دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه پیام نور

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

یکی از دانشگاه های سراسری که از میان متقاضیان به صورت بدون آزمون نیز دانشجو می پذیرد، دانشگاه پیام نور می باشد. علاقه مندان ورود به مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور بایستی به این نکته توجه داشته باشند که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری انجام می شود. دسته ای از متقاضیان که موفق شده اند، در موعد مقرر نسبت به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور اقدام کنند، می توانند در زمان اعلام نتایج بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود اطلاع پیدا کنند. نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. این مقاله از سایت دانتل را به زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 و نحوه دریافت نتایج اختصاص داده ایم.

 

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

جذب دانشجو به صورت بدون آزمون در دانشگاه های پیام نور به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری دو بار در سال انجام می شود. 

پذیرش اول و نام نویسی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پیام نور برای نیمسال اول سال تحصیلی 1400 _ 1401 در ورودی مهر ماه می باشد و داوطلبان برای ورود به این دوره بایستی از اواسط مهرماه که لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش فعال می شود ثبت نام خود را انجام دهند.

پذیرش برای نیمسال دوم در واقع در کد رشته محل هایی که در نیمسال اول تکمیل نشده است، انجام می شود. بنابراین داوطلبانی که در نیمسال اول و جهت ورودی مهرماه دانشگاه های پیام نور موفق به نام نویسی نشده اند، می توانند جهت ثبت نام ورودی بهمن ماه در اواخر آذر ماه اقدام کنند.

مسئولیت ثبت نام و اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های پیام نور بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. این سازمان پس از اتمام مهلت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های سراسری، سوابق تحصیلی داوطلبان را بررسی می کند و چنانچه انتخاب هر داوطلب متناسب با سوابق تحصیلیش باشد، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می کند.

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

آنچه که بدیهی است این که اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه پیام نور برای هر نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه در زمانی نزدیک به شروع نیمسال تحصیلی اعلام می شود تا پذیرفته شدگان بتوانند نسبت به ثبت نام نهایی خود در دانشگاه های محل قبولی اقدام کنند. 

 

نیمسال اول | ورودی مهر ماه

در سال گذشته در روند برگزاری کنکور سراسری وقفه ایجاد شد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه های پیام نور به صورت مستقل از دانشگاه های سراسری انجام می شود که برای دسته ای از متقاضیان که مراحل ثبت نام خود را با موفقیت انجام داده بودند، نتایج در اواخر مهرماه اعلام گردید.

پیرامون زمان اعلام نتایج رشته های بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون دانشگاه های پیام نور ورودی مهر 1400، تاکنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نکرده ایم، اما پیش بینی می کنیم در سال جاری نتایج زود تر از سال گذشته و در اواخر شهریور ماه اعلام شود تا پذیرفته شدگان زمان کافی برای انجام ثبت نام حضوری و شروع تحصیل خود از مهرماه داشته باشند.

تا کنون زمان دقیق اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1400 اعلام نشده است.

 

نیمسال دوم | ورودی بهمن ماه

اشاره کوتاهی کردیم که ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی بهمن ماه به منظور تکمیل ظرفیت نیمسال اول انجام می شود. سازمان سنجش پیرامون زمان اعلام نتایج این نیمسال نیز اظهار نظر خاصی نکرده است، اما اگر بخواهیم طبق روال سال های گذشته آمار اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری و پیام نور در نیمسال دوم را بدهیم، پیش بینی می شود، نتایج در اواخر دی ماه منتشر و در اختیار ثبت نام کنندگان قرار گیرد.

معمولا نتایج هر دوره ثبت نام براساس سوابق تحصیلی مهر و بهمن ماه حدود هفت تا دوه روز پس از اتمام مهلت ثبت نام اعلام می گردد.

 

نحوه دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

یکی از سوالات متقاضیان در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور این است که پس از اتمام مهلت ثبت نام چگونه از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شویم و یا به عبارت دقیق تر نحوه دریافت نتایج بدون آزمون دانشگاه های پیام نور چگونه است.

در ادامه این مطلب پاسخ سوال این عزیزان را داده ایم و نحوه دریافت نتایج را به تفکیک در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه قرار داده ایم.

 

نیمسال اول | ورودی مهر ماه

داوطلبان برای دریافت نتیجه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پیام نور می توانند طبق مراحل زیر پیش رفته و نتایج خود را رویت کنند. داوطلبان توجه داشته باشند امکان دریافت نتایج در زمان اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش امکان پذیر می باشد.

 

مراجعه به سایت سازمان سنجش 

تمامی متقاضیان بایستی برای مشاهده نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور 1400  به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

با وارد شدن به صفحه اصلی سازمان سنجش از آنجایی که دانشگاه های پیام نور زیرمجموعه دانشگاه های سراسری است، از طریق منوی رنگی سمت راست سایت گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

سراسری

 

انتخاب لینک اعلام نتایج

در این صورت لینک مربوط به اعلام نتایج در سامانه فعال خواهد بود و می توانید بر روی گزینه ” نتایج نهایی انتخاب رشته های پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصيلي آزمون سراسری نیمسال اول سال 1400 ”  کلیک نمایید.

 

وارد کردن اطلاعات

سامانه، برای دسترسی شما داوطلبان عزیز به نتایج بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور، دو کادر برای شما نمایش می دهد که در واقع شامل دو روش جست و جو نتایج است.

  • روش اول: باید اطلاعات فردی خود شامل نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی را برای رویت نتیجه وارد کتید.
  • روش دوم: باید اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده و همینطور شماره شناسنامه و عبارت امنیتی را برای رویت نتیجه وارد کتید.

پس از این اقدامات نتیجه برای شما نشان داده خواهد شد، و شما می توانید از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود در کد رشته محل های انتخابی خود مطلع شوید و چنانچه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید، مراحل ثبت نام حضوری خود را انجام دهید.

به محض اعلام نتایج نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال اول 1400، راهنمای تصویری را نیز به نحوه دریافت نتایج اضافه خواهیم کرد.

 

نیمسال دوم | ورودی بهمن ماه

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور در نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه به جز سال گذشته به صورت حضوری برگزار می شد. در سال گذشته داوطلبان توانستند ثبت نام این مرحله برای ورود به دانشگاه های پیام نور را در نیمسال دوم به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام دهند.

برای ثبت نام و اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه های پیام نور در نیمسال دوم 1400 دو حالت وجود دارد: 

  • اعلام نتایج اینترنتی: چنانچه ثبت نام این مرحله اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام شود، نتایج بدون آزمون دانشگاه های پیام نور نیز به صورت اینترنتی و مشابه نیمسال اول از طریق سایت این سامانه قابل دریافت است.
  • اعلام نتایج حضوری: چنانچه ثبت نام این مرحله حضوری باشد، نتایج نیز از طریق دانشگاهی که داوطلب در آن ثبت نام کرده است، به داوطلب اطلاع رسانی می شود.

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور پیام نور

چنانچه قصد ثبت نام براساس سوابق تحصیلی را در دانشگاه های پیام نور دارید، به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پیام نور به صورت مستقل از طریق سایت سازمان سنجش انجام نمی شود و این مرحله نیز به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری صورت می گیرد.

بنابراین وقتی سازمان سنجش مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری را اعلام کرد شما عزیزان باید در فرم انتخاب رشته خود کد رشته محل های دانشگاه پیام نور را درج کنید.

نکته دیگر این است که دانشگاه های پیام نور به صورت شهریه پرداز هستند و چنانچه پس از اعلام نتایج انتخاب رشته بدون آزمون در دانشگاه های پیام نور جزو پذیرفته شدگان هستید، بهتر است پیش از ثبت نام نهایی از شهریه ها مطلع گردید. 

چنانچه پیش از ثبت نام و یا پس از اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور سوالی دارید و نیازمند راهنمایی هستید، می توانید در کوتاه ترین زمان با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

داوطلبان برای دریافت نتایج بدون آزمون دانشگاه پیام نور بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

تمامی متقاضیان تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور می توانند برای دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور به سایت سنجش مراجعه کنند.

آیا نتایج ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور به صورت مستقل و مجزا اعلام می شود؟

خیر، نتایج نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسرب اعلام می شود.

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور در نیمسال دوم در چه تاریخی است؟

معمولا نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور در اواخر دی ماه اعلام می شود تا پذیرفته شدگان بتوانند تا شروع نیمسال دوم در بهمن ماه ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره