کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دریافت کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

کانال تلگرام تحصیلی     

دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد. دسته ای از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که به دلایل مختلفی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد خود را فراموش کرده اند، برای طی کردن دیگر مراحل این آزمون، با مشکلاتی مواجه خواهند شد؛ به همین دلیل لازم است با ارسال درخواست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اقدام به بازیابی اطلاعات خود نمایند. در نظر داشته باشید که برای ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، نیاز است که ابتدا مراحل عضویت در سامانه را پشت سر بگذارید و سپس اقدام به ارسال درخواست خود مبنی بر بازیابی و دریافت شماره پرونده کنکور کارشناسی ارشد نمایید. در ادامه به نحوه بازیابی اطلاعات ثبت نامی کنکور ارشد از طریق سایت سنجش اشاره کره ایم.

دریافت کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

پس از اینکه متقاضیان مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور پشت سر می گذارند، می توانند شماره پرونده و کد رهگیری کنکور کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند. برخی از داوطلبان به دلایل مختلفی اطلاعات ثبت نامی خود در آزمون کارشناسی ارشد را فراموش می کنند و همین موضوع برایشان مشکل ساز می شود و نمی توانند دیگر مراحل کنکور کارشناسی ارشد را طی کند.

خوشبختانه سازمان سنجش آموزش کشور در سایت رسمی خود با نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شرایطی را فراهم کرده است که متقاضیان بتوانند از طریق آن اطلاعات خود را بازیابی نمایند.داوطلبانی که به دلایل مختلفی شماره پرونده ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را فراموش کرده اند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام به بازیابی آن نمایند.

اگر داوطلبان اطلاعات ثبت نامی خود را همچون شماره پرونده ارشد را فراموش کنند، درمراحل مختلف آزمون دچار مشکل خواهند شد چرا که پیشروی در روند آزمون همچون دریافت نتایج اولیه کارشناسی ارشد انتخاب رشته و نتایج انتخاب رشته ارشد با این اطلاعات امکان پذیر می‌باشد.

اطلاعات مرتبط با هر داوطلب شامل شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام می باشد که پس از اتمام مراحل نام نویسی در آزمون، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و برای هر داوطلب متفاوت است و لازم است متقاضیان تا انتهای مراحل این آزمون، از آن ها نگهداری کنند.

داوطلبان از زمان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد تا ثبت نام در دانشگاه محل قبولی و یا حتی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد باید از سایت سازمان سنجش که تمامی اطلاعیه‌ها و اخبار مربوط به این آزمون را منتشر می‌کند، کمک بگیرند.

نحوه بازیابی کد رهگیری و دریافت شماره پرونده  کنکور ارشد

ازآنجا که بدون اطلاع از شماره پرونده کارشناسی ارشد ، امکان دریافت کارنامه اولیه وجود ندارد، داوطلبانی که این اطلاعات را فراموش کرده‌اند باید نسبت به بازیابی آنها اقدام نمایند و کافی است مراحل زیر را انجام دهند.

1️⃣ به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت چپ بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

ورود به سیستم پاسخگویی

3️⃣ برای اینکه بتوانید درخواست خود را برای بازیابی اطلاعات در سیستم پاسخگویی ارسال نمایید، لازم است ابتدا اقدام به عضویت در سامانه نمایید. برای اینکار بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید. اگر قبلا در سامانه عضو شده اید، در این مرحله بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک کنید.

دریافت کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 

نحوه عضویت در سایت سنجش

4️⃣ با کلیک بر روی عضویت در سامانه یک صفحه جدید باز خواهد. در این صفحه دریافت شماره پرونده  کنکور ارشد متقاضیان باید اطلاعات خواسته شده در آن شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیک فعال را وارد نمایند.

ثبت نام عضویت

5️⃣پس از درج عبارت امنیتی  در فیلد مربوطه، و فعال کردن تیک گزینه انتهای فرم شامل ” تایید می کنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم “، بر روی گزینه ” تایید” کلیک نمایند.

6️⃣ پس از پایان این مرحله و اتمام فرآیند عضویت در سامانه، رمز عبور به  شماره تلفنی که در فرم عضویت وارد کرده اید، ارسال می شود که می توانید از آن برای ورود به سامانه استفاده کنید.

مراحل ارسال درخواست

1️⃣ پس از اتمام مراحل عضویت در سامانه، بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک کنید.

ورود به سامانه

2️⃣ طی این مرحله اطلاعات خواسته شده شامل ” پست الکترونیک ” ، ” رمز عبور ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید و در پایان بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایید. 

3️⃣ با وارد کردن اطلاعات فوق، می توانید وارد صفحه اختصاصی با کد ملی خودتان شوید. برای ثبت درخواست دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد لازم است از منوی تعبیه شده در قسمت راست سایت، بر روی گزینه ” درخواست جدید ” کلیک نمایید. 

4️⃣ با وارد شدن به صفحه ثبت درخواست جدید، دو گزینه را مشاهده خواهید کرد. لازم است ابتدا نوع آزمون خود را ” کارشناسی ارشد ” و سال آزمون را ” 1401 ” وارد کنید و در پایان بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.

5️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” دریافت شماره پرونده يا داوطلبی ” بر روی ” انتخاب ” کلیک کنید

دریافت کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

6️⃣ طی این مرحله صفحه ای که در بر دارنده اطلاعات فردی شما است، نمایش داده می شود که لازم است برای ادامه فرآیند، پس از وارد کردن شماره سریال ثبت نام، بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

7️⃣ در آخر درخواست شما به لیست درخواست های ارسالی اضافه می گردد که کلیک بر روی متن سبز ” دریافت شماره پرونده یا داوطلبی کنکور ارشد ” کلیک کنید. 

دریافت کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

8️⃣ در پایان می توانید با کلیک بر روی عنوان درخواست خود، اطلاعات بازیابی شده شامل شماره پرونده ارشد، سریال شناسنامه، شماره داوطلبی، سریال ثبت نام و کد رهگیری ثبت نام خود را دریافت کنید.

داوطلبان در صورتی در روند عضویت در سایت و ثبت درخواست با مشکلی مواجه شوند، مشاورین مجرب مرکز مشاوره دانتل می توانند درخواست آنها مبنی دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را در سایت سنجش ثبت نمایند.

زمان پاسخگویی به درخواست 

پس از ثبت درخواست دریافت کد رهگیری و شماره پرونده کنکور کارشناسی ارشد ، کارشناسان معمولا طی  24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست آن را بررسی می کنند. اگر متن ” عنوان درخواست ” به رنگ آبی بود، بدین معناست که درخواست هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است اما اگر به رنگ زرد بود یعنی درخواست بررسی شده و رنگ سبز یعنی به درخواست پاسخ داده شده است. در صورت بررسی درخواست، داوطلبان می توانند با کلیک بر بروی عنوان درخواست اطلاعات بازیابی شده شامل شماره پرونده ، سریال شناسنامه ، شماره داوطلبی ، سریال ثبت نام و کدرهگیری ثبت نام را دریافت نمایند.

متقاضیان می توانند از طریق تماس با روابط عمومی سازمان سنجش به شماره تلفن 42163 – 021 نیز اقدام به دریافت اطلاعات ثبت نامی خود نمایند؛ اما بهترین راه ممکن ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش است.

مشاوره دریافت شماره پرونده و کد رهگیری کارشناسی ارشد

هدف از طراحی سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش، ارتباط بهتر و سریع تر متقاضیان با کارشناسان سازمان سنجش است تا بتوانند در کم ترین زمان مشکلات مرتبط با آزمون خود را حل کنند.

بنابراین داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند علاوه بر بازیابی اطلاعات ثبت نام خود شامل شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام، سوالات خود را در دیگر زمینه ها شامل درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد، اعتراض به نتایج کنکور ارشد و … را نیز از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش ارسال کنند. 

در صورتی که برای ارسال درخواست دریافت شماره پرونده و کد رهگیری کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سنجش نیازمند راهنمای هستید، می توانید از کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کمک بگیرید. اگر طی این مراحل برایتان سخت و زمانبر است، کافی است اینکار را به کارشناسان دانتل بسپارید تا در کمترین زمان اطلاعات شما را بازیابی کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

متقاضیان می توانند برای دریافت شماره پرونده و کدرهگیری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند. 

دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چه اهمیتی دارد ؟

متقاضیان برای اینکه بتوانند مراحل کنکور کارشناسی ارشد شامل دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته، دریافت نتایج نهایی و … را طی کنند؛ باید به شماره‌پرونده و کد رهگیری خود دسترسی داشته باشند.

نحوه بازیابی شماره‌پرونده و کد‌رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چگونه است؟

در متن مقاله فوق به نحوه بازیابی از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره