مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از طریق دفترچه راهنما در مقاطع تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم اطلاع رسانی می گردد. دسته‌ای از دانش آموزان که علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع هفتم و دهم در هستند. درصورتی می‌توانند در آزمون تیز هوشان ششم به هفتم و نهم به دهم شرکت کنند که واجد الشرایط باشند. با توجه به اهمییت این موضوع در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم 1403 – 1404 ارائه کرده ایم. 

ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم از امروز ۱۸ فروردین ماه آغاز شد و تا ۲۸ فروردین ادامه خواهد داشت.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

هر ساله آزمون تیزهوشان به صورت هماهنگ کشوری برای ورود دانش آموزان به مقاطع تحصیلی هفتم و دهم برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات پیرامون جزئیات شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دفترچه راهنمای نام نویسی در این آزمون را دریافت و مطالعه کنند. 

البته شما می توانید جهت اطلاع از سهمیه های آزمون و شرایط اختصاصی دانش آموزان با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

از مواردی که در دفترچه راهنما ثبت نام آزمون تیزهوشان مقاطع تحصیلی هفتم و دهم درج شده. می‌توان به شرایط ثبت نام تیزهوشان 1403 – 1404 اشاره کرد. از مهم ترین موارد داشتن تابعیت ایرانی می باشد. اما نام نویسی دانش آموزانی که جزو اتباع خارجی هستند، نیز با شرایط خاصی امکان پذیر است. توصیه می کنیم پیش از ثبت نام آزمون تیزهوشان و شرکت در آزمون حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402 – 1403

دانش آموزانی که قصد ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند بایستی که توجه داشته باشند، این آزمون صرفا یک آزمون هوش است. برای شرکت در این آزمون داوطلبان باید دارای شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ زیر باشند:  

✅دانش آموز بایستی که در حال تحصیل در مقطع ششم باشد.

✅کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس مقطع پنجم و ششم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم الزامی است.

✅اگر دانش آموز متقاضی ثبت نام آزمون تیزهوشان در تمامی دروس مقطع پنجم و ششم به جز یک درس مقیاس خیلی خوب کسب کرده باشد، اما در آن یک درس فقط مقیاس خوب کسب کرده باشد، مجاز به ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم خواهد بود.  

والدین گرامی جهت انجام تمامی مراحل نام نویسی و شرکت فرزند شما در آزمون می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404

متقاضیان در صورتی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پذیرش می شوند که بتوانند در آزمون هوشی که برگزار می گردد، حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند.

نکته ای که در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان حائز اهمیت است، این است که داوطلبان دارای شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ مجاز هستند مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه را مطابق محل سکونت و با توجه به ناحیه آموزش و پرورش محل زندگی خود انتخاب نمایند.

بدین صورت که دانش آموز موظف است از میان مدرسه های تیزهوشانی که در محل زندگی او واقع است، سه مدرسه را انتخاب کند و متناسب با فاکتورهای خود الویت بندی کند. در غیر اینصورت الویت‌های انتخابی دانش آموز بررسی نخواهد شد.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم  ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ 

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند بایستی علاوه بر داشتن تابعیت ایرانی دارای شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ زیر نیز باشند:

✅ دانش آموز بایستی که در حال تحصیل در مقطع نهم باشد.

✅ ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم دارای شرط معدل است و داوطلب باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشد.

عکس داوطلبی را می توانید با نرم افزارهای ادیت نظیر فتوشاپ ویرایش نمایید. البته شما می توانید برای ویرایش عکس فرزند خود با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

شرایط پذیرش تیزهوشان نهم به دهم

طبق رای دیوان عدالت اداری دانش آموزانی که دوره متوسطه اول خود را در مدارس تیزهوشان بوده اند، در صورت واجد شرایط ثبت نام تیزهوشان بدون نیاز به شرکت در آزمون در دوره دوم متوسطه می توانند ادامه تحصیل دهند. در نتیجه آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت تکمیل ظرفیت می باشد.

✅ مبنای سنجش و پذیرش ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم، آزمونی است که برگزار می شود و معدل دانش آموز تاثیری در قبولی داوطلب ندارد. داوطلبان بایستی که موفق به کسب نمره لازم در این آزمون شوند. دانش آموزان در زمان ثبت نام پایه‌های ششم و نهم می‌توانند از ظرفیت مدارس انتخابی خود اطلاع یابند.

✅همانند آزمون ششم به هفتم، داوطلبان آزمون نهم به دهم نیز موظف هستند. در زمان ثبت‌نام الویت‌های خود حداکثر 3 مدرسه تیزهوشان را از میان مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه مطابق محل سکونت و ناحیه آموزش و پرورش محل زندگی شان انتخاب کنند.

✅دانش آموزان پایه نهم واجد شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 صرفا مجاز به انتخاب فقط یک رشته تحصیلی از میان رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی می باشند، پذیرش در این رشته‌ها بسته به معدل و هدایت تحصیلی دانش آموز می باشد.

✅دانش آموزانی که متقاضی تغییر رشته می باشند اجازه تغییر رشته در سال اول دوره دوم متوسطه نمی باشند. البته دانش آموزان باید حداقل نمره لازم برای رشته مورد نظر را کسب کنند. 

 

ورود به مدارس تیزهوشان بدون آزمون

آن دسته از دانش آموزانی که دوره متوسطه اوله (هر سه مقطع) خود را در مدارس تیز هوشان گذرانده اند، در صورتی که دارای معدل 18 و بالاتر باشند. می توانند بدون شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ وارد مقطع دهم این مدارس شوند.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 که در آزمون پذیرفته شده ولی ثبت‌نام خود را انجام نداده یا انصراف داده اند. چنانچه مایل به بازگشت به این مدارس باشند، می‌توانند درخواست خود را برای بازگشت به این مدارس ثبت کنند. درصورت قبولی می توانند دوباره در مدارس سمپاد ادامه تحصیل دهند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان برای دو قلو ها (همزاد) 1403 – 1404

درصورت شرکت همزمان دانش آموزان همزاد (دوقلو یا چند قلو هم جنس یا غیر هم جنس) در آزمون و پذیرش یکی از آن‌ها، دیگری با استفاده از ضوابط زیر می تواند از ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای دو قلو ها (پذیریش مازاد بر ظرفیت پیش یبنی شده) استفاده نماید: 

1️⃣ برای دوقلو (همزاد) غیر هم جنس ثبت نام آزمون تیزهوشان ، کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آزمون آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از اولیت‌های انتخابی (در هر رشته تحصیلی مورد تقاضا) ضروری است. 

2️⃣ شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان همزادهای هم جنس، علاوه بر یکسان بودن اولیت های مدارس انتخابی و ترتیب آنها، کسب حداقل هشتاد درصد نفر آخر پذیرفته در هر یک از اولیت‌های انتخابی ضرورت دارد. 

3️⃣ استفاده دانش آموزان دوقلو یا همزاد هم جنس به معنی قبولی آنان در یک مدرسه یکسان و واحد نیست. بلکه ممکن است هر یک از همزاد ها در مدرسه ای جداگانه پذیرفته شوند. 

4️⃣ استفاده از تسهیلات ذکر شده در ضوابط ثبت نام دو قلوها بستگی به یکسان بودن رشته تحصیلی انتخابی آنان (هم جنس و غیر هم جنس) ندارد.

 

مشاوره شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان می توانند در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم به سایت ثبت نام مراجعه کنند. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می گیرد. دانش آموزان و والدین گرامی در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت مورد نظر می توانند نام نویسی فرزند خود را تکیمل نمایند..

چنانچه شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید و بدون خارج شدن از منزل از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

    علاقه مندان به ثبت نام در آزمون ششم به هفتم بایستی در تمام دروس مقطع پنجم و ششم، مقیاس خیلی خوب را کسب کنند.

  2. آیا متقاضیان جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم باستی دارای شرایط خاصی باشند؟

    بله، در متن این مقاله به شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اشاره کرده ایم.

  3. آیا معدل در ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم تاثیر گذار است؟

    بله، داوطلبان جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم بایستی که دارای حداقل معدل 19 در مقطع هشتم باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام
    برای شرکت در آزمون شرط معدل در پایه نهم هم هست یا فقط پایه هشتم هست؟

    1. سلام شرایط معدل ثبت نام آزمون تیزهوشان منظور معدل پایه هشتم تحصیلی دانش آموز می باشد.

  2. سلام و روز بخیر شرایط ثبت نام برای اتباع غیر ایرانی به چه صورت است ممنون میشم پاسخ بدهید

  3. سلام من دخترم در پایه پنجم هر دو نوبت اول و دوم در س علوم خوب گرفته اگه سال ششم همه نگران خیلی خوب باشه میتونه تو آزمون شرکت کنه

  4. یک سوال داشتم
    برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم یکی از شروط کسب معدل 19 به بالا در ترم اول نهم هست.
    خب در ترم اول نهم در کدوم قسمت باید معدل 19 به بالا کسب کنیم؟ چون که کارنامه ترم اول نهم 3 تا معدل داره یک معدل برای تکوینی (مستمر) هست یک معدل برای پایانی (امتحانات ترم اول) هست و یک معدل هم نوشته نوبت اول که جمع نمرات تکوینی و نمرات امتحانات ترم اول تقسیم بر دو هست.
    برای شرکت در آزمون تیزهوشان توی کدوم یک از این 3 مورد معدل بالای 19 باید کسب کنیم؟
    من از معلم ریاضی مدرسه پرسیدم گفت توی بخش پایانی معدل باید بالای 19 بشه در صورتی که از یک سایت پرسیدم گفت توی بخش نوبت اول معدل باید بالای 19 بشه الان من گیج شدم نمی‌دونم کدوم درست میگن توی بخشنامه هم بهش اشاره نشده که منظورشون کدوم معدل هست میشه جواب صحیح رو بهم بگید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره