.
  • انتخاب واحد: انتخاب دروس و واحد های ترم جاری در این قسمت در زمان های تعیین شده انجام می شود.
  • تایید انتخاب واحد و برنامه هفتگی: اگر انتخاب واحد دانشجو توسط مدیر گروه آموزشی دانشکده تایید گردد، در این قسمت تاییدیه قرار داده خواهد شد.
  • نیم رخ تحصیلی: در قسمت نیم رخ تحصیلی چارت درسی پیشنهای درج گردیده است که در واقع برای دانشجو دروس پیش نیاز و هم نیاز رشته تحصیلیش را شرح داده است.
  • نمایش و چاپ کارت امتحان: دانشجویان بایستی پیش از حضور در جسله امتحان نسبت به دریافت نسخه الکترونیکی و چاپی کارت ورود به جلسه آزمون های پایان ترم خود از این قسمت اقدام کنند.
  • تسویه حساب دانشجو: اطلاعات مربوط به کل شهریه دانشگاه علمی کاربردی دانشجو در این قسمت قابل پیگیری است که در دو بخش شهریه مرکز آموزش علمی کاربردی و حق نظارت ستاد بررسی می شود.

کارنامه های دانشجو

  • کارنامه مالی دانشجو: میزان شهریه دانشجو در این قسمت اطلاع رسانی می گردد و میزان دقیق شهریه ثابت هر ترم تحصیلی، شهریه متغیر هر درس اخذ شده ، شهریه حق ستاد و شهریه واحد آموزش و … در این قسمت قابل رویت و محاسبه است.
  • کارنامه موقت: کارنامه موقت در واقع نشان دهنده نمرات و وضعیت دانشجو در همان ترم جاری می باشد.
  • کارنامه: در این قسمت تمامی نمراتی که دانشجو در طول همه نیمسال های تحصیلی کسب کرده است، در کارنامه درج شده است. همینطور این کارنامه شامل معدل هر نیمسال و معدل کل، تعداد واحد اخذ شده و تعداد واحد مردودی نیز می باشد.
  • ارزشیابی نیمسال جاری: دانشجویان با توجه به کیفیت کلاس های برگزار شده از نظر کیفیت تدریس ، سطح اطلاعات ، به روز بودن مواد درسی ارایه شده و اخلاق کلاس مداری بایستی در این قسمت اقدام به ارزیابی اساتید دروس ترم جاری بپردازند.

ثبت درخواست ها

  • درخواست انتقالی و میهمانی: چنانچه دانشجویان قصد ثبت درخواست انتقال به دیگر واحد های دیگر و یا میهمانی را داشته باشند بایستی از این بخش اقدام کنند.
  • درخواست انصراف: امکان ثبت درخواست انصراف از تحصیل دانشگاه علمی کابردی در این قسمت وجود دارد.
  • درخواست فارغ التحصیلی: امکان ثبت درخواست فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی نیز از طریق گزینه درخواست فارغ التحصیلی سامانه هم اوا وجود دارد.

سایر امکانات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر امکانات فوق، دارای امکانات دیگری به شرح موارد زیر می باشد:

  • این سامانه دارای سیستم پاسخگویی الکترونیکی می باشد.
  • ثبت درخواست مرخصی تحصیلی در سامانه هم اوا وجود دارد.
  • سر فصل دروس رشته تحصیلی دانشجو در این سامانه قرار داده می شود.
  • از طریق سامانه هم اوا می توان گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کرد.
  • دریافت دانش نامه از طریق سامانه هم اوا میسر می شود.
  • دانشجویانی که در بدو ورود به دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی قصد ثبت نام غیر حضوری را دارند، می توانند از طریق این سامانه اقدام کنند.

لازم است اشاره کنیم که دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در گذشته برای انجام امور دانشجویی و آموزشی خود بایستی به سامانه سجاد مراجعه می کردند که با گسترش واحد های دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی، هم اکنون این خدمات و امکانات به صورت اینترنتی در سامانه سجاد به نشانی اینترنتی ” eduold.uast.ac.ir ” به دانشجویان ارائه می شود.

 

اپلیکیشن دانشجو دانشگاه علمی کاربردی | هم آوا

لازم است اشاره کنیم که اگر استفاده از سامانه هم اوا نسخه دسکتاپ برایتان دشوار است، می توانید از نسخه سامانه هم آوا که دانشگاه علمی کاربردی برای گوشی همراه طراحی کرده است استفاده نمایید. این نسخه تمامی امکانات سامانه هم آوا را دارد که می توانید از آن جهت انجام امور دانشگاهی خود در تلفن همراهتان استفاده کنید.

چنانچه پیرامون سامانه هم اوا سوالی داشتید و در ورود به این سامانه دچار مشکلی بودید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه هم آوا علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا سامانه هم آوا مختص به دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می باشد؟

بله، سامانه هم آوا به هدف انجام امور دانشجویی و دانشگاهی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی شده است.

داوطلبان چگونه می توانند وارد سامانه هم اوا بشوند؟

در متن مقاله به نحوه ورود به سامانه هم اوا اشاره کرده‌ایم.

سامانه هم آوا چه امکاناتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؟

سامانه هم آوا امکانات بسیاری از جمله پرداخت شهریه، انتخاب واحد، درخواست مهمانی، مشاهده نمرات و … را به دانشجویان ارائه می دهدکه اگر به متن مقاله برگردید، متوجه آن ها خواهید شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره