کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت کد سوابق تحصیلی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir می باشد. سامانه در سال جدید تغییر کرده است و بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت کد و استفاده از آن با مشکل مواجه شده‌اند. سوابق تحصیلی تاثیر زیادی بر معدل می‌گذارد. داوطلبان باید این کد را دریافت کرده و در هنگام ثبت نام کنکور سراسری از آن استفاده کنند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پرداخته‌ایم. در صورت مواجه با مشکل می‌توانید با مشاوران مرکز دانتل کو مشورت نمایید.

 

سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir

داوطلبان کنکور سراسری در تمام گروه‌های آزمایشی (ریاضی،تجربی، انسانی و معارف اسلامی، هنر و زبان) که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند، کد سوابق تحصیلی دارند که شامل ریز نمرات و معدل پایه دوزادهم و دیپلم آن‌ها می‌شود. با توجه به اینکه سوابق تحصیلی 50 درصد تاثیر قطعی بر روی رتبه نهایی کنکور می‌گذارد، داوطلبان می‌توانند با دریافت این کد، رتبه کنکور خود را بهبود بخشند.

سایت کد سوابق تحصیلی در سال جاری سامانه مای مدیو my.medu.ir می باشد. داوطلبانی که مایل به شرکت در کنکور سراسری می باشند باید از طریقاین سامانه اقدام به دریافت کدسوابق تحصیلی نمایند..

 

زمان مراجعه به سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir

دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند، حتما باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری اقدام به دریافت کدسوابق تحصیلی از طریق سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir نمایند. داوطلبان نظام جدید باید سوابق تحصیلی دیپلم و داوطلبان نظام قدیم نیز باید کدسوابق دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و در فرم ثبت نامی خود درج نمایند.

داوطلبان پایه دوازدهم نیز همانند دیگر متقاضیان کنکور سراسری باید مطابق اطلاعیه مدارس خود، به سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir مراجعه کنند. آن ها باید کدسوابق خود را دریافت کرده و در زمان ثبت نام کنکور سراسری اقدام به درج کد سوابق تحصیلی خود در سامانه سنجش نمایند.

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبان نظام آموزشی قدیم و جدید و پایه دوازدهمی باید در هنگام ثبت نام کنکور به سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir مراجعه کرده و کد مربوطه خود را دریافت نمایند.

داوطلبان حتما باید کد سوابق تحصیلی دریافت شده را در فرم ثبت نامی کنکور درج کنند تا سوابق تحصیلی ثبت گردد. در غیر اینصورت نمره صفر لحاظ خواهد شد. توصیه می کنیم بدلیل ترافیک بالای سامانه و احتمال وارد نشدن در سامانه حتما در روزهای قبل ار آغاز مهلت ثبت‌نام کنکور نسبت به دریافت این کد اقدام نمایید.

 

مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی

تمامی متقاضیانی که مایل به شرکت در کنکور سراسری می باشند باید کدسوابق خود را از سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir دریافت نمایند. در سال 1403 تاثیر سوابق تحصیلی 50 درصد و به صورت قطعی می باشد.

✅ تمامی فارغ‌التحصیلان مقطع دیپلم در یکی از رشته‌های نظری ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی مدرک خود را دریافت کرده اند.

✅ فارغ التحصیلان نظام جدید (6-3- 3) که مدرک خود را از سال 98 به بعد دریافت کرده اند.

✅ داوطلبان نظام ترمی واحدی / سالی واحدی که مدرک پیش دانشگاهی را دریافت کرده اند.

❌ اگر جز متقاضیان با دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هستید، باید در امتحانات ترمیم معدل نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی در گروه آزمایشی کنکور مورد نظر اقدام نمایید. 

❌ داوطلبانی که به جای مدرک پیش دانشگاهی تصمیم به استفاده از مدرک کاردانی دارند فقط کد سوابق تحصیلی دیپلم را دریافت نمایند.

❌ داوطلبانی که در گروه آزمایشی غیر مرتبط با دیپلم خود (مثال: دارای مدرک دیپلم انسانی و شرکت در کنکور تجربی) می باشند باید در ترمیم معدل دروسی که دارای سوابق تحصیلی نیستند، شرکت کنند. در غیر اینصورت نمره صفر برای آن ها درج خواهد شد.

 

نحوه دریافت کد از سایت سوابق تحصیلی my.medu.ir

همان طور که گفته شد در سال‌های گذشته داوطلبان باید از طریق سامانه دیپ کد، کدسوابق خود را دریافت می‌کردند. اما در سال جدید سایت کد سوابق تحصیلی تغییر کرده و باید به آدرس my medu ir مراجعه نمود. راهنمای مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

1️⃣ وارد سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir شوید.

سایت کد سوابق تحصیلی

2️⃣ در صورتی که فارغ التحصیل شده‌اید گزینه والدین و سایر را بزنید و اگر در حال تحصیل پایه دوازدهم هستید بر روی گزینه دانش آموز کلیک کنید.

3️⃣ در کادر باز شده شماره همراه و کد امنیتی را وارد کنید.

سایت کد سوابق تحصیلی

4️⃣رمز یکبار مصرف ارسال شده را در کادر وارد کنید.

سایت کد سوابق تحصیلی

5️⃣وارد پرتال خود شوید و بر روی گزینه سوابق تحصیلی کلیک کنید.

سایت کد سوابق تحصیلی

6️⃣در نهایت اطلاعات شخصی و کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی را در صفحه باز شده مشاهده می‌کنید.

چنانچه هر گونه مغایرتی در نمرات و اطلاعات فردی خود مشاهده کردید، می توانید در سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir درخواست خود را ثبت کنید.

 

مشکل دریافت کد از طریق سایت

گاها برخی داوطلبان قادر به دریافت کد از طریق سایت کد سوابق تحصیلی نمی باشند. این مشکل می‌تواند به خاطر حجم بالا و ترافیک وبسایت مخصوصا در زمان ثبت نام کنکور ایجاد شود. البته موارد دیگر مانند مشکلات سیستماتیک می تواند باعث این اتفاق شود. 

 

راهکار عملی

داوطلبان گرامی چنانچه برای دریافت کد در سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir خود دچار مشکل شده اید،‌ پیشنهاد می کنیم در روزهای پیش از ثبت نام کنکور که ترافیک کمتری دارد وارد شوید. راهکار دیگر به جای استفاده از تلفن همراه با کامپیوتر وارد سامانه مای مدیو شوید. توجه داشته باشید که نرم افزار تغییر دهنده IP شما خاموش باشد و از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید.

چنانچه به هر دلیلی نتوانستید وارد سایت شوید، می توانید به صورت حضوری به مدرسه تحصیل خود یا آموزش و پرورش منطقه تحصیلی خود مراجعه کرده و این مشکلات را برطرف کنید. البته با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش می توانید به صورت مستقیم کدسوابق تحصیلی را دریافت کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مشاوره سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir

متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دارای مدرک دیپلم ترمی واحدی / سالی واحدی از سال 84 به بعد هستند و یا مدرک دیپلم نظام جدید (3-3-6) دارند، به دلیل شرکت در امتحان دروس دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت هماهنگ و سراسری، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. 

سوابق تحصیلی به میزان حدود 40 درصد در نمره کل نهایی کنکور سراسری دارای تاثیر قطعی است. سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا پایه دوازدهم، در میزان رتبه و تراز کنکور سراسری تاثیر دارد. برای اینکه سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری اعمال شود، متقاضیان باید از طریق سایت مای مدیو، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

در صورتی که در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir سوالات بیشتری دارید و یا با مشکلی مواجه شده‌اید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

سایت کد سوابق تحصیلی کدام سایت است؟

متقاضیان دریافت کد باید به سایت مای مدیو my.medu.ir مراجعه کنند.

متقاضیان دوازدهمی نظام جدید چه زمانی باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند؟

متقاضیان دوازدهمی باید قبل از ثبت نام و مطابق با اطلاعیه مدارس، کدسوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

نحوه دریافت کد از طریق سایت my.medu.ir چگونه است؟

در متن مقاله فوق نحوه دریافت کد از طریق سایت آورده شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫24 دیدگاه ها

    1. سلام برای ورود به سایت کد سوابق تحصیلی باید به مدرسه مراجعه کنید. البته می توانید با مشاوران مرکز دانتل نیز تماس بگیرید.

  1. سلام من همه شماره های خودم و والدینم رو وارد میکنم باز هم ارور میده که شماره همراه همخوانی ندارد. چکار کنم؟

  2. سلام
    من هر چی شماره همراه میزنم همش ارور میده
    چکار کنم که بتونم کد سوابق تحصیلی رو بگیرم؟
    نمیتونم به مدرسه مراجعه کنم چون تو یه شهر دیگه ساکنیم.
    راه دیگه ای اگه داره خواهشا کمک کنید

    1. سلام اگر نمی تونید از سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir این کد رو دریافت کنید باید به مدرسه یا آموزش و پرورش مراجعه کنید.
      البته میتوانید به شماوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

  3. سلام من وارد این سایت دیپ کد شدم و مشخصات و وارد کردم اما گفت این واسه اتباع وارد شده من الان باید چیکار کنم میگه کدملیم درست نیس😭

    1. سلام با توجه به ارور مربوطه سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir حضوری به مدرسه مراجعه کنید.

  4. سلام وقت بخیر من هرچی شماره داشتم مال خودم و والدین رو امتحان کردم باز هم ارورو میده نوشته باید به همراه مدارک شناسایی به مدرسه مراجعه کنید من سال 96 دیپلم و97پیش دانشگاهی مدرک رو گرفتم باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام در صورت وارد نشدن در سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir باید به آموزش و پرورش مراجعه کنید.
      البته می توانید برای دریافت کد سوابق تحصیلیمی توانید با مشاوران مرکز مشاوره تماس حاصل فرمایید

    2. سلام من وارد سایت میشم و مشخصاتم رو که میزنم میگه دانشآموزی یافت نشد ولی بعدش که گزینه کاربر بدون سیم کارتو میزنم و اطلاعات رو وارد میکنم میگه تاریخ تولد معتبر نیست چیکار کنم؟

      1. سلام باید مدرسه خود مراجعه نمایید تا اطلاعات شما تصحیح شود.
        سپس از طریق سایت کد سوابق تحصیلی می توانید کد را دریافت کنید.

  5. سلام ببخشید من اولین باری که زدم شمارمو تا کد بیاد ارور داد و دفعه بعد که تلاش کردم نوشت :تعداد دفعات مجاز برای دریافت اطلاعات کاربری به پایان رسیده است . الان چند روزه دارم تلاش میکنم و اینو میگه لطفا راهنماییم کنید

  6. سلام.شرمنده برا من سوابق تحصیلی 17 رقمی هست گفته باید 19 رقم باشه الان من چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام کد سوابق شما برای سال گذشته است
      از طریق سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir کدسوابق جدید خود را دریافت کنید

  7. سلام سایت my.medu.ir به کسایی ک قبلا دیپلم گرفتن کد سوابق تحصیلی 19 رقمی نمیده اصلا نمیشه واردش شد خطا میده آموزش پرورشم رفتم گفتن ما کاری نمیتونیم بکنیم درحالیکه سایت خودشونه ها میدونید ازکجا باید پیگیری کرد؟

    1. سلام از طریق سایت my.medu.ir با نقش دانش آموز وارد شوید . حتما از google chrome استفاده نمایید . موفق باشید .

  8. سلام .من کد سوابق تحصیلی 19 رقمی رو دریافت کردم. برای ثبت نام که مراجعه کردم مدام میگه این کد تکراریه و ثبت نام انجام نمیشه چکار کنم؟

  9. سلام خسته نباشید من از هفته پیش دارم تلاش میکنم وارد سایت بشم ولی وارد سایت نمیشه باید چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره