کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ یکی از گزینه های مجاز برای درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته می باشد که داوطلبان می توانند پس از اعلام نتایج انتخاب رشته از آن استفاده کرده و شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های دیگر را امتحان نمایند. البته در حال حاضر سازمان سنجش اطلاعیه ای داده است که این امکان در سال 1403 لغو شده است. اما با این حال امکان مجدد آن در زمان اعلان نتایج انتخاب رشته وجود دارد. در این مطلب به بررسی کامل تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

پس از انتخاب رشته بسیاری از داوطلبان متوجه اشتباه خود شده و یا به دلایل مختلف از نتیجه قبولی خود رضایت ندارند. چندین سال است که سازمان سنجش امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد را برای داوطلبان فراهم کرده است تا از این طریق بتوانند شانس خود برای اصلاح اشتباه شان را داشته باشند. 

یکی از انواع درخواست برای بررسی اشتباه، تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 می باشد که داوطلبان با ثبت این درخواست از سازمان سنجش می خواهند تا اولویت های بعدی شان در فرم انتخاب رشته را مورد بررسی قرار دهد. 

در حال حاضر طبق اطلاعیه های سازمان سنجش امکان تغییر اولویت انتخاب‌رشته ارشد ۱۴۰۳ لغو شده است و امکان ثبت این درخواست وجود نخواهد داشت. چنانچه این امکان مجددا فعال شود، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

موارد مجاز برای تغییر انتخاب رشته ارشد

 علاوه بر تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 موارد دیگری نیز برای تغییر انتخاب رشته و بررسی اشتباه وجود دارد که داوطلبان می توانند از آن ها استفاده نمایند. موارد مجاز برای تغییر انتخاب رشته کارشناسی ارشد به شرح موارد زیر می باشد. 

نتیجه قبولی

متقاضیانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد از نتیجه قبولی خود راضی نیستند، می توانند نسبت به نتیجه قبولی خود اعتراض کرده و در نوع اعتراض سیستم پاسخگویی نیز اعتراض به نتیجه قبولی را وارد کنند. 

 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳| بررسی اولویت های بعدی

ممکن است در زمان انتخاب رشته داوطلب اشتباه کرده و اولویت بندی خود را به درستی انجام نداده باشد. در این شرایط می تواند درخواست دهد که اولویت های بعدی او نیز مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان در رشته محل های انتخابی بعدی پذیرش شود. در حال حاضر این امکان از سازمان سنجش حذف شده است و امکان تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 وجود نخواهد داشت. 

 

به حد نصاب نرسیدن رشته محل قبولی

برخی مواقع تعداد پذیرفته شدگان یک دانشگاه به حد نصاب نمی رسد و در نتیجه قبولی داوطلب لغو شده و کلاس های دانشگاه در آن رشته برگزار نمی شود. معمولا در این شرایط و پس از بررسی اعتراض ها دانشگاه دیگری برای پذیرش به داوطلب معرفی خواهد شد. 

 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳| تغییر دوره قبولی

دانشجویانی که در دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند اما قصد تغییر آن را دارند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش درخواست تغییر دوره دهند. دانشجویان پذیرفته شده در سایر دوره ها برای تغییر دوره شان به دوره روزانه شانس بسیار کمی خواهند داشت. 

 

نحوه درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403

 

داوطلبانی که قصد تغییر اولویت انتخاب‌رشته ارشد را دارند، باید از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدامات لازم را انجام دهند تا درخواست شان بررسی شود. نحوه درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید.

2️⃣ از بالای صفحه آیکون تلفن را انتخاب کرده و وارد سیستم پاسخگویی شوید. 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد

 

3️⃣ بر روی گزینه سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد

 

4️⃣ در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید ابتدا بر روی گزینه عضویت کلیک کرده و یک حساب کاربری برای خود بسازید. 

 

5️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و در سامانه نام نویسی کنید. 

تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد

 

6️⃣ پس از ثبت نام در سایت به صفحه قبلی بازگشته و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

 

7️⃣ اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید. 

 

8️⃣ گزینه درخواست جدید را انتخاب نمایید. 

سیستم پاسخگویی سنجش

 

9️⃣ نوع آزمون و سال را مشخص کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید. 

🔟 گزینه تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 را انتخاب نمایید. 

1️⃣1️⃣در نهایت نوع اعتراض خود را وارد کرده و آن را ارسال نمایید تا درخواست تان ثبت شود. 

 

اقدامات پس از درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

پس از ثبت درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403، درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای پیگیری های بعدی لازم است که حتما کد رهگیری تان را یادداشت کرده نزد خود نگه دارید. به طور معمول در حدود 1 تا 2 روز پس از ثبت درخواست، سازمان سنجش درخواست ها را بررسی می کند که البته این زمان ممکن است با توجه به زیاد بودن درخواست ها افزایش بیاید. 

پس از این مدت باید مطابق راهنمای گفته شده در بالا به سیستم پاسخگویی سایت سنجش مراجعه کرده و با انتخاب گزینه درخواست ها و پاسخ ها وارد صفحه نتایج شوید. رنگ آبی نشان دهنده انتظار برای بررسی، رنگ زرد نشان دهنده بررسی شدن درخواست و رنگ سبز نشان دهنده پاسخ داده شدن درخواست می باشد. 

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که انتخاب رشته خود را به درستی انجام نداده اند، می توانند از طریق گزینه های درخواست بررسی اشتباه، انتخاب رشته خود را اصلاح کنند. امکان تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ لغو شده است و داوطلبان باید از گزینه های دیگر استفاده نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    برای تغییر اولویت داوطلبان باید به سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه کنند. 

  2. آیا امکان تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد 1403 وجود دارد؟

    در حال حاضر طبق اطلاعیه ها این امکان لغو شده است. 

  3. پس از چه مدت درخواست تغییر اولویت ارشد بررسی می شود؟

    به طور معمول پس از گذشت 2 تا 3 روز درخواست ها بررسی خواهند شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید من می‌خوام انتخاب رشته کنم از سایت سنجش موسسه غیرانتفاعی رو الویت اول انتخاب میکنم و از سایت آزاد دانشگاه آزاد رو الویت اول انتخاب میکنم رشته حسابداری
    الان از هر دو دانشگاه قبول شم چی میشه؟ با خودمه کدوم دانشگاه برم؟
    مشکلی به وجود نمیاد؟

    1. سلام می توانید هر دو انتخاب رشته را انجام دهید و در صورت ئذیرش در هر دو می توانید در یکی از آن ها ادامه تحصیل دهید.

  2. سلام من در آزمون کارشناسی ارشد در دو رشته اصلی و شناور شرکت کردم ولی یک کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به من داده شده من با این یک کد میتونم برای هر دو رشته در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنم؟یا باید کدهای هر رشته جدا باشه؟

  3. سلام من انتخاب رشته کارشناسی ارشد انجام داده ام ولی به جای‌کد 15رقمی کد 16 رقمی آخر کار بهم داده انتخاب رشته ام درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره