کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ یکی از سوالات داوطلبان است که باید پیش از فرآیند انتخاب‌رشته از آن مطلع شده و هزینه را پرداخت کنند. پس از برگزاری یک کنکور یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد، داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می باشند، بایستی جهت تکمیل فرآیند انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با خرید کارت اعتباری نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402 اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته آزاد 1402 ارائه کرده ایم.

 

میزان هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

تمامی علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد بایستی در یک آزمون مشترک که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می کند، شرکت کنند. اما پس از برگزاری آزمون و انتشار نتایج اولیه مسیر این دو از یکدیگر جدا خواهد شد.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ جهت خرید کارت اعتباری تا کنون اعلام نشده است. در سال گذشته مبلغ خرید کارت 97 هزار تومان بود.

پس از انتشار کارنامه اولیه، متقاضیانی که علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می باشند و دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستد، بایستی به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه های سراسری مستلزم پرداخت هزینه می باشد و بایستی در همان ابتدا متقاضیان نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند. هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایش قیمت خواهد داشت. برای مطالعه راهنما کامل انتخاب رشته آزاد مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

 

نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

اگر به دقت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد را مطالعه کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کرده اید و در واقع از انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اطمینان دارید، می توانید طبق مراحل زیر عمل کرده و نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام نمایید.

✅ مراجعه به سایت azmoon.org

✅ ورود به سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری

✅  وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی

✅ ورود به مرحله پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

✅ پرداخت از طریق کارت بانکی

 

راهنما تصویری نحوه پرداخت

در ادامه راهنما تصویری پرداخت هزینه انتخاب‌رشته را شرح خواهیم داد. 

1️⃣به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

2️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید. ( توجه داشته باشید که این لینک در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ازاد فعال خواهد شد.)

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

3️⃣پس از کلیک بر روی سامانه انتخاب رشته، صفحه جدیدی برای داوطلب نمایش داده خواهد شد که شامل دو باکس ” دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ” و ” سامانه انتخاب رشته ” می باشد. اگر دفترچه را به طور کامل مطالعه کرده اید، برای ورود به سامانه انتخاب رشته ” کد دسترسی 7 رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

4️⃣در این صفحه اطلاعات داوطلب نمایش داده می شود، که بایستی تایید و سپس برای پرداخت هزینه انتخاب رشته ” درگاه پرداخت اینترنتی ” را مشخص کنید.

5️⃣در این مرحله بایستی برای پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، اطلاعات خواسته شده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب را وارد کنید.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

6️⃣چنانچه مرحله پرداخت هزینه را با موفقیت به پایان برسانید، فرم تکمیل انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای شما نمایش داده خواهد شد که می توانید الویت های خود را در این فرم وارد کرده و سپس تایید کنید و در نهایت کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت نمایید.

در مقاله زیر نحوه انتخاب رشته آزاد را به صورت کامل شرح داده ایم. برای مطالعه بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

 

زمان پرداخت هزینه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۲

زمان پرداخت هزینه همزمان با شروع مهلت انتخاب رشته می باشد. هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و هزینه را پرداخت نمایند تا اجازه تکمیل فرم انتخاب رشته به آن ها داده شود. 

زمان پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما پیش بینی می شود که مانند سال گذشته در مرداد ماه باشد. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. همچنین شما برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید این موضوع است که اگر تصمیم قطعی خود را جهت انتخاب رشته آزمون سراسری در دانشگاه آزاد گرفته اید، نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنید. چراکه اگر کارت اعتباری انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را خریداری کنید اما منصرف شوید، مبلغ پرداخت شده به هیچ عنوان قابل عودت نخواهد شد.

چنانچه پیرامون پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ازاد به صورت رایگان انجام می شود؟

    خیر، انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد نیازمند خرید کارت اعتباری می باشد.

  2. میران هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چقدر است؟

    تا کنون میزان هزینه انتخاب‌رشته اعلام نشده است اما نسبت به سال گذشته افزایش قیمت خواهد داشت.

  3. متقاضیان هزینه انتخاب رشته آزاد از چه طریقی نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند؟

    پرداخت هزینه انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش azmoon.iau.ac.ir انجام می شود که در متن مقاله به نحوه پرداخت آن اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره