مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

سایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت ثبت نام مدارس بر اساس اطلاعیه منتشر شده‌ از سوی وزارت آموزش و پرورش، سایت my.medu.ir می باشد. اولیا و دانش آموزان، می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام به ثبت نام در مدرسه مورد نظر خود از طریق سایت مای مدیو نمایند. ثبت نام غیرحضوری در مدارس از طریق سایت مای مدیو، منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه خانواده ها نیز می گردد. در این مطلب به بررسی کامل سایت ثبت نام مدارس خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

سایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳

در چند سال گذشته، شیوع ویروس کرونا منجر به ایجاد تغییرات بسیاری در فعالیت های مختلف از جمله فعالیت های مرتبط با مدارس شامل ثبت نام و … شده‌ است. به طوری که برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس مختلف، سامانه ثبت نام مدارس راه اندازی گشته‌ است. اینگونه متقاضیانی که دارای شرایط لازم هستند، می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام، پیش ثبت‌نام اینترنتی خود را تکمیل کنند.

تکمیل‌ مراحل ثبت نام مدارس به صورت اینترنتی، منجر به کاهش‌ هزینه‌ های رفت و آمد و همینطور صرفه‌ جویی در زمان دانش آموزان و اولیا می شود. به طوری که زمان ثبت نام در سایت ثبت نام مدارس برای مقاطع تحصیلی مختلف شامل ابتدایی، متوسط اول و متوسط دوم اعلام می شود. متقاضیان باید در بازه های زمانی مرتبط با مقطع تحصیلی خود، به سامانه اعلام شده‌ مراجعه کنند و اقدام به تکمیل اطلاعات خواسته‌ شده‌ و بارگذاری مدارک لازم نمایند. 

لازم به ذکر است که مدارک ثبت نام مدارس مختلف شامل مدارس عادی، مدارس شاهد و … متفاوت می باشد. هر کدام از متقاضیان باید مدارک خود را بر اساس نوع مدرسه ای که انتخاب می کنند، در سامانه بارگذاری کنند.

 

ثبت نام غیرحضوری مدارس از طریق سامانه مای مدیو

سایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ سامانه مای مدیو اعلام شده‌ است. به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت ناشی از تجمع اولیا و دانش آموزان در مدارس مختلف، ثبت نام مدارس مختلف به صورت غیرحضوری انجام می شود. 

برای ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در مقاطع مختلف، سامانه یکپارچه دانش آموزی مای مدیو در نظر گرفته‌ شده‌ است. والدین دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی، باید در بازه های زمانی اعلام شده‌ متناسب با مقطع تحصیلی فرزندشان، به سامانه مای مدیو به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کنند. سپس مطابق با شرایط ذکر شده‌ در سامانه، اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام فرزند خود در سامانه نمایند.

اطلاعات دانش آموزان پس از وارد شدن در سایت و بعد از تایید، علاوه بر سامانه دانش آموزی سیدا، در سامانه سناد و پرونده الکترونیکی دانش آموزان نیز ثبت می شود. لازم به ذکر است که ثبت نام دانش آموزان در سایت سناد، به تفکیک مقاطع تحصیلی در هر یک از سامانه های سناد ابتدایی و سامانه سناد دانش آموزی متوسطه ذخیره و ثبت می گردد.

 

ثبت نام غیرحضوری اول ابتدایی

والدینی که فرزند آن ها دانش آموز پایه اول ابتدایی است، می توانند به دو صورت اینترنتی و حضوری برای ثبت نام فرزند خود اقدام نمایند. این دسته از والدین لازم است که به مدارس و پایگاه های ثبت نام مدارس این پایه تحصیلی مراجعه کنند و یا از طریق مراجعه به سایت مای مدیو نام نویسی فرزند خود را انجام دهند. البته لازم به ذکر است که ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی پس از مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت و دریافت کارت سلامت نوآموزان قطعی و نهایی می گردد.

بنابراین دانش آموزانی که قصد ثبت نام در هر یک از مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسط اول و متوسطه دوم را دارند، باید در بازه های زمانی اعلام شده‌ برای ثبت نام به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

زمان ثبت نام مدارس ۱۴۰۳

آغاز ثبت نام غیرحضوری در مدارس از طریق سایت my.medu.ir، همزمان با آغاز زمان ثبت نام مدارس انجام می شود. بنابراین متقاضیان ابتدا باید از تاریخ ثبت نام مدارس مطلع شده و سپس اقدامات لازم را برای نام نویسی غیرحضوری و اینترنتی انجام دهند.

متقاضیان با اقدام به موقع برای ثبت نام مدارس، این شانس را خواهند داشت که پیش از تکمیل ظرفیت در مدارس مختلف، در بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان استان محل زندگی خود به ادامه تحصیل بپردازند.

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام در سایت ثبت نام مدارس (سامانه مای مدیو)، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بر اساس اطلاع رسانی های جدید، ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می شود. همینطور ثبت نام در پایه های دیگر تحصیلی نیز پس از اعلام وزارت آموزش در این صفحه قرار خواهد گرفت.

در نظر داشته باشید که در حال حاضر، دسترسی به بخش ثبت نام مدارس سایت مای مدیو امکان پذیر نیست. لینک مرتبط به ثبت نام مدارس در بازه های زمانی مشخص و پس از بررسی های لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

راهنما سایت ثبت نام مدارس

ثبت نام دانش آموزان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری، این امکان را برای والدین دانش آموزان فراهم می کند که بدون نیاز به مراجعه حضوری و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محیط مدارس، مراحل ثبت نام فرزند خود را انجام دهند.

والدینی که فرزند آن ها، نوآموز اول ابتدایی است، ضمن تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری، باید اقدام به ثبت نام در طرح سنجش سلامت و دریافت مدارک مرتبط با آن نیز نمایند. ثبت نام در سایر مقاطع تحصیلی نیز پس از تکمیل سنجش و بررسی های مرتبط به سامانه مای مدیو، از هفته های بعد از اتمام ثبت نام اول ابتدایی امکان پذیر است.

هر کدام از دانش آموزان با در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبور، می توانند وارد سایت مای مدیو شوند. دانش آموزان می توانند از طریق سایت مای مدیو نسبت به تکمیل فرآیندهایی همانند ثبت نام مدارس، مشاهده‌ کارنامه‌ و … اقدام نمایند. نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام مدارس مای مدیو به صورت زیر می باشد. 

1️⃣وارد سایت my.medu.ir شوید. 

2️⃣رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه ورود، وارد پورتال شخصی خود شوید. 

سایت ثبت نام مدارس

3️⃣گزینه جستجو ثبت نام مدارس را انتخاب نمایید و اطلاعات خود برای نام نویسی را تکمیل نمایید. 

 

شرایط ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان

برای اینکه دانش آموزان به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دانش آموزای مای مدیو اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام الکترونیکی خود نمایند، باید دارای برخی شرایط باشند که در ادامه به آن ها پرداخته‌ ایم.

  • ثبت نام مدارس برای تمامی دوره های تحصیلی، به صورت غیرحضوری و الکترونیکی و از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.
  • زمان ثبت نام در دوره های مختلف تحصیلی بر اساس ضوابط و مقررات مرتبط در سامانه سیدا اعلام می گردد. (ثبت نام اولیه دانش آموزان اول ابتدایی از تاریخ یکم اردیبهشت ماه به صورت غیرحضوری انجام می شود. ثبت نام نوآموزان اول ابتدایی پس از مراجعه آن ها به پایگاه های سنجش، قطعی می شود.)
  • ثبت مشخصات فردی والدین دانش آموزان به تفکیک پدر و مادر شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه برای تکمیل ثبت نام دانش آموز در سامانه سیدا، ضرورت دارد.

 

شرایط ثبت نام مدارس برای نوآموزان و دانش آموزان استثنایی

  • برای ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان استثنایی در مدارس ویژه، ضمن اینکه رعایت تمامی شرایط نامبرده الزمی است. موضوع بخشنامه شماره ۵۸۱۱/ ۹۷۰۰۰ تاریخ مرداد ۹۹ سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید در نظر گرفته‌ شود.
  • همینطور با در نظر گرفتن‌ رعایت اصول تربیتی و با توجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس نوآموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هر گونه آزمون ورودی و یا مصاحبه برای ورود به مدرسه در تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است.
  • تمامی نوآموزان در زمان ورود به پایه اول دبستان، باید در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند. شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش، بر اساس دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع صورت می گیرد.

در نظر داشته باشید که برخی از نوآموزان پیش دبستانی در فرآیند ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، دیرآموز شناسایی می شوند. به منظور تسریع در فرآیند انجام سنجش به خصوص در برخی مناطق که آمار بیشتری از تعداد نوآموزان دیرآموز در آن وجود داشته‌ است، باید در جهت تشکیل کلاس های پیش دبستانی تابستانی برای آموزش در زمان باقی مانده‌ قبل از ورود به دبستان، و ثبت نام مدارس تدابیر لازم در نظر گرفته‌ شود.

 

شرایط ثبت نام مدارس برای دانش آموزان میان پایه

در دوره ابتدایی، تمامی فرآیند ثبت نام مدارس مرتبط با ارزشیابی کیفیت توصیفی دانش آموزان، در افزونه های ارزشیابی سامانه سیدا درج می گردد. بنابراین ارتقاء دانش آموزان به پایه بالاتر به جز پایه اول ابتدایی و یا تکرار پایه، به صورت خودکار از طریق سامانه انجام می شود. 

  • شرط لازم برای ارتقای دانش آموزان به پایه های بالاتر، به ثبت رسیدن‌ ارزشیابی آن ها در سامانه سیدا است.
  • انتقال دانش آموزان میان پایه و تغییر مدرسه آن ها، بر اساس مقررات مرتبط و از طریق سامانه مای مدیو صورت می گیرد.

در نظر داشته باشید که ثبت نام دانش آموزان میان پایه، به صورت خودکار در مدرسه محل تحصیل در مقاطع قبلی، انجام می شود. اما با توجه به اینکه این ثبت نام خودکار موقت است، دانش آموزان و یا اولیا بایستی برای نهایی کردن ثبت نام، به سایت ثبت نام مدارس مراجعه کنند.

 

نکات مهم سایت ثبت نام مدارس

  • در ثبت نام الکترونیکی در مدارس، برای هر مدرسه که در شهرهای بزرگ قرار گرفته‌ است، یک محدوده جغرافیایی تعیین شده‌ است. به این معنی که دانش آموزان مجاز به ثبت نام در مدارسی هستند که از سوی آموزش و پرورش در محل سکونت آن ها قرار دارد. اگر دانش آموزی بخواهد در مدرسه ای خارج از محدوده تعیین شده‌ برای او ثبت نام کند، باید به ستاد ثبت نام مدارس مراجعه کرده و اقدام به دریافت تائیدیه برای نام نویسی در مدرسه مورد نظر خود نماید.
  • هر کدام از دانش آموزان، مجاز به انتخاب حداکثر پنج مدرسه در محدوده جغرافیایی محل سکونت خود هستند. در صورتی که ثبت نام نهایی دانش آموز در یکی از الویت های او ثبت گردد، به طور خودکار انتخاب های دیگر دانش آموز حذف می شوند. بنابراین اگر دانش آموزی قصد داشته باشد تا در مدرسه دیگری ثبت نام کند، ابتدا باید از طریق سایت مای مدیو اقدام به لغو ثبت نام در مدرسه فعلی خود نماید. سپس بعد از تائید مدیر مدرسه، نسبت به ثبت نام در مدرسه جدید اقدام کند.
  • ثبت نام دانش آموزان که در مدارس نمونه دولتی، مدارس تیزهوشان، مدارس استثنایی و … بر اساس شرایط و آئین نامه ثبت نام در هر یک از مدارس صورت می گیرد.
  • رویه ثبت نام مدارس رایگان است. بنابراین دریافت هر گونه وجه به جز بیمه حوادث و ثبت نام کتاب، از سوی مدارس ممنوع است.

 

مشاوره سایت ثبت نام مدارس

دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برای ثبت نام در مدرسه مورد نظر خود باید به سایت ثبت نام مدارس مراجعه کنند. روند نام نویسی به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سامانه مای مدیو با آدرس my.medu.ir انجام می شود. دانش آموزان پایه اول ابتدایی باید سنجش سلامت بدو ورود را نیز انجام دهند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون سایت ثبت نام مدارس سوالی دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام مدارس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام مدارس کدام سامانه است؟

    سایت ثبت نام مدرسه سامانه مای مدیو می‌باشد.

  2. آیا سایت ثبت نام مدارس برای ثبت نام غیر حضوری فعال است؟

    خیر، امکان ثبت نام در بازه های زمانی اعلام شده‌ برای هر مقطع وجود دارد.

  3. ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی، چه زمانی آغاز می شود؟

    بر اساس رویه سال های گذشته، ثبت نام مدارس الکترونیکی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی، از اوایل اردیبهشت آغاز می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره